Gå til innhold

Hvordan informere om høyde på Tinder uten å virke obsessed over det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Okapi skrev:

Mener du det samme om å oppgi alder? Hva med bosted? Det er ørten parametre som kan være med på å avgjøre hvorvidt man er en god match eller ikke, Kroppsfasong ser man tydelig på bilde, men høyde er av og til vanskelig å se. Er det snakk om små forskjeller er jeg enig i at høyde blir en bagatell, men ta mannen over, på 1,63: Det er så godt som garantert at han ville blitt avvist dersom han møtte en kvinne på 1,80, og å spare seg for det møtet er sånn sett like greit.

Jeg er ikke knøttliten (1,71), men har opplevd avvisning på grunn av høyde mange nok ganger til at jeg ikke gidder det enda en gang. Å ha info om høyden i profilen er en nyttig detalj man kan slenge med på slutten. Motparten kan lese det og vurdere om det er helt greit eller en dealbreaker umiddelbart, og så slipper vi å tenke på det noen gang igjen.

Iblant ser jeg profiler som har høyden som eneste info i tillegg til bildene, og det er jeg enig i at virker overfladisk og utiltalende. "Du er minst 1,80" er enda verre. Imidlertid finnes det andre måter å gjøre det på.

Alder og bosted er ikke ytre detaljer, det er vesentlige ting som avgjør om et samliv vil være praktisk mulig. En 30-åring som ønsker noen å bli gammel med, vil ikke fungere med noen på 60. En i Bergen vil fungere dårlig med noen i Tromsø. Det er heller ikke uvesentlig at du elsker å drive med friluftsliv eller å diskutere politikk. Sånt har mye å si for hvordan livet blir sammen. Høyde har mye mindre å si, med mindre man selv velger å legge ekstremt stor vekt på det. At partneren har et utseende man kan leve med er viktig for de fleste, men det er forskjell på å bedømme noen helhetlig og det å tenke fysiske aspekter helt isolert. 

At enhver dame på 1.80 vil avvise en mann på 1.63 er langt fra sikkert, jeg personlig har da sett en god del par av lignende konstellasjon. Noe av grunnen til at en dame eventuelt vil være skeptisk til en lavere mann, tror jeg er at vi som samfunn legger så innmari stor vekt på det. At det vil se rart ut for andre, ergo at det er samfunnets blikk man frykter. Dette er noe vi bygger opp under ved å gi etter for den mekaniske Tinder-kulturen hvor ytre tall liksom skal oppgis på lik linje med interesser og verdier.

Om du synes det er best å oppgi høyde i profilen, av egen erfaring, så bestemmer du det selv. Mitt poeng er snarere at det ikke er noe man burde være forventet å gjøre. Det er lov å insistere på at man er et menneske heller enn et salgsobjekt på Finn.no, og ingen har krav på å kunne helgardere seg mot skuffelse når man møter noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.9.2019 den 17.49, AnonymBruker skrev:

Å foretrekke er noe annet enn et absolutt krav. Jeg har vært på tinderdate med menn som har sagt at jeg så så høy ut på bildene mine, så de ble positivt overrasket over at jeg var så liten som jeg er. Greit nok at de kanskje foretrekker noen som er lav, men da ser man også at de likevel er interessert i å gå på date med damer som er høye selv om de hadde foretrekt at dama var lav. 

Jeg opplever at veldig mange kvinner har høyde som et absolutt krav. Jeg sveiper helt ærlig bort menn som har blitt så påvirket av de kvinnenes overfladiskhet at de skriver høyden sin i bioen. Jeg søker etter en partner som tør å gå mot strømmen og som ikke gir etter for slikt tull. Hvor høy han er spiller 0 rolle for meg. 

Anonymkode: 44da0...261

Hvor høy er du selv?

Anonymkode: c5161...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bilde av deg i helfigur? Tenker det som oftest vises på kroppsfiguren om hvilken høyde man har, mer eller mindre..?🤔 Har i grunnen ikke tenkt over det. 

Når det skal sies, hadde jeg garantert sett på deg, hadde jeg truffet deg på gata.. Og det et positivt blikk. 😉 Jeg har en forkjærlighet for lave menn, av en eller annen grunn. Du er like høy som meg, altså HELT perfekt! 😉😂😂

Anonymkode: bc755...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...