Gå til innhold

Samboer er sur fordi han ikke har penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner godt frustrasjonen til TS, selv om reparasjon av bil (oftest) ikke havner i kategorien tull. Her i huset kan samboeren finne på å spontanhandle eller bruke penger på ting jeg synes er tull. Har løst det ved at vi opprettet en felles matkonto ( til vanlig mat til oss og baby, restaurant/takeaway betaler vi fra vanlig konto) og en felles regningskonto. Siden vi bor sammen og eier huset 50/50 er egentlig alle regninger med unntak av hvert vårt telefonabonnement felles. Vi har begge automatisk trekk med en litt-høyere-enn-tilstrekkelig sum dagen etter lønning, så det blir automatisk sparing og alt som står igjen på brukskontoene etter det er penger vi kan disponere ganske fritt. I tillegg prøver vi å passe på at det som er igjen på konto dagen før lønning går til sparekonto eller felles oppussingskonto. På den måten får vi begge følelsen av å disponere våre egne penger til tross for fellesøkonomi, samtidig som vi alltid er sikret at regninger kan betales.

Vet ikke om dette kan hjelpe, men er i hvert fall et forslag :) Ellers ville jeg forsøkt å ikke la det bli dårlig stemning av hvordan det gikk denne gangen, og heller sørget for at det ikke blir sånn igjen :) dårlig stemning er dessverre veldig lite produktivt, selv om det ofte føles veldig berettiget 😬😅 (og nei, jeg mener ikke at det er TS sin feil alene at det har blitt dårlig stemning)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen din virker lat, send han ned på nav eller fattighuset, så slipper han og plage deg med de dårlige valgene hans. Ikke sy puter under armene hans, da endrer han seg aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine5
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Være med å betale?

Jeg har betalt alt denne mnd fordi han har brukt opp sine feriepenger på tull. 

Er det rettferdig da?

Anonymkode: d3507...718

Nei det er ikke rettferdig. Jeg anbefaler å bestille time på fvk med tanke på økonomi. Ellers risikerer du at du blir så drittlei av å være den eneste voksne i forholdet, at dere etterhvert går fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...