Anonymanda Skrevet 27. september 2019 #701 Del Skrevet 27. september 2019 Min hvite hverdagsuke gikk dessverre ikke så bra, dere 😂 Men jeg var ærlig talt ikke så motivert heller. Nå har jeg kommet i gang med noe viktig som kommer til å ta mye av tiden min i ukedagene fremover, så nå er jeg faktisk innstilt på å legge om. Trenger overskudd og fullt fokus på det jeg holder på med. God helg, folkens ☺️ -Amanda 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #702 Del Skrevet 27. september 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke lovbrudd sikter du til? Om jeg har litt å røyke på til eget bruk, tror jeg ikke politiet bryr seg. De har nok å gjøre og å røyke er mer vanlig enn du tror. Røyker ikke daglig, men har jeg smerter hender det at jeg lager en liten. Tror du en bot vil hjelpe meg eller at jeg ikke klarer å betale den? Da tar du feil. Vel, jeg har sett amfetamin-, kokain,- og hasjmisbruk i denne tråden. Alle disse tre er ulovlige. Så blir det spedd på i store mengder med alkohol og piller. Samme hva brukerne sier er jo ikke dette greit, særlig når man både har barn og kjører bil. Anonymkode: f326a...4be 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #703 Del Skrevet 27. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg har sett amfetamin-, kokain,- og hasjmisbruk i denne tråden. Alle disse tre er ulovlige. Så blir det spedd på i store mengder med alkohol og piller. Samme hva brukerne sier er jo ikke dette greit, særlig når man både har barn og kjører bil. Anonymkode: f326a...4be Du har sett meg skrive om at dette er noe jeg har misbrukt i store mengder, men du har ikke sett meg skrive at det er et misbruk i dag. Hvor er det ulovlige i å skrive om at en er avhengig av ulovlige rusmidler? Jeg var ekstremt avhengig både psykisk og fysisk. Nå er det mer at jeg er avhengig av videre virkelighetsflukt, men har ikke intensjoner om å falle tilbake på amfetamin, hasj og alt annet jeg brukte. Det er nettopp det jeg prøver å unngå. Det bryter heller ikke med forumets regler da jeg på ingen måte forherliger den styggedommen jeg dessverre ble introdusert for og begynte å bruke. Å bruke disse rusmidlene når man har barn i hus eller kjører bil er så klart ikke ok, og det har jeg ikke sett noen påstå heller. - C Anonymkode: 1ead6...708 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #704 Del Skrevet 27. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det bryter heller ikke med forumets regler da jeg på ingen måte forherliger den styggedommen jeg dessverre ble introdusert for og begynte å bruke. Dette blir ei avsporing, men jeg skal forsøke å spore meg inn igjen, slik at dette blir stående. Jeg skal også prøve å la sinnet og avskyen min ligge. For som de fleste andre her til lands har jeg alkoholikere i min familie (en far som drakk seg ihjel, og en mor som har drukket seg fra sans og samling, der kontakten er brutt) og flere venner. Når jeg så går inn i en tråd der rusmisbrukere diskuterer sitt eget bruk, blir jeg opprørt. Veldig opprørt. Jeg har lest mye på freak.no om rus. Der ser jeg en helt annen tilnærming, samt at forumet er meget godt moderert sammenlignet med KG. Der er brukeren ærlige. Den samme ærligheten finner jeg ikke her. Jeg ser egoister i fortrengning. Egoister som lover. Egoister som bruker unnskyldninger. For egoist blir man når man bruker rus. Det trur jeg du vet også. Barn om rusmisbrukere får beskjed om å komme seg ut av tråden, da denne er ment som støtte. Men disse bør få si sitt, da jeg kan ikke tenke meg at en alkis (eller ett titalls) skal kunne hjelpe en annen rusmisbruker. På nett. På kvinneguiden. Uten korreksjon. En rusmisbruker trenger fagfolk, ikke anonyme brukere som ikke vil høre noen andres mening. Ikke påfør skam, sier mange her inne. Nei vel. Men det er jo en skam. Det er jo en skam å være samboer og mor og lyve og bedra. Påføre seg overvekt og helseproblemer. Mange sier barna ikke merker det. Jo, det gjør de, Når de er barn godtar de det. Men når barnet blir voksent skammer det seg. Jeg skammer meg over min far, som var en "snill" alkis som drakk etter jeg hadde lagt meg. For hva slags forbilde var han? Hvem vil ha en foreldre som ikke klarer å gjøre noe med sin egen avhengighet? Jeg ser på min snille alkisfar som patetisk. Jeg hater han litt for at han aldri var edru nok, eller frisk nok (alkohol bryter deg ned, og så er det det eneste du fokuserer på) til å få slutt på at min slemme alkismor misbrukte meg. Resultatet av dette er selvsagt en god del psykiske utfordringer for min del. Også PTSD. Jeg har også en slem eks. Jeg har mye negativt i livet mitt, men jeg kan rett og slett ikke bruke det som unnskyldning for å ikke oppføre meg som folk. Det er selvsagt vanskelig å forklare hva som er så galt med denne tråden, når brukerne IKKE vil skamme seg, IKKE vil høre på motstemmer, IKKE vil svare hva de gjør med lukta, for de lukter selvsagt ingenting, IKKE vil gå til legen for de kan miste førerkortet for en periode. Men hva er da et førerkort mot å bryte seg sjøl og sin egen familie ned? Jeg hadde glatt ofra førerkortet mitt om jeg hadde hatt de problemene folk har her inne. Poenget er at mange IKKE vil slutte. Så sitter alle her da å leser en mengde med unnskyldninger. - Ja, kanskje jeg har det litt ondt? Drikke! Kanskje det skjer mye i livet mitt? Drikke! Ja, kanskje det er kos? Drikke! Ingen merker noe på henne. Drikke! Hun sprakk! Da kan jeg også sprekke. Skjønner du? Det er ikke som om noen sier sprit, øl og alkohol er kjempebra! Det er ikke forherligelse som sådan. Men det er ei opplæring i rusmisbruk denne tråden. En opplæring i unnskyldninger. Når alkiser skal ha hjelp av folk som er like føkka som de selv, tror jeg at det har motsatt effekt. Se bare til hospits og fengsler hva som skjer. Du vet det, sant. Jeg tror du forstår mye av det jeg forsøker å si til deg. Folk blir verre, og folk begynner også. Den samme effekten tror jeg denne tråden kan ha. Men hva med å bare se det hele i hvitøye og bestille seg en legetime, legge det fordømte førerkortet på bordet og si: Jeg trenger hjelp! For det er det eneste riktige. Så nei, det bryter ikke med forumets regler. Dere får holde på, for jeg har rapportert tråden. Men er dette helsehjelp? Anonymkode: f326a...4be 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #705 Del Skrevet 28. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette blir ei avsporing, men jeg skal forsøke å spore meg inn igjen, slik at dette blir stående. Jeg skal også prøve å la sinnet og avskyen min ligge. For som de fleste andre her til lands har jeg alkoholikere i min familie (en far som drakk seg ihjel, og en mor som har drukket seg fra sans og samling, der kontakten er brutt) og flere venner. Når jeg så går inn i en tråd der rusmisbrukere diskuterer sitt eget bruk, blir jeg opprørt. Veldig opprørt. Jeg har lest mye på freak.no om rus. Der ser jeg en helt annen tilnærming, samt at forumet er meget godt moderert sammenlignet med KG. Der er brukeren ærlige. Den samme ærligheten finner jeg ikke her. Jeg ser egoister i fortrengning. Egoister som lover. Egoister som bruker unnskyldninger. For egoist blir man når man bruker rus. Det trur jeg du vet også. Barn om rusmisbrukere får beskjed om å komme seg ut av tråden, da denne er ment som støtte. Men disse bør få si sitt, da jeg kan ikke tenke meg at en alkis (eller ett titalls) skal kunne hjelpe en annen rusmisbruker. På nett. På kvinneguiden. Uten korreksjon. En rusmisbruker trenger fagfolk, ikke anonyme brukere som ikke vil høre noen andres mening. Ikke påfør skam, sier mange her inne. Nei vel. Men det er jo en skam. Det er jo en skam å være samboer og mor og lyve og bedra. Påføre seg overvekt og helseproblemer. Mange sier barna ikke merker det. Jo, det gjør de, Når de er barn godtar de det. Men når barnet blir voksent skammer det seg. Jeg skammer meg over min far, som var en "snill" alkis som drakk etter jeg hadde lagt meg. For hva slags forbilde var han? Hvem vil ha en foreldre som ikke klarer å gjøre noe med sin egen avhengighet? Jeg ser på min snille alkisfar som patetisk. Jeg hater han litt for at han aldri var edru nok, eller frisk nok (alkohol bryter deg ned, og så er det det eneste du fokuserer på) til å få slutt på at min slemme alkismor misbrukte meg. Resultatet av dette er selvsagt en god del psykiske utfordringer for min del. Også PTSD. Jeg har også en slem eks. Jeg har mye negativt i livet mitt, men jeg kan rett og slett ikke bruke det som unnskyldning for å ikke oppføre meg som folk. Det er selvsagt vanskelig å forklare hva som er så galt med denne tråden, når brukerne IKKE vil skamme seg, IKKE vil høre på motstemmer, IKKE vil svare hva de gjør med lukta, for de lukter selvsagt ingenting, IKKE vil gå til legen for de kan miste førerkortet for en periode. Men hva er da et førerkort mot å bryte seg sjøl og sin egen familie ned? Jeg hadde glatt ofra førerkortet mitt om jeg hadde hatt de problemene folk har her inne. Poenget er at mange IKKE vil slutte. Så sitter alle her da å leser en mengde med unnskyldninger. - Ja, kanskje jeg har det litt ondt? Drikke! Kanskje det skjer mye i livet mitt? Drikke! Ja, kanskje det er kos? Drikke! Ingen merker noe på henne. Drikke! Hun sprakk! Da kan jeg også sprekke. Skjønner du? Det er ikke som om noen sier sprit, øl og alkohol er kjempebra! Det er ikke forherligelse som sådan. Men det er ei opplæring i rusmisbruk denne tråden. En opplæring i unnskyldninger. Når alkiser skal ha hjelp av folk som er like føkka som de selv, tror jeg at det har motsatt effekt. Se bare til hospits og fengsler hva som skjer. Du vet det, sant. Jeg tror du forstår mye av det jeg forsøker å si til deg. Folk blir verre, og folk begynner også. Den samme effekten tror jeg denne tråden kan ha. Men hva med å bare se det hele i hvitøye og bestille seg en legetime, legge det fordømte førerkortet på bordet og si: Jeg trenger hjelp! For det er det eneste riktige. Så nei, det bryter ikke med forumets regler. Dere får holde på, for jeg har rapportert tråden. Men er dette helsehjelp? Anonymkode: f326a...4be Først så tenker jeg at du har en ganske spesiell familiehistorie, og ikke en bakgrunn «de fleste nordmenn» har. Så jeg skjønner at du svarer med den bakgrunnen. Tråden er nettopp slik overskriften beskriver den: En skravletråd, der mennesker som strever mrd alkoholkonsumet sitt kan få snakke med likesinnede. Hvorfor enkelte pårørende av alkoholikere føler at dette er tråden for dem der de skal informere/ realitetsorientere oss «uopplyste» om hvordan det «egentlig» er å vokse opp med rus i familien. Skjønner jeg ikke. AA bruker nettopp andre som strever med det samme til å hjelpe. Hvorfor skulle det være rart. Hadde du lest tråden så hadde du også sett hvor mange som også sier at denne tråden hjelper dem. I tillegg tror jeg det har satt i gang prosesser hos enda flere. Ja, det er det. Det er en skam og mer skam har aldri gjort noen friske. Ingen blir bedre eller får mindre lyst til å drikke av fremmede i capslock som skriker om at «du ødelegger barna dine»! Hvis man virkelig ønsker å hjelpe så burde man heller jobbe for å redusere skammen. Men det er vel hjerne der skoen trykker. Et tydelig trekk ved pårørende i denne tråden er at de ikke ønsker å hjelpe. De ønsker å ventilere, og bearbeide egne traumer. Det ser man også tydelig av innlegget ditt. Dere har opprettet en egen tråd der dere kan gjøre det, men det holder tydeligvis ikke, for stadig siver det inn her, og det er absolutt ikke av et ønske om å hjelpe noen her. Jeg håper du får hjelp med dine familierelasjoner og din PTST og at du finner noen som kan hjelpe deg med det, men dette er ikke stedet. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #706 Del Skrevet 28. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette blir ei avsporing, men jeg skal forsøke å spore meg inn igjen, slik at dette blir stående. Jeg skal også prøve å la sinnet og avskyen min ligge. For som de fleste andre her til lands har jeg alkoholikere i min familie (en far som drakk seg ihjel, og en mor som har drukket seg fra sans og samling, der kontakten er brutt) og flere venner. Når jeg så går inn i en tråd der rusmisbrukere diskuterer sitt eget bruk, blir jeg opprørt. Veldig opprørt. Jeg har lest mye på freak.no om rus. Der ser jeg en helt annen tilnærming, samt at forumet er meget godt moderert sammenlignet med KG. Der er brukeren ærlige. Den samme ærligheten finner jeg ikke her. Jeg ser egoister i fortrengning. Egoister som lover. Egoister som bruker unnskyldninger. For egoist blir man når man bruker rus. Det trur jeg du vet også. Barn om rusmisbrukere får beskjed om å komme seg ut av tråden, da denne er ment som støtte. Men disse bør få si sitt, da jeg kan ikke tenke meg at en alkis (eller ett titalls) skal kunne hjelpe en annen rusmisbruker. På nett. På kvinneguiden. Uten korreksjon. En rusmisbruker trenger fagfolk, ikke anonyme brukere som ikke vil høre noen andres mening. Ikke påfør skam, sier mange her inne. Nei vel. Men det er jo en skam. Det er jo en skam å være samboer og mor og lyve og bedra. Påføre seg overvekt og helseproblemer. Mange sier barna ikke merker det. Jo, det gjør de, Når de er barn godtar de det. Men når barnet blir voksent skammer det seg. Jeg skammer meg over min far, som var en "snill" alkis som drakk etter jeg hadde lagt meg. For hva slags forbilde var han? Hvem vil ha en foreldre som ikke klarer å gjøre noe med sin egen avhengighet? Jeg ser på min snille alkisfar som patetisk. Jeg hater han litt for at han aldri var edru nok, eller frisk nok (alkohol bryter deg ned, og så er det det eneste du fokuserer på) til å få slutt på at min slemme alkismor misbrukte meg. Resultatet av dette er selvsagt en god del psykiske utfordringer for min del. Også PTSD. Jeg har også en slem eks. Jeg har mye negativt i livet mitt, men jeg kan rett og slett ikke bruke det som unnskyldning for å ikke oppføre meg som folk. Det er selvsagt vanskelig å forklare hva som er så galt med denne tråden, når brukerne IKKE vil skamme seg, IKKE vil høre på motstemmer, IKKE vil svare hva de gjør med lukta, for de lukter selvsagt ingenting, IKKE vil gå til legen for de kan miste førerkortet for en periode. Men hva er da et førerkort mot å bryte seg sjøl og sin egen familie ned? Jeg hadde glatt ofra førerkortet mitt om jeg hadde hatt de problemene folk har her inne. Poenget er at mange IKKE vil slutte. Så sitter alle her da å leser en mengde med unnskyldninger. - Ja, kanskje jeg har det litt ondt? Drikke! Kanskje det skjer mye i livet mitt? Drikke! Ja, kanskje det er kos? Drikke! Ingen merker noe på henne. Drikke! Hun sprakk! Da kan jeg også sprekke. Skjønner du? Det er ikke som om noen sier sprit, øl og alkohol er kjempebra! Det er ikke forherligelse som sådan. Men det er ei opplæring i rusmisbruk denne tråden. En opplæring i unnskyldninger. Når alkiser skal ha hjelp av folk som er like føkka som de selv, tror jeg at det har motsatt effekt. Se bare til hospits og fengsler hva som skjer. Du vet det, sant. Jeg tror du forstår mye av det jeg forsøker å si til deg. Folk blir verre, og folk begynner også. Den samme effekten tror jeg denne tråden kan ha. Men hva med å bare se det hele i hvitøye og bestille seg en legetime, legge det fordømte førerkortet på bordet og si: Jeg trenger hjelp! For det er det eneste riktige. Så nei, det bryter ikke med forumets regler. Dere får holde på, for jeg har rapportert tråden. Men er dette helsehjelp? Anonymkode: f326a...4be 🙏👏👏👏 bra oppsummert. Hele tråden er et jammerkor av unnskyldninger ansvarsfraskrivelse og stakkars-meg mentalitet. Kommenterer man lukt blir man anklaget for angrep. Tror denne tråden fungerer mer som pute under armene enn noe annet Anonymkode: f6f07...662 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #707 Del Skrevet 28. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette blir ei avsporing, men jeg skal forsøke å spore meg inn igjen, slik at dette blir stående. Jeg skal også prøve å la sinnet og avskyen min ligge. For som de fleste andre her til lands har jeg alkoholikere i min familie (en far som drakk seg ihjel, og en mor som har drukket seg fra sans og samling, der kontakten er brutt) og flere venner. Når jeg så går inn i en tråd der rusmisbrukere diskuterer sitt eget bruk, blir jeg opprørt. Veldig opprørt. Jeg har lest mye på freak.no om rus. Der ser jeg en helt annen tilnærming, samt at forumet er meget godt moderert sammenlignet med KG. Der er brukeren ærlige. Den samme ærligheten finner jeg ikke her. Jeg ser egoister i fortrengning. Egoister som lover. Egoister som bruker unnskyldninger. For egoist blir man når man bruker rus. Det trur jeg du vet også. Barn om rusmisbrukere får beskjed om å komme seg ut av tråden, da denne er ment som støtte. Men disse bør få si sitt, da jeg kan ikke tenke meg at en alkis (eller ett titalls) skal kunne hjelpe en annen rusmisbruker. På nett. På kvinneguiden. Uten korreksjon. En rusmisbruker trenger fagfolk, ikke anonyme brukere som ikke vil høre noen andres mening. Ikke påfør skam, sier mange her inne. Nei vel. Men det er jo en skam. Det er jo en skam å være samboer og mor og lyve og bedra. Påføre seg overvekt og helseproblemer. Mange sier barna ikke merker det. Jo, det gjør de, Når de er barn godtar de det. Men når barnet blir voksent skammer det seg. Jeg skammer meg over min far, som var en "snill" alkis som drakk etter jeg hadde lagt meg. For hva slags forbilde var han? Hvem vil ha en foreldre som ikke klarer å gjøre noe med sin egen avhengighet? Jeg ser på min snille alkisfar som patetisk. Jeg hater han litt for at han aldri var edru nok, eller frisk nok (alkohol bryter deg ned, og så er det det eneste du fokuserer på) til å få slutt på at min slemme alkismor misbrukte meg. Resultatet av dette er selvsagt en god del psykiske utfordringer for min del. Også PTSD. Jeg har også en slem eks. Jeg har mye negativt i livet mitt, men jeg kan rett og slett ikke bruke det som unnskyldning for å ikke oppføre meg som folk. Det er selvsagt vanskelig å forklare hva som er så galt med denne tråden, når brukerne IKKE vil skamme seg, IKKE vil høre på motstemmer, IKKE vil svare hva de gjør med lukta, for de lukter selvsagt ingenting, IKKE vil gå til legen for de kan miste førerkortet for en periode. Men hva er da et førerkort mot å bryte seg sjøl og sin egen familie ned? Jeg hadde glatt ofra førerkortet mitt om jeg hadde hatt de problemene folk har her inne. Poenget er at mange IKKE vil slutte. Så sitter alle her da å leser en mengde med unnskyldninger. - Ja, kanskje jeg har det litt ondt? Drikke! Kanskje det skjer mye i livet mitt? Drikke! Ja, kanskje det er kos? Drikke! Ingen merker noe på henne. Drikke! Hun sprakk! Da kan jeg også sprekke. Skjønner du? Det er ikke som om noen sier sprit, øl og alkohol er kjempebra! Det er ikke forherligelse som sådan. Men det er ei opplæring i rusmisbruk denne tråden. En opplæring i unnskyldninger. Når alkiser skal ha hjelp av folk som er like føkka som de selv, tror jeg at det har motsatt effekt. Se bare til hospits og fengsler hva som skjer. Du vet det, sant. Jeg tror du forstår mye av det jeg forsøker å si til deg. Folk blir verre, og folk begynner også. Den samme effekten tror jeg denne tråden kan ha. Men hva med å bare se det hele i hvitøye og bestille seg en legetime, legge det fordømte førerkortet på bordet og si: Jeg trenger hjelp! For det er det eneste riktige. Så nei, det bryter ikke med forumets regler. Dere får holde på, for jeg har rapportert tråden. Men er dette helsehjelp? Anonymkode: f326a...4be Det er trist det du har opplevd med egen familie. Jeg kan bare feie for egen dør. Jeg har oppsøkt hjelp, jeg har vært i behandling, og nå kjemper jeg for å klare å holde meg nykter når livet gjør så vondt. Jeg har heller ikke ruset meg med barn i hus. Mine barn har aldri sett meg i ruset tilstand. Da jeg utviklet rusmisbruk hadde jeg allerede frivillig flyttet de til far da jeg var så psykisk syk at jeg ikke greide ta vare på meg selv en gang. For to dager siden var jeg og barnefar på familievernkontoret og underskrev den første skriftlige samværsavtale siden jeg ble syk. Det har jeg ikke vært i stand til før nå. Selv om jeg har sett barna annen hver helg i ett år nå, så har det vært min mor som har hatt "ansvaret". Nå er ansvaret der det hører hjemme. Hos meg. Mine barn er trygge og gode og vi har det fint sammen. Og for øvrig. Dette med at en rusmisbruker hjelper en annen er nettopp det som får mange ut av det. Det er grunnlaget for både NA og AA og det er grunnlaget for rusbehandling som da altså er gruppebehandling over alt. Det er dette som funker. Men! Da må man også tørre å gi ærlige og tøffe tilbakemeldinger (minus NA og AA, der er kotyme at man ikke skal kommentere hverandres delinger, men man kan spørre om råd og man tar gjerne de tøffe diskusjonene og tilbakemeldingene med sin sponsor). Det er viktig å ikke oppmuntre og glatte over hverandres misbruk. Der er jeg enig. Det er lett å gli over i medavhengighet. Selv i en tråd på internett. Men å støtte, dele og oppmuntre til å avstå har faktisk beviselig effekt. Det er en grunn til at det ansettes folk med brukererfaring i rusomsorgen. Nettopp fordi det har vist seg å ha mer effekt enn en som bare har tatt utdanning og lært seg om livet i rusen gjennom å møte sine pasienter/brukere. - C Anonymkode: 1ead6...708 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #708 Del Skrevet 28. september 2019 Jeg føler ikke at man kan bli medavhengig her i denne tråden, men kanskje det er mulig? For min del virker tråden som et sted man kan ventilere litt, og at man forstår hverandre. Jeg våknet nå med tidenes fyllesjuke. Fikk en dårlig opplevelse, og drakk mer enn vanlig. Våknet med at jeg ikke var sikker på at jeg klarte stå opp. Men det hjelper ikke å bli liggende i senga med angst. Og ikke mer gin and tonic, konjakk, rødvin på meg. Har noen pils, skal ikke kjøpe flere. Hvorfor drikker Jeppe? Ja, hvorfor drikker man? Ofte er grunnen til at man drakk borte, men man drikker fordi man har behov for å reparere. Det finnes så mange grunner, men når reptilhjernen får overtaket har man tapt. Dette er en sykdom, ikke noe å skamme seg over hvis man ikke har tråkket helt i graset. Det siste er også en del av sykdommen. Man kan drikke på selve skammen også uten å være klar over det. Anonymkode: 1d646...bca 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #709 Del Skrevet 28. september 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Dette blir ei avsporing, men jeg skal forsøke å spore meg inn igjen, slik at dette blir stående. Jeg skal også prøve å la sinnet og avskyen min ligge. For som de fleste andre her til lands har jeg alkoholikere i min familie (en far som drakk seg ihjel, og en mor som har drukket seg fra sans og samling, der kontakten er brutt) og flere venner. Når jeg så går inn i en tråd der rusmisbrukere diskuterer sitt eget bruk, blir jeg opprørt. Veldig opprørt. Jeg har lest mye på freak.no om rus. Der ser jeg en helt annen tilnærming, samt at forumet er meget godt moderert sammenlignet med KG. Der er brukeren ærlige. Den samme ærligheten finner jeg ikke her. Jeg ser egoister i fortrengning. Egoister som lover. Egoister som bruker unnskyldninger. For egoist blir man når man bruker rus. Det trur jeg du vet også. Barn om rusmisbrukere får beskjed om å komme seg ut av tråden, da denne er ment som støtte. Men disse bør få si sitt, da jeg kan ikke tenke meg at en alkis (eller ett titalls) skal kunne hjelpe en annen rusmisbruker. På nett. På kvinneguiden. Uten korreksjon. En rusmisbruker trenger fagfolk, ikke anonyme brukere som ikke vil høre noen andres mening. Ikke påfør skam, sier mange her inne. Nei vel. Men det er jo en skam. Det er jo en skam å være samboer og mor og lyve og bedra. Påføre seg overvekt og helseproblemer. Mange sier barna ikke merker det. Jo, det gjør de, Når de er barn godtar de det. Men når barnet blir voksent skammer det seg. Jeg skammer meg over min far, som var en "snill" alkis som drakk etter jeg hadde lagt meg. For hva slags forbilde var han? Hvem vil ha en foreldre som ikke klarer å gjøre noe med sin egen avhengighet? Jeg ser på min snille alkisfar som patetisk. Jeg hater han litt for at han aldri var edru nok, eller frisk nok (alkohol bryter deg ned, og så er det det eneste du fokuserer på) til å få slutt på at min slemme alkismor misbrukte meg. Resultatet av dette er selvsagt en god del psykiske utfordringer for min del. Også PTSD. Jeg har også en slem eks. Jeg har mye negativt i livet mitt, men jeg kan rett og slett ikke bruke det som unnskyldning for å ikke oppføre meg som folk. Det er selvsagt vanskelig å forklare hva som er så galt med denne tråden, når brukerne IKKE vil skamme seg, IKKE vil høre på motstemmer, IKKE vil svare hva de gjør med lukta, for de lukter selvsagt ingenting, IKKE vil gå til legen for de kan miste førerkortet for en periode. Men hva er da et førerkort mot å bryte seg sjøl og sin egen familie ned? Jeg hadde glatt ofra førerkortet mitt om jeg hadde hatt de problemene folk har her inne. Poenget er at mange IKKE vil slutte. Så sitter alle her da å leser en mengde med unnskyldninger. - Ja, kanskje jeg har det litt ondt? Drikke! Kanskje det skjer mye i livet mitt? Drikke! Ja, kanskje det er kos? Drikke! Ingen merker noe på henne. Drikke! Hun sprakk! Da kan jeg også sprekke. Skjønner du? Det er ikke som om noen sier sprit, øl og alkohol er kjempebra! Det er ikke forherligelse som sådan. Men det er ei opplæring i rusmisbruk denne tråden. En opplæring i unnskyldninger. Når alkiser skal ha hjelp av folk som er like føkka som de selv, tror jeg at det har motsatt effekt. Se bare til hospits og fengsler hva som skjer. Du vet det, sant. Jeg tror du forstår mye av det jeg forsøker å si til deg. Folk blir verre, og folk begynner også. Den samme effekten tror jeg denne tråden kan ha. Men hva med å bare se det hele i hvitøye og bestille seg en legetime, legge det fordømte førerkortet på bordet og si: Jeg trenger hjelp! For det er det eneste riktige. Så nei, det bryter ikke med forumets regler. Dere får holde på, for jeg har rapportert tråden. Men er dette helsehjelp? Anonymkode: f326a...4be Det hjelper i alle fall ingen å kjefte sånn som du gjør, hvis det er det du tror. Du er bitter og sinna på alkoholikere og rusmisbrukere, det er tydelig. Kanskje det hjelper deg å kjefte? Kanskje du tar igjen for det du ikke fikk sagt i oppveksten til dine egne foreldre? Jeg syns ikke det har noe her i denne tråden å gjøre. Alle her vet hva de burde gjøre, sier åpent at de skammer seg og føler seg lavest nede. Trenger de mer dytting nedover, mener du? Du har ikke rett til å dømme noen her! La folk være! La dette være et pustehull for mennesker som er langt fra perfekte. Angreguri Anonymkode: 79ccb...c85 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #710 Del Skrevet 28. september 2019 43 minutter siden, AnonymBruker said: 🙏👏👏👏 bra oppsummert. Hele tråden er et jammerkor av unnskyldninger ansvarsfraskrivelse og stakkars-meg mentalitet. Kommenterer man lukt blir man anklaget for angrep. Tror denne tråden fungerer mer som pute under armene enn noe annet Anonymkode: f6f07...662 Men så la tråden fungere som puter under armene da! Hva er så galt med det? Det er ingen som har sagt at dette skal være en tråd der du garantert blir frisk og/eller rusfri! Angreguri Anonymkode: 79ccb...c85 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #711 Del Skrevet 28. september 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så la tråden fungere som puter under armene da! Hva er så galt med det? Det er ingen som har sagt at dette skal være en tråd der du garantert blir frisk og/eller rusfri! Angreguri Anonymkode: 79ccb...c85 Enig. Først kommer det masse kritikk mot de som skriver her, men ikke nok med det. Nå er også hele tråden feil og kan være skadelig. Hva blir det neste? Det er ingen som har lovet noe her inne. Jørid Anonymkode: 1d646...bca 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #712 Del Skrevet 28. september 2019 Jeg forstår ikke hvorfor pårørende på død og liv skal blande seg her inne. Det er ingen som har etterspurt deres mening... Jeg hadde selv min skuffelse i går. Jeg vet det er veldig lite og at jeg er barnslig men føler at tilliten ble brutt med min samboer. Vi hadde en enighet om at vi to ikke skulle drikke i graviditeten min. Altså han også dette var ett av mine kriterier om vi skulle få ett barn til. I går drev vi og ryddet i kjøleskapet. Der nederst i skuffen fant jeg en sterkcider som jeg hadde glemt lå der. Jeg gikk ut med søppelet i mellomtiden hadde samboer drukket opp den. Jeg ble så uendelig skuffet. Det at han har så utrolig lite kontroll på seg selv skremte meg faktisk. Jeg og han har veldig annerledes forhold til alkohol. Vi begge drikker mye men jeg har null problemer med å stoppe etter ett glass eller to. Spesielt om jeg er ute med venner eller slikt da liker jeg å beholde kontrollen. Han er rake motsetningen av meg han bøtter på så lenge det er mer igjen. Null kontroll dessverre derfor var dette så utrolig viktig for meg, men ved aller første mulighet bøttet han ned på:( det ble bare den cideren må det legges til men det som sårer er at han gjorde det bak ryggen min. Jeg ble egentlig veldig skuffet og sint men også sjalu på at han fikk drikke og ikke jeg. Derfor er det så utrolig viktig for meg at han også holder seg edru for gjør ikke han det å vet ikke jeg om jeg klarer det. Ikke som gravid da det er motivasjon nok men etter graviditeten trude Anonymkode: ab763...d0c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #713 Del Skrevet 28. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: DJeg forstår ikke hvorfor pårørende på død og liv skal blande seg her inne. Det er ingen som har etterspurt deres mening... Jeg hadde selv min skuffelse i går. Jeg vet det er veldig lite og at jeg er barnslig men føler at tilliten ble brutt med min samboer. Vi hadde en enighet om at vi to ikke skulle drikke i graviditeten min. Altså han også dette var ett av mine kriterier om vi skulle få ett barn til. I går drev vi og ryddet i kjøleskapet. Der nederst i skuffen fant jeg en sterkcider som jeg hadde glemt lå der. Jeg gikk ut med søppelet i mellomtiden hadde samboer drukket opp den. Jeg ble så uendelig skuffet. Det at han har så utrolig lite kontroll på seg selv skremte meg faktisk. Jeg og han har veldig annerledes forhold til alkohol. Vi begge drikker mye men jeg har null problemer med å stoppe etter ett glass eller to. Spesielt om jeg er ute med venner eller slikt da liker jeg å beholde kontrollen. Han er rake motsetningen av meg han bøtter på så lenge det er mer igjen. Null kontroll dessverre derfor var dette så utrolig viktig for meg, men ved aller første mulighet bøttet han ned på:( det ble bare den cideren må det legges til men det som sårer er at han gjorde det bak ryggen min. Jeg ble egentlig veldig skuffet og sint men også sjalu på at han fikk drikke og ikke jeg. Derfor er det så utrolig viktig for meg at han også holder seg edru for gjør ikke han det å vet ikke jeg om jeg klarer det. Ikke som gravid da det er motivasjon nok men etter graviditeten trude Anonymkode: ab763...d0c Du er både rusavhengig og pårørende? Det er ikke rart du reagerte, men ikke døm han for hardt. Den stod der og han drakk den. Be han gå ut hvis han vil drikke selv om han bør være solidarisk kan vi ikke dømme andre. Du er gravid, når barnet kommer ville jeg hatt nulltoleranse for å ha alkohol hjemme. Anonymkode: 1d646...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #714 Del Skrevet 28. september 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Dette blir ei avsporing, men jeg skal forsøke å spore meg inn igjen, slik at dette blir stående. Jeg skal også prøve å la sinnet og avskyen min ligge. For som de fleste andre her til lands har jeg alkoholikere i min familie (en far som drakk seg ihjel, og en mor som har drukket seg fra sans og samling, der kontakten er brutt) og flere venner. Når jeg så går inn i en tråd der rusmisbrukere diskuterer sitt eget bruk, blir jeg opprørt. Veldig opprørt. Jeg har lest mye på freak.no om rus. Der ser jeg en helt annen tilnærming, samt at forumet er meget godt moderert sammenlignet med KG. Der er brukeren ærlige. Den samme ærligheten finner jeg ikke her. Jeg ser egoister i fortrengning. Egoister som lover. Egoister som bruker unnskyldninger. For egoist blir man når man bruker rus. Det trur jeg du vet også. Barn om rusmisbrukere får beskjed om å komme seg ut av tråden, da denne er ment som støtte. Men disse bør få si sitt, da jeg kan ikke tenke meg at en alkis (eller ett titalls) skal kunne hjelpe en annen rusmisbruker. På nett. På kvinneguiden. Uten korreksjon. En rusmisbruker trenger fagfolk, ikke anonyme brukere som ikke vil høre noen andres mening. Ikke påfør skam, sier mange her inne. Nei vel. Men det er jo en skam. Det er jo en skam å være samboer og mor og lyve og bedra. Påføre seg overvekt og helseproblemer. Mange sier barna ikke merker det. Jo, det gjør de, Når de er barn godtar de det. Men når barnet blir voksent skammer det seg. Jeg skammer meg over min far, som var en "snill" alkis som drakk etter jeg hadde lagt meg. For hva slags forbilde var han? Hvem vil ha en foreldre som ikke klarer å gjøre noe med sin egen avhengighet? Jeg ser på min snille alkisfar som patetisk. Jeg hater han litt for at han aldri var edru nok, eller frisk nok (alkohol bryter deg ned, og så er det det eneste du fokuserer på) til å få slutt på at min slemme alkismor misbrukte meg. Resultatet av dette er selvsagt en god del psykiske utfordringer for min del. Også PTSD. Jeg har også en slem eks. Jeg har mye negativt i livet mitt, men jeg kan rett og slett ikke bruke det som unnskyldning for å ikke oppføre meg som folk. Det er selvsagt vanskelig å forklare hva som er så galt med denne tråden, når brukerne IKKE vil skamme seg, IKKE vil høre på motstemmer, IKKE vil svare hva de gjør med lukta, for de lukter selvsagt ingenting, IKKE vil gå til legen for de kan miste førerkortet for en periode. Men hva er da et førerkort mot å bryte seg sjøl og sin egen familie ned? Jeg hadde glatt ofra førerkortet mitt om jeg hadde hatt de problemene folk har her inne. Poenget er at mange IKKE vil slutte. Så sitter alle her da å leser en mengde med unnskyldninger. - Ja, kanskje jeg har det litt ondt? Drikke! Kanskje det skjer mye i livet mitt? Drikke! Ja, kanskje det er kos? Drikke! Ingen merker noe på henne. Drikke! Hun sprakk! Da kan jeg også sprekke. Skjønner du? Det er ikke som om noen sier sprit, øl og alkohol er kjempebra! Det er ikke forherligelse som sådan. Men det er ei opplæring i rusmisbruk denne tråden. En opplæring i unnskyldninger. Når alkiser skal ha hjelp av folk som er like føkka som de selv, tror jeg at det har motsatt effekt. Se bare til hospits og fengsler hva som skjer. Du vet det, sant. Jeg tror du forstår mye av det jeg forsøker å si til deg. Folk blir verre, og folk begynner også. Den samme effekten tror jeg denne tråden kan ha. Men hva med å bare se det hele i hvitøye og bestille seg en legetime, legge det fordømte førerkortet på bordet og si: Jeg trenger hjelp! For det er det eneste riktige. Så nei, det bryter ikke med forumets regler. Dere får holde på, for jeg har rapportert tråden. Men er dette helsehjelp? Anonymkode: f326a...4be All sympati til deg for den oppveksthistorien... Når det er sagt; som en som har vokst opp med en slem alkisforelder som ikke hadde noe på stell; jeg ville heller hatt en "snill" alkispappa, og ihvertfall en lett alkoholisert mamma som tross sitt eget alkoholforbruk holdt hus og hjem i orden og var nogenlunde omsorgsfull. Det blir så overdrevet å tenke at alle med høyt alkoholforbruk er dårlige foreldre som traumatiserer barna sine dypt. Jeg har skrevet litt i tråden som "Indianeren". Jeg drikker lite, men tåler ingenting! Det var en som svarte her at det kunne være pga leverskader, eller høyt forbruk over tid, men jeg har aldri drukket mye. Jeg bare tåler svært lite. Hittil den uka har jeg drukket 1 halvliter, fordi jeg ikke klarte å si nei i "festlig lag", men det går utover søvnen med en gang. Som igjen fører til at jeg er uopplagt på dagtid og det orker jeg ikke. Må bare øve på å si at jeg ikke har lyst fremover.. Anonymkode: 9bf15...12f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #715 Del Skrevet 28. september 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forstår ikke hvorfor pårørende på død og liv skal blande seg her inne. Det er ingen som har etterspurt deres mening... Jeg hadde selv min skuffelse i går. Jeg vet det er veldig lite og at jeg er barnslig men føler at tilliten ble brutt med min samboer. Vi hadde en enighet om at vi to ikke skulle drikke i graviditeten min. Altså han også dette var ett av mine kriterier om vi skulle få ett barn til. I går drev vi og ryddet i kjøleskapet. Der nederst i skuffen fant jeg en sterkcider som jeg hadde glemt lå der. Jeg gikk ut med søppelet i mellomtiden hadde samboer drukket opp den. Jeg ble så uendelig skuffet. Det at han har så utrolig lite kontroll på seg selv skremte meg faktisk. Jeg og han har veldig annerledes forhold til alkohol. Vi begge drikker mye men jeg har null problemer med å stoppe etter ett glass eller to. Spesielt om jeg er ute med venner eller slikt da liker jeg å beholde kontrollen. Han er rake motsetningen av meg han bøtter på så lenge det er mer igjen. Null kontroll dessverre derfor var dette så utrolig viktig for meg, men ved aller første mulighet bøttet han ned på:( det ble bare den cideren må det legges til men det som sårer er at han gjorde det bak ryggen min. Jeg ble egentlig veldig skuffet og sint men også sjalu på at han fikk drikke og ikke jeg. Derfor er det så utrolig viktig for meg at han også holder seg edru for gjør ikke han det å vet ikke jeg om jeg klarer det. Ikke som gravid da det er motivasjon nok men etter graviditeten trude Anonymkode: ab763...d0c Les tråden. Mannen din kommer ikke til å slutte. Selv de som forsøker i tråden å slutte, sprekker. Du må nesten vurdere forlate han. Kanskje tror du at det blir verre å holde deg edru etter barnet er født uten han, men blir det enklere om du finner alkohol han har gjemt unna eller når han har alkohol stående og drikker selv? Hvor mye kommer han egentlig til å klare kontrollere seg selv rundt barnet? Mitt problem er relativt mildt. Jeg drakk meg full på 4 cider 2 ganger i uken. Jeg har klart å redusere bruken til 1 gang i uken, men tenker fortsatt på alkohol flere dager i uken. Er på 1 uke nå og ønsker ikke at alkohol skal styre impulsene mine. Men idag vurderer jeg sterkt reise til butikken å kjøpe 4 cider. Bare fordi jeg vil ha rusen og fordi min indre alkoholikerstemme sier at jeg burde gjøre det. Selv når jeg vet at alle grunner jeg har for å drikke er unnskyldninger, så vil jeg fortsatt bare si "helvete heller" og gjøre det. Selv med mitt milde problem er det vanskelig å holde seg edru. Jeg kan ikke tenke meg hvordan det er for de enda lengre ned i flaska. Mannen din har vist han ikke en gang klarer helle ut 1 cider. Sannsynligvis drikker han når du ikke er der. Det er mulig at han har et nevrologisk problem også, der det er noe galt med impulskontrollen hans. (ADHD?). Det som hjelper for meg er å finne de positive sidene ved å holde meg edru, føle på de positive følelsene man kan få uten alkohol, som jeg ikke trodde jeg kunne føle på. Det er en veldig kompleks emosjonell prosess som de fleste ikke klarer finne ut av på egen hånd. Man må klare føle sterkere på de gledene uten alkohol, og forsøke forsterke de negative følelsene rundt alkohol. Man må på en måte manipulere egne følelser. Det er altså slik man kan manipulere egne følelser til å gå bort fra alkoholikermentaliteten og tilbake til normalt menneske. Det er lignende metoder jeg har brukt for å kurere meg selv fra depresjonen min. Det er vanskelig selv når man vet hvordan, for man må motivere seg selv der motivasjon ikke finnes. Og de fleste vet ikke hvordan utmanøvrere den "stemmen" som ønsker drikke eller som holder en nede som deprimert 5 minutter siden, AnonymBruker said: All sympati til deg for den oppveksthistorien... Når det er sagt; som en som har vokst opp med en slem alkisforelder som ikke hadde noe på stell; jeg ville heller hatt en "snill" alkispappa, og ihvertfall en lett alkoholisert mamma som tross sitt eget alkoholforbruk holdt hus og hjem i orden og var nogenlunde omsorgsfull. Det blir så overdrevet å tenke at alle med høyt alkoholforbruk er dårlige foreldre som traumatiserer barna sine dypt. Anonymkode: 9bf15...12f Uenig, jeg ville ikke hatt noen av dem. Jeg har hatt snille, naive foreldre og bare det ødela mye for meg. De trdde de gjorde en bra jobb, men mye av det de gjorde endte opp med å ødelegge mye av psyken min som voksen, uten at jeg skal gå inn på det. Tror jeg hadde hatt sjanse for bedre liv om jeg hadde hatt helt andre foreldre, blitt adoptert bort. Anonymkode: 46855...3cb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #716 Del Skrevet 28. september 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor pårørende på død og liv skal blande seg her inne. Det er ingen som har etterspurt deres mening... Jeg hadde selv min skuffelse i går. Jeg vet det er veldig lite og at jeg er barnslig men føler at tilliten ble brutt med min samboer. Vi hadde en enighet om at vi to ikke skulle drikke i graviditeten min. Altså han også dette var ett av mine kriterier om vi skulle få ett barn til. I går drev vi og ryddet i kjøleskapet. Der nederst i skuffen fant jeg en sterkcider som jeg hadde glemt lå der. Jeg gikk ut med søppelet i mellomtiden hadde samboer drukket opp den. Jeg ble så uendelig skuffet. Det at han har så utrolig lite kontroll på seg selv skremte meg faktisk. Jeg og han har veldig annerledes forhold til alkohol. Vi begge drikker mye men jeg har null problemer med å stoppe etter ett glass eller to. Spesielt om jeg er ute med venner eller slikt da liker jeg å beholde kontrollen. Han er rake motsetningen av meg han bøtter på så lenge det er mer igjen. Null kontroll dessverre derfor var dette så utrolig viktig for meg, men ved aller første mulighet bøttet han ned på:( det ble bare den cideren må det legges til men det som sårer er at han gjorde det bak ryggen min. Jeg ble egentlig veldig skuffet og sint men også sjalu på at han fikk drikke og ikke jeg. Derfor er det så utrolig viktig for meg at han også holder seg edru for gjør ikke han det å vet ikke jeg om jeg klarer det. Ikke som gravid da det er motivasjon nok men etter graviditeten trude Anonymkode: ab763...d0c Oj, det skjønner jeg du ble skuffet og lei deg av. Ikke ment dømmende for jeg er i samme båt, men det sier mye om mangelen på kontroll. Når han overraskende finner noe alkohol og hans innskytelse er å styrte den. Min mann er ikke noe bedre altså. Han har ikke lovet meg å ikke drikke i graviditeten, men han har lovet meg å ikke drikke i ukedager. Dette holder han ikke fordi han er jo avhengig. Denne uken var en ekstremsituasjon, da noe stort og uforutsett skjedde i livet hans, han gikk da rett og kjøpte vin. Jeg sa ingenting på det den dagen, men så hadde han (klassisk nok) noe igjen til dagen etter og det måtte jo drikkes opp, og jammen var det litt til dagen etter det også, og så startet helgen og da kjøpte han inn mer😒 Det rare er at det ikke trigget meg, jeg blir ikke fristet i det hele tatt, men jeg er skuffet ( men ikke overrasket) over han at han har så uendelig mange gode unnskyldninger. Men sånn er det vel å leve med en avhengighet... -Andrea Anonymkode: a69ef...525 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #717 Del Skrevet 28. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hvorfor pårørende på død og liv skal blande seg her inne. Det er ingen som har etterspurt deres mening... Jeg hadde selv min skuffelse i går. Jeg vet det er veldig lite og at jeg er barnslig men føler at tilliten ble brutt med min samboer. Vi hadde en enighet om at vi to ikke skulle drikke i graviditeten min. Altså han også dette var ett av mine kriterier om vi skulle få ett barn til. I går drev vi og ryddet i kjøleskapet. Der nederst i skuffen fant jeg en sterkcider som jeg hadde glemt lå der. Jeg gikk ut med søppelet i mellomtiden hadde samboer drukket opp den. Jeg ble så uendelig skuffet. Det at han har så utrolig lite kontroll på seg selv skremte meg faktisk. Jeg og han har veldig annerledes forhold til alkohol. Vi begge drikker mye men jeg har null problemer med å stoppe etter ett glass eller to. Spesielt om jeg er ute med venner eller slikt da liker jeg å beholde kontrollen. Han er rake motsetningen av meg han bøtter på så lenge det er mer igjen. Null kontroll dessverre derfor var dette så utrolig viktig for meg, men ved aller første mulighet bøttet han ned på:( det ble bare den cideren må det legges til men det som sårer er at han gjorde det bak ryggen min. Jeg ble egentlig veldig skuffet og sint men også sjalu på at han fikk drikke og ikke jeg. Derfor er det så utrolig viktig for meg at han også holder seg edru for gjør ikke han det å vet ikke jeg om jeg klarer det. Ikke som gravid da det er motivasjon nok men etter graviditeten trude Anonymkode: ab763...d0c 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj, det skjønner jeg du ble skuffet og lei deg av. Ikke ment dømmende for jeg er i samme båt, men det sier mye om mangelen på kontroll. Når han overraskende finner noe alkohol og hans innskytelse er å styrte den. Min mann er ikke noe bedre altså. Han har ikke lovet meg å ikke drikke i graviditeten, men han har lovet meg å ikke drikke i ukedager. Dette holder han ikke fordi han er jo avhengig. Denne uken var en ekstremsituasjon, da noe stort og uforutsett skjedde i livet hans, han gikk da rett og kjøpte vin. Jeg sa ingenting på det den dagen, men så hadde han (klassisk nok) noe igjen til dagen etter og det måtte jo drikkes opp, og jammen var det litt til dagen etter det også, og så startet helgen og da kjøpte han inn mer😒 Det rare er at det ikke trigget meg, jeg blir ikke fristet i det hele tatt, men jeg er skuffet ( men ikke overrasket) over han at han har så uendelig mange gode unnskyldninger. Men sånn er det vel å leve med en avhengighet... -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Dere må forlate de. Når de ikke klarer å være edru med dere går gravid, blir det garantert ikke bedre etter ungen kommer. Vær sterk for deres egen del og deres ufødte barn, forlat han nå! Anonymkode: adf0f...e18 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #718 Del Skrevet 28. september 2019 Vil bare si at denne tråden har hjulpet meg mye allerede, har ikke greid å kutte all drikking enda, men har redusert inntaket med 2/3 denne uka, og uka som var, bare det hjelper betydelig mht helsa! Og det hjelper å se at vi er flere i samme båt, at vi kan utveksle erfaringer på godt og vondt, støtte hverandre! Har følt meg så helt alene med mitt problem, det gjør jeg ikke lenger pga alle dere som bidrar her, så takk sier jeg bare, har fått et håp nå, og motivasjon for endring, endelig..❤️ Ønsker alle her inne en flott helg! Pia Anonymkode: 273df...b94 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #719 Del Skrevet 28. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj, det skjønner jeg du ble skuffet og lei deg av. Ikke ment dømmende for jeg er i samme båt, men det sier mye om mangelen på kontroll. Når han overraskende finner noe alkohol og hans innskytelse er å styrte den. Min mann er ikke noe bedre altså. Han har ikke lovet meg å ikke drikke i graviditeten, men han har lovet meg å ikke drikke i ukedager. Dette holder han ikke fordi han er jo avhengig. Denne uken var en ekstremsituasjon, da noe stort og uforutsett skjedde i livet hans, han gikk da rett og kjøpte vin. Jeg sa ingenting på det den dagen, men så hadde han (klassisk nok) noe igjen til dagen etter og det måtte jo drikkes opp, og jammen var det litt til dagen etter det også, og så startet helgen og da kjøpte han inn mer😒 Det rare er at det ikke trigget meg, jeg blir ikke fristet i det hele tatt, men jeg er skuffet ( men ikke overrasket) over han at han har så uendelig mange gode unnskyldninger. Men sånn er det vel å leve med en avhengighet... -Andrea Anonymkode: a69ef...525 Jeg har vert igjennom veldig mye med min samboer. Han er blitt veldig veldig mye bedre, han stoppet ved den ene cideren. Vi hadde en lang prat. Han sa han var skikkelig skuffet over seg selv. Grunnen til at han drakk den opp var fordi den smakte dritt og hadde gått ut på dato. Han tenkte at jeg ikke skulle bli sinna men det ble jeg selvsagt jeg ble mer skuffet over han. Som sagt dette har en lang forhistorie. Han har endret seg veldig i de årene vi har vert sammen og han har faktisk vert til behandling. Men han kan ikke dra på fest, byen, julebord osv alene. Gjør han det for han ikke sove hjemme. På mange vis er jeg mer avhengig enn han men min avhengighet er helt annerledes enn hans. Vi er veldig glad i hverandre og han er min soulmate om man kan si det. Han har i de 6 månedene ikke rørt alkohol så det er ikke slik at han gjemmer det for meg. Det lukter jeg med en gang og vi er stort sett alltid sammen. Så mulighetene er ikke mange. Han vet også at oppdager jeg smugdrikking er det slutt. Vi har en avtale om at ingen av oss drikker alene. Er jeg ett sted så må han spørre om det er greit at han tar seg ett glass vin sier jeg nei må det respekteres. Så vi har jobbet mye med dette her og det er nok en kamp for resten av livet. Anonymkode: ab763...d0c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #720 Del Skrevet 28. september 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere må forlate de. Når de ikke klarer å være edru med dere går gravid, blir det garantert ikke bedre etter ungen kommer. Vær sterk for deres egen del og deres ufødte barn, forlat han nå! Anonymkode: adf0f...e18 Nå har du fått sagt det to ganger så da vet Vi alle din mening. Jeg for min del har i alle fall ingen illusjoner om at han kommer til å slutte når barnet kommer. Det er noe som må komme inne fra han selv og ikke noe et barn tilfører. -Andrea Anonymkode: a69ef...525 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå