Gå til innhold

Barnehageansatte. Hvor ofte skjer det at barn blir hentet etter stengetid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I blant skjer det jo ting man ikke har kontroll over.

Anonymkode: 8b0cf...61b

Det stemmer, litt av grunnen til at skal legge inn slingringsmonn når en skal hente.

Siden dette + alliere seg med andre foreldre eller bekjente som kan hente ikke alltid er mulig må en så snart en ser en risikerer å ikke klare det ta kontakt med bh og forklare det inntruffede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste av regningene på østlandet for forseintkomminger burde sikkert egentlig vært sendt Vy/Bane NOR. Junior skal begynne i barnehage om ikke så lenge, og som aleneforsørger forstår jeg ikke hvordan det skulle gått å ha han i barnehage uten en bestefar som kan hente ved behov. Det kan tidvis skje et par ganger i uka at man blir en time forsinka i kollektivtrafikken, og det er jo ikke slik at man kan trylle seg dit man vil. Jeg har full forståelse for at det fra barnehagenes side er uønska med for seine hentinger, men denne forsinkelsen blir jo ikke større enn for foreldrene som sitter fast på toget og er minst like frustrerte.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånt skjer, ikke alltid man kan noe for det. Jobber man i helsesektoren kan man jo ikke dra fra syke mennesker om noe har skjedd. Barnehagene stenger jo tidlig uansett, så ikke så ille å være der 15 min ekstra/rundt kl 18:00 akkurat.. Får kreve overtidsbetat da, eller sende regning.

Anonymkode: 22f18...454

Du syns ikke det er ille at barn er i barnehagen frem til kl 18? En drøy time fra leggetid for mange barn.. 

Kødder du eller? 

Anonymkode: 38175...f78

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Enkelte har bare ikke respekt for arbeidstiden til de ansatte.

Anonymkode: f29b1...7e0

De har tydeligvis ikke respekt for barna sine heller. 

Anonymkode: 38175...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er uansett ikke en sak for bv. Mener du at barnehagene skal bruke bv som en trussel, er det så lavt de skal synke?

Anonymkode: f29b1...7e0

Dersom barnet til stadighet blir hentet for sent, er det god grunn til å melde bekymring. 

Anonymkode: 38175...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Måsabjønnen skrev:

De fleste av regningene på østlandet for forseintkomminger burde sikkert egentlig vært sendt Vy/Bane NOR. Junior skal begynne i barnehage om ikke så lenge, og som aleneforsørger forstår jeg ikke hvordan det skulle gått å ha han i barnehage uten en bestefar som kan hente ved behov. Det kan tidvis skje et par ganger i uka at man blir en time forsinka i kollektivtrafikken, og det er jo ikke slik at man kan trylle seg dit man vil. Jeg har full forståelse for at det fra barnehagenes side er uønska med for seine hentinger, men denne forsinkelsen blir jo ikke større enn for foreldrene som sitter fast på toget og er minst like frustrerte.

Dette!

Anonymkode: f29b1...7e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom barnet til stadighet blir hentet for sent, er det god grunn til å melde bekymring. 

Anonymkode: 38175...f78

For det er liksom omsorgssvikt?🙄 

Komisk hvor langt dere bv-fanatikere skal dra omsorgssvikten til nå til dags.

Anonymkode: f29b1...7e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber også i barnehage og ja, i blant kan det oppstå noe som gjør at man har en god grunn til å komme forsent. I de tilfellene (ved trafikkulykker som gjør at trafikken har stoppet opp etc) ringer som regel foreldrene og gir beskjed samt beklager seg veldig når de kommer. Da skjer det gjerne kun den ene gangen med de samme foreldrene.

Så har du de som til støtt og stadig dukker opp fem minutter over stengetid og i tilegg tar seg kjempe god tid i garderoben etc. De er gjerne ikke ute av døra før 15 minutter etter stengetid. Enda de får beskjed i en hyggelig tone at barnehagen stengte for fem minutter siden. Hos oss er arbeidsdagen ferdig for senvakene kl 17.45 (barnehagens stengetid) og de ansatte skal da kunne låse døren og gå. Vi får ikke overtidsbetalt så det at vi stadig må bli både 15 og 20 minutter over stengetid går utover egen fritid/tid med egen familie og man er gratis på jobb. En gang ble jeg tilkalt fordi senvakten som var på jobb måtte rekke å hente egene barn i en annen barnehage (som stengte 15 minutter etter vår barnehage) hun hadde prøvd å ringe foreldrene til barnet som var igjen og fikk ikke svar. Dersom hun ikke hadde fått tak i meg (som bor 2 min unna jobb) så hadde hun måttet tatt med seg barnet som ikke var hentet og gitt beskjed til foreldrene om å hente hjemme hos henne.

Så til spørsmålet til ts: ja, det går litt i perioder dette her. Enkelte år skjer det aldri mens neste barnehage år skjer det plutselig støtt og stadig. Vi har nå begynt med bøter og etter 5 ganger mistet de plassen til barnet.

Anonymkode: 297ed...2ee

Barnehagen stenger kl. 17.45 og likevel kommer foreldrene for sent??! Når i alle dager tilbringer disse foreldrene tid med barna sine?? :klo: 

Jeg har faktisk ikke hørt om barnehager som er åpne så lenge. Her er vi heldige og har fått plass i en barnehage som er åpen helt til kl. 17. En gang hentet jeg kl. 16.30 og da var det ingen barn igjen der. 

Anonymkode: a3984...d8d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen stenger kl. 17.45 og likevel kommer foreldrene for sent??! Når i alle dager tilbringer disse foreldrene tid med barna sine?? :klo: 

Jeg har faktisk ikke hørt om barnehager som er åpne så lenge. Her er vi heldige og har fått plass i en barnehage som er åpen helt til kl. 17. En gang hentet jeg kl. 16.30 og da var det ingen barn igjen der. 

Anonymkode: a3984...d8d

Er ikke barnehager flest åpne til 17:00 da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnehagen stenger kl. 17.45 og likevel kommer foreldrene for sent??! Når i alle dager tilbringer disse foreldrene tid med barna sine?? :klo: 

Jeg har faktisk ikke hørt om barnehager som er åpne så lenge. Her er vi heldige og har fått plass i en barnehage som er åpen helt til kl. 17. En gang hentet jeg kl. 16.30 og da var det ingen barn igjen der. 

Anonymkode: a3984...d8d

Som jeg har skrevet før, så tenker noen velstående, rike foreldre som dette som billig barnepass. De tjener mer enn boten er, de steder man får bot. 

Og mange foreldre tenker litt som barna deres gjør, at vi bor i barnehagen og har ingen andre forpliktelser. 8g siden vi jobber i barnehage, så må vi jo elske å tilbringe all, og ekstra tid, med deres håpefulle.

Anonymkode: 6c5f9...c03

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Paradisio skrev:

Er ikke barnehager flest åpne til 17:00 da?

Nei

Normen her jeg bor er 16-16:30

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Måsabjønnen skrev:

De fleste av regningene på østlandet for forseintkomminger burde sikkert egentlig vært sendt Vy/Bane NOR. Junior skal begynne i barnehage om ikke så lenge, og som aleneforsørger forstår jeg ikke hvordan det skulle gått å ha han i barnehage uten en bestefar som kan hente ved behov. Det kan tidvis skje et par ganger i uka at man blir en time forsinka i kollektivtrafikken, og det er jo ikke slik at man kan trylle seg dit man vil. Jeg har full forståelse for at det fra barnehagenes side er uønska med for seine hentinger, men denne forsinkelsen blir jo ikke større enn for foreldrene som sitter fast på toget og er minst like frustrerte.

Derfor må man alliere seg med noen. Jeg var en gang i tiden i samme situasjon som deg, da allierte jeg meg med to foreldre på samme gruppe som barnet mitt. Så de få gangene det skjedde, tok de med seg barnet mitt. Hadde ingen familie eller nettverk rundt meg. Senere begynnte en nabojente på 17 år å hjelpe til med henting noen ganger. Man skal alltid respektere åpningstidene, enten det er i butikken eller i barnehagen. Derfor er det en del av foreldrejobben å finne løsninger på slikt. 

Anonymkode: 297ed...2ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen stenger kl. 17.45 og likevel kommer foreldrene for sent??! Når i alle dager tilbringer disse foreldrene tid med barna sine?? :klo: 

Jeg har faktisk ikke hørt om barnehager som er åpne så lenge. Her er vi heldige og har fått plass i en barnehage som er åpen helt til kl. 17. En gang hentet jeg kl. 16.30 og da var det ingen barn igjen der. 

Anonymkode: a3984...d8d

Det er meg som skrev innlegget over. Barnehagen stengte 16.45 og barnehagen til kollegaen min som skulle hente sitt barn stengte 17.00. Jeg skrev feil, beklager. Tenkte liksom kvart på fem = 17.45. Så det ikke før du påpekte det selv om jeg har fulgt med i tråden her.

Anonymkode: 297ed...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For det er liksom omsorgssvikt?🙄 

Komisk hvor langt dere bv-fanatikere skal dra omsorgssvikten til nå til dags.

Anonymkode: f29b1...7e0

Kanskje foreldrene trenger tiltak og hjelp til barnepass? 

Trenger ikke å være så krise selv om bv kommer inn og hjelper :)

Ellers så vil jeg si at det er omsorgssvikt ja, når man ikke yter den omsorgen man skal og får hentet barnet så barnet får tid til avslapning før legging. 

Anonymkode: 38175...f78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Måsabjønnen skrev:

De fleste av regningene på østlandet for forseintkomminger burde sikkert egentlig vært sendt Vy/Bane NOR. Junior skal begynne i barnehage om ikke så lenge, og som aleneforsørger forstår jeg ikke hvordan det skulle gått å ha han i barnehage uten en bestefar som kan hente ved behov. Det kan tidvis skje et par ganger i uka at man blir en time forsinka i kollektivtrafikken, og det er jo ikke slik at man kan trylle seg dit man vil. Jeg har full forståelse for at det fra barnehagenes side er uønska med for seine hentinger, men denne forsinkelsen blir jo ikke større enn for foreldrene som sitter fast på toget og er minst like frustrerte.

Dette må man ta høyde for, tenker jeg. 

Her kan man alliere seg med andre foreldre, eller finne ungdom osv i nærmiljøet som kan betales for å hente. 

De ansatte i bhg har triss alt egne liv, egne barn osv som må hentes/ordnes med. 

Du forventer vel ikke at butikkene holder åpent lengre enn de skal, hvis du står i kø osv, så hvorfor forventer du det av en bhg? 

Anonymkode: 38175...f78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje foreldrene trenger tiltak og hjelp til barnepass? 

Trenger ikke å være så krise selv om bv kommer inn og hjelper :)

Ellers så vil jeg si at det er omsorgssvikt ja, når man ikke yter den omsorgen man skal og får hentet barnet så barnet får tid til avslapning før legging. 

Anonymkode: 38175...f78

Det er misbruk av ordet omsorgssvikt, for å hente et barn sent fra barnehagen har ingen verdens ting med omsorgen å gjøre. De finnes uttalige grunner til at folk er sene og jeg støtter det selvsagt ikke, men i de aller færreste tilfellene har det noe som helst med at de er dårlig foreldre å gjøre dermed vil tiltak og "hjelp" fra bv falle bort. 

Anonymkode: f29b1...7e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.9.2019 den 17.45, Fjaselina skrev:

Det skjer av og til. Heldigvis vert det sendt ekstraregning for overtidsbruk, så då blir det ikkje så ofte etter nokre runder. Foreldre kjenner ikkje dårleg samvittigheit overfor dei tilsette som har eigne liv, men økonomien kjenner dei på! 

De innførte regning for overtidsbruk. 

For foreldrene ble det med det legitimert å komme for sent, det ble en betalt tjeneste. Så resultatet var enda flere som hentet sent, og oftere. 

Så ikke alltid det er en god løsning. Men mulig det fungerer i områder med presset økonomi. 

Anonymkode: e161d...4fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uakseptabelt å hente for sent. Hvis man vet man blir forsinket så sender man praktikanten!

Anonymkode: 32cd6...a39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ganger har jeg hentet for sent. En gang var det en diger trafikkulykke og det var helt umulig å komme i tide. Dette ringte jeg selvsagt og ga beskjed om.
Den andre gangen skulle jeg ta buss hjem, bussen stoppet ikke, og jeg kom hjem over en time for sent. Forsøkte å få Ruter til å dekke overtiden på 500,- samt elektrikeren som hadde ventet på meg en time. Men ikke noe hell der...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt uakseptabelt å hente for sent. Hvis man vet man blir forsinket så sender man praktikanten!

Anonymkode: 32cd6...a39

Hahahahaha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...