Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Gjest Finlay
Snacky skrev (9 minutter siden):

Det var navnet på hennes egen blogg. At dere er uinnvidde betyr jo bare at dere ikke vet hva dere kommenterer på.

Det som kommenteres her er vel det Kokkejævel har skrevet? 

Har ikke lest innlegget hans, men selv om hun kalte sin blogg "Fittekreft", så kunne vel kokken med fordel ha brukt andre ord om hennes bortgang, når han først vier et innlegg/minneord til dette mennesket. Noe mer preget av respekt kanskje?

Følelsen av at  -når man har "brukt opp" egne tragedier, ja da tar man i bruk andres-  sniker seg innpå.

Klikkene skal inn. De hjertene skal sankes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finlay skrev (7 timer siden):

Og likevel kommer følgende kommentar på Facebook "Så nydelig minneord."

😆

Hva har noen skrevet det på Facebook siden hans. Det er noe av det mest usmakelige jeg har lest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (4 timer siden):

Det er uansett et usmakelig navn. Er man ikke kommer lenger enn at man bruker navnet på det kvinnelige kjønnsorgan som et skjellsord?   

Det føyer seg vel i rekken av hans andre vulgære utsagn og utspill. Dildo i panna. Utsagn som; «skulle heller vært hjemme og pult». «Ta konemor over kjøkkenbenken». «Selv om hun kun er 14 år, så har hun jo brøst»,( om ei jente han omtalte på podcast)  Etc. Har ikke hørt eller lest alt.  Siste utsagn satte slik kvalmen i meg at jeg banka avknappen, og forbant meg på å aldri noen sinne høre på slikt lavmål igjen🤮 En mann på over 40 snakke som en fjortis, nei forresten, unnskyld fjortiser. Denne mannen er bare usmaklig.

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (3 timer siden):

Det som kommenteres her er vel det Kokkejævel har skrevet? 

Har ikke lest innlegget hans, men selv om hun kalte sin blogg "Fittekreft", så kunne vel kokken med fordel ha brukt andre ord om hennes bortgang, når han først vier et innlegg/minneord til dette mennesket. Noe mer preget av respekt kanskje?

Følelsen av at  -når man har "brukt opp" egne tragedier, ja da tar man i bruk andres-  sniker seg innpå.

Klikkene skal inn. De hjertene skal sankes. 

Det er vel bare to bloggere som kan være så usmakelig og vulgær å bruke andres tragedie for klikk på bloggen.  Den ene er en fallen toppblogger... den andre still going.  

Det er bare uendelig trist og usympatisk i en offentlig minnetale på bloggen, å  fremheve seg selv.. nevne sin egen krydderserie, og sine egne tragedier... I bryllup er det bare en brud, i en begravelse er det bare en død person.  Muligens litt feil sammenligning..  men poenget er det samme.. tenker jeg.

Endret av Yann
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (På 8.6.2021 den 15.24):

"Hun ble drept av fittekreft"

?

😖

Vulgært!

Hun som døde kalte det for "fittekreft" selv, og tagget alle snapper, Facebookinnlegg osv med akkurat det ordet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært mye uenig/skeptisk til en del av det han har skrevet, eller måten han har skrevet ting på. Men dette er ikke et innlegg jeg reagerer på. Dere må huske at han er nordfra. Nordpå sier vi ikke "søren klype for en kjip kreft". Der sier vi "helvetes fittekreft". Som et skjellsord mot kreften. Ikke som en referanse til det kvinnelige underlivet. Akkurat som at når vi sier "helvetes hestkuk" så er ikke det for at den vi referer til har understell som en hest. 

Det kan kanskje oppfattes vulgært, men er absolutt ikke ment slik. Man må huske at det er forskjell på nord og sør i direkte talemåte og skjellsord. 

Jeg kjente ikke henne som døde. Men jeg kjente til henne. Hun har til tider vært profilert i media. Og jobbet selv i media. Og utfra det inntrykket jeg har fått av henne ville hun satt pris på hans nordnorske, direkte talemåte her. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linnita skrev (På 11.6.2021 den 6.50):

Nå har jeg vært mye uenig/skeptisk til en del av det han har skrevet, eller måten han har skrevet ting på. Men dette er ikke et innlegg jeg reagerer på. Dere må huske at han er nordfra. Nordpå sier vi ikke "søren klype for en kjip kreft". Der sier vi "helvetes fittekreft". Som et skjellsord mot kreften. Ikke som en referanse til det kvinnelige underlivet. Akkurat som at når vi sier "helvetes hestkuk" så er ikke det for at den vi referer til har understell som en hest. 

Det kan kanskje oppfattes vulgært, men er absolutt ikke ment slik. Man må huske at det er forskjell på nord og sør i direkte talemåte og skjellsord. 

Jeg kjente ikke henne som døde. Men jeg kjente til henne. Hun har til tider vært profilert i media. Og jobbet selv i media. Og utfra det inntrykket jeg har fått av henne ville hun satt pris på hans nordnorske, direkte talemåte her. 

Amen 👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dame64
Linnita skrev (På 11.6.2021 den 6.50):

Nå har jeg vært mye uenig/skeptisk til en del av det han har skrevet, eller måten han har skrevet ting på. Men dette er ikke et innlegg jeg reagerer på. Dere må huske at han er nordfra. Nordpå sier vi ikke "søren klype for en kjip kreft". Der sier vi "helvetes fittekreft". Som et skjellsord mot kreften. Ikke som en referanse til det kvinnelige underlivet. Akkurat som at når vi sier "helvetes hestkuk" så er ikke det for at den vi referer til har understell som en hest. 

Det kan kanskje oppfattes vulgært, men er absolutt ikke ment slik. Man må huske at det er forskjell på nord og sør i direkte talemåte og skjellsord. 

Jeg kjente ikke henne som døde. Men jeg kjente til henne. Hun har til tider vært profilert i media. Og jobbet selv i media. Og utfra det inntrykket jeg har fått av henne ville hun satt pris på hans nordnorske, direkte talemåte her. 

Vel, jeg viste dette til min mann ( da vi var sammen) og for å si det sånn, han kommer også fra samme område,  men ikke rakkern om han bruker slike ord, han sa at det skulle man tro var en 7 åring som har lært seg et eller annet ord. Ingen av brødrene hans bruker slike ord heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Linnita skrev (På 11.6.2021 den 6.50):

Nå har jeg vært mye uenig/skeptisk til en del av det han har skrevet, eller måten han har skrevet ting på. Men dette er ikke et innlegg jeg reagerer på. Dere må huske at han er nordfra. Nordpå sier vi ikke "søren klype for en kjip kreft". Der sier vi "helvetes fittekreft". Som et skjellsord mot kreften. Ikke som en referanse til det kvinnelige underlivet. Akkurat som at når vi sier "helvetes hestkuk" så er ikke det for at den vi referer til har understell som en hest. 

Det kan kanskje oppfattes vulgært, men er absolutt ikke ment slik. Man må huske at det er forskjell på nord og sør i direkte talemåte og skjellsord. 

Jeg kjente ikke henne som døde. Men jeg kjente til henne. Hun har til tider vært profilert i media. Og jobbet selv i media. Og utfra det inntrykket jeg har fått av henne ville hun satt pris på hans nordnorske, direkte talemåte her. 

Problemet er at han har lesere fra hele Norge. Hvis han hadde vært det minste mottakerbevisst, og det bør man forvente av en som utgir bøker, så hadde han tilpasset seg dette. Det samme gjelder å forklare hvem avdøde var, også det for det publikummet som han har. 

Siden han har holdt på med ulike strategier for å pumpe lesertallene i været, nå sist ved å skrive provoserende innlegg om sykemeldte, så antar jeg at også innlegget om «fittekreft» hadde den baktanken. Å bruke et dødsfall, vel vel. 

Forøvrig er det jo interessant at han bruker fitte-ordet som en nedsettende betegnelse. Rent språklig sett er det jo uheldig at man har en slik utvikling hvor fitte nå brukes som skjellsord. «Jævla fitte» er på lik linje som «Jævla homo». Men jeg skjønner at det er for mye å forvente at dagens bloggforfattere gjør seg slike refleksjoner. Men vi som lesere har all mulig rett til å påpeke at det er forsøpling av språket. Nordfra eller ikke!

Han oppnådde det han ville da, for det skapte engasjement og jeg lot meg lokke utpå. 

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnita skrev (På 11.6.2021 den 6.50):

Nå har jeg vært mye uenig/skeptisk til en del av det han har skrevet, eller måten han har skrevet ting på. Men dette er ikke et innlegg jeg reagerer på. Dere må huske at han er nordfra. Nordpå sier vi ikke "søren klype for en kjip kreft". Der sier vi "helvetes fittekreft". Som et skjellsord mot kreften. Ikke som en referanse til det kvinnelige underlivet. Akkurat som at når vi sier "helvetes hestkuk" så er ikke det for at den vi referer til har understell som en hest. 

Det kan kanskje oppfattes vulgært, men er absolutt ikke ment slik. Man må huske at det er forskjell på nord og sør i direkte talemåte og skjellsord. 

Jeg kjente ikke henne som døde. Men jeg kjente til henne. Hun har til tider vært profilert i media. Og jobbet selv i media. Og utfra det inntrykket jeg har fått av henne ville hun satt pris på hans nordnorske, direkte talemåte her. 

Snakk for deg selv!

Jeg er fra Finnmark, og det er ikke normalt for meg eller noen i min omgangskrets å bruke et så vulgært språk!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnita skrev (På 11.6.2021 den 6.50):

Nå har jeg vært mye uenig/skeptisk til en del av det han har skrevet, eller måten han har skrevet ting på. Men dette er ikke et innlegg jeg reagerer på. Dere må huske at han er nordfra. Nordpå sier vi ikke "søren klype for en kjip kreft". Der sier vi "helvetes fittekreft". Som et skjellsord mot kreften. Ikke som en referanse til det kvinnelige underlivet. Akkurat som at når vi sier "helvetes hestkuk" så er ikke det for at den vi referer til har understell som en hest. 

Det kan kanskje oppfattes vulgært, men er absolutt ikke ment slik. Man må huske at det er forskjell på nord og sør i direkte talemåte og skjellsord. 

Jeg kjente ikke henne som døde. Men jeg kjente til henne. Hun har til tider vært profilert i media. Og jobbet selv i media. Og utfra det inntrykket jeg har fått av henne ville hun satt pris på hans nordnorske, direkte talemåte her. 

Jeg er nordfra, og jeg syns det er fullstendig usmakelig å bruke en annens tragedie på det viset. For det er det han gjør, han er fullstendig klar over at ordet vil gi reaksjoner, og det er den eneste grunnen til at han velger det. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnita skrev (På 11.6.2021 den 6.50):

Nå har jeg vært mye uenig/skeptisk til en del av det han har skrevet, eller måten han har skrevet ting på. Men dette er ikke et innlegg jeg reagerer på. Dere må huske at han er nordfra. Nordpå sier vi ikke "søren klype for en kjip kreft". Der sier vi "helvetes fittekreft". Som et skjellsord mot kreften. Ikke som en referanse til det kvinnelige underlivet. Akkurat som at når vi sier "helvetes hestkuk" så er ikke det for at den vi referer til har understell som en hest. 

Det kan kanskje oppfattes vulgært, men er absolutt ikke ment slik. Man må huske at det er forskjell på nord og sør i direkte talemåte og skjellsord. 

Jeg kjente ikke henne som døde. Men jeg kjente til henne. Hun har til tider vært profilert i media. Og jobbet selv i media. Og utfra det inntrykket jeg har fått av henne ville hun satt pris på hans nordnorske, direkte talemåte her. 

Nei. «Vi» snakker ikke sånn. Du gjør.
Hilsen en annen nordfra

Endret av Northelia
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.....det er rart, nå er han ikke nr. 1 på bloggtoppen, og han har ikke kommet med et blogginnlegg om det.....jaja, kanskje dette er starten på hans vei nedover på lista, og, kanskje like greit, den bloggen har gjort sitt nå og han får heller konsentrere seg om alt annet enn det svadaeriet han bedriver med bloggen 😄

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winther
Skrottefar skrev (10 timer siden):

Hmmm.....det er rart, nå er han ikke nr. 1 på bloggtoppen, og han har ikke kommet med et blogginnlegg om det.....jaja, kanskje dette er starten på hans vei nedover på lista, og, kanskje like greit, den bloggen har gjort sitt nå og han får heller konsentrere seg om alt annet enn det svadaeriet han bedriver med bloggen 😄

 

  

Endret av Winther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (På 18.6.2021 den 22.24):

Hmmm.....det er rart, nå er han ikke nr. 1 på bloggtoppen, og han har ikke kommet med et blogginnlegg om det.....jaja, kanskje dette er starten på hans vei nedover på lista, og, kanskje like greit, den bloggen har gjort sitt nå og han får heller konsentrere seg om alt annet enn det svadaeriet han bedriver med bloggen 😄

 

Hvor på blogglista ligger han nå? Nei, han har ikke mye å « fare med» for tida! Rein salgsblogg. Dessuten skylder han vel dem som har kjøpt «årsabonnement «, enten en hel del «unike» oppskrifter, eller penga tilbake…

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollami skrev (2 timer siden):

Hvor på blogglista ligger han nå? Nei, han har ikke mye å « fare med» for tida! Rein salgsblogg. Dessuten skylder han vel dem som har kjøpt «årsabonnement «, enten en hel del «unike» oppskrifter, eller penga tilbake…

Han ligger på førsteplass igjen etter han i går bildepresenterer tablettcocktailen han må ta for å holde seg på beina pga ishiassmertene. For at vi virkelig skal skjønne størrelsen på cocktailen har han lagt på minst to vitaminpiller. Sympati = økt salg og trafikk på bloggen. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ClusterOfGrapes skrev (20 minutter siden):

Han ligger på førsteplass igjen etter han i går bildepresenterer tablettcocktailen han må ta for å holde seg på beina pga ishiassmertene. For at vi virkelig skal skjønne størrelsen på cocktailen har han lagt på minst to vitaminpiller. Sympati = økt salg og trafikk på bloggen. 

Patetiske greier.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk,ja - nå er han så full av energi og pågangsmot, at han likevel ikke skal selge Hoftepluss ( sjokk!🥱)   Lider seg likevel gjennom dagene,som den helten han er… Den lange opptakten, med ‘taushetsplikt’, og påfølgende “avsløring” av salg, holdt iallefall interessen oppe!😉

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Mollami skrev (10 timer siden):

Akk,ja - nå er han så full av energi og pågangsmot, at han likevel ikke skal selge Hoftepluss ( sjokk!🥱)   Lider seg likevel gjennom dagene,som den helten han er… Den lange opptakten, med ‘taushetsplikt’, og påfølgende “avsløring” av salg, holdt iallefall interessen oppe!😉

At salget "plutselig ble avlyst" - etter utallige blogginnlegg og flere oppslag i lokalavisene - kommer kanskje etter en erkjennelse av at det kanskje ikke går an å leve av kun blogg og nettbutikk i uoverskuelig framtid? Populariteten er dalende, lesertallene det halve av det de var, boka solgte ikke så mye som han så for seg, og det som skulle bli Norges største podcast er lagt på hylla.

Tankene mine går til de ansatte på Hoftepluss, som har fått tilbake en sjef, som ser på sykmeldte ansatte som noen som "beriker seg selv på andres bekostning. Det handler om å ikke “bli tatt”."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (8 timer siden):

At salget "plutselig ble avlyst" - etter utallige blogginnlegg og flere oppslag i lokalavisene - kommer kanskje etter en erkjennelse av at det kanskje ikke går an å leve av kun blogg og nettbutikk i uoverskuelig framtid? Populariteten er dalende, lesertallene det halve av det de var, boka solgte ikke så mye som han så for seg, og det som skulle bli Norges største podcast er lagt på hylla.

Tankene mine går til de ansatte på Hoftepluss, som har fått tilbake en sjef, som ser på sykmeldte ansatte som noen som "beriker seg selv på andres bekostning. Det handler om å ikke “bli tatt”."

Ja, var litt rart det der, så mye styr og hemmelighetkremmeri om dette salget og så plutselig så ble det ikke noe av?
Virker jo ikke som om at det er en gullgruve heller, all den tid og penger som er utgifter uten at inntektene er der, spesielt nå i disse korona-tider......og var det ikke også slik at leieforholdet til lokalene de har i senteret også er utgående?Jeg mener jeg har lest noe om det i et av innleggene han har skrevet, men det å søke seg frem til det er umulig siden det er tonnevis av innlegg på bloggen 😜

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...