Gå til innhold

Barnehageansatte. Hvor ofte skjer det at barn blir hentet etter stengetid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sånt skjer, ikke alltid man kan noe for det. Jobber man i helsesektoren kan man jo ikke dra fra syke mennesker om noe har skjedd. Barnehagene stenger jo tidlig uansett, så ikke så ille å være der 15 min ekstra/rundt kl 18:00 akkurat.. Får kreve overtidsbetat da, eller sende regning.

Anonymkode: 22f18...454

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår barnehage økte gebyret fra 520 til 1100 per for sen henting, etter det så har de fleste foreldrene rukket det. Etter 3 forsenthentinger melder man til barnevernet.

Anonymkode: 934b5...c77

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

At uforutsette ting skjer er et faktum, men om det jevnlig gjelder de samme foreldrene så bør det bli regning og møte. Det betyr at barnet ikke er viktig for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet som vikar i en bhg i Oslo vest, var noen der som ble henta forsent hver eneste uke, ca to ganger i uka. Foreldrene til disse ungene var ressurssterke og drita penger, så bot gjorde ingenting. De fikk aldri beskjed nettopp av den grunn. Det var også en jente som ble henta 5 min over stengetid én dag, og da fikk foreldrene høre, bare fordi de hadde innvandrerbakgrunn og de ansatte turte å si i fra 🙄 herregud. 

Anonymkode: 16c05...262

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir jo anmeldt til barnevernet for langt mindre i dag, så det bør jo absolutt være noe å vurdere for de som ikke klarer å hente barnet sitt i tide gang på gang.

Anonymkode: 43062...fbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I bhg jeg jobbet i skjedde det nesten HVER ENESTE UKE, og da 2-3 ganger hver uke av de samme jævla foreldrene. Ettersom de var så «ressurssterke» fikk vi verken lov til å hinte til at vi ikke likte det noe særlig eller sende med ekstraregning av styreren. (privat barnehage)

Anonymkode: f29b1...7e0

De ansatte har krav på betalt om de må jobbe overtid...håper de fikk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hendte av og til og det var alltid samme foreldrepar. Helt ærlig syntes jeg det var helt topp:) 200 kr rett i hånda for ti minutters ekstra jobbing og ble kjørt hjem. 

Anonymkode: d9d57...a99

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Du skjønner ikke hvor sjukt dumt det du skriver her er. Eller så er du ekkelt arrogant, og tror de ansatte ikke er på "reell jobb" Shame om you uansett! 

Du kan jo ringe Meny og si at de må holde åpne lenger fordi det "har skjedd noe". Kan tro de holder åpent og viser forståelse. HALLO!

Hæ? Ro deg ned, personen skrev bare at ting kan skje som gjør at man kommer for sent, og det er jo sant. T.o.m vi som har jobbet i bhg tidligere forstår dette. Men at man er notorisk for sen er noe helt annet og helt uakseptabelt.

1 time siden, SoWhat? skrev:

I blant skjer det jo ting man ikke har kontroll over.

Anonymkode: 8b0cf...61b

 

Anonymkode: f29b1...7e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vår barnehage økte gebyret fra 520 til 1100 per for sen henting, etter det så har de fleste foreldrene rukket det. Etter 3 forsenthentinger melder man til barnevernet.

Anonymkode: 934b5...c77

Det er ikke en bv-sak. Litt drøyt av barnehagen deres å melde til bv for noe sånt som dette.

Anonymkode: f29b1...7e0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, theTitanic skrev:

At uforutsette ting skjer er et faktum, men om det jevnlig gjelder de samme foreldrene så bør det bli regning og møte. Det betyr at barnet ikke er viktig for dem. 

Ikke nødvendigvis. Enkelte har bare ikke respekt for arbeidstiden til de ansatte.

Anonymkode: f29b1...7e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet som vikar i en bhg i Oslo vest, var noen der som ble henta forsent hver eneste uke, ca to ganger i uka. Foreldrene til disse ungene var ressurssterke og drita penger, så bot gjorde ingenting. De fikk aldri beskjed nettopp av den grunn. Det var også en jente som ble henta 5 min over stengetid én dag, og da fikk foreldrene høre, bare fordi de hadde innvandrerbakgrunn og de ansatte turte å si i fra 🙄 herregud. 

Anonymkode: 16c05...262

Det er sånt som gjør meg forbanna. Snakk om forskjellsbehandling. DU som en oppegående person burde ha reagert eller evt. meldt dette til tilsyn a la LO eller noe.

Anonymkode: f29b1...7e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man blir jo anmeldt til barnevernet for langt mindre i dag, så det bør jo absolutt være noe å vurdere for de som ikke klarer å hente barnet sitt i tide gang på gang.

Anonymkode: 43062...fbc

Det er uansett ikke en sak for bv. Mener du at barnehagene skal bruke bv som en trussel, er det så lavt de skal synke?

Anonymkode: f29b1...7e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis. Enkelte har bare ikke respekt for arbeidstiden til de ansatte.

Anonymkode: f29b1...7e0

Syntes det er størst tegn på at de ikke bryr seg om barnet, men ok, mange tenker nok at de ansatte ikke kan sette igjen barnet og bare gå. Uansett er bøter og møter til gjengangere et bra tiltak. Barnet skal hentes til en tid og de har å innfinne seg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Ro deg ned, personen skrev bare at ting kan skje som gjør at man kommer for sent, og det er jo sant. T.o.m vi som har jobbet i bhg tidligere forstår dette. Men at man er notorisk for sen er noe helt annet og helt uakseptabelt.

 

Anonymkode: f29b1...7e0

"Vi"? Snakk for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo heldigvis at alle har to foreldre og en av de er alltid tilgjengelig, og jobber i såfall ikke med mennesker og ikke kan dra i fra de før noen kommer for å ta over. Heldigvis skjer det aldri😋

Anonymkode: 11e43...81c

Og heldigvis så har ikke de som jobber i barnehagen barn i en annen barnehage selv som da ikke blir hentet..,,

Anonymkode: 63106...660

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SoWhat? skrev:

"Vi"? Snakk for deg selv.

Nei, jeg skriver vi for jeg kjenner til flere. Hvorfor er du så agressiv?

Anonymkode: f29b1...7e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har jobbet i flere barnehager og det var særlig et problem i den ene barnehagen med for sen henting. Endte opp med at barnehagen utvida åpningstiden med 15 min. Det hjalp. Det var rett og slett for vanskelig for foreldrene å komme seg til barnehagen etter jobb med den gamle åpningstiden. 

Anonymkode: 726e0...8c7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg skriver vi for jeg kjenner til flere. Hvorfor er du så agressiv?

Anonymkode: f29b1...7e0

Jeg er ikke aggressiv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg er ikke aggressiv. 

Vel det er slik du tolkes som utifra hvordan du svarer.

Anonymkode: f29b1...7e0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel det er slik du tolkes som utifra hvordan du svarer.

Anonymkode: f29b1...7e0

Mulig. Jeg kan se den, men jeg er ikke det. Litt vanskelig hvis det blir malplasserte smilefjes 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...