Gå til innhold

Jeg vil flytte ut av bykjernen, mannen vil ikke. Han mener jeg overkjører han.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett har jeg bestemt meg for hva utfallet blir, så det spiller egentlig ikke noen rolle hva du sier. 

Anonymkode: 3ce2b...937

Du hørtes ut som en fin partner du🙄

Anonymkode: 48107...b27

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Uansett har jeg bestemt meg for hva utfallet blir, så det spiller egentlig ikke noen rolle hva du sier. 

Anonymkode: 3ce2b...937

Og der ble det slutt mellom deg og mannen. Gratulere med å bli enslig mor, og må dele ungene 50 prosent.

Anonymkode: d6eeb...a4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du hørtes ut som en fin partner du🙄

Anonymkode: 48107...b27

Hun tenker på familiens beste, han tenker på sitt beste. Synes det er lett å se hvem som er fin partner. 

Anonymkode: 81697...4e5

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hun tenker på familiens beste, han tenker på sitt beste. Synes det er lett å se hvem som er fin partner. 

Anonymkode: 81697...4e5

Så fordi han vil kjøpe en større leilighet i sentrum er lik være egoistisk?  Ts tenker ikke familiens beste hun heller,men på sitt eget beste.

Det har kommet klart å tydelig på de siste kommentarene hennes. 

 

Og i tillegg man Må ikke være en sau.

Anonymkode: d6eeb...a4c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun tenker på familiens beste, han tenker på sitt beste. Synes det er lett å se hvem som er fin partner. 

Anonymkode: 81697...4e5

Akkurat nå er de begge dårlige partnere. 

Gode partnere jobber på, begge to, for å komme frem til et kompromiss begge kan leve med, selv om også begge må gi litt. 

Det er svært sjelden det ikke er mulig, men det er umulig så lenge ingen av partene vil rikke seg noe. Da er det bare stillestående kamp, som antagelig ender dårlig. Begge sulter ut den andre, sliter hverandre ut, og brått er de ingen familie lenger. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da helt vanlig å makse lånet når man bor i Oslo i etableringsfasen. Det er noen år det er litt stramt og så går det seg til. I tillegg har man mest sannsynlig gjort en god investering. 

Anonymkode: 48107...b27

Joda, det er nok vanlig. Men er det så lurt? Synes det er skummelt at folk tydeligvis ikke har betenkeligheter med å ha lån til langt over pipa. Jeg og min mann er ikke interesserte i å kjøpe en liten leilighet til mangfoldige millioner her i Oslo. Vi kommer til å flytte herfra og kjøpe bolig uten lån med egenkapitalen vi har nå, for den kan man få et hus for andre steder i landet.

Anonymkode: 67af6...684

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser tråden så syntes han f.eks Sinsen er for langt unna. Hvis vi skal få en større leilighet i ca samme distanse fra sentrum som vi bor nå, må vi ut med rundt 6 mill. Det har vi omtrent ikke råd til.

Anonymkode: 3ce2b...937

Men hva menes med sentrum liksom? Jeg bor selv mellob Sinsen krysset og Carl berner og går ned til sentrum på 20 min,enda kortere til løkka. Hvis sentrum for dere er Majorstua osb så skjønner jeg at det er lengre unna. 

Anonymkode: 0b732...820

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Ts sin argument. De er 8 mnder og 3 år, jeg tror ikke de har så mye følelser rundt dette. Mannen vil kjøpe et større leilighet og da bidrar han til barna har et godt hjem å vokse opp i om det så er på Stovner eller Majorstua. Ts er like egoistisk selv da dette ikke h@ndler om barna men PENGER. Som de har råd til.

Anonymkode: d6eeb...a4c

Å nei du, barn merker det fort dersom ting ikke er greit hjemme. Og nei, man har ikke råd til en større leilighet i Oslo når man må sette seg så mye i gjeld at man knapt har nok til mat på bordet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trolltunge skrev:

Akkurat nå er de begge dårlige partnere. 

Gode partnere jobber på, begge to, for å komme frem til et kompromiss begge kan leve med, selv om også begge må gi litt. 

Det er svært sjelden det ikke er mulig, men det er umulig så lenge ingen av partene vil rikke seg noe. Da er det bare stillestående kamp, som antagelig ender dårlig. Begge sulter ut den andre, sliter hverandre ut, og brått er de ingen familie lenger. 

Det er jeg enig!

Anonymkode: 75fea...6c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Purple Basil skrev:

Å nei du, barn merker det fort dersom ting ikke er greit hjemme. Og nei, man har ikke råd til en større leilighet i Oslo når man må sette seg så mye i gjeld at man knapt har nok til mat på bordet.

Ta sier at de har råd. Nemlig de merker om ting ikke er bra hjemme, og det tror du forandrer seg på det stedet TS vil bo? 

Anonymkode: 75fea...6c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det er nok vanlig. Men er det så lurt? Synes det er skummelt at folk tydeligvis ikke har betenkeligheter med å ha lån til langt over pipa. Jeg og min mann er ikke interesserte i å kjøpe en liten leilighet til mangfoldige millioner her i Oslo. Vi kommer til å flytte herfra og kjøpe bolig uten lån med egenkapitalen vi har nå, for den kan man få et hus for andre steder i landet.

Anonymkode: 67af6...684

Det har dere lov til, hvis det er det dere ønsker. Akkurat som jeg har lov til å gjøre det jeg ønsker.

Anonymkode: 75fea...6c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ta sier at de har råd. Nemlig de merker om ting ikke er bra hjemme, og det tror du forandrer seg på det stedet TS vil bo? 

Anonymkode: 75fea...6c7

Hun sier jo at de IKKE har råd. Blant annet nevnes det at det blir lite penger til mat og andre ting. Da har de faktisk ikke råd til å dra på seg gedigen gjeld. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Trolltunge, hvor vi bor handler veldig mye om identitet og nettopp derfor kan folk være litt vanskelige å rikke.

For noen handler det om tilhørighet - vokste man opp på Smestad, vil man kanskje tilbake dit. Ettersom dere ikke er fra byen og han ikke vil tilbake, handler det nok om den tilknytningen han føler til det spesifikke området i sentrum der dere bor, eller i hvert fall hvem han vil være.

Jeg ser at alle jeg kjenner i Oslo sentrum "matcher" sin bydel ganske godt, enten det er Frogner, Løkka, Aker Brygge, St. Hanshaugen, Grefsen eller Carl Berner. Det finnes selvsagt de som vil bo på Frogner eller St. Hanshaugen men må trekke mot Majorstuen eller Sinsen rent økonomisk, men jeg ser mange eksempler på de som strekker seg langt.

Så er det jo også slik at mennesker i bykjernen er yngre, flere er vant til å bo trangt, og det gjør det per definisjon mer ok. Hvis jeg hadde vært en fattig kunstner uten nåla i veggen hadde jeg nok heller valgt meg et kott i byen, enn bedre plass lenger ut av sentum. Det siste du trenger er sammenlikningsgrunnlaget i form av etablerte par rundt deg. Det er kjipere å tjene dårlig eller være arbeidsledig når du har en horde 9-4 par på alle kanter. 

Så jeg signerer det at du bør ta en ærlig prat med ham der han får luftet noen tanker. Hvis dere skal finne et kompromiss må du forstå litt hva som egentlig er motivasjonen hans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HAN ser poenget i det. Hans følelser er da like viktig? Og at du skal på droppe deg å tenke på barna i mens han bare tenker på deg selv er helt sprøtt. Det kan være minst like fint for barn å vokse opp i byen. 

Anonymkode: 48107...b27

Eh, nei, mannens følelser er ikke like viktig som barnas beste. 

Anonymkode: 96538...151

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lostintranslation skrev:

Jeg er enig med Trolltunge, hvor vi bor handler veldig mye om identitet og nettopp derfor kan folk være litt vanskelige å rikke.

For noen handler det om tilhørighet - vokste man opp på Smestad, vil man kanskje tilbake dit. Ettersom dere ikke er fra byen og han ikke vil tilbake, handler det nok om den tilknytningen han føler til det spesifikke området i sentrum der dere bor, eller i hvert fall hvem han vil være.

Jeg ser at alle jeg kjenner i Oslo sentrum "matcher" sin bydel ganske godt, enten det er Frogner, Løkka, Aker Brygge, St. Hanshaugen, Grefsen eller Carl Berner. Det finnes selvsagt de som vil bo på Frogner eller St. Hanshaugen men må trekke mot Majorstuen eller Sinsen rent økonomisk, men jeg ser mange eksempler på de som strekker seg langt.

Så er det jo også slik at mennesker i bykjernen er yngre, flere er vant til å bo trangt, og det gjør det per definisjon mer ok. Hvis jeg hadde vært en fattig kunstner uten nåla i veggen hadde jeg nok heller valgt meg et kott i byen, enn bedre plass lenger ut av sentum. Det siste du trenger er sammenlikningsgrunnlaget i form av etablerte par rundt deg. Det er kjipere å tjene dårlig eller være arbeidsledig når du har en horde 9-4 par på alle kanter. 

Så jeg signerer det at du bør ta en ærlig prat med ham der han får luftet noen tanker. Hvis dere skal finne et kompromiss må du forstå litt hva som egentlig er motivasjonen hans.

Dere tuller? Finnes det seriøst folk som driter i om ungene og partner mistrives, så lenge de får bo på "riktig" adresse og beholde "identiteten" bostedet gir? 

Dra du TS. Med eller uten han. Hvis det stemmer det noen skriver over her, er det kanskje like greit å innse at han aldri vil sette ungene sine først. 

Anonymkode: 96538...151

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Purple Basil said:

Hun sier jo at de IKKE har råd. Blant annet nevnes det at det blir lite penger til mat og andre ting. Da har de faktisk ikke råd til å dra på seg gedigen gjeld. 

Nei. Det er ikke det Ts har skrevet.

Anonymkode: d6eeb...a4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har dere lov til, hvis det er det dere ønsker. Akkurat som jeg har lov til å gjøre det jeg ønsker.

Anonymkode: 75fea...6c7

Har jeg sagt at du ikke kan gjøre som du vil? Lån gjerne til du har gjeld langt oppover ørene, men når vi ser på våre venner som har gjort det samme som deg så ser vi at det er et liv vi ikke ønsker å leve. Ts ønsker tydeligvis å ha et liv med romslig økonomi hvor de har god råd til mat og det lille ekstra for barna, og da låner man seg ikke ihjel rett og slett. 

Anonymkode: 67af6...684

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke det Ts har skrevet.

Anonymkode: d6eeb...a4c

Jo. 

Anonymkode: 67af6...684

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg høres nok ut som en drittpartner for mange, men det får så være. 

Mannen vil utelukkende bo i området Majorstua - St. Hanshaugen - Grünerløkka, og alt utenfor det syntes han er "usentralt" og "langt", og avslår kontant. En leilighet i dette området, med størrelsen vi har behov for, med ok standard, kommer minimum på 5-6mill. I tillegg må det klaffe med barnehage, skolevei, transportmuligheter til/fra jobb osv, og mulighetene begynner å bli små.

Mannens argumenter for å bli boende innenfor dette området er at vi kan tusle til restauranter, gå på museer, kafé, kino, litt eksklusive matbutikker osv. Hvis vi låner til absolutt smertegrensen vår er dette uansett ikke noe vi har i nærheten av råd til, og derfor vil måtte utgå. Det som gjestår da er jo bare å tusle rundt i sentrum med to skrikende unger - med medbragt matpakke og vannflaske - satt på spissen. 

Flytter vi, det han regner som "ut av sentrum" (Helsfyr, Ensjø, Hasle, Sinsen, Løren osv) kan vi fort få en bedre størrelse bolig, til en lavere pris. Ettersom vi uansett trenger barnevakt hvis vi skal ut på f.eks restaurant er det jo litt det samme om vi bor på Grünerløkka eller Teisen, og vi har faktisk råd til å gå på disse restaurantbesøkene som han så gjerne vil. Ikke misforstå meg; jeg elsker å gå ut og spise jeg også, og det er gjerne noe jeg vil prioritere, men da må vi ha råd til det.

Ungene mistrives allerede. Når vi er inne er de utrolig urolige, og det er vanskelig for oss å komme oss ut. Eldste irriteres grønn av yngste som våkner og gråter flere ganger per natt, og det er fysisk ikke plass til å ha henne inne hos oss. Sånn som vi bor nå må ungene leveres grytidlig, hentes sent, og pendle langt. Husker hvor gretten og sliten eldste var etter lang dag i bhg, for å si det sånn. 

I tillegg ville vi kunne gjøre vår egen pendlevei til/fra jobb mer behagelig: Samboer hadde uansett fått mye kortere pendlevei hvis vi flyttet litt lenger øst.

Det eneste han sier er jo bare, "vil ikke". Vil ikke se på, vil ikke vurdere, vil ikke høre på argumenter, vil ikke se at ungene mistrives, vil ikke se at vi vasker oss ihjel pga trafikkstøv, svømmer i ting, ikke kan ha gjester og gjøre ting vi liker, ikke har oppbevaringsplass, ungene har hverken sykkel, akebrett eller sandbøtte fordi vi har ingen plass å ha det.

Selvfølgelig kan barn ha det bra i byen, men våre kunne nok hatt det bedre hvis vi bodde LITT mindre "midt i smørøyet". Det er ikke snakk om å flytte ut på landet, i en enebolig, med 300 meter til nærmeste nabo. Dere som mener jeg er vrang bør virkelig sjekke et kart over Oslo, og sjekke transportmuligheter rundt om i byen. Kollektivtilbudet er kjempebra, og det vil være null problem å ta seg til byen. 

En av oss må tenke på familiens beste, og det er ikke han. Han svever på en sky, og jeg har fått det helt opp i halsen hvordan vi bor, og det kan ikke fortsette. Det er lett å være idealistisk og si, "vi kan jo bare gjøre sånn og sånn!" når man ikke står i det selv.

Tusen takk for fine ord, og god dag :)

Anonymkode: 3ce2b...937

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere tuller? Finnes det seriøst folk som driter i om ungene og partner mistrives, så lenge de får bo på "riktig" adresse og beholde "identiteten" bostedet gir? 

Dra du TS. Med eller uten han. Hvis det stemmer det noen skriver over her, er det kanskje like greit å innse at han aldri vil sette ungene sine først. 

Anonymkode: 96538...151

Driter i barna? Ts eller mannen driter ikke barna. Hvor gammel er du? Må alt være så snevert og svart og hvit. Ts er god og mannen slem. Er dette en cowboy film hvor de gode har hvite klær og hvite hester og de slemme har svart cowboy hatt og svarte hester?

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo. 

Anonymkode: 67af6...684

Nei.

Anonymkode: d6eeb...a4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...