Gå til innhold

Kjæresten flau over at jeg er mørk i huden. Problematisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke han er flau over hudfargen, er vel mer at kontinentet du er fra er så langt fra Norge.

Og at kanskje noen med gammeldagse foreldre ser det litt som... ''ja, hvorfor kunne du ikke finne en norsk etnisk jente?''

Slik er det i land med liten befolkning, de fleste er vil at de skal være med ''sine egne''.

 

Anonymkode: 9d511...335

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Selvsagt vil folk angripe mine meninger og ikke si et ord om den feige mannen til TS.

Jeg er ikke rasist. Jeg har bare innsett at det bor en ABB hos de fleste nordmenn og at de fleste er enige i det Frp mener. 

Sikkert derfor FrP gjorde et kanonvalg nå da! 😂😂

(Og bare for å unngå misforståelser; FrP gjorde et ræva valg! Aldri vært verre, tror jeg 😁 De fleste nordmenn synes ABB er et klinkokos monster! Og de norske rasister er i mindretall, men sikkert enig med FrP 😂)

Anonymkode: 98dea...ac3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Rasistiske? Å vise TS at den svarte fargen vil være til hinder uansett hva hun enn måtte finne på å gjøre, er ikke rasisme. Det er realiteten. At TS ikke har mer selvrespekt er bare trist.

Helt ærlig få deg noen venner, prat med folk i virkeligheten så innser du at vi lever i året 2019.  Enten så har du en diagnose eller så er du så uopplyst som det går ann å bli. 

At ts er mørkhudet vil aldri være et problem, de med lav iq derimot vil aldri oppnå noe særlig i livet sitt. 

Uansett hvor lys hud du har så vil du møte flere hindringer i livet enn det ts vil gjøre. Jeg trenger ikke forklare hvorfor engang 😉

Hilsen ei (lys og vinteren, mørk om sommer’n) NORSK jente med innvandrerbakgrunn 🥰

Anonymkode: 119c0...813

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig få deg noen venner, prat med folk i virkeligheten så innser du at vi lever i året 2019.  Enten så har du en diagnose eller så er du så uopplyst som det går ann å bli. 

At ts er mørkhudet vil aldri være et problem, de med lav iq derimot vil aldri oppnå noe særlig i livet sitt. 

Uansett hvor lys hud du har så vil du møte flere hindringer i livet enn det ts vil gjøre. Jeg trenger ikke forklare hvorfor engang 😉

Hilsen ei (lys og vinteren, mørk om sommer’n) NORSK jente med innvandrerbakgrunn 🥰

Anonymkode: 119c0...813

Du later som at du støtter TS og opptrer PK. Har sett mange slike falske folk så jeg tror ikke noe på det du skriver. Du er raskt ute med å hinte til diagnoser osv. Greit nok. Men hva tenker du om typen til TS? Det må være flaut å være mann og mangle begge ballene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med mange her om at han sannsynligvis ikke er flau over deg, men er redd for hvordan hans foreldre vil opptre. 

Jeg kjenner meg på en måte litt igjen i dette, selv om min historie er ganske annerledes. Jeg er oppvokst med en svært religiøs far, som hadde masse «uskrevne regler» om hva som var greit og ikke. Dette preget meg mye i oppveksten, men det har påvirket meg en god del også som voksen. Og når jeg (i voksen alder) fikk meg en kjæreste med svart, langt hår, og rocka stil med utelukkende svarte klær, så er det kanskje ikke så rart å se for seg at jeg gruet meg til å introdusere ham for pappa. Kjæresten min var (og er fortsatt) verdens snilleste, flotteste person, som jeg er utrolig stolt over. Men samtidig var jeg så redd for at pappa bare skulle se utsiden, dømme ham og skape dårlig stemning. Jeg husker fortsatt den dagen de traff hverandre, og hvor mye jeg gruet meg i forkant. Møtet gikk kjempefint og pappa syntes han var en ordentlig flott fyr. Så det var jo egentlig ikke noe å grue seg for, men jeg gruet meg jo ikke uten grunn. Jeg gruet meg basert på alle erfaringer jeg hadde gjort meg med pappa opp igjennom livet, og hvordan han pleide å reagere på ting som ikke passet inn i hans bittelille, snevre, religionsbaserte verden. Og noen år senere stod jeg og gråt i forkant av mitt eget bursdagsselskap (rundt år, mange gjester), fordi jeg var redd for at noen skulle si noe som fornærmet pappa, og skapte dårlig stemning. Dette høres jo sikkert helt absurd ut for andre. Men for meg, som hadde gått på nåler hele livet, i frykt for å gjøre noe feil, så var det en innøvd mekanisme.

Så på den ene siden kan jeg godt forstå (og til dels være enig med) de som sier kjæresten din må gro seg noen baller og stå opp for seg selv og deg. Men samtidig kan jeg godt forstå ham hvis han er oppvokst med foreldre som har svært spesielle meninger, som avviker fra hans egne, eller fra slik han velger å leve sitt liv. Jeg sier ikke dermed at rasisme er greit, men at en oppvekst i et hjem med utpreget sterke meninger, med stor sannsynlighet vil prege barna også i voksen alder.

Anonymkode: 2c9ce...342

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få barn med en fyr som har foreldre med sånne holdninger? Det kommer aldri til å gå bra. 

Anonymkode: 4d83d...101

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjent hverandre i snart 1 år. Jeg har foreldre fra et afrikansk land og er veldig mørk i huden, noe som (den hvite) kjæresten min insisterer på at han ikke ser på som noe negativt. Likevel sliter han med å introdusere meg for sine foreldre, og er redd for deres reaksjon. Får inntrykk av at han synes det er flaut å komme hjem med ei svart jente. Han har også nevnt at hans mor ville syntes det var "sårt" og rart å få barnebarn med en annen hudfarge. Han sier han trenger litt tid til å venne dem til tanken. Dette er jo naturligvis ikke noe som er særlig kjekt for meg å høre, og jeg blir i tvil om hele forholdets framtid. Noen som har innspill/tanker?

Anonymkode: 7a5ff...1f7

Får ikke inntrykk av at han skammer seg over hudfargen din, da hadde han ikke datet deg. Om noe er det vel hans egen familie han skammer seg over (les: morra), og er redd for hvordan du vil bli mottatt og hvilke konsekvenser det kan ha for deg og forholdet deres videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 007_008_007 skrev:

Like barn leker best. 

Ta deg en tur i en barnehage på Oslo øst, så ser du unger i alle regnbuens farger som leker sammen. 😉

Barn har ikke noe begrep om hudfarge. De gir blaffen. Heldigvis. Hvorfor kan ikke voksne gjøre det samme? 

Lykke til, TS. Jeg tror det kommer til å gå fint, bare de blir kjent med deg. 

Anonymkode: 02c49...d07

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke rart i det hele tatt at man er nervøs om man tror egne foreldre vil dømme kjæresten. Mange homofile har lignende problemer med sine foreldre når de skal introdusere en partner av samme kjønn, uten at det betyr de hater seg selv og andre homofile

Om foreldrene avviser deg, så er det ikke gitt at han tar dems side heller. 

Anonymkode: 10d7b...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjent hverandre i snart 1 år. Jeg har foreldre fra et afrikansk land og er veldig mørk i huden, noe som (den hvite) kjæresten min insisterer på at han ikke ser på som noe negativt. Likevel sliter han med å introdusere meg for sine foreldre, og er redd for deres reaksjon. Får inntrykk av at han synes det er flaut å komme hjem med ei svart jente. Han har også nevnt at hans mor ville syntes det var "sårt" og rart å få barnebarn med en annen hudfarge. Han sier han trenger litt tid til å venne dem til tanken. Dette er jo naturligvis ikke noe som er særlig kjekt for meg å høre, og jeg blir i tvil om hele forholdets framtid. Noen som har innspill/tanker?

Anonymkode: 7a5ff...1f7

Kjære Ts: Blir så utrolig lei meg når jeg leser innlegget ditt.. vet ikke helt hva jeg vil med dette, men om du noen gang skulle være i tvil,  bare husk dems holdninger har ingenting å gjøre med deg.. det er dem det er noe galt med..

Anonymkode: 0e617...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjent hverandre i snart 1 år. Jeg har foreldre fra et afrikansk land og er veldig mørk i huden, noe som (den hvite) kjæresten min insisterer på at han ikke ser på som noe negativt. Likevel sliter han med å introdusere meg for sine foreldre, og er redd for deres reaksjon. Får inntrykk av at han synes det er flaut å komme hjem med ei svart jente. Han har også nevnt at hans mor ville syntes det var "sårt" og rart å få barnebarn med en annen hudfarge. Han sier han trenger litt tid til å venne dem til tanken. Dette er jo naturligvis ikke noe som er særlig kjekt for meg å høre, og jeg blir i tvil om hele forholdets framtid. Noen som har innspill/tanker?

Anonymkode: 7a5ff...1f7

Det høres veldig vanskelig ut. :klem:For å være helt ærlig så virker det som han er flau over foreldrene sine, og han ønsker ikke at de skal såre deg. Jeg kommer også fra en veldig hvit familie hvor ingen kjenner noen av en annen farge, og jeg har av og til tenkt tanken "Hva om jeg blir sammen med noen som er mørk? Hvordan vil de reagere?" Ingen i min familie er super rasistisk, men det hadde ikke overrasket meg om det hadde vært "rart" i begynnelsen, og det hadde jeg ønsket å spare partner for. Jeg tror kanskje at han rett og slett ikke vet hvordan de vil reagere, og at det er derfor han somler. 

Han kunne jo kanskje begynt med å ligge ut bilder av dere sammen på Facebook. :vetikke: Jeg skjønner i alle fall godt hvis du er såret! Jeg hadde nok blitt det selv, så det er helt greit å bli lei seg. Det har du rett til. Men hvis han virkelig elsker deg, så må han snart fortelle foreldrene sine. Hvis du er glad i han og han sier han er glad i deg, så ville jeg sagt til han at det er på tide å møte foreldrene. Hvis du er i tvil om du vil fortsette forholdet, så er det også helt forståelig. 

Anonymkode: 5eb12...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er viktig at du tar en litt større prat med kjæresten din om dette. Han er tydeligvis bekymret over hvordan de vil oppføre seg ovenfor deg, og det kan jo bli problematisk i fremtiden hvis han allerede nå varsler at han trenger tid til å venne dem til tanken og at eventuelle barnebarn kan være et vanskelig tema. Han må være villig til å ta de kampene som eventuelt kommer opp både for deg og deres fremtidige barn, og også skjerme deg for ord og handlinger som ville vært sårende for deg. Du må være sikker på at han vil ta din side hvis det skulle oppstå negative situasjoner med hans familie. Det ville være naivt å tro at rasisme ikke finnes i vårt samfunn, det er kanskje ikke noe han har reflektert masse over før nå, men det er faktisk viktig at han tar det innover seg og tar en stilling til hvordan det påvirker din hverdag og også vil påvirke deres barn. Jo før jo bedre. 

Anonymkode: 6d729...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo valgt å være sammen med deg. Så hvis forholdet ellers er bra og han ikke virker flau over hudfargen din i andre settinger, som med venner feks så er det nok ikke han det egentlig handler om. Kanskje han er redd for at du skal bli såret over deres reaksjon? Jeg håper og tror at det ikke vil være et problem i det hele tatt og at han kanskje bare overtenker dette fordi han ikke har hatt med seg en kjæreste med en annen hudfarge hjem før. 

Anonymkode: 092c2...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten... Det er jo ikke så unaturlig at man kan være litt bekymret for hva foreldre vil tenke om valg av partner. Trenger egentlig ikke å handle direkte om hudfargen din, men «annerledeshet» eller noe som kan oppleves som ukjent generelt. Det kan gjelde homofili, kortvoksthet, eller så «simpelt» som et stort og synlig fødselsmerke i ansiktet. 

Anonymkode: 092c2...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjent hverandre i snart 1 år. Jeg har foreldre fra et afrikansk land og er veldig mørk i huden, noe som (den hvite) kjæresten min insisterer på at han ikke ser på som noe negativt. Likevel sliter han med å introdusere meg for sine foreldre, og er redd for deres reaksjon. Får inntrykk av at han synes det er flaut å komme hjem med ei svart jente. Han har også nevnt at hans mor ville syntes det var "sårt" og rart å få barnebarn med en annen hudfarge. Han sier han trenger litt tid til å venne dem til tanken. Dette er jo naturligvis ikke noe som er særlig kjekt for meg å høre, og jeg blir i tvil om hele forholdets framtid. Noen som har innspill/tanker?

Anonymkode: 7a5ff...1f7

Kjære deg! Livet er for kort. Du skal ikke godta å føle deg som annenrangs fordi du ikke er hvit. Ved å fortsette å være en del av den familien, kan du se for deg en framtid der du må tåle negervitser rundt middagsbordet i middagsselskap. Der du må tvinge deg gjennom besøk på besøk der du lytter til at svigermor og svigerfar diskuterer nyhetene og alle de farlige innvandrerne. 

Folk med slike holdninger har gjerne nettverk med samme holdninger- for alle andre orker dem ikke. Det betyr at du er dømt til et familieliv der du gang på gang vil måtte føle deg annenrangs- uten å kunne forsvare deg («for de sier jo sånn bare fordi de er gamle...»). 

Og jeg ville tatt en real sjekk i kjærestens nettverk også. Kommer han fra samme miljø, er sjansen stor for at han har flere med samme holdninger i nettverket. Da vil du oppleve dette på vennefester, i selskap og på besøk.

Du er verdt så mye mer. Og når kjæresten din i tillegg kvier seg for å ta et oppgjør med foreldrene, som for øvrig slipper unna med kommentarer om dine fremtidige barns hudfarge..

da er det på tide å stoppe og tenke. Det finnes mange ålreite menn i dette landet, med gode snille foreldre, åpne og fordomsfrie venner og som dessuten gladelig viser deg fram til alle. Med stolthet!

forstår deg så godt- been there, dine that! Men tenk deg godt om- hva er behovene dine nå og i framtiden? Du er ikke annenrangs, og skal behandles deretter!

Anonymkode: 37d89...7bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ville tatt det opp med han.  Muligens han har vanskelige foreldre som han sliter med å kommunisere med.  Håper det går bra for dere og at hans tabu over for sine foreldre går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg er en jente med afrikansk bakgrunn. Født og oppvokst i Norge. Jeg syns du bør slå opp med ham. Jeg har tidligere datet en «hvit» kar som jeg senere fant ut hadde virkelig fordomsfulle venner og familie.  Jeg tolererte det ikke. Det er virkelig ikke verdt det. Så gjør det slutt mens du har sjansen. 

Anonymkode: 1d054...2f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 18.9.2019 den 18.25, 007_008_007 skrev:

Dessverre nei. Og den som tror det må slutte å tro på Disneyland. Tybring-Gjedde har jo skrevet en hel kronikk om det. Og er svaret mitt helt på jordet fordi jeg ikke skriver det TS sannsynligvis ønsker å lese, nemlig at alt vil bra, bare gi mannen litt tid? 

Hadde TS hatt litt selvrespekt så hadde hun aldri funnet seg i dette. Hva er vitsen med å prøve å overbevise mannens foreldre om at hun er en bra kvinne? Deres fordommer vil alltid være der. 

Ja, Tybring Gjedde er jo selvfølgelig en vi lytter til! 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke deg han er flau over. Det er foreldrene sine. Jeg hadde det på samme måte når jeg møtte min mann. 

Mine foreldre var av den typen som spydde eder og galle i kommentarfeltet på Facebook og fremsto generelt usympatiske når det gjelder hudfarge. Men så er de i tilegg verdens beste foreldre mot oss barn. Så man havner i en helt merkelig plass når man elsker foreldrene sine og samtidig ikke deler verdisynet deres. 

Når det er sagt så ville jeg virkelig ikke introdusere mannen min før jeg var helt sikker på at det ble oss for jeg viste detkom til å bli fullstendig shitstorm av fordommer og forsøk på å få meg til å endre mening, noe som ville såre han mye. 

Kort fortalt, det ble shitstorm. Mannen min var en bauta med verdens mest tilgivende hjerte, årene gikk og de er nå verdens beste besteforeldre til tre nydelige barn og har ett kjempe godt forhold til mannen min. Som ett ekstra pluss så har de fått en skikkelig øyeåpner av selvinnsikt å skammer seg over tidligere meninger. 

Men det var hardt når det pågikk. Jeg hadde aldri latt mannen min gå igjennom det om jeg ikke visste vi to var ment for hverandre. 

Anonymkode: 2c441...b73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 18.18, 007_008_007 skrev:

Hvorfor velger du å bli sammen med en hvit mann? Er ikke afrikanske menn gode nok for deg? Like barn leker best - like greit at du lærer deg dette fordi det er slik det vil bli i Norge de neste årene. At du er sammen med en hvit mann vil nemlig ikke vaksinere deg mot rasisme og det som verre er. Drit i kjærligheten og finn deg en svart mann. Så slipper du slike situasjoner slik den du beskriver.

Er du helt på jordet!!! WTF!!! Jeg selv(hvit dame) velger afrikanske menn fremfor hvite. Jeg er rett og slett ikke tiltrukket av hvite menn. Kanskje TS er tiltrukket av hvite menn. Vi er forskellige! Og det er garantert en hvit mann som hadde elsket å vist henne for foreldrene sine!! 

Anonymkode: a3735...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...