Pinkee Skrevet 15. mars 2021 #1121 Del Skrevet 15. mars 2021 Lullemor84 skrev (5 timer siden): Unnskyld meg... Men hva er greia til "kjerringtanker"??? Kjenner jeg blir provosert og forbanna av hele den amatørmessige bloggen hennes! Greit at kokken kommer med mye rart, men dama er jo ikke grei i det hele tatt! Skriver side opp og side ned om andre mennesker, og påstår at det er kun innholdet i bloggen hun skriver om. Hver gang kokken, Mette Ask eller noen andre prøver å hentyde at hun mobber, så kommer hun med et "Vis meg hvor/hva jeg har skrevet som er mobbing?" I tillegg er innleggene på bloggen hennes skrevet så bakfrem og "hultertibulter" at det ikke går ann å skjønne hva hun mener noen ganger. Jeg synes hun er en rotete, gjentakende, uinteressant MOBBER!! Og hun har GARANTERT en "greie" eller/og er helt "obsessed" med den stakkars mannen hun skriver om heeele tiden.... (Og før noen spør eller kommenterer... Nei, jeg leser ingen av disse bloggene fast, men etter å ha droppet innom denne tråden noen ganger måtte jeg faktisk inn å se på galskapen!) Greia med kjerringtanker er at hun bak bloggen ble litt fascinert av konseptet blogg. Så da startet hun en blogg, der hun skulle prøve å skrive om det samme som dagens toppblogger. Men, med utgangspunkt i eget liv. Da skulle hun og bli toppblogger👍 Først var det kun nr 1 hun skrev om, men etter at kokken ble helt "kjørt på viddene", gikk hun en periode for nr 100 de dagene han lå på topp. For å unngå at han bikkja helt over. Nå er det de 5 øverste hun ser på, med et skråblikk. Synes hun er meget god de fleste dagene, men av og til er hun litt kjedelig. Det har jo mye med hva dagens toppblogger legger ut. Er det lite relevant, eller veldig gjentagelse, så er det jo klart det er lite å ta tak i. Å kalle henne mobber, er bare dumt. Hun skriver bare om hvordan hun oppfatter dagens innlegg, og hvordan hun kan relatere sitt liv opp mot det. Feks dette enkle med at hun oppfatter det slik at MA omtaler mannen sin på linje med barna, ikke som ektefelle. Dette er det mange som har reagert på, ikke bare kjerringtanker. Og, da setter hun det i sammenheng med hvordan hun selv tenkte i forhold til sin ektefelle, den gangen de giftet seg, og han kom flyttende til henne. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lullemor84 Skrevet 15. mars 2021 #1122 Del Skrevet 15. mars 2021 Pinkee skrev (22 minutter siden): Greia med kjerringtanker er at hun bak bloggen ble litt fascinert av konseptet blogg. Så da startet hun en blogg, der hun skulle prøve å skrive om det samme som dagens toppblogger. Men, med utgangspunkt i eget liv. Da skulle hun og bli toppblogger👍 Først var det kun nr 1 hun skrev om, men etter at kokken ble helt "kjørt på viddene", gikk hun en periode for nr 100 de dagene han lå på topp. For å unngå at han bikkja helt over. Nå er det de 5 øverste hun ser på, med et skråblikk. Synes hun er meget god de fleste dagene, men av og til er hun litt kjedelig. Det har jo mye med hva dagens toppblogger legger ut. Er det lite relevant, eller veldig gjentagelse, så er det jo klart det er lite å ta tak i. Å kalle henne mobber, er bare dumt. Hun skriver bare om hvordan hun oppfatter dagens innlegg, og hvordan hun kan relatere sitt liv opp mot det. Feks dette enkle med at hun oppfatter det slik at MA omtaler mannen sin på linje med barna, ikke som ektefelle. Dette er det mange som har reagert på, ikke bare kjerringtanker. Og, da setter hun det i sammenheng med hvordan hun selv tenkte i forhold til sin ektefelle, den gangen de giftet seg, og han kom flyttende til henne. Vel... Mobber eller ikke, bloggen er ikke bra og konseptet hennes er styggt og merkelig! Den er rotete skrevet, og personlig syns jeg ikke at hun klarer å få frem de "poengene" jeg noen ganger tror at hun prøver å formidle. Det nytter jo heller ikke å fornærme i det ene øyeblikket, for så å komme med det hun kaller "gode ord" i neste øyeblikk. Dama blir liksom like overrasket hver gang noen prøver å si eller hinte frem om at dette ikke er greit gjort. Forsåvidt syns jeg hele denne "first price-versjonen" av en bloggkrig er helt tragisk, og når man tenker på at de involverte nærmer seg eller er rundt 50 år, blir den enda verre! Og...! Jeg skjønner godt at en hver kan bli forbanna og gærn hvis noen annenhver dag skriver et blogginnlegg om ting som en selv har skrevet i egen blogg. Uavhengig om det gjelder kokkejævel, Mette Ask eller noen andre. Lurer på hva denne dama hadde følt hvis jeg i morgen opprettet en blogg som var viet til å analysere og påpeke feil på alle hennes innlegg. Tippet hun ville følt seg mobbet.... Just sayin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 15. mars 2021 #1123 Del Skrevet 15. mars 2021 (endret) Lullemor84 skrev (34 minutter siden): Forsåvidt syns jeg hele denne "first price-versjonen" av en bloggkrig er helt tragisk, og når man tenker på at de involverte nærmer seg eller er rundt 50 år, blir den enda verre! Må si meg litt enig med deg her! Når man har fulgt diverse bloggere/influencere over mange år, og har sett slike "bloggkrangler" før, så er det slående hvor mye mer aggressiv den eldre garden er. Dette gjelder forøvrig generelt tonen i kommentarfelt både på blogg og aviser. Alderen 40-50 + formidler ofte budskapet sitt i en påfallende hissig tone, sammenlignet med ungdom og yngre voksne. Iøynefallende i kommentarfeltene til Kjerringtanker, Mette Ask og Kokkejævel. Bloggerne selv går gjerne foran, slår an tonen i selve innlegget, og godt voksne fans eller kritikere hugger til!😅 Endret 15. mars 2021 av Finlay Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 31. mars 2021 #1124 Del Skrevet 31. mars 2021 Konkurranse hos kokken: "Vinnerne vil ikke bli annonsert, men det vil plutselig bare ligge en overraskelse i pakken." Er det egentlig lov å holde konkurranse på blogg/SoMe uten å offentliggjøre vinnere?🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 31. mars 2021 #1125 Del Skrevet 31. mars 2021 2 hours ago, Finlay said: Konkurranse hos kokken: "Vinnerne vil ikke bli annonsert, men det vil plutselig bare ligge en overraskelse i pakken." Er det egentlig lov å holde konkurranse på blogg/SoMe uten å offentliggjøre vinnere?🤔 Tenkte akkurat det samme. Når vinnerene ikke annonseres kan jo hvem som helst som driver en nettbutikk holde slike konkurranser for å booste salget, uten å faktisk lodde ut noen premier 🤔 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 31. mars 2021 #1126 Del Skrevet 31. mars 2021 lenebu skrev (8 minutter siden): Tenkte akkurat det samme. Når vinnerene ikke annonseres kan jo hvem som helst som driver en nettbutikk holde slike konkurranser for å booste salget, uten å faktisk lodde ut noen premier 🤔 Nettopp. Sist han holdt konkurranse var det samarbeidspartneren hans, driveren av Alveland, som vant. Syntes det var på grensen, det også. Mulig det var hun som ble trukket, men det ville tatt seg så utrolig mye bedre ut om en av hans ordinære følgere/lesere fikk premien. (Å trekke på nytt eller gi bort TO signerte bøker var tydeligvis ikke aktuelt!) Men uansett, lovlig. Å avholde konkurranse UTEN å offentliggjøre vinner derimot, det høres ikke bra ut. Rettere sagt, det høres ikke helt lov ut. Nesten så han beveger seg i Anna Rasmussen-land. https://www.vg.no/rampelys/i/7lAEbo/anna-rasmussen-faar-bot-paa-100000-kroner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spyflua Skrevet 31. mars 2021 #1127 Del Skrevet 31. mars 2021 (endret) Og nå har han steget til fem kroner Per oppskrift. Hvilke mennesker er det som betaler for dette? Endret 31. mars 2021 av Spyflua 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 31. mars 2021 #1128 Del Skrevet 31. mars 2021 Spyflua skrev (28 minutter siden): Og nå har han steget til fem kroner Per oppskrift. Hvilke mennesker er det som betaler for dette? Verste er at mange tror de må betale bare for å lese innleggene og _se_ oppskriftene. Takke meg til Gladkokken som etter min mening har langt bedre oppskrifter og variert mat. Gratis. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 31. mars 2021 #1129 Del Skrevet 31. mars 2021 Spyflua skrev (1 time siden): Og nå har han steget til fem kroner Per oppskrift. Hvilke mennesker er det som betaler for dette? Det er nok relativt mange ut fra bildene han viser av stabler av pakker klare for utsending. Jeg blir ikke klok på dette opplegget hans. Han skriver om hvor dårlig stelt det er med økonomi, men samtidig går nettbutikken så det suser. Han er dypt deprimert og heller nedpå piller men jobber lange dager selv om han knapt kan stå 15 minutter av gangen. Mange har nok sympati med ham og vil nok gjerne støtte ved å handle i butikken. Skal ikke kimse av følelsen av identifikasjon og gjenkjennelse. I hvor stor grad strategien er bevisst er vanskelig å si. Forretningsideen er god, han har opparbeidet seg en følgerskare som han kan lede inn i nettbutikken. Folk får jo valuta for pengene i form av produkter av forhåpentligvis god kvalitet. Det er bedre enn å tigge etter penger på Spleis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 31. mars 2021 #1130 Del Skrevet 31. mars 2021 CecilieX skrev (10 minutter siden): Det er nok relativt mange ut fra bildene han viser av stabler av pakker klare for utsending. Jeg blir ikke klok på dette opplegget hans. Han skriver om hvor dårlig stelt det er med økonomi, men samtidig går nettbutikken så det suser. Han er dypt deprimert og heller nedpå piller men jobber lange dager selv om han knapt kan stå 15 minutter av gangen. Mange har nok sympati med ham og vil nok gjerne støtte ved å handle i butikken. Skal ikke kimse av følelsen av identifikasjon og gjenkjennelse. I hvor stor grad strategien er bevisst er vanskelig å si. Forretningsideen er god, han har opparbeidet seg en følgerskare som han kan lede inn i nettbutikken. Folk får jo valuta for pengene i form av produkter av forhåpentligvis god kvalitet. Det er bedre enn å tigge etter penger på Spleis. At folk handler i nettbutikken hans av sympati, det tviler jeg ikke på. Men at folk faktisk vippser 5,- kr for å bruke en oppskrift, det har jeg vanskelig for å tro. Lurer på hvor mange som gjør det... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 31. mars 2021 #1131 Del Skrevet 31. mars 2021 (endret) Lunabelle skrev (33 minutter siden): At folk handler i nettbutikken hans av sympati, det tviler jeg ikke på. Men at folk faktisk vippser 5,- kr for å bruke en oppskrift, det har jeg vanskelig for å tro. Lurer på hvor mange som gjør det... Faktisk tror jeg det er mange som sender den femmeren fordi han har en stor fanskare ut fra kommentarfeltet på bloggen og da skal de støtte sin store helt. Hvorfor skal han ikke legge ut navnet på vinneren i konkurransen? Kremt! Det skurrer veldig for meg. Endret 31. mars 2021 av Oppland Manglet et ord. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 31. mars 2021 #1132 Del Skrevet 31. mars 2021 CecilieX skrev (47 minutter siden): Mange har nok sympati med ham og vil nok gjerne støtte ved å handle i butikken. Jeg tror ikke det er sympati. Tror nok heller den følgerskaren han har tilegnet seg er noen skikkelige noviser i Blogglandia. De fleste er godt voksne kvinner som har aldri fulgt en blogg før - det understreker de gjerne selv. De kjenner ikke til mekanismene og venninneforholdet som oppstår. De reflekterer heller ikke over bloggerens makt til å kommunisere et budskap til mange tusen mennesker. Det starter personlig, sårt og nært, med sorgen over døde barn og skrøpelig psykisk helse, og fortsetter med en nettbutikk som går så det suser med denne kundegruppen.. Så kan man jo bare spekulere i om om veien fra blogg til nettbutikk har vært via en bevisst grooming fra start, eller om ideen bare har kommet etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 1. april 2021 #1133 Del Skrevet 1. april 2021 Hvordan går den fysiske butikken/utsalget hans? Jeg syns utviklinga er så trist på mange måter. Han var en respektert kokk før som solgte nydelig mat i de ulike konseptene sine, og så driver han det til dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthes Skrevet 1. april 2021 #1134 Del Skrevet 1. april 2021 Får vibber av MFB her... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 1. april 2021 #1135 Del Skrevet 1. april 2021 Hvorfor svarer han så nebbete og surt i kommentarfeltet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 1. april 2021 #1136 Del Skrevet 1. april 2021 Trynefaktor skrev (22 minutter siden): Hvorfor svarer han så nebbete og surt i kommentarfeltet? Fordi han vil bare ha hjerter og ros, alt annet er mobbing, og da blir kokken en sur gubbejævel 🤣 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 1. april 2021 #1137 Del Skrevet 1. april 2021 Han kom med følgende hjertesukk i siste innlegg, etter å ha sikret seg nye doser smertestillende på legenvakten: (Ah, deilig, nå begynner det å virke… 😀 ) Hvorpå et par lesere kastet seg på, og roste morfinens vederkvegelse, noe han slettet overraskende kjapt😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trynefaktor Skrevet 2. april 2021 #1138 Del Skrevet 2. april 2021 Skrottefar skrev (19 timer siden): Fordi han vil bare ha hjerter og ros, alt annet er mobbing, og da blir kokken en sur gubbejævel 🤣 Tror ikke den strategien funker helt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olle-Bolle Skrevet 2. april 2021 #1139 Del Skrevet 2. april 2021 Lunabelle skrev (På 31.3.2021 den 22.14): At folk handler i nettbutikken hans av sympati, det tviler jeg ikke på. Men at folk faktisk vippser 5,- kr for å bruke en oppskrift, det har jeg vanskelig for å tro. Lurer på hvor mange som gjør det... For så kjøpe boka når den kommer ut og dermed betale for de samme oppskriftene en gang til 😆 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 2. april 2021 #1140 Del Skrevet 2. april 2021 Olle-Bolle skrev (18 minutter siden): For så kjøpe boka når den kommer ut og dermed betale for de samme oppskriftene en gang til 😆 Ja, den tanken har slått meg også. Klart fansen har betalt for oppskriftene han legger ut, pluss kokeboka må de også selvsagt ha. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå