Gå til innhold

Smårydder HELE tiden...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.9.2019 den 10.29, AnonymBruker skrev:

Hva er det med enkelte kvinner? Tåler dere ikke å se at et støvkorn ligger opp ned på gulvet utrn å måtte snu støvkornet rett vei? 

Eller er det deg med magisk hus som har begynt på ny (provokasjons) tråd?  

Hva er viktigst, å ha et utstillingsvindu av ett hjem eller ett hjem der alle trives og kan slappe av i hverandres selskap? 

Anonymkode: b3b38...76a

Hva er det med deg, egentlig? Som ikke forstår dette?

Vi rydder også "hele tiden", og huset er bomba heeeele tiden. Forventer absolutt ikke katalog-standard, og det ser aldri picture perfect ut heller.

Hvordan ser det ut hos deg, da? For hos oss ser det ut som et bombenedslag nå som vi ikke har ryddet på to dager. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsåvidt innser jeg at det kanskje går litt på hvordan man ser på det.

"Det er jo bare å rydde opp etter seg selv, så blir det aldri rot" - dette er jo faktisk å smårydde hele tiden.

Anonymkode: cd8b8...0b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med to voksne er det ikke vanskelig å gjøre dette i tv-pauser. Den ene henger opp og bretter tøy og den andre smører mat. Man greier dette fint med to reklamepauser og to voksne!

Anonymkode: bb29d...d73

Mannen min jobber offshore og er hjemme fire uker og ute fire uker. 😉Klesvask får han ikke røre, da jeg har et "system" som går på skinner for meg 😂

Anonymkode: 9dfb7...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 20.15, AnonymBruker skrev:

Flere foreldre enn meg som er LEI av å smårydde hele tiden? Synes ikke jeg sitter nedpå et sekund, fordi det alltid er ett eller annet som må ryddes. Vi har et helt vanlig fint hjem, ikke «over-ryddig» og 100% shinet.

dropper jeg rydding en kveld, flyter det.

flere enn meg? 

 

Anonymkode: cc7b5...45b

Hva er det, ts, du rydder for noe, da?

Å innføre regelen at det man tar ut, det legger man på plass, er viktig. Altså å fullføre det en startet. Åpner en et skap, en krukke, en skuff eller et vindu? Ja, da er man ikke ferdig med den handlingen før skapet, skuffen, krukken eller vinduet er lukket og ting satt tilbake på plass.

Bruker en et spill, en leke, en bok eller en pad så legger man den tilbake. Er barna store nok til å forstå og dette har vært gjennomført over noe tid, så tenker jeg at å ta alt som ligger og slenger og putte det i en sekk der det ligger i 2-3 uker er helt innafor. For ting som ligger og slenger er uviktige for eieren sin, og dermed nesten å regne som søppel. 

Har en mindre barn er det øving, hjelping, øving og ros som gjelder.

Dersom du og med-forelder ikke praktiserer som dere forlanger, ja da vil dere aldri lykkes. Så først må dere oppdra dere selv. Alle ting har et hjem. Når de ikke er i direkte bruk er tingene i hjemmet sitt. 

Jeg "rydder" feks aldri etter meg selv. Selve uttrykket er absurd. Jeg legger ting tilbake etter meg selv. Det er IKKE rydding, akkurat som å ta ut noe til meg selv ikke er å rydde.

Anonymkode: bcb9d...062

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min jobber offshore og er hjemme fire uker og ute fire uker. 😉Klesvask får han ikke røre, da jeg har et "system" som går på skinner for meg 😂

Anonymkode: 9dfb7...2a9

Jeg tok utgangspunkt i to som a4 jobber da. Mannen din har vel andre ansvarsoppgaver når du har vaskemaskinen. Liker å ha oversikt over klesvask jeg og, så er som oftest jeg som sorterer og legger i vaskemaskinen. Men mannen kan fint henge opp. 

Anonymkode: bb29d...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis du rydder uten å fjerne noe flytter du bare på rotet"

Vil tippe at hjemmet deres er overfylt av ting siden det krever så mye rydding å holde det sånn passe. Hva med å ta en skikkelig oppryddning og gi bort det dere ikke trenger?

Anonymkode: e1167...a97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjørte full Marie Kondo på huset for et år siden, og reduserte vel tiden vi rydder med 80%. Nå har vi færre ting, alt har en logisk plass, og med unntak av et kvarters tid på vaskedagen, og noen runder etter større kreative prosjekter med barna, så rydder vi aldri. Og huset er praktisk talt strøkent 24/7. :)

Anbefaler å se Netflix-serien, og kjøre på. Har virkelig forandret livet vårt! 😍 

Anonymkode: eabd7...736

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi kun to barn igjen, og de er 10 og 12, så det er ikke så mye husarbeid igjen. Men i noen år hadde vi fem. Den yngste 2 og den eldste 15 da begge voksne var tilbake i full jobb. Jeg småryddet ikke da, og jeg gjør det ikke nå. Barna har smurt sine egne matpakker, frokost og kveldsmat fra de var rundt 3, og vi har hele veien hatt liste over plikter på veggen. På rommene sine har de gjort som de vil, men det har vært en regel at det skal være helt ryddig søndag kveld. Alle har selvsagt også ryddet etter seg selv, og gjør man det, da blir det ikke rot.

Anonymkode: 33698...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 16.03, AnonymBruker skrev:

Jeg tok utgangspunkt i to som a4 jobber da. Mannen din har vel andre ansvarsoppgaver når du har vaskemaskinen. Liker å ha oversikt over klesvask jeg og, så er som oftest jeg som sorterer og legger i vaskemaskinen. Men mannen kan fint henge opp. 

Anonymkode: bb29d...d73

Tromler alt 😊 (unntatt ull, og noen få enkeltplagg), så nesten ingen henging.

"Ansvarsområdet" hans er egentlig utsiden av huset. Men han rydder etter middag og lager middag noen ganger.

Så støvsuger han en gang i uken når han er hjemme. Og vasker gulv et par ganger pr fritur. Foretrekker at han ikke "rydder", det blir bare mer rot av 🥴 Han mener nemlig at dersom vi ikke ser det, så er det ryddet 😂 ergo finner vi det ikke igjen! 🤦🏻‍♀️

Jeg har alle skap og skuffer organisert og fine.

Sparer sykt med tid på å alltid ha orden 😉

Anonymkode: 9dfb7...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2019 den 15.57, AnonymBruker skrev:

Jeg "rydder" feks aldri etter meg selv. Selve uttrykket er absurd. Jeg legger ting tilbake etter meg selv. Det er IKKE rydding, akkurat som å ta ut noe til meg selv ikke er å rydde.

Nei, det å ta ut noe til seg selv, det er å rote!

Ser ellers av tråden her, at det eneste som mangler for at vi skal ha et strøkent hjem, er lineær-TV. Vi har ikke en eneste reklamepause å få unna dagens gjøremål i, vi.

Farvel, Netflix :sukk:

Endret av Hactar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hactar skrev:

Nei, det å ta ut noe til seg selv, det er å rote!

Ser ellers av tråden her, at det eneste som mangler for at vi skal ha et strøkent hjem, er lineær-TV. Vi har ikke en eneste reklamepause å få unna dagens gjøremål i, vi.

Farvel, Netflix :sukk:

Jeg lo. 😅

Men ikke dropp netflixen før du har sett Opprydding med Marie Kondo! 😍 Den er så bra!! 😍 

Anonymkode: eabd7...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...