Gå til innhold

Hvordan informere om høyde på Tinder uten å virke obsessed over det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ta to bilder, ett der du står ved siden av kompisene dine som står på kne, også deler du bilde i to. Første bildet så ser det ut som du er høy også andre bilde ser man at du står og de sitter. Jeg tror jeg hadde syntes det var ekstremt morsomt. Gøy med litt selvironi 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvironi er gøy det, men pass på så det ikke blir for mye. Da jeg var overvektig kom jeg støtt og stadig med tjukkas-vitser på min bekostning. Det er tydelig at man bruker humor og latter som forsvar til noe som egentlig er litt... sårt. Etterhvert blir det noe krampeaktig over det hele.

Ingenting er så sjarmerende med mennesker som kjenner sin egen verdi og er trygge på seg selv. Dette inntrykket får jeg av deg, TS, så spill heller på det

Men ja, kanskje sleng med et bilde av deg sammen med en normalt høy kompis som siste bilde. Ellers ikke gjør noen større deal ut av høyden din

 

Anonymkode: b9c0e...337

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du si noe? Hvis du ikke oppfører deg usikkert pga høyden din hva er det verste som kan skje? At hun ikke synes du er hot så det blir ingen andre date? 

 

Ja mange kvinner foretrekker høye menn, men spør deg selv; Ville du valgt bort en ellers perfekt dame om hun ikke hadde pupper som nøyaktig fallt inn i ideen din om hva som er de mest attraktive puppene? Trokke det. 

 

Eneste er at du som lav mann vil få færre sjanser enn en høy mann. Hun vil være villig til å investere mindre tid  i å bli kjent med deg, om ikke alt virker bra i begynnelsen, enn om du var høy. Ikke gjør det enda vanskeligere for deg ved å skrive høyden i profilen. En jente som fint kunne likt deg om hun ble kjent med deg vil sveipe deg til venstre bare fordi det er så mange på tinder, og du ikke fullstendig dekker ideen hennes om "idealmann"

 

 

OG FOR ALL DEL IKKE TA BILDE AV DEG MED TYDELIG HØYERE KOMPISER. Du blir med en gang ansett som den med lavest verdi i gruppen(med mindre det er noen andre statustegn). Jenter vil alltid foretrekke noen de anser som høyt oppe i hiearkiet. Dersom alle menn var superattraktive ville det oppstått en ny gruppe av de minst superattraktive superattraktive som jenter ikke lenger ville ha.

Endret av Sykkelkopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg dater nå er noen cm lavere enn meg. Han hadde ikke oppgitt høyde i profilen sin, og det har egentlig aldri vært noe tema. Han oser av selvtillit og har så mye annet fint å by på. Og det å sove sammen med og ha sex med noen som er like høy som en er virkelig undervurdert! 

Jeg swiper høyre aldri på de som oppgir høyde, enten de er høye eller lave, da jeg tenker at folk må ha bedre ting å skrive om i bioen sin. 

Anonymkode: e6c70...5fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 8.14, AnonymBruker skrev:

Tenker folk seriøst så mye over hvordan profilteksten ser ut? For det gjør ikke jeg, og jeg er kvinne. Bare plott inn høyden ett eller annet sted, det er ikke det alle er mest opptatt av. 

Anonymkode: 56558...7d8

Jo det er faktisk det aller viktigste.

Anonymkode: ea73c...721

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter femten år med nettdating har jeg erfart at det er greit å ha det med i profilen. Det har hendt jeg at jeg har truffet noen som har vist seg å være 5-10cm høyere enn meg, og har i alle de tilfellene blitt avvist i alle fall delvis på grunn av det. Jeg ville nevnt høyden. Ikke som en stor sak (no pun intended), men i en bisetning mot slutten av en teksten som faktisk har noe annet innhold, litt på samme måte som alder, bosted og yrke nevnes.

Anonymkode: da920...f08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter femten år med nettdating har jeg erfart at det er greit å ha det med i profilen. Det har hendt jeg at jeg har truffet noen som har vist seg å være 5-10cm høyere enn meg, og har i alle de tilfellene blitt avvist i alle fall delvis på grunn av det. Jeg ville nevnt høyden. Ikke som en stor sak (no pun intended), men i en bisetning mot slutten av en teksten som faktisk har noe annet innhold, litt på samme måte som alder, bosted og yrke nevnes.

Anonymkode: da920...f08

 

Mange menn har høyden sin i profil-teksten, særlig de som er over 180. Står det ikke noe om høyde, antar jeg at de ikke bryr seg eller at de kanskje er litt små. På noen bilder ser man om en mann er høy eller lav, på hvordan kroppsbygningen er. Men på bare ansiktsbilder er det vanskeligere.

For meg er ikke det med høyde så viktig egentlig, og jeg er heller ikke så høy selv, men det er ok om det står i en kort profiltekst noe ala dette: "Aktiv mann med mange interesser. God jobb, to barn, hund og hytte. 163." Det er bare trist om alt som står er høyden. Og det er faktisk en del som bare oppgir høyden.... Jeg tenker da at man er litt useriøs, og det blir venstresveip.

 

 

 

Anonymkode: f976d...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 7.54, AnonymBruker skrev:

Så jeg er en mann, med en relativt uattraktiv høyde (163ish) og personlig så plager det ikke meg og det er noe jeg tenker lite på i hverdagen. 

Men la oss kalle en spade for en spade å si det som det er. Høyde betyr mye for mange av dere kvinner, shit jeg vil vel si at om jeg skulle gått etter personlig erfaring så er det kanskje det som betyr mest i forhold til tiltrekking. 

Enda verre er det om du er lav og virker besatt av det. At du åpenlyst viser at det plager deg. U know, dårlig selvtillit og yadayada

Så, det jeg lurer på er. Hvordan gå frem om å informere om hvor høy jeg er uten å få det til å virke som et issue? 

Skriver jeg det bare rett ut i profilen virker det som at det er noe jeg bryr meg mye om. 

Lar jeg vær å skrive det så skuffer jeg sikkert mange i det de møter meg. 

Noen forslag? 

Anonymkode: 5b108...cb5

163 og på tinder ja det kan bli en utfordring. Litt som å lete etter snø i sahara  . Jeg tror faktisk jeg ville oppgitt det for å ikke kaste bort mest mulig tid..

Anonymkode: c0643...d48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2019 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Han jeg dater nå er noen cm lavere enn meg. Han hadde ikke oppgitt høyde i profilen sin, og det har egentlig aldri vært noe tema. Han oser av selvtillit og har så mye annet fint å by på. Og det å sove sammen med og ha sex med noen som er like høy som en er virkelig undervurdert! 

Jeg swiper høyre aldri på de som oppgir høyde, enten de er høye eller lave, da jeg tenker at folk må ha bedre ting å skrive om i bioen sin

Anonymkode: e6c70...5fc

Samme her. Sånne folk virker så kjedelige og "tomme". Er det høyden din som definerer deg, tenker jeg da

Anonymkode: b9c0e...337

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ikke høyden din plager deg syns ikke jeg at det er nødvendig og skrive det i bioen, men heller si det før en date bare sånn for å opplyse så d ikke blir kleint :) 

Men for all del ikke legg ut bilder av deg og kompiser. Har du da en kompis som er mer «min type» blir det venstre sveip 😅

 Jeg skjønner ikke helt hvorfor kvinner er så opptatt av høyden 🤔

Endret av Sporty92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

163 og på tinder ja det kan bli en utfordring. Litt som å lete etter snø i sahara  . Jeg tror faktisk jeg ville oppgitt det for å ikke kaste bort mest mulig tid..

Anonymkode: c0643...d48

https://www.google.com/amp/s/www.dagbladet.no/nyheter/vaknet-opp-til-dette-synet-i-sahara/69324940/amp

😂

Nei, jeg skjønner hva du mener. Har heldigvis et noenlundre bra fjes så får en del matcher. Men dette er uten å ha nevnt høyden. Noen få av de matchene har det blitt en date eller to med. Men d har vist seg at det er noe som plaget dem i ettertid. Noe jeg forstår. Jeg har også preferanser. Men jeg skulle bare gjerne likt å filtrere ut de som bryr seg uten å virke som at jeg selv lager et issue over det.  

I dunno, livet er hardt 😅 

Ts

Anonymkode: 5b108...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.9.2019 den 7.54, AnonymBruker skrev:

Så jeg er en mann, med en relativt uattraktiv høyde (163ish) og personlig så plager det ikke meg og det er noe jeg tenker lite på i hverdagen. 

Men la oss kalle en spade for en spade å si det som det er. Høyde betyr mye for mange av dere kvinner, shit jeg vil vel si at om jeg skulle gått etter personlig erfaring så er det kanskje det som betyr mest i forhold til tiltrekking. 

Enda verre er det om du er lav og virker besatt av det. At du åpenlyst viser at det plager deg. U know, dårlig selvtillit og yadayada

Så, det jeg lurer på er. Hvordan gå frem om å informere om hvor høy jeg er uten å få det til å virke som et issue? 

Skriver jeg det bare rett ut i profilen virker det som at det er noe jeg bryr meg mye om. 

Lar jeg vær å skrive det så skuffer jeg sikkert mange i det de møter meg. 

Noen forslag? 

Anonymkode: 5b108...cb5

Synes det er trist at man faktisk må informere om slikt. 

Men om du bare skriver det helt nøytralt i profilteksten, så er det vel ingen som tror du er besatt av din egen høyde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du bør slutte å be om unnskyldning for hvem du er. Det er ingen grunn til å opplyse om ytre detaljer i en profiltekst. Fokuser på hvilke verdier og interesser du har, og legg ved et helt vanlig bilde. Du er et menneske, ikke en vare.

Så får motparten heller bare bli skuffa når de møter deg, om høyde er så innmari viktig for dem. Du skylder ingen å opplyse om alle dine påståtte "skavanker" eller stor å legge vekt på dette. Hvis noen er så opphengt i helt konkrete detaljer ved din fysikk, heller enn å bedømme deg som en helhet og hva dere har til felles, så får det være deres problem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Visjon skrev:

Jeg tenker at du bør slutte å be om unnskyldning for hvem du er. Det er ingen grunn til å opplyse om ytre detaljer i en profiltekst. Fokuser på hvilke verdier og interesser du har, og legg ved et helt vanlig bilde. Du er et menneske, ikke en vare.

Så får motparten heller bare bli skuffa når de møter deg, om høyde er så innmari viktig for dem. Du skylder ingen å opplyse om alle dine påståtte "skavanker" eller stor å legge vekt på dette. Hvis noen er så opphengt i helt konkrete detaljer ved din fysikk, heller enn å bedømme deg som en helhet og hva dere har til felles, så får det være deres problem.

Helt enig! 😊😊 Om folk blir skuffa når de møter deg så får det da virkelig være deres problem. Man er også obs på at det er en risk når man møter noen i virkeligheten for at man kan bli skuffa, enten det er utseende, kjemi, oppførsel etc, det er en del av gamet. 

Anonymkode: e6c70...5fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Visjon said:

Jeg tenker at du bør slutte å be om unnskyldning for hvem du er. Det er ingen grunn til å opplyse om ytre detaljer i en profiltekst. Fokuser på hvilke verdier og interesser du har, og legg ved et helt vanlig bilde. Du er et menneske, ikke en vare.

Så får motparten heller bare bli skuffa når de møter deg, om høyde er så innmari viktig for dem. Du skylder ingen å opplyse om alle dine påståtte "skavanker" eller stor å legge vekt på dette. Hvis noen er så opphengt i helt konkrete detaljer ved din fysikk, heller enn å bedømme deg som en helhet og hva dere har til felles, så får det være deres problem.

Om du vil kalle det en skavank eller en svakhet får være opp til deg. For min del er det mer en opplysning som er av betydning for mange kvinner (og sikkert en del menn), og ved å bare få unna den biten umiddelbart slipper man unna unødvendige skuffelser. Det er ikke nødvendigvis noe "feil", bare en detalj som kan gjøre en til en dårlig match iblant. Blir som å opplyse om at man har barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Okapi skrev:

Om du vil kalle det en skavank eller en svakhet får være opp til deg. For min del er det mer en opplysning som er av betydning for mange kvinner (og sikkert en del menn), og ved å bare få unna den biten umiddelbart slipper man unna unødvendige skuffelser. Det er ikke nødvendigvis noe "feil", bare en detalj som kan gjøre en til en dårlig match iblant. Blir som å opplyse om at man har barn.

Jeg skrev "skavank" i hermetegn nettopp fordi jeg selv ikke mener er noen skavank. Og jeg er helt uenig i at lav høyde burde sidestilles med det å ha barn fra før. Det å ha barn fra før er noe som vil påvirke samlivet massivt. Høyde er en utseendemessig preferanse, og det er faktisk opp til oss selv hvor mye vil lar sånt påvirke kjærligheten.

Problemet med Tinder er at vi ofte reduserer oss selv og andre mennesker til tall og ytre karakteristika. Det gjør vi jo til en viss grad IRL også, men det blir veldig forsterket på Tinder. I virkeligheten kan mange ytre ting bli mindre viktig - eller til og med sjarmerende - når vi møter noen som får oss til å le og kose oss. Om vi lister opp alle våre ytre greier allerede før første møte, kommer vi aldri forbi disse barrierene. 

Det går jo begge veier. Det er sikkert menn som har strenge preferanser hva angår en dames puppe- eller rumpestørrelse, men det bør ikke være damas ansvar å opplyse om sine mål i tinder-bioen eller å legge ved et bilde hvor disse kroppsdelene er i fokus. Hun er ikke et kveg som stilles ut til salg, hun er en person. Det er noe nedverdigende ved å redusere seg selv på den måten. Det er også noe veldig teit og umodent ved å la sånt avgjøre hvorvidt to personer er en god eller dårlig match.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du det samme om å oppgi alder? Hva med bosted? Det er ørten parametre som kan være med på å avgjøre hvorvidt man er en god match eller ikke, Kroppsfasong ser man tydelig på bilde, men høyde er av og til vanskelig å se. Er det snakk om små forskjeller er jeg enig i at høyde blir en bagatell, men ta mannen over, på 1,63: Det er så godt som garantert at han ville blitt avvist dersom han møtte en kvinne på 1,80, og å spare seg for det møtet er sånn sett like greit.

Jeg er ikke knøttliten (1,71), men har opplevd avvisning på grunn av høyde mange nok ganger til at jeg ikke gidder det enda en gang. Å ha info om høyden i profilen er en nyttig detalj man kan slenge med på slutten. Motparten kan lese det og vurdere om det er helt greit eller en dealbreaker umiddelbart, og så slipper vi å tenke på det noen gang igjen.

Iblant ser jeg profiler som har høyden som eneste info i tillegg til bildene, og det er jeg enig i at virker overfladisk og utiltalende. "Du er minst 1,80" er enda verre. Imidlertid finnes det andre måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/17/2019 at 8:49 AM, AnonymBruker said:

Jeg sveipet bort alle som nevnte høyde/skostørrelse etc, er null interessert i mennesker som er opptatt av så overfladiske ting. 

Anonymkode: 3e6d4...5d4

Du høres ikke akkurat ut som en catch, så tror det går bra at ts ikke får henvendelser fra personer som deg

Anonymkode: 3c28f...134

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...