Gå til innhold

Kjæresten flau over at jeg er mørk i huden. Problematisk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo mørkere enn mulatt hvis foreldrene er fra Afrika.

Mer som kål svart da.

Anonymkode: 7e8d0...b90

Mørkere enn mulatt? Mulatt er jo per definisjon bare en betegnelse på et menneske av hvit og svart avstamming. De kommer i alle slags nyanser.

Anonymkode: b0c7a...383

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 007_008_007
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjent hverandre i snart 1 år. Jeg har foreldre fra et afrikansk land og er veldig mørk i huden, noe som (den hvite) kjæresten min insisterer på at han ikke ser på som noe negativt. Likevel sliter han med å introdusere meg for sine foreldre, og er redd for deres reaksjon. Får inntrykk av at han synes det er flaut å komme hjem med ei svart jente. Han har også nevnt at hans mor ville syntes det var "sårt" og rart å få barnebarn med en annen hudfarge. Han sier han trenger litt tid til å venne dem til tanken. Dette er jo naturligvis ikke noe som er særlig kjekt for meg å høre, og jeg blir i tvil om hele forholdets framtid. Noen som har innspill/tanker?

Anonymkode: 7a5ff...1f7

Hvorfor velger du å bli sammen med en hvit mann? Er ikke afrikanske menn gode nok for deg? Like barn leker best - like greit at du lærer deg dette fordi det er slik det vil bli i Norge de neste årene. At du er sammen med en hvit mann vil nemlig ikke vaksinere deg mot rasisme og det som verre er. Drit i kjærligheten og finn deg en svart mann. Så slipper du slike situasjoner slik den du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 007_008_007 said:

Hvorfor velger du å bli sammen med en hvit mann? Er ikke afrikanske menn gode nok for deg? Like barn leker best - like greit at du lærer deg dette fordi det er slik det vil bli i Norge de neste årene. At du er sammen med en hvit mann vil nemlig ikke vaksinere deg mot rasisme og det som verre er. Drit i kjærligheten og finn deg en svart mann. Så slipper du slike situasjoner slik den du beskriver.

Dette svaret er helt på jordet! Se på Odda og Tinashe, så ser du hvor BRA det kan funke. Det vil bli vanligere og vanligere med blandet hudfarge i familier, takk og lov for det!

Anonymkode: 5be09...588

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Hvorfor velger du å bli sammen med en hvit mann? Er ikke afrikanske menn gode nok for deg? Like barn leker best - like greit at du lærer deg dette fordi det er slik det vil bli i Norge de neste årene. At du er sammen med en hvit mann vil nemlig ikke vaksinere deg mot rasisme og det som verre er. Drit i kjærligheten og finn deg en svart mann. Så slipper du slike situasjoner slik den du beskriver.

Er du helt skada eller ? Grav et hull og bli der din huleboer. Folk får være sammen med hvem de vil uansett hvilken hudfarge eller legning de har ;) 

 

Anonymkode: 119c0...813

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette svaret er helt på jordet! Se på Odda og Tinashe, så ser du hvor BRA det kan funke. Det vil bli vanligere og vanligere med blandet hudfarge i familier, takk og lov for det!

Anonymkode: 5be09...588

Dessverre nei. Og den som tror det må slutte å tro på Disneyland. Tybring-Gjedde har jo skrevet en hel kronikk om det. Og er svaret mitt helt på jordet fordi jeg ikke skriver det TS sannsynligvis ønsker å lese, nemlig at alt vil bra, bare gi mannen litt tid? 

Hadde TS hatt litt selvrespekt så hadde hun aldri funnet seg i dette. Hva er vitsen med å prøve å overbevise mannens foreldre om at hun er en bra kvinne? Deres fordommer vil alltid være der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts jeg ville droppet fyren etter første advarsel. Som ei tidligere skrev han bør Gro seg noen baller, og jo lengre tid har bruker på det jo større vil problemet bli den dagen dere flytter, kjøper bolig, får barn eller bytter jobb. 

Hvis han ikke klarer å stå for sine egne valg nå så vil han neppe klare det senere også. 

 

Anonymkode: 119c0...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du helt skada eller ? Grav et hull og bli der din huleboer. Folk får være sammen med hvem de vil uansett hvilken hudfarge eller legning de har ;) 

 

Anonymkode: 119c0...813

Og her flommer det over av støtteerklæringer til TS. Like barn leker best, har alltid gjort det og vil for alltid fortsette å gjøre det. Det er en tapt kamp, kampen om å bli akseptert som nordmann for en innvandrer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Hvorfor velger du å bli sammen med en hvit mann? Er ikke afrikanske menn gode nok for deg? Like barn leker best - like greit at du lærer deg dette fordi det er slik det vil bli i Norge de neste årene. At du er sammen med en hvit mann vil nemlig ikke vaksinere deg mot rasisme og det som verre er. Drit i kjærligheten og finn deg en svart mann. Så slipper du slike situasjoner slik den du beskriver.

Hva er galt med deg, egentlig? 

Anonymkode: e712c...02d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, 007_008_007 said:

Dessverre nei. Og den som tror det må slutte å tro på Disneyland. Tybring-Gjedde har jo skrevet en hel kronikk om det. Og er svaret mitt helt på jordet fordi jeg ikke skriver det TS sannsynligvis ønsker å lese, nemlig at alt vil bra, bare gi mannen litt tid? 

Hadde TS hatt litt selvrespekt så hadde hun aldri funnet seg i dette. Hva er vitsen med å prøve å overbevise mannens foreldre om at hun er en bra kvinne? Deres fordommer vil alltid være der. 

Hvilken som helst tulling kan skrive en bok om hva som helst, blir ikke sannhet av den grunn vet du. Da får vi være enige om å være uenige. Du tror på en dystopisk apartheid-fremtid, mens vi andre tror på retten til å velge egen partner på tross av kjønn, etnisitet og kulturell bakgrunn

Anonymkode: 5be09...588

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med deg, egentlig? 

Anonymkode: e712c...02d

Galt? Hva ser man i samfunnet i dag? Mer polarisert enn noen gang. Alle med brun hudfarge blir stemplet som muslimer og terrorister. Alle med svart hud som folk med lav IQ. Hva feiler det norske menn og kvinner som velger andre partnere enn etnisk norske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 007_008_007 skrev:

Og her flommer det over av støtteerklæringer til TS. Like barn leker best, har alltid gjort det og vil for alltid fortsette å gjøre det. Det er en tapt kamp, kampen om å bli akseptert som nordmann for en innvandrer. 

Slapp helt av det er ikke alle innvandrere som ønsker å definere seg som en nordmann heller.  Men så lenge det står NOREG på passet så er vedkommende norsk. Og sakte men sikkert så vil sånne som deg forsvinne, og enda godt er det. 

 

Anonymkode: 119c0...813

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007

Uansett hva folk måtte mene om meg i denne tråden; typen til TS eier ikke baller og har tydeligvis ikke motet til å stå opp for seg selv eller henne. Når han ikke engang klarer dette, kan TS virkelig stole på at han vil være der når det stormer rundt dem? For stormene vil komme akkurat som gode tider. Kjærligheten overvinner alt? Hell no!

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slapp helt av det er ikke alle innvandrere som ønsker å definere seg som en nordmann heller.  Men så lenge det står NOREG på passet så er vedkommende norsk. Og sakte men sikkert så vil sånne som deg forsvinne, og enda godt er det. 

 

Anonymkode: 119c0...813

Bak tastaturet kan alle vise all verdens støtte. Men i virkeligheten gjør ingen noe 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

Galt? Hva ser man i samfunnet i dag? Mer polarisert enn noen gang. Alle med brun hudfarge blir stemplet som muslimer og terrorister. Alle med svart hud som folk med lav IQ. Hva feiler det norske menn og kvinner som velger andre partnere enn etnisk norske?

Er du rasist? Jeg pleier sjeldent å dra rasisme kortet men du virker veldig bevisst på andres hudfarge, bevisst på en negativ måte. Da er du rasist og jeg velger heretter å ignorere sånne som deg. Skam deg. 

Anonymkode: e712c...02d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du rasist? Jeg pleier sjeldent å dra rasisme kortet men du virker veldig bevisst på andres hudfarge, bevisst på en negativ måte. Da er du rasist og jeg velger heretter å ignorere sånne som deg. Skam deg. 

Anonymkode: e712c...02d

Selvsagt vil folk angripe mine meninger og ikke si et ord om den feige mannen til TS.

Jeg er ikke rasist. Jeg har bare innsett at det bor en ABB hos de fleste nordmenn og at de fleste er enige i det Frp mener. 

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 007_008_007 skrev:

Bak tastaturet kan alle vise all verdens støtte. Men i virkeligheten gjør ingen noe 😄

Altså hva?! Har du røyka ullsokker eller ? 

Akkurat nå, 007_008_007 skrev:

Selvsagt vil folk angripe mine meninger og ikke si et ord om den feige mannen til TS.

Han virker feig, men du er jo på et helt annet nivå så det er ikke rart folk reagerer. Og du har nok sagt ifra deg rettigheten på å ha noe logisk å si om denne saken når du kommer med rasistiske utsagn! 

Anonymkode: 119c0...813

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror også kanskje han er redd for at du ikke skal bl tatt godt imot av de som blir svigerforeldrene dine...

Dette vil gå seg til når de blir kjent med deg!

Og for å være utrolig barnslig og usaklig 🙈 så har jeg et hemmelig ønske om at ett av mine barn blir sammen med en mørkhudet person, de får jo så utrolig fine barn!! 🙈😂

(Selvsagt blir mine barnebarn de vakreste i verden uansett foreldre! 😁)

Anonymkode: 98dea...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 007_008_007 said:

Bak tastaturet kan alle vise all verdens støtte. Men i virkeligheten gjør ingen noe 😄

Altså... nei. Bare nei. Du er enten et troll eller så lever du et veldig skjermet liv.

Hilsen kritthvit osloborger med masse venner med mørk hud, som forøvrig oftest finner seg kritthvite kjærester og ingen (i våre kretser) reagerer noe på dette. At det finnes rasister her og der er jo ingen nyhet. Det finnes også homofobe, folk imot aldersforskjell, imot de som bare får ett barn, imot de som får 3+ barn, de som ikke liker tyskere, de som hater kunstere, eller folk som liker Justin Bieber.. lista er lang. Vi kan ikke please alle, men det går som regel greit likevel. Men da må man ha en partner som feirer den du er 🙂

Anonymkode: 5be09...588

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså hva?! Har du røyka ullsokker eller ? 

Han virker feig, men du er jo på et helt annet nivå så det er ikke rart folk reagerer. Og du har nok sagt ifra deg rettigheten på å ha noe logisk å si om denne saken når du kommer med rasistiske utsagn! 

Anonymkode: 119c0...813

Rasistiske? Å vise TS at den svarte fargen vil være til hinder uansett hva hun enn måtte finne på å gjøre, er ikke rasisme. Det er realiteten. At TS ikke har mer selvrespekt er bare trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså... nei. Bare nei. Du er enten et troll eller så lever du et veldig skjermet liv.

Hilsen kritthvit osloborger med masse venner med mørk hud, som forøvrig oftest finner seg kritthvite kjærester og ingen (i våre kretser) reagerer noe på dette. At det finnes rasister her og der er jo ingen nyhet. Det finnes også homofobe, folk imot aldersforskjell, imot de som bare får ett barn, imot de som får 3+ barn, de som ikke liker tyskere, de som hater kunstere, eller folk som liker Justin Bieber.. lista er lang. Vi kan ikke please alle, men det går som regel greit likevel. Men da må man ha en partner som feirer den du er 🙂

Anonymkode: 5be09...588

Like barn leker best. Det sa vel godeste Hagen også en eller annen gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...