Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Gjest Winther
22 timer siden, Influenseren skrev:

Glitrende beskrivelse! 👏

Han har signert rundt 2000 bøker. Han skrev at han håpet å selge 25000 bøker. Spent på om han holder mål 😂😂😂. Æ blir ikke å spandere ei krone på boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok rett i det, han og hans ansatte vandrer rundt både i kjøpesenteret og utenfor sentret i full kokkeuniform dert er den største grunnen til at jeg ikke handler hos han selv om jeg bor i Alta 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bullen1 skrev:

Du har nok rett i det, han og hans ansatte vandrer rundt både i kjøpesenteret og utenfor sentret i full kokkeuniform dert er den største grunnen til at jeg ikke handler hos han selv om jeg bor i Alta 

Akkurat, det var det jeg var redd for. Overhode  ikke  greit i disse spesielle tidene vi er i nå med Corona. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
1 time siden, Sommer65 skrev:

Han har signert rundt 2000 bøker. Han skrev at han håpet å selge 25000 bøker. Spent på om han holder mål 😂😂😂. Æ blir ikke å spandere ei krone på boka.

25 000? Vanlig opplag for sakprosa i Norge er 2000 - 10 000. Ganske ambisiøst får man si, ikke en gang Jo Nesbø og Jørn Lier Holst kommer i nærheten av slike salg, i snitt.

https://bjerkli.wordpress.com/2017/03/26/forlagsliv-hvor-mye-ma-du-selge-for-a-bli-fornoyd/

Forlaget satser nok tungt på denne boka - trange tider i forlagsbransjen også - og som vi vet om influencerbøker:

«Samme hvor drit boken er, selger den bra».

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/nadXVx/influencerboom-i-bokbransjen-samme-hvor-drit-boken-er-selger-den-bra

Det viktigste er tross alt hvem du ønsker å være en forfatter for.

Og hvem - det vet vi i Kokkejævels tilfelle.

Så det blir nok bra salg😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Finlay said:

Forresten ganske sjokkerende å lese Kjerringtanker sitt siste innlegg. Ingen får komme inn på kokkens spisesteder uten å sprite hendene, han har vært frustrert over å måtte stenge pga. korona.

Og så ser man dette.

https://kjerringtanker.blogg.no/skjerp-deg-kokkejaevel.html

20200730_070931-1200x1200.jpg

Han er TEMMELIG klein i kommentarfeltet når dette påpekes! 🙈😳

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Influenseren skrev:

Han er TEMMELIG klein i kommentarfeltet når dette påpekes! 🙈😳

Han er så drøy! Dummeste bortforklaringen jeg har sett. Hvorfor kan han aldri ta kritikk eller uenighet på en kul måte? Neste blir vel et nytt offerinnlegg hvor han «legger seg flat», som vi har sett før. Så får han enda mer klikk og moderlig omsorg. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Anne Brith er ute av bloggdansen virker det som at Kokkejævel har tatt over hennes måte å drive business på. Veldig fascinerende. Og naturligvis har han lagt ut disse bildene med munnbindet for å provosere og få klikk og oppmerksomhet. Han er kynisk og kalkulerende, men dum er han ikke. Likevel er det latterlig gjort av ham å muligens sette livet til andre på spill bare for å kunne ta tullebilder for å provosere. 

Endret av NumberSix
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, CMarie said:

Han er så drøy! Dummeste bortforklaringen jeg har sett. Hvorfor kan han aldri ta kritikk eller uenighet på en kul måte? Neste blir vel et nytt offerinnlegg hvor han «legger seg flat», som vi har sett før. Så får han enda mer klikk og moderlig omsorg. 

Kanskje han legger seg PADDEflat denne gang? 

Han har også veldig vanskelig med å skjønne HVA som skrives:
For en tid tilbake kommentert eg et innlegg på en helt annen blogg enn hans egen hvor eg skrev: "....clickbaitoverskriftene hans er mange ganger veldig kvalmende..." (Omtrent slik skrev eg)

Han har med dette da bestemt at eg syns HAN er kvalmende....🙈

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
5 minutter siden, Influenseren skrev:

Kanskje han legger seg PADDEflat denne gang? 

Han har også veldig vanskelig med å skjønne HVA som skrives:
For en tid tilbake kommentert eg et innlegg på en helt annen blogg enn hans egen hvor eg skrev: "....clickbaitoverskriftene hans er mange ganger veldig kvalmende..." (Omtrent slik skrev eg)

Han har med dette da bestemt at eg syns HAN er kvalmende
....🙈

Det er jo typisk. God gammel Anne Brith-oppskrift det der. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg trodd han var ABIPer.

Han følger opplegget til punkt og prikke, og følgerne glefser det i seg, uten å tygge så mye som 5 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Influenseren skrev:


Han har med dette da bestemt at eg syns HAN er kvalmende....🙈

Ja, jeg leste det. Svaret hans er kvalmende, ikke det du skrev. Jeg undres om han er så dum at han ikke forstår hva som skrives, eller om han er så høy på seg selv og iskaldt kalkulerende så alt som minner om kritikk kan brukes til å innta offerrollen?  
Leser også han ser for seg et helt annet levebrød enn salatbar og utsalg om tre år. Mulig blogger, forfatter og TV personlighet skal stå for inntektene da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NumberSix skrev:

Siden Anne Brith er ute av bloggdansen virker det som at Kokkejævel har tatt over hennes måte å drive business på. 

Jeg har tenkt det samme, bloggverdenen har fått en mannlig Anne Brith! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay
1 time siden, CMarie skrev:

Ja, jeg leste det. Svaret hans er kvalmende, ikke det du skrev. Jeg undres om han er så dum at han ikke forstår hva som skrives, eller om han er så høy på seg selv og iskaldt kalkulerende så alt som minner om kritikk kan brukes til å innta offerrollen?  
Leser også han ser for seg et helt annet levebrød enn salatbar og utsalg om tre år. Mulig blogger, forfatter og TV personlighet skal stå for inntektene da.


Tipper hans våte drøm er deltakelse i Bloggerne, Skal vi danse, 71 gr Nord, Farmen kjendis,osv. osv. 

For ikke å snakke om alle matprogrammene han kan delta i! Ja kanskje som programleder til og med, i Norges svar på Hell's Kitchen, eller noe i den dur. Og til selvsagt egen serie på tv2! 

Videre kommer opptredener på God kveld/morgen Norge, førstesider i VG og Dagbladet hver gang han leer på en finger. Gullkantede reklameinntekter, og flere bøker om seg selv og sitt. Mange bøker. Og enda flere bøker.

Og snipp, snapp snute, så var slitet som kokk over, og den glamorøse tilværelsen kan starte. Ikke bare for ham, men for kone og barn også. Liv og familie til salgs. Igjen.

Er vi ikke snart ferdige med dette tullet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Finlay skrev:


Tipper hans våte drøm er deltakelse i Bloggerne, Skal vi danse, 71 gr Nord, Farmen kjendis,osv. osv. 

For ikke å snakke om alle matprogrammene han kan delta i! Ja kanskje som programleder til og med, i Norges svar på Hell's Kitchen, eller noe i den dur. Og til selvsagt egen serie på tv2! 

Videre kommer opptredener på God kveld/morgen Norge, førstesider i VG og Dagbladet hver gang han leer på en finger. Gullkantede reklameinntekter, og flere bøker om seg selv og sitt. Mange bøker. Og enda flere bøker.

Og snipp, snapp snute, så var slitet som kokk over, og den glamorøse tilværelsen kan starte. Ikke bare for ham, men for kone og barn også. Liv og familie til salgs. Igjen.

Er vi ikke snart ferdige med dette tullet??

Vi har sett en kvinnelig forgjenger satse barn, ære, troverdighet, hus og hjem, relasjoner mm for samme drømmer og med samme oppskrift.  Vi har sett hvordan det gikk. 
Opp som en løve osv osv. Håper det ikke ender sånn, for det er bare trist.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som fascinerer meg med bloggere som han (og Anne Brith) er at han helt bevisst provoserer for å skape engasjement. Men når kritikken han la opp til kommer, så tåler han det ikke like vel. Hvorfor utsette seg for det, hvis du hver gang går rett i bloggerfosterstilling?

Skal man drive den type business må man ha sterk ryggrad, og det har han ikke!

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han ment noe med at innlegget var teit, hadde han slettet det. I stedet kommer bildene og teksten i reprise.Tydelig han skal tjene enda noen kroner på sin egen dumhet. Og fansen trøster i kommentarfeltet...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Kommer nok snart et innlegg om at enkelte ikke tåler en spøk, og at munnbindet var nede i bare noen sekunder, andre på flyet hadde det nede under store deler av turen, og han er lei seg for at noen tok det ille opp.

Så kan kjerringene øse edder og galle over de som tok seg friheten til å RAKKE NED på Kokkejævel, som bare ville være litt morsom, men det er det visst ikke alle som forstår! Har man ikke noe godt å si, er det bedre å holde kjeft! Mens kokken trykker liker i lange baner.

Herregud for en galskap....

(edit:ser på fb at den type innlegg alt er kommet😆)

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...