Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no


Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

Snacky skrev (23 minutter siden):

Kan ikke andre få ha egne meninger? 

Skjønner du kjører bruketdebatt her, men jeg har faktisk aldri skrevet at andre ikke kan ha egne meninger. Det du siterer var et tilsvar til meg. Ha en fin søndag - bruk den kanskje til noe annet enn å kritisere alle og forsvare en blogger du visstnok bare leser. Unormalt hengiven fan han har i deg❤️

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cessa74 skrev (1 time siden):

Skjønner du kjører bruketdebatt her, men jeg har faktisk aldri skrevet at andre ikke kan ha egne meninger. Det du siterer var et tilsvar til meg. Ha en fin søndag - bruk den kanskje til noe annet enn å kritisere alle og forsvare en blogger du visstnok bare leser. Unormalt hengiven fan han har i deg❤️

Du har ikke skrevet at andre «ikke kan ha egne meninger»,men jeg må ikke «bruke søndagen til å kritisere» de som kritiserer?  Og hva mener du med en blogger jeg «visstnok bare leser?» Og når jeg forsvarer han,da er jeg en unormalt hengiven fan? Er dette en tråd der det bare skal skrives negativt om han,alt annet er unormalt? Den meningen sier jo nok! Men jeg tror han har mange som meg jeg,det er nok derfor han ligger på toppen 😉

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacky skrev (10 timer siden):

Så du har vært nok innpå bloggen hans sånn at du har sett av det ikke har vært nye oppskrifter der,men ikke nok til å få med deg hva han selv har sagt om akkurat det 😊👍

Hva har han sagt om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ha en begrunnet stemme; jeg hørte 25 min og oppsummerer med at jeg fikk vondt i magen av en far som setter seg selv i sentrum, som ikke møter barnet på hennes premisser, ikke er lyttende, men fremstår passiv-aggressiv, som gir motstridende signaler (skal høre hva du har å si, men hører likevel ikke etter) og på toppen av det hele; som forelder velger han å publisere denne privatliv-krenkelsen for tusenvis av lyttere (inkludert meg som skulle ønske at jeg aldri hadde hørt det). Det var fælt. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (13 minutter siden):

For å ha en begrunnet stemme; jeg hørte 25 min og oppsummerer med at jeg fikk vondt i magen av en far som setter seg selv i sentrum, som ikke møter barnet på hennes premisser, ikke er lyttende, men fremstår passiv-aggressiv, som gir motstridende signaler (skal høre hva du har å si, men hører likevel ikke etter) og på toppen av det hele; som forelder velger han å publisere denne privatliv-krenkelsen for tusenvis av lyttere (inkludert meg som skulle ønske at jeg aldri hadde hørt det). Det var fælt. 

Samme her. Jeg har hørt noen minutter her og der, og sitter med akkurat samme inntrykk. Han kjører sitt løp, og det er skikkelig ekkelt å høre på. Det handler om MEG, MEG, MEG.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lopploella skrev (51 minutter siden):

Samme her. Jeg har hørt noen minutter her og der, og sitter med akkurat samme inntrykk. Han kjører sitt løp, og det er skikkelig ekkelt å høre på. Det handler om MEG, MEG, MEG.

Undres på om ikke eksponering av seg og sitt daglig gjør at man rett og slett ikke forstår hva man utsetter barn for. Det er veldig merkelig og skremmende å se på for de av oss som har GDPR i tankene daglig, men det er klart; som foreldre har man dessverre større handlingsrom enn man har i arbeidslivet. Akkurat der mangler det en sammenheng i lovverket; hvor går grensen mellom barns rett til privatliv og rett til integritet og foresattes rett til ytringsfrihet. Høyesterett har avsagt en dom om denne konflikten, den bør alle som eksponerer barn lese. I tillegg mener jeg at man bør stille seg spørsmålet daglig: er dette til barnets beste?

 Kilde: https://www.personvernbloggen.no/2019/11/22/barns-rett-til-personvern-og-foreldres-eksponering/

 

Jeg forventer ikke at forelderen i denne saken tar dette inn over seg eller angrer seg, men kanskje kan det med tiden føre til videre refleksjon og diskusjon om et viktig tema. Om man aldri så mange ganger får et samtykke fra barn, kan man aldri være sikker på om det  skjeve maktforholdet mellom voksne og barn er den sterkeste, usagte eller ubevisste årsaken til samtykket. Som voksne er det vårt ansvar å beskytte barna mot det de selv tror de kan takle av eksponering. 

 

Endret av Kollontaj
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt vondt i magen på barnets vegne når jeg leser det dere skriver. Jeg har ikke hørt på det og kommer heller ikke til å gjøre det. Men jeg blir så trist å høre at noen kan respektere barna sine så lite som bloggere gjør. Når kommer det regler og lover for dette? Vi er så på overtid for det! 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier jo også det om sønnen, som fortsatt ikke har «tilgitt» (dvs fortsatt blir gretten om det tas opp) stuntet med leopard-bikini i reklamefilm - at han ikke kan forstå at det kan være noe å bli/forbli sur for. Jeg tipper det skjedde i en periode der det rammet maks pinlig for sønnen og at det har preget en større eller mindre del av ungdomstid (å enten bli ertet på riktig, eller å skamme seg og føle at folk snakket).
Hvis det var meg som hadde forårsaket at mine nå voksne barn ble veldig pinlig berørt over noe i ungdommen, og det ble påpekt nå senere så hadde jeg syntes det var ille og sagt unnskyld - kokken sier bare at han synes det er uforståelig og teit av sønnen, virker det som.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (1 time siden):

Jeg får helt vondt i magen på barnets vegne når jeg leser det dere skriver. Jeg har ikke hørt på det og kommer heller ikke til å gjøre det. Men jeg blir så trist å høre at noen kan respektere barna sine så lite som bloggere gjør. Når kommer det regler og lover for dette? Vi er så på overtid for det! 

Det finnes jo regler i norsk lov med tanke på barns beste prinsippet. Jeg er som deg enig i at tiden er overmoden med tanke på å konkretisere lovene på en slik måte at barn av foreldre som søker rampelyset blir særskilt skjermet og at det ikke holder at barnet har medbestemmelse og sier ja til noe det overhodet ikke forstår eller kan forstå konsekvensene av. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte dessverre på i noen minutter for å høre hva et "bloggerbarn" egentlig hadde å si om saken.. Jeg måtte slå av ganske fort da jeg regelrett fikk vondt i magen av det hun sa, og hvordan hun ble møtt av faren på det hun prøvde å uttrykke.. Dette var bare leit og ubehagelig...

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corinne skrev (5 timer siden):

Jeg hørte dessverre på i noen minutter for å høre hva et "bloggerbarn" egentlig hadde å si om saken.. Jeg måtte slå av ganske fort da jeg regelrett fikk vondt i magen av det hun sa, og hvordan hun ble møtt av faren på det hun prøvde å uttrykke.. Dette var bare leit og ubehagelig...

Bare det at hun IKKE vil vise seg foran kamera, understreker at hun  ikke var komfortabel i situasjonen. Dette var noe hun gjorde for far. 
Han var misfornøyd og surmulende på gårdagens live-sending pga at  «datter-episoden» ved en feil visst, viste null lyttere på Spotify og kloakkritikk. Ja, han var nesten på gråten der han filmer seg oppover fjellknausen og ber om støtte og komplimenter. Det får han fra sine fans, og takker med strofen, «you raise me up». Han legger tydeligvis veldig mye i dette å lykkes med podcasten, og i det å være på topp der også. Hadde han nå bare holdt seg til konseptet sitt. Hatt live-sendinger om kokkelering, dette kan han. Sin entusiasme, eksponeringsbehov og sjarme burde han så absolutt bruke innenfor kokkefaget, i stedet for nå å bruke det på negativ energi på forsvar og forsvarsstrategier fordi han beveger seg på et beite han ikke mestrer. 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ClusterOfGrapes skrev (11 minutter siden):

Bare det at hun IKKE vil vise seg foran kamera, understreker at hun  ikke var komfortabel i situasjonen. Dette var noe hun gjorde for far. 
Han var misfornøyd og surmulende på gårdagens live-sending pga at  «datter-episoden» ved en feil visst, viste null lyttere på Spotify og kloakkritikk. Ja, han var nesten på gråten der han filmer seg oppover fjellknausen og ber om støtte og komplimenter. Det får han fra sine fans, og takker med strofen, «you raise me up». Han legger tydeligvis veldig mye i dette å lykkes med podcasten, og i det å være på topp der også. Hadde han nå bare holdt seg til konseptet sitt. Hatt live-sendinger om kokkelering, dette kan han. Sin entusiasme, eksponeringsbehov og sjarme burde han så absolutt bruke innenfor kokkefaget sitt, i stedet for å bruke negativ energi på forsvar og forsvarsstrategier fordi han beveger seg på et beite han ikke mestrer. 

Amen 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winther
Snacky skrev (På 15.5.2021 den 18.33):

Nå var det vel ikke jeg som nevnte ordet besatt først?! Og vi som faktisk liker både bloggen og podcasten hans må nu jammen få lov til å svare på alt dere lirer ut av dere her. Ja,konstruktiv kritikk er bra,men det er jammen meg mye vas her inne og,der dere plukker i fra hverandre omtrent hvert ord han skriver,eller hver bevegelse han gjør på podcasten,som om det skulle være viktig . Vi synes det er flott at han har flere sendinger i uka,og om han spiser og drikker under sendinga gir nu vel vi katta i,det plager oss ikke. Og det er jo nettopp vi som følger han,ikke dere her inne,så hvorfor skal han da høre på råd herfra? Dere følger han jo ikke,dere «ramler jo bare tilfeldig» innom av og til,eller noe sånt. 

Merkelig🤔, ser han har mistet allerede en goood del følgere på bloggen. Oppegående folk begynner vel å gå lei alt tullet han sender, som ikke gir noen mening med det han holder på med. Det er merkelig at i de fleste sendinger han har, så ber han folk om vipps. Er ikke det tigging, så vet ikke jeg. Det er  direkte frekt, måten han driver på. Neste øyeblikk legger han ut hvor mye han tjener på blogg.  Dette er utenom hans faste inntekt. Blod fansen vippser sikkert jevnlig til han, synes nok synd i han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Winther said:

Merkelig🤔, ser han har mistet allerede en goood del følgere på bloggen. Oppegående folk begynner vel å gå lei alt tullet han sender, som ikke gir noen mening med det han holder på med. Det er merkelig at i de fleste sendinger han har, så ber han folk om vipps. Er ikke det tigging, så vet ikke jeg. Det er  direkte frekt, måten han driver på. Neste øyeblikk legger han ut hvor mye han tjener på blogg.  Dette er utenom hans faste inntekt. Blod fansen vippser sikkert jevnlig til han, synes nok synd i han. 

Gjør han det, ber om vipps i sendingene? For hva, for å få høre på sendingen?? Jeg har bare hørt på noen minutter her og der, ikke en hel sending noen gang... Opplyste han også om hvor mye han totalt har tjent på bloggingen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
Andrea59 skrev (37 minutter siden):

Gjør han det, ber om vipps i sendingene? For hva, for å få høre på sendingen?? Jeg har bare hørt på noen minutter her og der, ikke en hel sending noen gang... Opplyste han også om hvor mye han totalt har tjent på bloggingen?

Det værste var når han ba datter om å si til folk at dem kunne vippse 250 til 500,- til kokkejævelen, så han kunne kjøpe skikkelig bursdagsgave til henne. Ho nekta å si det. Det sier bare litt om han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Winther said:

Det værste var når han ba datter om å si til folk at dem kunne vippse 250 til 500,- til kokkejævelen, så han kunne kjøpe skikkelig bursdagsgave til henne. Ho nekta å si det. Det sier bare litt om han

Å gud...! 🙈

Altså, var nok en spøk (håper jeg!) - men med så mange følgere som (av en eller annen grunn) elsker ham, så er det jo garantert at noen vil falle for det...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo et litt rart forhold syntes jeg. Hun måtte være med i podkasten for å få være med lillebror.

Håper ikke at det er sånn

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1974bloggen skrev (2 timer siden):

Det blir jo et litt rart forhold syntes jeg. Hun måtte være med i podkasten for å få være med lillebror.

Håper ikke at det er sånn

Dette tenker jeg også er en sånn sak der det nødvendigvis ikke stemmer helt. Jeg tror nemlig ikke at hun må være med i podcasten for å være med lillebroren, men det som er interessant er at hun får spørsmål fra han "hvorfor ville du være med i podcasten?" Og hun svarer som vi vet at det er for å være med lillebroren. Hun svarer altså ikke at hun vil være med for å fortelle noe om hvordan det er å være datter til en som driver blogg og pod. Hun svarer ikke at det er fordi hun ønsker oppmerksomhet og svare på spørsmål lyttere måtte lure på. Hun svarer heller ikke at hun ønsker å fortelle sin side av de hendelsene faren har skrevet om henne i bloggen. Hun sier egentlig ikke at hun vil være med i det hele tatt og da burde varsellampene hos både forelder en og forelder to blinke! Stakkars barn.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...