Gå til innhold

Ønske om barn, men han er ikke helt der.. Tiden renner ut..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her syns jeg du må kreve at han blir med på å prate ordentlig om det. Og at han må bestemme seg for om han vil være med på å få barn eller ikke relativt raskt. Han har hatt mange år å tenke på. Det er ikke sikkert det er tid til noe mer "kanskje" eller "senere" nå, og særlig ikke hvis dere skal ha flere barn. Så må du finne ut hva du gjør om han sier nei. 

Mannen min var også usikker, trengte tid på å bli klar og visste vel ikke at han var helt klar før barnet var her. Mens jeg alltid har ønsket meg barn. Vi var på en fruktbarhetssjekk privat. Det var et initiativ fra min side, egentlig mest for å få noen utenforstående til å si noe om hvorvidt det var lurt å vente lenger. Det fikk vi beskjed om at vi ikke burde (var 30, men det ble oppdaget at vi hadde noen utfordringer med fruktbarheten). Mannen syns hele veien at det var litt skremmende å få barn, men han valgte selv å bli med. Det var han som tok initiativ til at vi skulle prøve på nr. 2 :) 

Anonymkode: 4f2ce...e8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her syns jeg du må kreve at han blir med på å prate ordentlig om det. Og at han må bestemme seg for om han vil være med på å få barn eller ikke relativt raskt. Han har hatt mange år å tenke på. Det er ikke sikkert det er tid til noe mer "kanskje" eller "senere" nå, og særlig ikke hvis dere skal ha flere barn. Så må du finne ut hva du gjør om han sier nei. 

Mannen min var også usikker, trengte tid på å bli klar og visste vel ikke at han var helt klar før barnet var her. Mens jeg alltid har ønsket meg barn. Vi var på en fruktbarhetssjekk privat. Det var et initiativ fra min side, egentlig mest for å få noen utenforstående til å si noe om hvorvidt det var lurt å vente lenger. Det fikk vi beskjed om at vi ikke burde (var 30, men det ble oppdaget at vi hadde noen utfordringer med fruktbarheten). Mannen syns hele veien at det var litt skremmende å få barn, men han valgte selv å bli med. Det var han som tok initiativ til at vi skulle prøve på nr. 2 :) 

Anonymkode: 4f2ce...e8f

Utfører alle gynekologer en slik test?

Anonymkode: c3ba3...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn eller ikke barn er et spørsmål man ikke kan kompromisse om. Det er kanskje det mest elementære ting i et forhold. Her må du avgjøre hva DU vil og hva som er viktigst for deg.

For meg selv kan jeg si at jeg ikke ville ha barn overhodet og det var min tidligere sambo som begynte smått å hinte om det da jeg var bare 25. Det ble slutt av andre grunner da.

Så traff jeg mannen min og han var klokkeklar fra første stund at han hadde bikket 33 og han skulle ha barn ila maks 3 år. Så hos oss var det omvendt fra de fleste andre, mannen måtte motivere damen. 15 år og 3 barn senere er jeg glad jeg lot meg overbevise.

Anonymkode: 615f0...a46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2019 den 0.27, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg sliter veldig om dagene med hva jeg skal gjøre. Fyller snart 35 år og ønske om barn blir bare sterkere og sterkere. Problemet er jo det at samboeren min ikke er helt der. Jeg er ofte lei meg pga dette. Eller egentlig tanken på at jeg ikke vet om han noengang vil endre mening gjør meg veldig usikker og litt redd. Syns jo heller ikke det er rett at han skal sette et liv til verden om han ikke vil det. Men samtidig har jo jeg hele tiden (snart 19 år nå) sakt at dette er noe jeg ønsker. Vi var jo veldig unge når vi møttes så da var jo tanken på barn veldig langt frem i tid og ikke noe man stresset med. Men nå føler jeg at jeg har ventet veldig lenge og føler jeg har dårlig tid. Gjorde det ikke bedre når gynekologen begynte å prate på sist celleprøve - time om at jeg burde begynne å tenke på barn nå pga alderen min om det var noe jeg ville ønsket meg. Mye mulig han sier det til alle 34 åringer, men ja, ble jo ikke direkte mindre stresset av den praten. 😕

Syns også det er ekstremt vanskelig å ta opp dette temaet og med samboer for han virker bare som han blir irritert/lei da. 

Noen andre som har vært (er) i en lik situasjon som har noen råd? 

Anonymkode: c3ba3...7ce

Åååå hva er det med menn og det der? Han får bestemme seg altså. Du er 35 det er omtrent nå eller aldri. Du får si i klartekst at enten er han der nå eller så er han der aldri. Du kanke gå å vente til du er 40.ja det er mange kvinner som klarer å bli gravide når de er 40, men man vet jo aldri. Noen kommer i tidlig overgangsalder. Og det er regnet som høyrisikosvangerskap i din alder. En graviditet er ikke noen piece of cake. Ikke gi han sjans til å ødelegge din drøm om barn. Ta en skikkelig prat om dette og krev et ordentlig argument for hvorfor han Ennå vil vente. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2019 den 1.26, Kvelertak skrev:

Er han ikke klar så er han ikke klar. Kan ikke tvinge noen til å få barn. 

Men da bør han si det i klartekst. Ts er snart 35 år. Kvinner har en utløpsdato på det der. Om han ønsker seg båæsrn må det være nå hvis ikke må han belage seg på at det ikke blir barn overhode. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.9.2019 den 8.46, AnonymBruker skrev:

Joda, pratet om det opp til flere ganger. Men har mye med jobb å gjøre og. Min jobb. Finnes ikke vikarer i mitt yrke og finnes nok ikke noen ordning, eks Nav, som dekker inn min husleie når jeg er nødt til å være borte fra jobb. Driver eget firma både jeg og han, men hver sitt. Nå derimot er jeg litt mer der at dette er viktig for meg så om firmaet ryker så får det bare være prisen å betale, men ser jo at mange andre klarer det så hvorfor skulle ikke jeg også få det til?

Anonymkode: c3ba3...7ce

Hva er du utdannet som? Er det mulighet for deg å kvitte deg med firmaet og starte i ny jobb? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i samme situasjon som deg ts for 7 år siden da jeg var like gammel som deg. Tok en helomvending i livet. Ble brudd med mannen som ikke ville ha barn likevel, eller det vil si at han ikke fikk bestemt seg. Tok ett år så var jeg sammen med en som ønsket det samme som meg. Vi har nå vært gift i 5 år, har en sønn på 3 og en datter på 7 mnd. Så det er ikke umulig. Man kan alltids dra til Danmark også. Istendfor å vente at han skal ta beslutninger for deg må du ta dem selv. 

Anonymkode: 60124...0d9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2019 den 21.57, Kvelertak skrev:

Jeg sier bare det er ingen selvfølge at hun får barn med en ny mann, og at hun må tenke seg om hvis hun skal slå opp med nåværende kjæreste. Er det så enkelt å bare gå fra noen du elsker?

Det er ingen selvfølge, men om mannen er med på å prøve å få barn så kan nok sorgen over å eventuelt ikke få barn være lettere å gå igjennom. Dersom hun blir værende med en som ikke vil ha barn kan hun ende opp med en sorg og bitterhet som til slutt tar knekken på forholdet.

Anonymkode: 5f2ea...548

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri press noen til å få barn. Vil de ikke av hele sitt hjerte, la være. 

Alle forskning viser motsatt av det folk tror. Det lages et idealbilde av det å få barn, det er liksom meningen med livet for mange. Forskning viser dog at barnløse er lykkeligere enn de med barn. Både barnløse enslige og par. Barn tærer ofte kraftig på forholdet. Dere må virkelig virkelig ønske det begge to for at dette skal bli bra. 

Altfor mange prøver redde forholdet med å få barn, eller stresser for å få barn. Bare så synd at de enda ikke har skjønt at det absolutt ikke redder noe, tvert om, det tærer på dere. Derfor må dere stå sterkt som par, samt begge må ønske det.

Uansett hva folk sier,  å få barn er kraftig oppskrytt.  Bare det at folk tør ikke innrømme det, for det er tabu. Forskning lyver likevel ikke.

Vil du ha et barn som ikke er inderlig ønsket av dere begge to? 

Tror mange skilsmisser kommer av dette maset om å få barn. Bli en familie.  Mange hadde nok levd bedre med bare en kjæreste og masse frihet.  Men det er ikke så lett å bryte med flokkmentaliteten så da lager folk barn med mennesker de egentlig ikke liker så godt eller under press fra en partner.  Utrolig urettferdig mot barnet igrunn  

Anonymkode: 1bb7e...809

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen selvfølge, men om mannen er med på å prøve å få barn så kan nok sorgen over å eventuelt ikke få barn være lettere å gå igjennom. Dersom hun blir værende med en som ikke vil ha barn kan hun ende opp med en sorg og bitterhet som til slutt tar knekken på forholdet.

Anonymkode: 5f2ea...548

Kanskje den nye mannen ikke vil ha barn han heller? Hun kan ikke akkurat gå å få barn med en hu ikke får følelser for bare for å få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maleficenta skrev:

Men da bør han si det i klartekst. Ts er snart 35 år. Kvinner har en utløpsdato på det der. Om han ønsker seg båæsrn må det være nå hvis ikke må han belage seg på at det ikke blir barn overhode. 

Han vil vel ikke miste dama han elsker? Ingen som tror at de roter seg bort i damer som er sammen med menn bare for å få barn. 

Endret av Kvelertak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Forskning viser dog at barnløse er lykkeligere enn de med barn

Dette er løgn. Forskning viser det motsatte.

Anonymkode: 4d1f2...064

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kvelertak skrev:

Kanskje den nye mannen ikke vil ha barn han heller? Hun kan ikke akkurat gå å få barn med en hu ikke får følelser for bare for å få barn. 

Når man har passert tretti er det naturlig å avklare barneønske i datingfasen.

Anonymkode: 5f2ea...548

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvelertak skrev:

Han vil vel ikke miste dama han elsker? Ingen som tror at de roter seg bort i damer som er sammen med menn bare for å få barn. 

Men han elsker henne tydeligvis ikke godt nok da når han vil frata henne noe hun har drømt om i 9 år. Ikke er han ærlig heller. Bare drar ut og drar ut. Dårlig gjort er det. Og hun er ikke sammen med han Bare for å få barn. Da hadde hun vel ikke vært med han i så mange år som hun har. Men barneønske er da et helt legitimt ønske 

Endret av Maleficenta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel ts, det er ikke sikkert du er fruktbar og istand til å få barn lenger 35 år gammel. Så enten må du bare legge baby drømmen bak deg, eller få ut fingeren, alternativt gir f....i din mann og komme deg til Danmark så fort som mulig nå!

Anonymkode: 716b0...805

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.9.2019 den 8.46, AnonymBruker skrev:

Joda, pratet om det opp til flere ganger. Men har mye med jobb å gjøre og. Min jobb. Finnes ikke vikarer i mitt yrke og finnes nok ikke noen ordning, eks Nav, som dekker inn min husleie når jeg er nødt til å være borte fra jobb. Driver eget firma både jeg og han, men hver sitt. Nå derimot er jeg litt mer der at dette er viktig for meg så om firmaet ryker så får det bare være prisen å betale, men ser jo at mange andre klarer det så hvorfor skulle ikke jeg også få det til?

Anonymkode: c3ba3...7ce

Nå vet jeg ikke akkurat hvilket type firma du driver, men det finnes flere ordninger som dekker både sykepenger og fødselsperm hos NAV om du skulle være selvstendig næringdrivene i Norge. 

Anonymkode: b279d...a86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utfører alle gynekologer en slik test?

Anonymkode: c3ba3...7ce

Det finnes ingen test som kan avdekke hvorvidt man er fruktbar. En gynekolog kan sjekke om alt ser bra ut, men det er ikke mulig å si om en kvinne kan bli gravid eller ikke ved en gynekologisk undersøkelse. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel ts, det er ikke sikkert du er fruktbar og istand til å få barn lenger 35 år gammel. Så enten må du bare legge baby drømmen bak deg, eller få ut fingeren, alternativt gir f....i din mann og komme deg til Danmark så fort som mulig nå!

Anonymkode: 716b0...805

Greit å ikke overdrive heller, da. Hun er 35, ikke 45. De aller fleste kvinner er fruktbare til 40-42 år (men mange har selvsagt andre utfordringer mht fruktbarhet som ikke har noe med alder å gjøre).

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Det finnes ingen test som kan avdekke hvorvidt man er fruktbar. En gynekolog kan sjekke om alt ser bra ut, men det er ikke mulig å si om en kvinne kan bli gravid eller ikke ved en gynekologisk undersøkelse. 

En gynekolog kan si noe om eggreserver og kvaliteten på eggene, det kan i hvert fall gi en pekepinn hvordan man ligger an med tanke på tiden man har før man ikke er fruktbar lenger. 

Anonymkode: 32fd4...02f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...