Gå til innhold

Farmen 2019

Fremhevede innlegg

Skrevet
47 minutter siden, Irja skrev:

Blir noe annet med den kaka enn f.eks melken og vinen.

Melken skal deles, siden den kommer fra dyrene de har felles ansvar for. Vinen kjøpte de for pengene de sammen hadde tjent for godkjent ukesoppdrag. 

Kaka derimot, den vant de på markedet. Så synes det er greit at de delte den seg i mellom.

Fulgte ikke så nøye med da de var på markedet, så trodde de hadde kjøpt kaka. Da synes jeg det er greit de spiste den. Å kjøpe med vin og gjemme det unna er dårlig gjort synes jeg 

Anonymkode: eba03...ec0

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er veldig merkelig at Vibeke skryter sånn av gruppa for at alle har bidratt like mye, og så velger hun i neste øyeblikk å ete ei hel kake sammen med medhjelperne sine. Hva tilsier at hun fortjener den kaka mer enn resten av gruppa? Det hadde ikke brydd meg om hun hadde spist den kaka hadde det ikke vært for at hun tilsynelatende har vært så opptatt av fellesskapet, legge egne interesser til sides for fellesskapet osv osv. Synes bare hun taler veldig med to tunger, og det er sjeldent særlig sjarmerende. Da synes jeg det står mer respekt av feks Erik som i det minste ikke legger skjul på at han synes det er greit å spise av lasset når man bidra ekstra i de fysiske oppgavene.

Og når det gjelder at Agna sier til Vibeke hva hun synes, så gjorde hun nettopp det fordi Vibeke hadde bedt gruppa om det. Hun føler seg mobbet hvis noen går rundt å mener noe om henne som hun ikke blir fortalt direkte. Så jeg synes det blir feil å kalle Agna for ei drittkjerring når hun bare gjør som storbonden har bedt om.

• Liker 15
Skrevet
11 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Jeg synes det er veldig merkelig at Vibeke skryter sånn av gruppa for at alle har bidratt like mye, og så velger hun i neste øyeblikk å ete ei hel kake sammen med medhjelperne sine. Hva tilsier at hun fortjener den kaka mer enn resten av gruppa? Det hadde ikke brydd meg om hun hadde spist den kaka hadde det ikke vært for at hun tilsynelatende har vært så opptatt av fellesskapet, legge egne interesser til sides for fellesskapet osv osv. Synes bare hun taler veldig med to tunger, og det er sjeldent særlig sjarmerende. Da synes jeg det står mer respekt av feks Erik som i det minste ikke legger skjul på at han synes det er greit å spise av lasset når man bidra ekstra i de fysiske oppgavene.

Og når det gjelder at Agna sier til Vibeke hva hun synes, så gjorde hun nettopp det fordi Vibeke hadde bedt gruppa om det. Hun føler seg mobbet hvis noen går rundt å mener noe om henne som hun ikke blir fortalt direkte. Så jeg synes det blir feil å kalle Agna for ei drittkjerring når hun bare gjør som storbonden har bedt om.

Jepp !   Helt enig.  Agna er ærlig, rett fram og direkte. Ikke noe fjesking og fjasing der. Det skal hun ha all honnør for. Håper (og tror) på Agna og Erik i finalen.

Anonymkode: ed42c...72d

• Liker 12
Skrevet
22 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Sant. Når man ber folk om å være ærlige og fortelle ting til dem direkte fremfor å baksnakke dem, så bør man være forberedt på at folk er nettopp det - direkte og ærlige. 

Anonymkode: fe08f...3af

• Liker 5
Skrevet

Tipper Jens velger Hjalmar som ny storbonde 😅

Anonymkode: aec19...36c

• Liker 12
Skrevet
15 minutter siden, Djækklåsst skrev:

Nå holder det! Agna er en super dame! Poenget hennes var å forklare Marte hvorfor hun ble valgt, hun sa bare sannheten! Viktig å være ærlig, det er Agna fullt og helt. Marte er muligens vant med å kunne sluntre unna, men her var det ingen kjære mor, og det straffet seg til slutt.

👍💪   :helen:

• Liker 6
Skrevet
8 timer siden, Irja skrev:

Blir noe annet med den kaka enn f.eks melken og vinen.

Melken skal deles, siden den kommer fra dyrene de har felles ansvar for. Vinen kjøpte de for pengene de sammen hadde tjent for godkjent ukesoppdrag. 

Kaka derimot, den vant de på markedet. Så synes det er greit at de delte den seg i mellom.

Greit nok, men tenk hvilken vanvittig glede det hadde blitt hvis de kom tilbake til gården med kake. De andre ble overlykkelige fordi de kom tilbake med bygg, tenk hvilken glede det hadde blitt om de overrasket med kake.

Anonymkode: d9a8a...ed3

• Liker 8
Skrevet

Håper at Agna vinner i år!! Håper også at Vibecke ryker neste uke! Personlig mener jeg at kaka burde blitt delt med hele gruppa. bare tenk hva den kaka kunne gjort med moralen der inne! Og Vibecke har hele tiden vært så opptatt av at ting skal gagne fellesskapet, men så kjøper de rødvin for fellespengene og "smugler" det opp på storbondeloftet. Greit nok at kaka ble vunnet, men det er ingen unnskyldning for ikke å dele med resten av gjengen. Hadde de derimot vunnet et skolebrød og en kopp kaffe; ja, da kunne de gjerne ha kost seg med det på markedet. Ble nesten kvalm av å se den fråtsinga på kaka. Vibecke taler med to tunger og det kjenner jeg at jeg er drittlei av! Neste uke må hun ryke. Slik jeg ser det, har hun bare seilt gjennom hele oppholdet!

Anonymkode: c035f...95a

• Liker 17
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greit nok, men tenk hvilken vanvittig glede det hadde blitt hvis de kom tilbake til gården med kake. De andre ble overlykkelige fordi de kom tilbake med bygg, tenk hvilken glede det hadde blitt om de overrasket med kake.

Ja, klart det. Men så er dette en konkurranse da.. ikke «la oss alle være venner å dele alt» vennskapslek

• Liker 2
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de fleste ville ha delt med de øvrige. At de vant kaken pga. konkurranse spiler da ingen rolle, en «konkurranse» hvor utfallet var bestemt på forhånd. Selvinnsikten er ikke på topp hos enkelte. Helt greit at de spiste kaken, men å kritisere andre for dårlig moral hva mat og andre saker angår blir da en smule dobbeltmoralsk.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 2
Skrevet

Jeg fikk et godt førsteinntrykk av Vibecke, og tenkte at hun var en varm, klok og inkluderende dame. Dette har dessverre endret seg helt, nå synes jeg hun virker både egoistisk, fjollete og opphengt i "sansene" sine. Ja, jeg skriver "sanser" med vilje (jeg er åpen for alternativ tenkning, men hun vet virkelig ikke hva hun driver med).

Anonymkode: 8f439...5f2

• Liker 5
Skrevet

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Edie, adm.

Skrevet

Lurer på hvorfor det ikke er noe aktivitet i Torpet-tråden lenger  ?   :vetikke:

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Lurer på hvorfor det ikke er noe aktivitet i Torpet-tråden lenger  ?   :vetikke:

Torpet er ferdig. 

Anonymkode: 1ba41...418

• Liker 15
Skrevet
På 25.11.2019 den 19.41, AnonymBruker skrev:

Tipper Jens velger Hjalmar som ny storbonde 😅

Anonymkode: aec19...36c

Verste er at han gjorde det 😂

Anonymkode: b5412...fe0

• Liker 12
Skrevet

Hjalmar er den eneste verdige vinneren av farmen :fnise: 

• Liker 8
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Torpet er ferdig. 

Anonymkode: 1ba41...418

Åja, har ikke skjønt dette helt. Trodde alle som ble slått ut skulle ha lik sjans til å komme tilbake.

Bra Erik ble storbonde iallfall, håp om å få ut Vibeke eller Ingebjørg.

• Liker 3
Skrevet

Lurer på hvem Erik velger som førstekjempe. Han sa vel noe om at det var en strek konkurrent? Vibecke er ikke akkurat en sterk konkurrent, men han velger neppe Agna eller Kristian. Kanskje det blir Ingebjørg 

Anonymkode: eba03...ec0

Skrevet

Håper han velger Vibecke eller Mathias, de to har hatt en altfor lett vei til finalen hittil! Synes også Vibecke har vist en overraskende stor grad av dobbeltmoral i det siste, med fråtsing i kake og vin uten å dele med resten. 

Anonymkode: ad843...136

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...