Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Jeg har ikke fulgt med så mye på denne bloggeren, men hva er det mellom han og denne bloggeren Vibbedille? Aner ikke hva som evt har skjedd mellom dem, men for noen kommentar han har til henne? Samtidig som han gjennom hele innlegget og kommentarene kaller andre kommentarer for kloakk, så skriver han slik selv? Ganske lite imponert må jeg si. 

Det er i grunnen ingenting som har skjedd annet at eg kanskje har stilt en del spørsmål om ting han skriver/gjør :) 
Har noen ganger uttalt meg om hva eg mener, men det er i grunnen helt uten å "spre dritt" slik som han påstår

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
Skrottefar skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg husker også han skrev det, men det benekter han selvfølgelig i kommentarfeltet 🤪

Mulig han deltar i et lotteri selv, der han satser på at han kan lyve seg ut av det og ikke bli tatt. 

Beklageligvis er vi flere som har sendt skjermbilde til Lotteritilsynet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (1 minutt siden):

Mulig han deltar i et lotteri selv, der han satser på at han kan lyve seg ut av det og ikke bli tatt. 

Beklageligvis er vi flere som har sendt skjermbilde til Lotteritilsynet. 

Fint Lotteritilsynet får se det med egne øyne. Om han har snakket med dem i telefonen som han sier regner jeg med den slags ‘detaljer’  ikke ble lagt på bordet.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influenseren skrev (6 minutter siden):

Det er i grunnen ingenting som har skjedd annet at eg kanskje har stilt en del spørsmål om ting han skriver/gjør :) 
Har noen ganger uttalt meg om hva eg mener, men det er i grunnen helt uten å "spre dritt" slik som han påstår

Takk for svar. Reagerte på måten han skrev til deg på, spesielt når man samtidig kaller mer konstruktive kommentarer for kloakk. Litt stein i glasshuset kan man si. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influenseren skrev (19 minutter siden):

Alle som kommer med kritikk sprer dritt og er mobbere, det er slik jeg har skjønt det, og så blir han jo krenka hele tida.......stakkars ynkelige kokken 🤪

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jobbermedbarn said:

Takk for svar. Reagerte på måten han skrev til deg på, spesielt når man samtidig kaller mer konstruktive kommentarer for kloakk. Litt stein i glasshuset kan man si. 

Uansett hva man egentlig spør han om så får man et kveda svar hvis han vet man ikkje er enig med han

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieX skrev (51 minutter siden):

Jeg har skjermbilde. 

Sitat: Hver 100-lapp teller som et «lodd» . To 100-lapper er altså to «lodd» tre er tre osv

Dette er ordrett det han skrev. Og som nå er slettet. 

Da det stod slik kan det jo tenkes at noen ble fristet til å ta ganske mange lodd. Da er det vel å betegne som et lotteri. Betenkelig at han har fjernet dette i dag. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

I innlegget I dag gir jeg vekk to kilo tørkakjøtt! , står det at 10 vinnere kan plukke hva de vil fra nettbutikken, med unntak av tørkakjøtt, bok og fenalår. I trekningsinnlegget Gavedryss er det spesifisert at de ikke kan velge tørkakjøtt/hjerte, fenalår, bøker og klær over 200 kr. Er det lov å endre "reglene" i en konkurranse underveis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
blåbærpike skrev (33 minutter siden):

I innlegget I dag gir jeg vekk to kilo tørkakjøtt! , står det at 10 vinnere kan plukke hva de vil fra nettbutikken, med unntak av tørkakjøtt, bok og fenalår. I trekningsinnlegget Gavedryss er det spesifisert at de ikke kan velge tørkakjøtt/hjerte, fenalår, bøker og klær over 200 kr. Er det lov å endre "reglene" i en konkurranse underveis? 

Å m y g a d! Fyren er verre en jeg trodde 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på kokkejævel og andre som blir tråkka ned av en gjeng bedrevitere og som ønsker å være de moralske voktere for denne verden . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smok skrev (5 minutter siden):

Heier på kokkejævel og andre som blir tråkka ned av en gjeng bedrevitere og som ønsker å være de moralske voktere for denne verden . 

Helt klart. Har du kunnskap om noe; hold kjeft, la andre leve i uvitenhet. La andre dure videre som de vil, normer, lover og regler kan faktisk ikke gjelde alle. Noen må jo få være influencere også. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Helt klart. Har du kunnskap om noe; hold kjeft, la andre leve i uvitenhet. La andre dure videre som de vil, normer, lover og regler kan faktisk ikke gjelde alle. Noen må jo få være influencere også. 

Og helt klart enig med deg , det finnes viktigere ting å ta tak i her i verden ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpike skrev (9 timer siden):

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Finlay

Her har vi det altså, nok en gang.

En blogger som har klart å overbevise sine tilhengere om at kritikken mot hans måte å drive business på er personangrep. At tips til Forbrukertilsynet, eller her - Lotteritilsynet - er ondskap. Det er “nedrig” å tipse.

Og tenk at det faktisk sitter folk der ute som tar SKJERMBILDER! (Klok av skade kan man finne på det, da man vet at bilder og tekster har en tendens til å forsvinne, eller redigeres til noe helt annet enn utgangspunktet.)

Eneste forskjellen her er at mens de fleste influencere gråter over den grusomme behandlingen de får, påstår bloggerkokken hardnakket at han ikke bryr seg, (han er tross alt MANN) selv om teksten hans viser noe annet.

Det å sette sitt eget “navn” i bedriftsnavnet skal IKKE være tilstrekkelig for å slippe unna kritikk!

Nå har jo Kokkejævel mørnet og groomet leserne sine over laaang tid på forhånd, med den ene historien vondere enn den andre, så venninneforholdet var mer enn etablert før han begynte å selge dem mat og oppskrifter.

Vanskelig å innse at mannen de dyrker og forsvarer så innbitt, er en bedrift.

En bedrift som først og fremst er interessert i pengene deres, som alle andre bedrifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

For de som lurer

https://einnsyn.no

Her kan du finne både inn- og utgående korrespondanse til de fleste offentlige institusjoner. Siden vi bor i et demokrati har alle innsynsrett i en god del av det som skjer innen offentlig forvaltning. Noe kan være unntatt offentlighet, men siden Kokkejævel er næringsdrivende er det som angår firmaet hans ikke taushetsbelagt. 

Det tar ofte noe tid før saker kommer ut på einnsyn, men det er bare å følge med.  Saksbehandlingstiden er lang men dokumenter og annen skriftlig kommunikasjon legges ut etterhvert som det legges inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting skal ingen ta i fra han, han er en god selger. Han har identifisert sin største kundegruppe og sett hvordan han best kan selge til de, hva som er triggerpunktene. Som nå i dag. Starter dagen med et innlegg for å oppsummere det siste året. Sykdom og pæmedisiner, stengt butikk og rekesalg, fødsel og så julehandelen i nettbutikken hans har vært ting som har skapt stort engasjement, mange klikk på bloggen hans og masse kjærlighet fra leserne. Så det er mimringer rundt disse fire temaene innlegget handler om. Naturlig nok kanskje, da det nok i stor grad oppsummerer det siste året hans. Men på bildebruken har han vært smart Masse bilder, av et fat og en dosett full av medisiner, kokken liggende på gulvet ved flere anledninger, utslått av smerter sammen med bilder av tom rekedisk, fulle postsekker og lillebror. Vekker sympati fra følgerne som gjerne vippse noen kroner ekstra for oppskrifter eller kjøper en ekstra krydderboks i nettbutikken for å hjelpe denne arme kokken og hans fantastiske familie. 

Så kjører han på med et innlegg der han linker både til skatteetaten, blogg.no og flere andre sider hvor folk kan rapportere han siden alle tydeligvis er ute etter han. 

Han har og et innlegg der han har som overskrift at han har tjent 1 million på å selge oppskrifter. Skriver i selve innlegget at det selvfølgelig er en spøk og spør om folk først ble glad på hans vegner eller kjente at det vrengte seg i magen. 

Alle tre innleggene er helt tydelig triggerinnlegg til de som syns han er noe av det mest fantastiske som vandrer rundt på jorden. Som ikke ser noe galt i noe han skriver og som syns at alle som uttrykker noen form for skepsis er verdens verste mobbere. Og som mer enn gjerne vippse noen kroner ekstra for ei oppskrift, eller som kjøper en ekstra krydderboks fra nettbutikken hans. Derfor er det nesten på grensen til genialt å legge ut et innlegg med ei oppskrift midt inni der, med den sedvanlige avslutningen om å vippse for å bruke oppskriften. Når han har vekket sympati, kjærlighet og sinne mot "hatgjengen" gjennom tre innlegg på en dag er sjansen stor for noen ekstra oppskriftskroner inn på vipps. 

Man trenger ikke nødvendigvis å like denne måten å gjøre ting på. Men må innrømme at jeg syns det er ganske genialt. Han er en selger, og kunne sikkert solgt sand i Sahara. Jeg beundrer innsatsen det er lagt i å finne si kundegruppe, finne triggerpunktene til denne gruppen for å øke salget og så kjøre på å gjennomføre. Selv om jeg overhodet ikke liker måten han konstant ikler seg offerrollen og stakkarsliggjør seg selv for å oppnå salg. Trur han hadde klart å selge minst like godt uten å "bæse" i innlegg etter innlegg. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Linnita skrev (5 minutter siden):

En ting skal ingen ta i fra han, han er en god selger. Han har identifisert sin største kundegruppe og sett hvordan han best kan selge til de, hva som er triggerpunktene. Som nå i dag. Starter dagen med et innlegg for å oppsummere det siste året. Sykdom og pæmedisiner, stengt butikk og rekesalg, fødsel og så julehandelen i nettbutikken hans har vært ting som har skapt stort engasjement, mange klikk på bloggen hans og masse kjærlighet fra leserne. Så det er mimringer rundt disse fire temaene innlegget handler om. Naturlig nok kanskje, da det nok i stor grad oppsummerer det siste året hans. Men på bildebruken har han vært smart Masse bilder, av et fat og en dosett full av medisiner, kokken liggende på gulvet ved flere anledninger, utslått av smerter sammen med bilder av tom rekedisk, fulle postsekker og lillebror. Vekker sympati fra følgerne som gjerne vippse noen kroner ekstra for oppskrifter eller kjøper en ekstra krydderboks i nettbutikken for å hjelpe denne arme kokken og hans fantastiske familie. 

Så kjører han på med et innlegg der han linker både til skatteetaten, blogg.no og flere andre sider hvor folk kan rapportere han siden alle tydeligvis er ute etter han. 

Han har og et innlegg der han har som overskrift at han har tjent 1 million på å selge oppskrifter. Skriver i selve innlegget at det selvfølgelig er en spøk og spør om folk først ble glad på hans vegner eller kjente at det vrengte seg i magen. 

Alle tre innleggene er helt tydelig triggerinnlegg til de som syns han er noe av det mest fantastiske som vandrer rundt på jorden. Som ikke ser noe galt i noe han skriver og som syns at alle som uttrykker noen form for skepsis er verdens verste mobbere. Og som mer enn gjerne vippse noen kroner ekstra for ei oppskrift, eller som kjøper en ekstra krydderboks fra nettbutikken hans. Derfor er det nesten på grensen til genialt å legge ut et innlegg med ei oppskrift midt inni der, med den sedvanlige avslutningen om å vippse for å bruke oppskriften. Når han har vekket sympati, kjærlighet og sinne mot "hatgjengen" gjennom tre innlegg på en dag er sjansen stor for noen ekstra oppskriftskroner inn på vipps. 

Man trenger ikke nødvendigvis å like denne måten å gjøre ting på. Men må innrømme at jeg syns det er ganske genialt. Han er en selger, og kunne sikkert solgt sand i Sahara. Jeg beundrer innsatsen det er lagt i å finne si kundegruppe, finne triggerpunktene til denne gruppen for å øke salget og så kjøre på å gjennomføre. Selv om jeg overhodet ikke liker måten han konstant ikler seg offerrollen og stakkarsliggjør seg selv for å oppnå salg. Trur han hadde klart å selge minst like godt uten å "bæse" i innlegg etter innlegg. 

At han ikke begynner med å selge Mary Kay sminke, herbalife eller lignende produkter? Han har truffet riktig gruppe via bloggen. Kunne blitt toppselger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (17 minutter siden):

At han ikke begynner med å selge Mary Kay sminke, herbalife eller lignende produkter? Han har truffet riktig gruppe via bloggen. Kunne blitt toppselger. 

The sky is the limit med den kundegruppa han har der nå...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...