Gå til innhold

Kokkejævelen, ny nr 1 på blogg.no

Gjest Barberblad

Anbefalte innlegg

På 12.5.2020 den 0.57, Cesil skrev:

Jeg leser av prinsipp ikke bloggen hans, men er innom Facebook-siden hans innimellom. Om man ser i kommentarfeltet der (kun linker til bloggen, han skriver aldri noe på selve FB-siden lenger) er 95% av kommentarene fra damer mellom 45 og 75 år. Jeg fatter bare ikke hva det er med ham som fenger dem så innmari. 

Han fremstiller seg som omsorgsfull, ærlig og en jævel på å lage mat. Det er jo midt i blinken! :nigo:

Jeg er ikke i den aldersgruppa enda, og har bare knapt hørt om ham gjennom det folk deler på facebook.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Finlay
16 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Synes Kjærringtaker taper seg på å hive seg med på krangelen. Hadde jeg vært henne hadde jeg ledd godt og fortsatt. 

Tja, kanskje?

Samtidig trenger også hun noen klikk på bloggen sin i blant, og hva funker vel bedre enn en liten bloggkrangel? 

Hun har ikke så mange lesere til vanlig.

Hvem vet, kanskje de er sammen om dette?😂Det hadde jo vært det beste, i hvert fall for kokkens del. 

Som saken står nå, virker han jo bare ekkel og ondskapsfull. Og veldig høy på seg selv.

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Finlay skrev:

Tja, kanskje?

Samtidig trenger også hun noen klikk på bloggen sin i blant, og hva funker vel bedre enn en liten bloggkrangel? 

Hvem vet, kanskje de er sammen om dette?😂Det hadde jo vært det beste, i hvert fall for kokkens del. 

Som saken står nå, virker han jo bare ekkel og ondskapsfull. Og veldig høy på seg selv.

Han fremstår jo bare som en patetisk liten mann. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Finlay skrev:

Tja, kanskje?

Ja, var det jeg og fant ut etter å ha lest han noen ganger, VELDIG høy på seg selv!! Og, utrolig hårsår og lettfornærmelig. Tålte absolutt ingen motgang, uansett hvor pent det ble lagt frem. Så at han passer på tippen av blogglisten er det ingen tvil om.

Og, jeg er vel midt i smørøyet av lesere, passe gammel og ingen høy utdannelse. Så hva jeg ser som mine likesinnede ikke ser, vet jeg ikke.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
11 timer siden, Pinkee skrev:

Ja, var det jeg og fant ut etter å ha lest han noen ganger, VELDIG høy på seg selv!! Og, utrolig hårsår og lettfornærmelig. Tålte absolutt ingen motgang, uansett hvor pent det ble lagt frem. Så at han passer på tippen av blogglisten er det ingen tvil om.

Og, jeg er vel midt i smørøyet av lesere, passe gammel og ingen høy utdannelse. Så hva jeg ser som mine likesinnede ikke ser, vet jeg ikke.

Han viser at han har tilpasset seg toppblogger-rollen ja.

Kokkejævel blir hatet, hetset, mobbet, terrorisert og gudenevethva, av en "kjerring". Eneste som mangler nå er et skikkelig offerinnlegg, der han utdyper hvor tøft det er på toppen, og alt han må tåle, for ikke å snakke om alt han har vært gjennom i livet. Og så rant det bare over, snufs....😭 

Så kan fansen trøste med hjerter og klemmer, og på nytt få anledning til å stikke https://kjerringtanker.blogg.no/, som blir stående igjen som den som har vært ondskapsfull.

At han har kalt henne mobber, ondskapsfull og "terrorist" betyr ingenting. Det er han som har det vondt.

Den gode, gamle oppskrifta altså, som vi har sett utallige ganger, hos utallige bloggere før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
På 12.5.2020 den 10.18, Finlay skrev:

Jeg har ikke sansen, og følger ham ikke. Har dog vært innom bloggen et par ganger, og "lest meg opp". 

Ser som nevnt over at kommentarene på fb tyder på at eldre damer har trykket ham til sitt bryst, og skriver som om de kjenner ham. Han følger den gode, gamle oppskriften, med en salig blanding av clickbaits og intime utleveringer av eget privatliv. Han har jo også rikelig med tragedier som han generøst byr på, noe som naturlig nok genererer hjerter og klemmer i kommentarfelt, da særlig blant overnevnte lesergruppe. 

Jeg fatter bare ikke hvordan denne "Kjærest" makter å leve med denne eksponeringen av deres samliv, og av henne! Det går over alle støvelskaft etter min mening. 

Synes også det var trist og historieløst at han mente folk burde jobbe 1.mai i år, siden "alt" hadde vært stengt, og nettopp var åpnet. I det hele tatt virket innleggene hans under koronastengningen selvsentrerte og egoistiske, med sutring over egen økonomi, liten evne til å ta innover seg at mange var i samme båt, eller hadde det verre. Ønske om vippsing når han la ut oppskrifter, noe som minner mer om tigging enn noe annet, all den tid man finner de oppskrifter man trenger gratis.(Jada, kanskje man ikke har prøvd vanilje i potetmos før, men likevel)

Med mange tv-opptredener, radio, blogg og bok står han i fare for å bli litt "oppbrukt". Samtidig er det vel ny baby og bryllup på gang, så mange vil nok følge ham, også framover. Personlig er jeg veldig ferdig med denne type blogg, fikk vel egentlig nok da Anne Brith herjet som verst😅 Men ser jo at enkelte følgere kommenterer at de aldri har lest blogg før, og at hans er den eneste de følger, så for dem er det kanskje nytt og spennende.

Det er så sant alt du skriver, 👍👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser lite av Kokkejævel nå. For som Kjerringtanker så korrekt beskriver det, er innholdet som publiseres endret fra et par år tidligere til stort sett bare møl.

Leser verken hets eller mobbing hos Kjerringtanker (den er det mer av hos han Kokkejævelen, gitt) og heier på henne og formidlingsevnen hun har. Selv politikken rundt lokale, nedlagte skoler blir rent leseverdig stoff. Kokkejævel hadde hatt godt av å ta noen skritt tilbake og lese sine egne innlegg fra dengang han hadde noe å fare med. Det begynner å bli en stund siden. Pre pengetiggingstiden og oppdagelsen av effekten av klikkåte og leserkåthet.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
39 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Han minner meg om en mannlig ABD.

Ikke sant!? Det har jeg tenkt mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en titt inn på bloggen hans nå. I går skreiv han en setning og ligger på 1. plass. Det var voldsomt så populær han må være.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
1 time siden, Oppland skrev:

Jeg tok en titt inn på bloggen hans nå. I går skreiv han en setning og ligger på 1. plass. Det var voldsomt så populær han må være.

Jada.

Ikke nok med det, han har allerede sikret morgendagens førsteplass😅

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt på begge bloggene (forøvrig de eneste to jeg leser), og i denne feiden må jeg si at jeg heier på kjerringa. Tror kanskje ikke han skjønner humoren/ironien hun leverer på strålende vis. Han var jo fan av konseptet hennes, som handler om skråblikk på den som til enhver tid er på bloggtoppen. Det syns han var artig helt til det handlet om han, og hun ikke ga han kun nesegrus beundring. Nei fortsett du kjerring, og ikke la kokken styre hva du skal skrive om eller hvordan du skriver det!

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
På 22.6.2020 den 12.17, Finlay skrev:

Jada.

Ikke nok med det, han har allerede sikret morgendagens førsteplass😅

Og morgendagens.

Holder meg unna bloggen, får igrunnen nok av å se Facebook-siden til Kokkejævel. Spesielt på dager der rekesalg mixes med tragedier.

IMG_2834.jpg

Endret av Finlay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Finlay skrev:

Og morgendagens.

Holder meg unna bloggen, får igrunnen nok av å se Facebook-siden til Kokkejævel. Spesielt på dager der rekesalg mixes med tragedier.

IMG_2834.jpg

Jeg er enig i mye av kritikken som rettes mot jævelen, men dette synes jeg faktisk ikke er greit. 

Dette er jo hele konseptet hans. På den ene siden driver han business og reklamerer på sine plattformer for dette. Dette har han alltid brukt Facebook spesielt mye til. På den andre siden har han en blogg der han er åpen om at han skriver mest om livet mellom måltidene. Hvis man forstår konseptet kan man også forstå hvorfor det nødvendigvis blir sånn. 

Dette synes jeg han har blitt bedre på. Før ett år siden var det en salig ekkel blanding der reklamen ofte hadde ispedd noe personlig. Denne har ikke det. 

Jeg er særdeles kritisk til blottleggingen han driver med. Men det gjelder innholdet han publiserer. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
24 minutter siden, Marriet skrev:

Jeg er enig i mye av kritikken som rettes mot jævelen, men dette synes jeg faktisk ikke er greit. 

Dette er jo hele konseptet hans. På den ene siden driver han business og reklamerer på sine plattformer for dette. Dette har han alltid brukt Facebook spesielt mye til. På den andre siden har han en blogg der han er åpen om at han skriver mest om livet mellom måltidene. Hvis man forstår konseptet kan man også forstå hvorfor det nødvendigvis blir sånn. 

Dette synes jeg han har blitt bedre på. Før ett år siden var det en salig ekkel blanding der reklamen ofte hadde ispedd noe personlig. Denne har ikke det. 

Jeg er særdeles kritisk til blottleggingen han driver med. Men det gjelder innholdet han publiserer. 

Er det ikke det ALLE såkalte livsstilsbloggere gjør? Skriver om” livet mellom måltidene”, samtidig som de reklamerer for noe?

De driver business og reklamerer på sine plattformer.

Jeg ville reagert på akkurat samme måte om en f.eks Sophie Elise skrev om en tragedie av denne typen, for i neste øyeblikk reklamere for Glöd. Nå følger jeg ikke Kokkejævel, men kikker innom FB-siden en gang iblant for å se hva det går i, og har lagt merke til denne sammenvevingen flere ganger. I mine øyne er det  usmakelig.

Men ser jo at det slår an😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.6.2020 den 16.51, Finlay skrev:

Den lille bloggen https://kjerringtanker.blogg.no/  har funnet sin nisje, der hun på en humoristisk måte kommenterer den som til enhver tid ligger øverst på blogglista. Nå for tiden er det altså Kokkejævel.

Norges mest leste, og mest hårsåre blogger?

Faktisk var det via ham jeg oppdaget kjerringtanker i sin tid, der han linket til henne, og kalte bloggen hennes hysterisk morsom, han gleder seg til at Sophie Elise skulle  få “gjennomgå", og sier sogar at Kjerringtanker fortjener flere lesere.

Etter noen måneder på toppen har han fått nok, og går til frontalangrep. NÅ er det ikke morsomt lenger, NÅ er det plutselig en "mobbeblogg"!

Synes det er utrolig smålig og slemt av Kokkejævel å gå løs på denne lille bloggeren på den ufyselige måten han gjør.

Først produserer han et eget innlegg om Kjerringtanker, som har omtalt et av innleggene hans som “møl”. Da tenner han åpenbart på alle plugger. Først produserer han et eget innlegg om henne,og hvorfor folk vil lese mølet hans. Kjerringtanker er inne med en liten kommentar, og han svarer på følgende måte:

-Jeg vet ikke hvor mye oppmerksomhet jeg skal gi deg, livet er for kort, men ikke prøv deg. Overskriften min er et direkte sitat fra deg. Jeg er veldig, veldig glad for at ikke Datter har en slik som deg etter seg på Internett, eller enda verre, ER en slik som deg.

Deretter oppsøker fansen - og Kokkejævel selv - hennes kommentarfelt , der de hamrer løs på henne. Ganske ubehagelig å se. Kokkejævel trekker igjen -av en eller annen grunn- inn sin egen datter, og at han ville blitt -“rasende på henne hvis jeg oppdaget at hun terroriserte andre på denne måten.” 

At han har vært irritert på anonyme meldinger og kommentarer er én ting, men at han vil inn og kneble en kollega, er noe helt annet. Dette er hennes format, som han helt åpenbart vil ødelegge. Ingen skal gjøre narr av ham ustraffet.

For Kjerringtanker har det kommet en god ting ut av dette, kokkens lesere er inne, og har gitt henne et solid hopp på blogglisten. Håper det varer!

https://kjerringtanker.blogg.no/

Hadde vært fint om du kunne lagt inn linker til innleggene du skriver om -hos begge to.

Jeg orker virkelig ikke å bla meg nedover kokkejævelen sin blogg -den er så selvsentrert, kjedelig og oppkonstruert. hele mannen er bare patetisk -og de gjentagelsene er oppbrukt. Sluttet å lese bloggen for lenge siden, og orker ikke å lese mer enn nødvendig. Og som noen skrev -høres jo definitivt ut som en versjon av Anne Brith om han reagerer så jævlig barnslig på en annen blogger som har holdt på sitt konsept i årsvis og en god stund før han kom inn i bloggverden. Det finnes ingenting mer patetisk enn sutrete bloggere som ikke tåler at andre skriver noe negativt om de -da er det umiddelbart hat, mobbing og drittslenging. Tror de skal google seg litt opp på humor, sarkasme, ironi, saklig kritikk og bagateller -hvis de bare klarer å gå ut av egorusen de flyr høyt på om seg selv. (Og så håp at mindreårig der i huset heller ikke leser pappa'n sin blogg da -siden han tydeligvis har sunket på samme nivå som den han kritiserer.. Dramaqueen oppi nord der gitt - stakkar's den som ikke forguder han -og gud forby å mislike han -DET er mobbing det!.... 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket innom FB, og det viser seg at jeg en gang i tiden, i likhet med en haug venninner, har likt siden. Det er nå ordnet, da jeg som leser/mottaker av budskapet ikke skal måtte sortere mellom hva som er kommersielt, hva som er privat, og hva som er personlig i én og samme tidslinje på en side som tilskriver seg å være en kommersiell mat- og drikkeside som offisielt hovedsakelig lenker videre til hoftepluss.no, ikke bloggen.

I disse tider er det ettårsdag for et tap, og sorgen som følger med. Blandet sammen med egenreklame for Varanger-reker og villaks. Det kræsjer fullstendig.

Nei du kokkejævel, skill det private bort fra det kommersielle på egen kanal så blir det bedre. Slik du blander det nå, fremstår det bare svært, svært uheldig.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winther
1 time siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Sjekket innom FB, og det viser seg at jeg en gang i tiden, i likhet med en haug venninner, har likt siden. Det er nå ordnet, da jeg som leser/mottaker av budskapet ikke skal måtte sortere mellom hva som er kommersielt, hva som er privat, og hva som er personlig i én og samme tidslinje på en side som tilskriver seg å være en kommersiell mat- og drikkeside som offisielt hovedsakelig lenker videre til hoftepluss.no, ikke bloggen.

I disse tider er det ettårsdag for et tap, og sorgen som følger med. Blandet sammen med egenreklame for Varanger-reker og villaks. Det kræsjer fullstendig.

Nei du kokkejævel, skill det private bort fra det kommersielle på egen kanal så blir det bedre. Slik du blander det nå, fremstår det bare svært, svært uheldig.

Det beste som har vært skrevet på lenge 👍👏👏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Helt enig med deg, men samtidig ser jeg Kokkejævelens problem. Ingen gidder å lese om reker og laks på tilbud. Leserskaren er mest interessert i å velte seg i andres tragedier, samt de litt moderlige damene som liker Kokkejævel selv. Han må rett og slett blande de to for å få frem budskapet.

Og kanskje treffer han en eller annen leser der oppe som dermed kjøper sjømat, enten fordi de synes synd på han (det har vel aldri vært en blogger som har vært SÅ uheldig økonomisk), eller så har de lyst til å se den "kjekke kokken". Men mest av alt tror jeg han vil ligge som nummer 1 på blogglista, det virker som det overhengende målet i livet hans. Koste hva det koste vil.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...