Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
Finlay skrev (4 timer siden):

De ser nok gjennom fingrene med det også.

Er ikke lenge siden han solgte kaffe i nettbutikken, der han ved "et uhell" hadde priset den 20 kr for høyt. Tilbyr seg da å vippse de tjue tilbake, bare å sende en mail til .....der han attpåtil presterer å oppgi feil mailadresse. Utrolig nok (!) vil ikke folk ha tilbake de 20 kr. Han kan beholde pengene. HVEM skulle trodd det??🙄

En foreslo sågar at hun skulle vippse, men at han kunne ta kaffeposen selv, og sette de 20 ekstra kronene på konto til barnet😅

I tillegg kommer altså alle de som har betalt for oppskrifter, men som ikke får oppskriftene med mindre de kjøper kokeboka hans, samt det han håver inn på ren tigging med jevne mellomrom.

Fortsetter han sånn er han mangemillionær om et par år. Galskap!🤣

De metodene som han bruker er velkjent. 

Han spiller på identifikasjon. Mange av temaene han skriver om vil følgerne kjenne seg igjen i. Mobbing, smerter, sykdom, motgang, tragedier, det gir en stor gruppe mennesker som sympatiserer fordi de opplever likhet. Rent psykologisk vil de heie på ham fordi de de dermed heier på seg selv. Lykkes han gir det håp for dem. Motsatt vil all kritikk oppleves som kritikk av dem. De blir rasende. Det er derfor han stadig fokuserer på alt «hatet». 

Til sammen legger disse strategiene grunnlaget for lojal følgerskare som vil gjøre alt for at han skal lykkes. Det er en form for manipulasjon. Om det er bevisst eller ikke vet jeg ikke, men mekanismene er udiskutable. Foregangskvinnen var ABD og vi så det samme utspille seg der. Først grooming, så kapitalisering på følgerne. 

Uetisk et ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CecilieX skrev (4 minutter siden):

Foregangskvinnen var ABD og vi så det samme utspille seg der. Først grooming, så kapitalisering på følgerne. 

Uetisk et ordet.

Og vi så hvordan det gikk

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 minutt siden):

Kan jo ikke snakke om det, blir lite sympati å få da 😛

 

Sant nok. Han var langt unna mobbeoffer fra 7-9 klassen. Vrimlet med jenter som var interessert. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HøOmPø skrev (5 minutter siden):

Sant nok. Han var langt unna mobbeoffer fra 7-9 klassen. Vrimlet med jenter som var interessert. 

Du skal se, nå kommer det sikkert et innlegg om akkurat det, og hvor misforstått han var i den perioden. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chenet skrev (15 timer siden):

Jeg mener å huske at han nettopp har kommet med en ny kokebok? Strategisk sett bør man sikkert la den boken selge det som er mulig før man legger oppskriftene på nett?

Det er et poeng det, men nå har han nå solgt disse oppskriftene, og da må jo han følge det opp. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss.Hol skrev (6 timer siden):

Det er et poeng det, men nå har han nå solgt disse oppskriftene, og da må jo han følge det opp. 

Klart det, men om han klarer å generere masse "støy" på veien så får han flere klikk, flere som kommenterer etc. Akkurat det han ønsker seg aller mest, for ham er det viktig å være på toppen. 

Jeg tror oppskriftene kommer til å dukke opp, så ingen kan si at han ikke la ut noe og rent formelt si at det er løftebrudd. Jeg tenker vel at dette ikke er helt på den måten jeg ville oppfylt mine forpliktelser om det var jeg som lovet noe sånt på blogg.... og det tenker vel mange andre og.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Chenet skrev (1 time siden):

Klart det, men om han klarer å generere masse "støy" på veien så får han flere klikk, flere som kommenterer etc. Akkurat det han ønsker seg aller mest, for ham er det viktig å være på toppen. 

Jeg tror oppskriftene kommer til å dukke opp, så ingen kan si at han ikke la ut noe og rent formelt si at det er løftebrudd. Jeg tenker vel at dette ikke er helt på den måten jeg ville oppfylt mine forpliktelser om det var jeg som lovet noe sånt på blogg.... og det tenker vel mange andre og.

 

Han har i alle fall lav terskel for å be folk betale for seg. Det være seg oppskriftene han ganske sjelden legger ut, feilprising oppover, dyrere varer enn konkurrenten, forsøk på å få i stand lotteri, spleis og evig mas på bloggen om  å kjøpe hans produkter. For å grave seg ned i lommeboka til folk, bruker han folks sympati for sin stadig mer elendige helsetilstand og livstragedier. Daglig skal det bevises for oss hvordan han trosser smerter og ofrer seg for bedriften og arbeiderne sine. Den eneste rette innstillingen å ha i arbeidslivet. Bra den. Helsa får vente.
Jammen virker han slitsomt umettelig på ros og anerkjennelse, det samme på penger. 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
ClusterOfGrapes skrev (22 minutter siden):

Han har i alle fall lav terskel for å be folk betale for seg. Det være seg oppskriftene han ganske sjelden legger ut, feilprising oppover, dyrere varer enn konkurrenten, forsøk på å få i stand lotteri, spleis og evig mas på bloggen om  å kjøpe hans produkter. For å grave seg ned i lommeboka til folk bruker han folks sympati for sin stadig elendige helsetilstand og livstragedier. Daglig skal det bevises for oss hvordan han trosser smerter og ofrer seg for bedriften og arbeiderne sine. Den eneste rette innstillingen å ha i arbeidslivet. Bra den. Helsa får vente.
Men jammen, virker han slitsomt umettelig på ros og anerkjennelse, det samme på penger. 

Så utrolig godt skrevet. Har ALDRI opplevd en mere suttrekopp av et voksen menneske. I stedet for å klage høyt til de 60 -70 åringene, så finnes det hjelp i helsevesnet hvis behovet er der. Men han utnytter heller de gamle damene, de synes så synes så synd i han. De vippser, de handler, de gjør alt når han setter i gang med all klaging. Trumfkort er barnet og kona. Hvist han har lite lesere en dag, så er det bare å legge ut noe om dem, så eksploderer det i kommentarfeltet hans med ros og hjerter.

Tenk å TIGGE TIL SEG PENGER KONTINUERLIG,  AT HAN IKKE HAR SKAMVETT. Han er det mest frekkeste menneske jeg noen gang har lest om .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det igang igjen! Legevakt , vond fot, mer vondter, smerter, djevelske smerter, piller, ja flere sorter,og enda mere piller. Sympati folkens, venter på hjerter- ja ett hav av hjerter faktisk!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murstein skrev (59 minutter siden):

Da er det igang igjen! Legevakt , vond fot, mer vondter, smerter, djevelske smerter, piller, ja flere sorter,og enda mere piller. Sympati folkens, venter på hjerter- ja ett hav av hjerter faktisk!

Lurer på om de på legevakten leser alt som kommer fra den mannen. Som lege ville jeg vært bekymret.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt rystet av så mange stygge komentarer. Kan dere ikke slutte å lese og komentere han.. eller får dere en slags tillfredstilelse av å slenge så mye dritt ???

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

At de gidder!

Samme damene som sitter på Facebook og skriver god bedring, nå må du ta vare på helsa, tenk på konemor og lillebror, pass på deg selv, stakkars deg, så uheldig du er, synes synd på deg og go bedringsklæm❤️ FOR N'TE GANG!

Går de aldri lei?😆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butinox skrev (1 time siden):

Er helt rystet av så mange stygge komentarer. Kan dere ikke slutte å lese og komentere han.. eller får dere en slags tillfredstilelse av å slenge så mye dritt ???

De negative kommentarene kommer med begrunnelser. Om du ikke er enig, så er det fullstendig lov, på samme måte som at vi andre har lov å mene at han f.eks virker frekk i måten han kombinerer blogg og salgsvirksomhet.

På måten han driver rådrift med helsa, og vil ha applaus for dette, og får det. Er ikke det feilslått?
 På måten han forsvarer hvorfor han ikke har tid til familien fordi han må jobbe for å tjene penger. Plausibelt, men  er vel ikke slemt å insinuere at familie og baby er viktig også. 

Kanskje er det ikke bare dritt vi slenger. Kanskje der er noe sannhet, velmenenhet og kjedelig fornuft i kritikken. 

Så kan jo du også begrunne hvorfor du mener at han får ubegrunnet kritikk. 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay
Butinox skrev (2 timer siden):

Er helt rystet av så mange stygge komentarer. Kan dere ikke slutte å lese og komentere han.. eller får dere en slags tillfredstilelse av å slenge så mye dritt ???

Kan trøste deg med at jeg (og sånn ca 20 000 andre) så å si har sluttet å lese bloggen.

Er kanskje innom et par ganger i måneden. Jeg gikk lei. Synes det er kjedelige greier. Vond rygg, vond fot, vondt her og vondt der. Smertestillende og elendighet. Tragedier og fjellturer. Omatt og omatt.

MEN. Facebooksiden hans er jeg innom rett som det er, for maken til kommentarfelt har jeg aldri sett. Det er underholdning det!😆

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (43 minutter siden):

Gjorde en feil

Endret av ClusterOfGrapes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butinox skrev (4 timer siden):

Er helt rystet av så mange stygge komentarer. Kan dere ikke slutte å lese og komentere han.. eller får dere en slags tillfredstilelse av å slenge så mye dritt ???

Han får masse klikk på bloggen sin av at folk er opptatt av han her inne, så det er ikke negativt for han.

Endret av Nicoretta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Finlay
Winther skrev (34 minutter siden):

Ser han har lagt ut snutt med baguett disken, der han skryter av den. Han blir spurt om dem ikke bruker hansker når dem lager dem. Han svarer at dem bruker nesten aldri hansker. Fytti katta, godt at man ikke kjøper mat der og spiser

For noe tull. Maten er garantert ren.

"Medfører økt hanskebruk en bedre hygiene? Svaret er nei, det er som oftest det motsatte som skjer, nemlig at hygienen blir dårligere og fare for smittespredning større."

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/W365d/bruk-av-engangshansker-i-naeringsvirksomhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
Finlay skrev (5 timer siden):

For noe tull. Maten er garantert ren.

"Medfører økt hanskebruk en bedre hygiene? Svaret er nei, det er som oftest det motsatte som skjer, nemlig at hygienen blir dårligere og fare for smittespredning større."

https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/W365d/bruk-av-engangshansker-i-naeringsvirksomhet

 🤔

Endret av Winther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Winther skrev (51 minutter siden):

Da bør man vel ikke ha ringer på seg, hvis man ikke bruker hansker 🤔. Synes ikke noe om at dem tar i pølsebrød på en besinstadjon når dem legg pølse i uten hansker. Skal nu putte det i kjeften etterpå.

Mannen har jobbet som kokk i hele sitt voksne liv, han driver eget spisested. Klart han KAN dette med mat og hygiene. Å påstå noe annet er absurd!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...