Gå til innhold

Hvordan informere om høyde på Tinder uten å virke obsessed over det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så jeg er en mann, med en relativt uattraktiv høyde (163ish) og personlig så plager det ikke meg og det er noe jeg tenker lite på i hverdagen. 

Men la oss kalle en spade for en spade å si det som det er. Høyde betyr mye for mange av dere kvinner, shit jeg vil vel si at om jeg skulle gått etter personlig erfaring så er det kanskje det som betyr mest i forhold til tiltrekking. 

Enda verre er det om du er lav og virker besatt av det. At du åpenlyst viser at det plager deg. U know, dårlig selvtillit og yadayada

Så, det jeg lurer på er. Hvordan gå frem om å informere om hvor høy jeg er uten å få det til å virke som et issue? 

Skriver jeg det bare rett ut i profilen virker det som at det er noe jeg bryr meg mye om. 

Lar jeg vær å skrive det så skuffer jeg sikkert mange i det de møter meg. 

Noen forslag? 

Anonymkode: 5b108...cb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hvis du liker høye menn er ikke jeg noe for deg. Jeg er en nokså liten mann på 163 :) "

Anonymkode: d9ff5...f04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du trenger å informere det uoppfordret. De som er opptatt av høyde kommer uansett til å spørre deg ganske tidlig. 

Anonymkode: 1ba4d...e01

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha et bilde og to inni der med kompiser som er gjennomsnittlig høyde, så får du frem forskjellen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Moonwalker skrev:

Ha et bilde og to inni der med kompiser som er gjennomsnittlig høyde, så får du frem forskjellen. 

"Alle" hater jo gruppebilder på slike profiler. 

Anonymkode: 1ba4d...e01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker folk seriøst så mye over hvordan profilteksten ser ut? For det gjør ikke jeg, og jeg er kvinne. Bare plott inn høyden ett eller annet sted, det er ikke det alle er mest opptatt av. 

Anonymkode: 56558...7d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Alle" hater jo gruppebilder på slike profiler. 

Anonymkode: 1ba4d...e01

"Alle" hater gruppebilder når det er første bildet, 50% og mer av bildene er det, og du ikke tydelig kan se hvem personen er av de. Han kan fint ha flere gode bilder av seg selv og ett til to tydelige bilder med andre som viser høyden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker folk seriøst så mye over hvordan profilteksten ser ut? For det gjør ikke jeg, og jeg er kvinne. Bare plott inn høyden ett eller annet sted, det er ikke det alle er mest opptatt av. 

Anonymkode: 56558...7d8

Jeg sveipet bort alle som nevnte høyde/skostørrelse etc, er null interessert i mennesker som er opptatt av så overfladiske ting. 

Anonymkode: 3e6d4...5d4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Moonwalker skrev:

Ha et bilde og to inni der med kompiser som er gjennomsnittlig høyde, så får du frem forskjellen. 

Haha, shit. Det blir et småkleint spm og stille kompiser. Eyy, jeg trenger et bilde av meg selv i mellom dere for å vise hvor lav jeg er på Tinder 😂 spesielt siden jeg ikke er kjent blandt mine venner for å være med på bilder. Skyr heller unna. 

Nei men i all seriøsitet så var det en god ide. Skal se om jeg kan få det til 

Og jo, jeg vet at man såklart ikke er pliktig til å fortelle om høyden. Men jeg er litt drittlei av kleine "dates" hvor det åpenlyst plager hun jeg er med. Det er ikke alle som spør om slikt via chat heller. Har er relativt bra ansikt så får endel matches. Så har erfart dette et par 3 ganger

Og greia er at når ei kvinne hører lav så tenker hun sånn 170 elrno. Menn på 163 finnes knapt å er helt ute av radaren

Ts

Anonymkode: 5b108...cb5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vanskelig, fordi man kan fort virke besatt eller overfladisk om man nevner det, ja. Jeg har selv vært på tinderdate med en fyr som var veldig lav, prøver å huske hva han skrev i bioen fordi jeg husker han nevnte det på en sånn kul måte... men kommer ikke på hva det var. Tror det var noe som, hvis du ser etter det omvendte av en høy og mørk hunk så vil du digge meg, elns. Husker ikke helt. 

Anonymkode: 092e6...9db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sveipet bort alle som nevnte høyde/skostørrelse etc, er null interessert i mennesker som er opptatt av så overfladiske ting. 

Anonymkode: 3e6d4...5d4

Jeg er ikke på Tinder, da jeg synes hele Tinder er, veeel.. Men på andre datingsider er det svært sjeldent folk har med høyde eller skostr., meg selv inkludert, så mitt inntrykk er at de fleste ikke er så opptatt av det. 

Anonymkode: 56558...7d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, shit. Det blir et småkleint spm og stille kompiser. Eyy, jeg trenger et bilde av meg selv i mellom dere for å vise hvor lav jeg er på Tinder 😂 spesielt siden jeg ikke er kjent blandt mine venner for å være med på bilder. Skyr heller unna. 

Nei men i all seriøsitet så var det en god ide. Skal se om jeg kan få det til 

Og jo, jeg vet at man såklart ikke er pliktig til å fortelle om høyden. Men jeg er litt drittlei av kleine "dates" hvor det åpenlyst plager hun jeg er med. Det er ikke alle som spør om slikt via chat heller. Har er relativt bra ansikt så får endel matches. Så har erfart dette et par 3 ganger

Og greia er at når ei kvinne hører lav så tenker hun sånn 170 elrno. Menn på 163 finnes knapt å er helt ute av radaren

Ts

Anonymkode: 5b108...cb5

Altså du kan også ha bilder hvor du står ved siden av noe (dyr, kjøretøy, statue osv) de fleste har et høydeforhold til, men å ha noe med venner eller familiemedlem er vel lettere å få til enn å speide etter f.eks en hest :ler: det vanskelige er ikke å få tatt bilder med andre, men å få bilder til å se ut som de er tatt i en naturlig setting om de ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sveipet bort alle som nevnte høyde/skostørrelse etc, er null interessert i mennesker som er opptatt av så overfladiske ting. 

Anonymkode: 3e6d4...5d4

Er det overfladisk? Ville tro det var ganske konstante og grunnleggende greier.  Synes du skal be ut TS siden han reint bortsett fra høyden virker som en kjernekar

Endret av RoH
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit å nevne høyden. Det jeg misliker med å være på date med lave, er om de er "bitter" eller usikker på sin egen høyde. 

Er lov å være litt "cocky" eller ha litt selvironi når du nevner høyden. Enten "høyde 163 og bryr meg ikke om du bruker hæler" eller spille på at du er høg nok til å ta alle karusellene eller lignende. 

Anonymkode: 07e6c...bef

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv en eller annen vits om høyden din for å vise selvironi og samtidig få det frem. Men da må du ha selvironi da. Litt kleint om du later som at du har det, og så er du egentlig selvhøytidelig. 

Anonymkode: 2eae6...d78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sveipet bort alle som nevnte høyde/skostørrelse etc, er null interessert i mennesker som er opptatt av så overfladiske ting. 

Anonymkode: 3e6d4...5d4

Jeg er ikke interessert i en som i dette tilfellet er 20 cm lavere enn meg. 27-30 hvis jeg har på høye hæler.

Anonymkode: c5161...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom høyde betyr betyr noe for deg er jeg bare 1.63. Selv bryr jeg meg ikke om hvor høy du er 😊 eller noe sånt? 

Anonymkode: 494ba...397

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriv en eller annen vits om høyden din for å vise selvironi og samtidig få det frem. Men da må du ha selvironi da. Litt kleint om du later som at du har det, og så er du egentlig selvhøytidelig. 

Anonymkode: 2eae6...d78

Selvironisk er jeg så det holder. Var det mine 3 ekser fallt for, hun ene var 10cm høyere enn meg å. Greia er at høyden min oppriktig talt ikke plager meg. Jeg har aldri hatt no behov for å være fysisk størst og tar igjen det jeg mangler i masse med det jeg har i hodet mitt. 

Men jeg ville vært sykt naiv om jeg skulle ha gått rundt å latet som det er uten betydning. Shit, dum sånn egentlig. Første steget mot en løsning er tross alt og identifisere problemet. 

Er en god ide du kom med og finner jeg en måte og formulere det på så hiver jeg det inn i teksten. Problemet er bare at selvironi er langt mer sjarmerende IRL enn det er over tekst. 

Ts

Anonymkode: 5b108...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta et bilde av deg selv ved siden av en fyrstikkeske. Litt sånn som sportsfiskere gjør. 

Anonymkode: 305ee...71a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...