Gå til innhold

Samboer er sur fordi han ikke har penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mat er nødvendige utgifter. Hva bidrar hun med i denne flyttingen? Hvorfor kommer ikke hun bort til leiligheten med fersk kaffe og mat så han kan konsentrere seg om det han driver med? Vise litt takknemlighet for at han ordner for de begge? 

Jeg kommer fra bygda der man ofte hjelper hverandre, og da er det naturlig at en alltid har ansvar for mat og drikke, slik at de som arbeider skal slippe å ordne det selv. Man er jo takknemlig for at noen tar jobben som må gjøres, og viser det ved å la de slippe andre oppgaver, som feks. å lage seg mat. 

Anonymkode: 1b56e...3f9

Jeg kommer fra bygda. Her smører vi matpakka vår selv, som de voksne menneskene vi er. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når TS betaler mat, syntes jeg ikke at det er rettferdig at samboeren må ha ferdigmat. Da burde han tenkt på det før han brukte pengene sine på tull. Nå som TS betaler alle faste utgifter denne måneden  i tillegg til å passe babyen deres på 5mnd skjønner jeg ikke hvorfor han ikke klarer å lage mat selv, når TS gjør det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kjøper vi inn brød til matpakke fra felles matkonto, og vil man ha noe annet, så må den enkelte dekke det selv. Det er enkelt å lage noe billig og ha med, ferdigmat er et pengesluk.

Anonymkode: 69bab...db9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diamant20 skrev:

Når TS betaler mat, syntes jeg ikke at det er rettferdig at samboeren må ha ferdigmat. Da burde han tenkt på det før han brukte pengene sine på tull. Nå som TS betaler alle faste utgifter denne måneden  i tillegg til å passe babyen deres på 5mnd skjønner jeg ikke hvorfor han ikke klarer å lage mat selv, når TS gjør det.

Ja ikke sant? Jeg har betalt alt denne måneden og alikevell er han sur fordi han ikke har penger! 

Anonymkode: d3507...718

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jobber mye i leiligheten? Hva jobber han med der?

Anonymkode: d748f...336

Sparkler, sliper og maler alle vegger i alle rom.

Anonymkode: d3507...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har en baby på 5 mnd å ta meg av.

Anonymkode: d3507...718

Så du har for mye å gjøre til å lage mat til han, mens du mener han skal fikse bolig til dere og samtidig ha tid til å lage seg mat? Gi han penger til ferdigmat og si at det har han ærlig fortjent når han er flink og står på for deres skyld!

Anonymkode: 1b56e...3f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sinsiew skrev:

Jeg kommer fra bygda. Her smører vi matpakka vår selv, som de voksne menneskene vi er. 

Det tror jeg ingenting på. Om du hjelper familie eller venner med praktiske gjøremål (dugnad altså), så må du ta med deg matpakke selv, fremfor å få servert mat? Løgn.

Anonymkode: 1b56e...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ingenting på. Om du hjelper familie eller venner med praktiske gjøremål (dugnad altså), så må du ta med deg matpakke selv, fremfor å få servert mat? Løgn.

Anonymkode: 1b56e...3f9

Hvis jeg drar ut for å ordne noe, f.eks på jordet, så tar jeg med matpakke. 

Om jeg skal pusse opp, og bygge på eget hus, så tar jeg med matpakke. 

Ts snakker om at mannen pusser opp deres eget, ikke at han har dugnad med andre. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min har brukt opp feriepengene sine på tull og hadde derfor ikke penger til de faste regningene denne mnd. Jeg måtte ta alt av husleie, strøm, mat, diverse. 

Vi holder på å flytte så han har kjøpt mye ferdigmat da han jobber mye i leiligheten. Jeg har sikkert betalt 30k denne mnd, måtte ta 10k fra sparekontoen min. 

Nå sier han "Det er siste gang du skal måtte betale alt, så blir det aldri noe krangling mer. Jeg får gå uten mat på jobb da."

Så nå prøver han å få den dårlige samvittigheten over på meg. Det er ikke det at jeg ikke har råd eller problemer med å betale men når han har brukt sine penger opp på tull så er det irriterende å måtte betale og ta fra sparekontoen som jeg har spart! Spesielt når det bare er utgift på utgift og matkontoen er tom på 1-2-3 fordi han kjøper så mye ferdigmat. Han begrenser seg ikke selv om det er jeg som betaler. Nå gikk han på jobb sur fordi han mener jeg er smålig.

Hva tenker dere?

Anonymkode: d3507...718

Sånn er det å være i forhold, man skal kunne dekke for hverandre når den ene driter seg ut eller har knapt med råd. Hvem vet, kanskje det er du som trenger penger en annen gang og han dekker for deg.

Det er utrolig smålig å bli furt over dette her.

Anonymkode: 04265...3ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er lønnen hans da? Hvorfor skal feriepengene brukes på faste månedlige utgifter? Og kan han ikke betale sin andel av disse utgiftene når han får neste lønning? 

Anonymkode: 0f361...bb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har for mye å gjøre til å lage mat til han, mens du mener han skal fikse bolig til dere og samtidig ha tid til å lage seg mat? Gi han penger til ferdigmat og si at det har han ærlig fortjent når han er flink og står på for deres skyld!

Anonymkode: 1b56e...3f9

Det blir fort dyrt om man skal bruke 150 kroner på pizza eller bensinstasjonsburger hver dag. Greit 1-2 ganger i uken under oppussing, men ikke hver eneste dag. Men det er kanskje mulig for Ts å lage noe hjemme og kjøre bort med det?

Anonymkode: f5dbf...3b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette tullet han har brukt feriepengene på da? De fleste får jo flere titusener i feriepenger, så det må jo være noe ganske kostbart han har brukt pengene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min har brukt opp feriepengene sine på tull og hadde derfor ikke penger til de faste regningene denne mnd. Jeg måtte ta alt av husleie, strøm, mat, diverse. 

Vi holder på å flytte så han har kjøpt mye ferdigmat da han jobber mye i leiligheten. Jeg har sikkert betalt 30k denne mnd, måtte ta 10k fra sparekontoen min. 

Nå sier han "Det er siste gang du skal måtte betale alt, så blir det aldri noe krangling mer. Jeg får gå uten mat på jobb da."

Så nå prøver han å få den dårlige samvittigheten over på meg. Det er ikke det at jeg ikke har råd eller problemer med å betale men når han har brukt sine penger opp på tull så er det irriterende å måtte betale og ta fra sparekontoen som jeg har spart! Spesielt når det bare er utgift på utgift og matkontoen er tom på 1-2-3 fordi han kjøper så mye ferdigmat. Han begrenser seg ikke selv om det er jeg som betaler. Nå gikk han på jobb sur fordi han mener jeg er smålig.

Hva tenker dere?

Anonymkode: d3507...718

Han utnytter deg økonomisk og hva har du tenkt å gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye fikk han i feriepenger? De fleste får jo bra med feriepenger, jobber du i kassa på kiwi så får du vel rundt 40 000 kr, og han har vel ikke brukt det på take away? Da måtte han jo handlet for over 1000 kr dagen. 

Jeg har selv pusset opp over tid, og ja da blir det lite matlaging. Men mesteparten av dagene ble det mat fra meny, kylling, kyllinglår, karbonader, gryte, salat osv. Så var det noen få dager med sushi, indisk osv. Ble jo da de fleste dager under 100 kr, så noen få dager med 200 kr. 

Anonymkode: 3fb71...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har han brukt feriepengene sine på Ts? Det er jo et elementært spørsmål her..men det virker ikke som du ønsker å svare på det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forholdet deres er det ingen som kjenner til bedre enn deg, men for meg hadde det ikke vært tenkelig å være sammen med en mann som ikke klarer å kontrollere økonomien. 

Det handler ikke strengt tatt om pengene, det som bekymrer meg er hva dette sier om mannens ansvarlighet, hans modenhet, hans evne til å lede en familie i framtiden.

Endret av ana0603
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vera skrev:

Hva har han brukt feriepengene sine på Ts? Det er jo et elementært spørsmål her..men det virker ikke som du ønsker å svare på det?

 

2 timer siden, ti10 skrev:

Hva er dette tullet han har brukt feriepengene på da? De fleste får jo flere titusener i feriepenger, så det må jo være noe ganske kostbart han har brukt pengene på.

Bare rotet de bort. Han var bortreist med jobben, kjøpte seg masse dyre klær, betalt en reparasjon på bilen, kjøpt nye felger.. osv osv.

 

TS

Anonymkode: d3507...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye fikk han i feriepenger? De fleste får jo bra med feriepenger, jobber du i kassa på kiwi så får du vel rundt 40 000 kr, og han har vel ikke brukt det på take away? Da måtte han jo handlet for over 1000 kr dagen. 

Jeg har selv pusset opp over tid, og ja da blir det lite matlaging. Men mesteparten av dagene ble det mat fra meny, kylling, kyllinglår, karbonader, gryte, salat osv. Så var det noen få dager med sushi, indisk osv. Ble jo da de fleste dager under 100 kr, så noen få dager med 200 kr. 

Anonymkode: 3fb71...a5e

Jeg fatter ikke hvorfor dere ikke klarer åta med matpakke? Om så lage litt mer middag, så kan man ta med restemat fra dagen før.. 

Drive å kaste bort tusenvis på mat fra butikken, når man får det så mye billigere hjemme.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Bare rotet de bort. Han var bortreist med jobben, kjøpte seg masse dyre klær, betalt en reparasjon på bilen, kjøpt nye felger.. osv osv.

 

TS

Anonymkode: d3507...718

Seriøst? Jeg hadde vært så forbanna om mannen min ikke kunne betale sin del av fellesutgiftene og i tillegg ble sur når dette er grunnen! En ting er hvis der bare var dere, men dere har et barn.  Fy faen...

Anonymkode: ace66...cd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...