Gå til innhold

Barnehageansatte. Hvor ofte skjer det at barn blir hentet etter stengetid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har opplevd det mange ganger. Hvor ofte varierer. I perioder har det skjedd ganske ofte, andre perioder en sjelden gang. 

Anonymkode: 3eb7d...b21

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer av og til. Heldigvis vert det sendt ekstraregning for overtidsbruk, så då blir det ikkje så ofte etter nokre runder. Foreldre kjenner ikkje dårleg samvittigheit overfor dei tilsette som har eigne liv, men økonomien kjenner dei på! 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fjaselina said:

Det skjer av og til. Heldigvis vert det sendt ekstraregning for overtidsbruk, så då blir det ikkje så ofte etter nokre runder. Foreldre kjenner ikkje dårleg samvittigheit overfor dei tilsette som har eigne liv, men økonomien kjenner dei på! 

I blant skjer det jo ting man ikke har kontroll over.

Anonymkode: 8b0cf...61b

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fjaselina skrev:

Det skjer av og til. Heldigvis vert det sendt ekstraregning for overtidsbruk, så då blir det ikkje så ofte etter nokre runder. Foreldre kjenner ikkje dårleg samvittigheit overfor dei tilsette som har eigne liv, men økonomien kjenner dei på! 

Jo, vi gjør det.

Jeg har i løpet av alle de år, bank i bordet, kun kommet for sent en gang (fikk ikke bot)

Ga selvfølgelig beskjed til barnehagen så snart jeg skjønte at jeg ikke kom til å rekke det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Fjaselina skrev:

Det skjer av og til. Heldigvis vert det sendt ekstraregning for overtidsbruk, så då blir det ikkje så ofte etter nokre runder. Foreldre kjenner ikkje dårleg samvittigheit overfor dei tilsette som har eigne liv, men økonomien kjenner dei på! 

Ja det er jo heldigvis at alle har to foreldre og en av de er alltid tilgjengelig, og jobber i såfall ikke med mennesker og ikke kan dra i fra de før noen kommer for å ta over. Heldigvis skjer det aldri😋

Anonymkode: 11e43...81c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bhg jeg jobbet i skjedde det nesten HVER ENESTE UKE, og da 2-3 ganger hver uke av de samme jævla foreldrene. Ettersom de var så «ressurssterke» fikk vi verken lov til å hinte til at vi ikke likte det noe særlig eller sende med ekstraregning av styreren. (privat barnehage)

Anonymkode: f29b1...7e0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I bhg jeg jobbet i skjedde det nesten HVER ENESTE UKE, og da 2-3 ganger hver uke av de samme jævla foreldrene. Ettersom de var så «ressurssterke» fikk vi verken lov til å hinte til at vi ikke likte det noe særlig eller sende med ekstraregning av styreren. (privat barnehage)

Anonymkode: f29b1...7e0

I all verden? Det var greit fordi de var "ressurssterke"?!? Forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker, altså... 

Anonymkode: 3eb7d...b21

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hundedama

D har jeg aldri opplevd, jobbet msngd år i barnehage, men opplevdd etpar tilfeller hvor far kom å skulle hente barn, men var kommet til feil Barnehage. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I blant skjer det jo ting man ikke har kontroll over.

Anonymkode: 8b0cf...61b

Jeg jobber også i barnehage og ja, i blant kan det oppstå noe som gjør at man har en god grunn til å komme forsent. I de tilfellene (ved trafikkulykker som gjør at trafikken har stoppet opp etc) ringer som regel foreldrene og gir beskjed samt beklager seg veldig når de kommer. Da skjer det gjerne kun den ene gangen med de samme foreldrene.

Så har du de som til støtt og stadig dukker opp fem minutter over stengetid og i tilegg tar seg kjempe god tid i garderoben etc. De er gjerne ikke ute av døra før 15 minutter etter stengetid. Enda de får beskjed i en hyggelig tone at barnehagen stengte for fem minutter siden. Hos oss er arbeidsdagen ferdig for senvakene kl 17.45 (barnehagens stengetid) og de ansatte skal da kunne låse døren og gå. Vi får ikke overtidsbetalt så det at vi stadig må bli både 15 og 20 minutter over stengetid går utover egen fritid/tid med egen familie og man er gratis på jobb. En gang ble jeg tilkalt fordi senvakten som var på jobb måtte rekke å hente egene barn i en annen barnehage (som stengte 15 minutter etter vår barnehage) hun hadde prøvd å ringe foreldrene til barnet som var igjen og fikk ikke svar. Dersom hun ikke hadde fått tak i meg (som bor 2 min unna jobb) så hadde hun måttet tatt med seg barnet som ikke var hentet og gitt beskjed til foreldrene om å hente hjemme hos henne.

Så til spørsmålet til ts: ja, det går litt i perioder dette her. Enkelte år skjer det aldri mens neste barnehage år skjer det plutselig støtt og stadig. Vi har nå begynt med bøter og etter 5 ganger mistet de plassen til barnet.

Anonymkode: 297ed...2ee

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I all verden? Det var greit fordi de var "ressurssterke"?!? Forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker, altså... 

Anonymkode: 3eb7d...b21

Ja, det er selvfølgelig stor forskjell.

Anonymkode: 96bca...4b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber også i barnehage og ja, i blant kan det oppstå noe som gjør at man har en god grunn til å komme forsent. I de tilfellene (ved trafikkulykker som gjør at trafikken har stoppet opp etc) ringer som regel foreldrene og gir beskjed samt beklager seg veldig når de kommer. Da skjer det gjerne kun den ene gangen med de samme foreldrene.

Så har du de som til støtt og stadig dukker opp fem minutter over stengetid og i tilegg tar seg kjempe god tid i garderoben etc. De er gjerne ikke ute av døra før 15 minutter etter stengetid. Enda de får beskjed i en hyggelig tone at barnehagen stengte for fem minutter siden. Hos oss er arbeidsdagen ferdig for senvakene kl 17.45 (barnehagens stengetid) og de ansatte skal da kunne låse døren og gå. Vi får ikke overtidsbetalt så det at vi stadig må bli både 15 og 20 minutter over stengetid går utover egen fritid/tid med egen familie og man er gratis på jobb. En gang ble jeg tilkalt fordi senvakten som var på jobb måtte rekke å hente egene barn i en annen barnehage (som stengte 15 minutter etter vår barnehage) hun hadde prøvd å ringe foreldrene til barnet som var igjen og fikk ikke svar. Dersom hun ikke hadde fått tak i meg (som bor 2 min unna jobb) så hadde hun måttet tatt med seg barnet som ikke var hentet og gitt beskjed til foreldrene om å hente hjemme hos henne.

Så til spørsmålet til ts: ja, det går litt i perioder dette her. Enkelte år skjer det aldri mens neste barnehage år skjer det plutselig støtt og stadig. Vi har nå begynt med bøter og etter 5 ganger mistet de plassen til barnet.

Anonymkode: 297ed...2ee

Er det virkelig lov at dere ikke får overtidsbetalt? Får dere ikke avspasering heller? 

Anonymkode: 3eb7d...b21

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber ikke i barnehage lengre, men har gjordt det før, i flere år.

Det skjedde ukentlig, dessverre. Vi kunne og skulle gi bot på 100 kroner hver påbegynte kvarter. Dessverre var barnehagen hvor jeg jobbet i i ett område med pengesterke foreldre, så for dem gjorde det ikke så stort innhopp i økonomien. De tjente jo mer enn 400 kroner timen, så det var grei ekstrapris å betale for barnevakt etter stengetid på barnehagen.

Anonymkode: 6c5f9...c03

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber ikke i barnehage lengre, men har gjordt det før, i flere år.

Det skjedde ukentlig, dessverre. Vi kunne og skulle gi bot på 100 kroner hver påbegynte kvarter. Dessverre var barnehagen hvor jeg jobbet i i ett område med pengesterke foreldre, så for dem gjorde det ikke så stort innhopp i økonomien. De tjente jo mer enn 400 kroner timen, så det var grei ekstrapris å betale for barnevakt etter stengetid på barnehagen.

Anonymkode: 6c5f9...c03

I vår barnehage får man "anmerkning" og ved 3 anmerkninger blir man kalt inn til møte. Kanskje mer effektivt for den type foreldre.. 

Det har hendt 2 ganger på 3 år at vi har hentet litt over stengetid, begge gangene har vært pga trafikk, da har begge foreldre hivd seg rundt for å forsøke rekke det. Med trafikk kaos og tbanetrøbbel har man virkelig max uflaks, har da ringt barnehagen umiddelbart for å gi beskjed. Var da også flere foreldre som slet. 

Anonymkode: e56c6...7bc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I all verden? Det var greit fordi de var "ressurssterke"?!? Forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker, altså... 

Anonymkode: 3eb7d...b21

På vestkanten skal man visstnok være litt forsiktig ja dessverre 🤮 En av grunnene til at jeg slutta å jobbe der.

Anonymkode: f29b1...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber også i barnehage og ja, i blant kan det oppstå noe som gjør at man har en god grunn til å komme forsent. I de tilfellene (ved trafikkulykker som gjør at trafikken har stoppet opp etc) ringer som regel foreldrene og gir beskjed samt beklager seg veldig når de kommer. Da skjer det gjerne kun den ene gangen med de samme foreldrene.

Så har du de som til støtt og stadig dukker opp fem minutter over stengetid og i tilegg tar seg kjempe god tid i garderoben etc. De er gjerne ikke ute av døra før 15 minutter etter stengetid. Enda de får beskjed i en hyggelig tone at barnehagen stengte for fem minutter siden. Hos oss er arbeidsdagen ferdig for senvakene kl 17.45 (barnehagens stengetid) og de ansatte skal da kunne låse døren og gå. Vi får ikke overtidsbetalt så det at vi stadig må bli både 15 og 20 minutter over stengetid går utover egen fritid/tid med egen familie og man er gratis på jobb. En gang ble jeg tilkalt fordi senvakten som var på jobb måtte rekke å hente egene barn i en annen barnehage (som stengte 15 minutter etter vår barnehage) hun hadde prøvd å ringe foreldrene til barnet som var igjen og fikk ikke svar. Dersom hun ikke hadde fått tak i meg (som bor 2 min unna jobb) så hadde hun måttet tatt med seg barnet som ikke var hentet og gitt beskjed til foreldrene om å hente hjemme hos henne.

Så til spørsmålet til ts: ja, det går litt i perioder dette her. Enkelte år skjer det aldri mens neste barnehage år skjer det plutselig støtt og stadig. Vi har nå begynt med bøter og etter 5 ganger mistet de plassen til barnet.

Anonymkode: 297ed...2ee

Dere har rett på overtidsbetaling. Kontakt fagforeningen din! Og send timelister på overtid. 

Anonymkode: 8d4d7...77d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i helse, og alt for ofte skjer det ting som gjør at jeg rett og slett ikke kan dra, så har vel egentlig avtalt med meg selv å ikke få barn så lenge jeg jobber turnus. For selv om jeg får tilrettelagt med bare dagvakter(som ville vært umulig der jeg jobber nå uansett), så hjelper det jo ikke.

Anonymkode: c9c94...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I blant skjer det jo ting man ikke har kontroll over.

Anonymkode: 8b0cf...61b

Du skjønner ikke hvor sjukt dumt det du skriver her er. Eller så er du ekkelt arrogant, og tror de ansatte ikke er på "reell jobb" Shame om you uansett! 

Du kan jo ringe Meny og si at de må holde åpne lenger fordi det "har skjedd noe". Kan tro de holder åpent og viser forståelse. HALLO!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer av og til. De som har grunn til å komme forsent, som stopp i trafikken pga trafikkulykke, plutselig snøvær osv, gir jeg ikke bot, ihvertfall ikke om de ringer å sier i fra.

Men de som bare ikke evner å hente i tide, aldri har en god grunn, og i tillegg somler med å hente gir jeg bot. Og om disse foreldrene jobber i butikk på lørdager drar jeg dit rett før stengetid og somler meg gjennom hylle for hylle 😂

Anonymkode: 86833...eaa

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...