Gjest Finlay Skrevet 26. juni 2020 #321 Del Skrevet 26. juni 2020 2 timer siden, Viki6 skrev: Latterlig 😀 * Brukerdebatt -Brukerdebatt er å diskutere enkeltbrukere, altså personen bak brukernavnet, som å diskutere enkeltbrukerens psyke og privatliv, eller bruk av nedsettende karakteristikker. Det er derimot tillatt å diskutere ytringer fremmet av en spesifikk bruker i en debatt. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1298374-regelpresiseringer-for-rampelyset/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 26. juni 2020 #322 Del Skrevet 26. juni 2020 Er det noen her som kan forklare på en grundig måte hvorfor dere følger folk på SoMe/blogg som dere ikke kan fordra? Er det noen logikk bak det? For meg blir det som å lese en bok jeg ikke liker. Bortkastet tid. Håper på seriøse svar. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. juni 2020 #323 Del Skrevet 26. juni 2020 1 time siden, Viki6 skrev: Er det noen her som kan forklare på en grundig måte hvorfor dere følger folk på SoMe/blogg som dere ikke kan fordra? Er det noen logikk bak det? For meg blir det som å lese en bok jeg ikke liker. Bortkastet tid. Håper på seriøse svar. Jeg følger med på mediebildet, hvilke mekanismer som settes i gang vha sosiale medier, nyheter, fake news, reklame, leser også noen få markedsledende influencere både for å forstå verden, samfunnet og de kommersielle kreftene som dominerer og for å kunne ha faktabaserte meninger om saksområdet. Derfor leser jeg de største avisene (og noen små) daglig, samt følger med på armerikansk media, noen danske og engelske aviser og nettsteder. Dette har jeg for så vidt bruk for i jobben min også, så det er på en måte en «arbeidsvane». (CBE.no, som jeg stort sett kommenterer, holder det å bruke 10 min på en gang i uka, deres bedrift er interessant fordi den startet opp da SoMe var ganske nytt, samt at jeg mener bedriften har grunnlag i utstrakt bløff (kommentar -saken og bilderedigeringssaken blant annet). Sånn sett er den spesiell mht mediedekning og hvordan man overleve ved å dikte sitt eget narrativ - som mange faller for. Etterhvert kom barne-eksponeringen, det har også blitt en kritikkverdig side ved kommersiell SoMe-aktivitet.) Bedrifter vet at dersom reklamen oppleves som personlig, vil den fungere bedre, derfor brukes influencere til å markedsføre produktene eller tjenestene deres. Det lønner seg. Kokkejævel leser jeg ikke ukentlig, men han har valgt å tre inn i denne verdenen - og må forvente kritikk dersom han fremstår uetisk og uten troverdighet. SoMe er en del av bedriften hans, vi som leser den er grunnlaget han bruker som betalingskort for å få skrevet bok, få samarbeidspartnere osv. Det lønner seg for han å ha trofaste lesere, de utgjør potensielle kjøpere. Ellers er det en interessant utvikling at en godt voksen mann troner på bloggtoppen. Hva sier det om samfunnet og hvilken strømninger i mediebildet som er i vinden nå? 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viki6 Skrevet 26. juni 2020 #324 Del Skrevet 26. juni 2020 2 minutter siden, Kollontaj skrev: Jeg følger med på mediebildet, hvilke mekanismer som settes i gang vha sosiale medier, nyheter, fake news, reklame, leser også noen få markedsledende influencere både for å forstå verden, samfunnet og de kommersielle kreftene som dominerer og for å kunne ha faktabaserte meninger om saksområdet. Derfor leser jeg de største avisene (og noen små) daglig, samt følger med på armerikansk media, noen danske og engelske aviser og nettsteder. Dette har jeg for så vidt bruk for i jobben min også, så det er på en måte en «arbeidsvane». (CBE.no, som jeg stort sett kommenterer, holder det å bruke 10 min på en gang i uka, deres bedrift er interessant fordi den startet opp da SoMe var ganske nytt, samt at jeg mener bedriften har grunnlag i utstrakt bløff (kommentar -saken og bilderedigeringssaken blant annet). Sånn sett er den spesiell mht mediedekning og hvordan man overleve ved å dikte sitt eget narrativ - som mange faller for. Etterhvert kom barne-eksponeringen, det har også blitt en kritikkverdig side ved kommersiell SoMe-aktivitet.) Bedrifter vet at dersom reklamen oppleves som personlig, vil den fungere bedre, derfor brukes influencere til å markedsføre produktene eller tjenestene deres. Det lønner seg. Kokkejævel leser jeg ikke ukentlig, men han har valgt å tre inn i denne verdenen - og må forvente kritikk dersom han fremstår uetisk og uten troverdighet. SoMe er en del av bedriften hans, vi som leser den er grunnlaget han bruker som betalingskort for å få skrevet bok, få samarbeidspartnere osv. Det lønner seg for han å ha trofaste lesere, de utgjør potensielle kjøpere. Ellers er det en interessant utvikling at en godt voksen mann troner på bloggtoppen. Hva sier det om samfunnet og hvilken strømninger i mediebildet som er i vinden nå? Takk for godt og utfyllende svar 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 26. juni 2020 #325 Del Skrevet 26. juni 2020 2 timer siden, Viki6 skrev: Er det noen her som kan forklare på en grundig måte hvorfor dere følger folk på SoMe/blogg som dere ikke kan fordra? Er det noen logikk bak det? For meg blir det som å lese en bok jeg ikke liker. Bortkastet tid. Håper på seriøse svar. Ser du har fått et godt svar, som jeg støtter. Vil bare legge til at for min del, så kjenner jeg ikke en eneste blogger/influencer personlig, så det handler ikke nødvendigvis om at man liker, eller ikke liker dem. De aller fleste kjenner dem ikke. I bransjen derimot, foregår det mye kritikkverdig som jeg ikke "kan fordra". For å nevne litt: Et hårreisende kroppsfokus kjøpepress umerket reklame snikreklame Altså-mye negativ påvirkning, der det verste likevel er den groteske utleveringen av barn. Både i ord og bilder. Eksponert for alle som vil lese om dem, eller se bilder. Alt tilrettelagt av deres egne foreldre. Det er en bransje med mye snusk og kritikkverdige forhold, det har vist seg flere ganger at tips bla. fra KG har ført til avdekking av bildejuks, svindel, sanksjoner fra Forbrukertilsynet, avslørende medieoppslag m.m. Så det er ikke alltid bortkastet tid😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siw1970 Skrevet 29. juni 2020 #326 Del Skrevet 29. juni 2020 Følger mange bloggere, og masse jeg ikke liker og blir provosert av, men holder kjeft. Helt til nå. Den eneste jeg ikke har noe å si på er Linnea Myhre, for jeg tror jeg er er en XXL av henne så hun kunne vært datteren min 🙂 . Men Kokkejævel har jeg sluttet å lese for blir bare mektig irritert og spyr snart av hele fyren. Han kom rett opp som nr.1 på blogglisten, noe jeg ikke kan forstå. Det gikk tydelig vis rett i hodet på han. Da ble det å tigge om penger til bedriften og folk vippset i hytt og vær, tror det ble 300 000 han fikk for å redde bedriften. Så har han vært i god morgen Norge og laget noen lette retter, gitt ut bok, fisket etter masse sympati når samboeren mistet babyen, og under corona pandemien, sytet og klaget over hvor mye han har tapt av penger sammenlignet med i fjord. Hinter om vipps uten hemninger og syter og klager. Vill heller kalle kan kongen av clickbait enn kokkejævel!! Han skriver og syter som en kjerring, så kanskje derfor han har så mange kvinnelige lesere?! Andre som har noen meninger om Kokkejævel? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 29. juni 2020 #327 Del Skrevet 29. juni 2020 Det er jo allerede en lang tråd om han rett nedenfor her, så der finner du nok mange meninger både om han og bloggen hans. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1309336-kokkejævelen-ny-nr-1-på-bloggno/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DislayName Skrevet 29. juni 2020 #328 Del Skrevet 29. juni 2020 Syns han virker som enkel sjel. Uinteressant, men godt mulig han er en jævel på kokkelering. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siw1970 Skrevet 29. juni 2020 #329 Del Skrevet 29. juni 2020 Takk. Ny her så ikke lest det, men han er uansett en irriterende Kokkejævel! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 29. juni 2020 #330 Del Skrevet 29. juni 2020 To tråder om samme blogg er slått sammen. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Winther Skrevet 29. juni 2020 #331 Del Skrevet 29. juni 2020 4 timer siden, Siw1970 skrev: Følger mange bloggere, og masse jeg ikke liker og blir provosert av, men holder kjeft. Helt til nå. Den eneste jeg ikke har noe å si på er Linnea Myhre, for jeg tror jeg er er en XXL av henne så hun kunne vært datteren min 🙂 . Men Kokkejævel har jeg sluttet å lese for blir bare mektig irritert og spyr snart av hele fyren. Han kom rett opp som nr.1 på blogglisten, noe jeg ikke kan forstå. Det gikk tydelig vis rett i hodet på han. Da ble det å tigge om penger til bedriften og folk vippset i hytt og vær, tror det ble 300 000 han fikk for å redde bedriften. Så har han vært i god morgen Norge og laget noen lette retter, gitt ut bok, fisket etter masse sympati når samboeren mistet babyen, og under corona pandemien, sytet og klaget over hvor mye han har tapt av penger sammenlignet med i fjord. Hinter om vipps uten hemninger og syter og klager. Vill heller kalle kan kongen av clickbait enn kokkejævel!! Han skriver og syter som en kjerring, så kanskje derfor han har så mange kvinnelige lesere?! Andre som har noen meninger om Kokkejævel? Samme mening 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet 30. juni 2020 #332 Del Skrevet 30. juni 2020 22 timer siden, Siw1970 skrev: Følger mange bloggere, og masse jeg ikke liker og blir provosert av, men holder kjeft. Helt til nå. Den eneste jeg ikke har noe å si på er Linnea Myhre, for jeg tror jeg er er en XXL av henne så hun kunne vært datteren min 🙂 . Men Kokkejævel har jeg sluttet å lese for blir bare mektig irritert og spyr snart av hele fyren. Han kom rett opp som nr.1 på blogglisten, noe jeg ikke kan forstå. Det gikk tydelig vis rett i hodet på han. Da ble det å tigge om penger til bedriften og folk vippset i hytt og vær, tror det ble 300 000 han fikk for å redde bedriften. Så har han vært i god morgen Norge og laget noen lette retter, gitt ut bok, fisket etter masse sympati når samboeren mistet babyen, og under corona pandemien, sytet og klaget over hvor mye han har tapt av penger sammenlignet med i fjord. Hinter om vipps uten hemninger og syter og klager. Vill heller kalle kan kongen av clickbait enn kokkejævel!! Han skriver og syter som en kjerring, så kanskje derfor han har så mange kvinnelige lesere?! Andre som har noen meninger om Kokkejævel? Helt enig med deg. Han bruker bloggen for å tigge penger! Og syter og står i for å oppnå sympati, slik at folk skal vippse, for alt mulig. Han er rett og slett en sutrekokk! En ting er bloggere som deler sine barn på blogg ol. Men synes nesten det er enda verre å bruke dødsfallet til et barn på en slik måte som han gjør. Leste bloggen en kort periode, og føler barnet ble dratt inn i enhver utenkelig situasjon. Samme med Datter, følte hun ble skjøvet foran han som et skjold mot kritikk. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 30. juni 2020 #333 Del Skrevet 30. juni 2020 Da jeg så bloggen leste jeg den fast en periode. Nå titter jeg innom og er det tigging, sutring og elendighet et det rett ut igjen. Han bruker tragedier og sykdom som inntektskilder. Helt vanvittig synes jeg. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 30. juni 2020 #334 Del Skrevet 30. juni 2020 1 time siden, Pinkee skrev: Helt enig med deg. Han bruker bloggen for å tigge penger! Og syter og står i for å oppnå sympati, slik at folk skal vippse, for alt mulig. Han er rett og slett en sutrekokk! En ting er bloggere som deler sine barn på blogg ol. Men synes nesten det er enda verre å bruke dødsfallet til et barn på en slik måte som han gjør. Leste bloggen en kort periode, og føler barnet ble dratt inn i enhver utenkelig situasjon. Samme med Datter, følte hun ble skjøvet foran han som et skjold mot kritikk. Mitt inntrykk er at det er akkurat dette det går i. Tigging av penger, selvmedlidenhet og fisking etter sympati, både hva gjelder egen helse og ikke minst familiens tragedier. Disse melkes til siste dråpe, om igjen og om igjen. De voksne barna vil ikke på bloggen, og det respekterer han. Datteren derimot synes det er greit å bli omtalt og avbildet. Problemet er at hun er et barn, og ikke har forutsetninger for å forstå hva det vil si å være en del av dette sirkuset. Den nye verdensborgeren er allerede eksponert med ultralydbilde og fullt navn, og blir sannsynligvis brukt for det h*n er verdt etter fødsel.(Håper jeg tar feil) Synes det er skikkelig usmakelig hele greia, og trodde virkelig vi var ferdige med denne typen blogg. Det blir ikke et hår bedre fordi det er en mann som bedriver dyneløftingen, selv om media synes det, og har kjørt ham fram i alle sine kanaler. (Det ser imidlertid ut som interessen har dabbet av i senere tid.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 30. juni 2020 #335 Del Skrevet 30. juni 2020 Han er et klassisk eksempel på en døgnflue. Han spratt opp på førsteplass, men har egentlig ikke forutsetninger for å klare å holde seg oppe. Har ikke mer å by på han enn en annen mann i gata. Så da selger han heller privatliv og tragedier, slik som mange andre. Han mister troverdighet, ble litt for glad i raske penger og oppmerksomhet, og nå er folk lei av han og sytinga hans. Det er en tid for alt. Han burde gi seg mens leken er god. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 30. juni 2020 #336 Del Skrevet 30. juni 2020 Jeg har kikket innom den bloggen iblant, av samme grunn som jeg kikker innom andre blogger - en slags fascinasjon av hva folk får seg til å legge ut om på nett. Men etter at han la ut et gedigent bilde av en blodig Q-tips holder jeg meg helt borte gitt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 30. juni 2020 #337 Del Skrevet 30. juni 2020 1 time siden, Finlay skrev: Mitt inntrykk er at det er akkurat dette det går i. Tigging av penger, selvmedlidenhet og fisking etter sympati, både hva gjelder egen helse og ikke minst familiens tragedier. Disse melkes til siste dråpe, om igjen og om igjen. De voksne barna vil ikke på bloggen, og det respekterer han. Datteren derimot synes det er greit å bli omtalt og avbildet. Problemet er at hun er et barn, og ikke har forutsetninger for å forstå hva det vil si å være en del av dette sirkuset. Den nye verdensborgeren er allerede eksponert med ultralydbilde og fullt navn, og blir sannsynligvis brukt for det h*n er verdt etter fødsel.(Håper jeg tar feil) Synes det er skikkelig usmakelig hele greia, og trodde virkelig vi var ferdige med denne typen blogg. Det blir ikke et hår bedre fordi det er en mann som bedriver dyneløftingen, selv om media synes det, og har kjørt ham fram i alle sine kanaler. (Det ser imidlertid ut som interessen har dabbet av i senere tid.) Jeg er enig i hvert ord du skriver her. Bare vent til babyen kommer, da blir han brukt til å fylle lommeboka til pappa'n. En ting jeg ikke forstår, at kjæresten finner seg i dette. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucy calling Skrevet 30. juni 2020 #338 Del Skrevet 30. juni 2020 Aldri vært innom bloggen hans, kun googlet han. Men jeg har lest litt i denne tråden nå. En ting jeg ikke skjønner - vipps for oppskrift? Er dette en ny greie i matbloggverdenen eller er det bare han som har suksessoppskrifter laget av gull som du ikke finner maken til? Hvorfor skal jeg gidde å betale han for en oppskrift når jeg finner gratis oppskrifter i andre blogger? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yann Skrevet 30. juni 2020 #339 Del Skrevet 30. juni 2020 2 timer siden, Finlay skrev: Mitt inntrykk er at det er akkurat dette det går i. Tigging av penger, selvmedlidenhet og fisking etter sympati, både hva gjelder egen helse og ikke minst familiens tragedier. Disse melkes til siste dråpe, om igjen og om igjen. De voksne barna vil ikke på bloggen, og det respekterer han. Datteren derimot synes det er greit å bli omtalt og avbildet. Problemet er at hun er et barn, og ikke har forutsetninger for å forstå hva det vil si å være en del av dette sirkuset. Den nye verdensborgeren er allerede eksponert med ultralydbilde og fullt navn, og blir sannsynligvis brukt for det h*n er verdt etter fødsel.(Håper jeg tar feil) Synes det er skikkelig usmakelig hele greia, og trodde virkelig vi var ferdige med denne typen blogg. Det blir ikke et hår bedre fordi det er en mann som bedriver dyneløftingen, selv om media synes det, og har kjørt ham fram i alle sine kanaler. (Det ser imidlertid ut som interessen har dabbet av i senere tid.) Det som er så uendelig trist er at bloggeren ikke skjønner at barn er veldig lojale overfor foreldre. Som du skriver, hun har ikke forutsetninger for å forstå hva det betyr å være med på dette sirkuset. Voksne mennesker ikke bare burde, skal vite, hvilke konsekvenser det kan få. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Consita Skrevet 30. juni 2020 #340 Del Skrevet 30. juni 2020 4 timer siden, Lucy calling skrev: Aldri vært innom bloggen hans, kun googlet han. Men jeg har lest litt i denne tråden nå. En ting jeg ikke skjønner - vipps for oppskrift? Er dette en ny greie i matbloggverdenen eller er det bare han som har suksessoppskrifter laget av gull som du ikke finner maken til? Hvorfor skal jeg gidde å betale han for en oppskrift når jeg finner gratis oppskrifter i andre blogger? Eller bare Google og hauger av oppskrifter popper opp🤗 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå