Gå til innhold

Mannen irriterer meg med vilje fordi det er gøy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan få han til å slutte?

Jeg har konfrontert han med det flere ganger og det får flere typer svar. Det kan være alt fra at han benekter at det er det han gjør, til at han sier jeg ikke har humor eller at han ikke gjør det så ofte og at det er ingenting å bli sint over.

Flere ganger når han har holdt på i det siste har jeg vært fristet til å skade han fysisk. 

Anonymkode: 84f08...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har funnet et svakt punkt hos deg og han liker å erte deg. Ingen som har respekt for deg gjør sånn. Er litt usikker på om du klarer å sette ned foten nå og fortelle han at du ikke aksepterer det. Når det er sånn at han tester deg hele tiden så vil han deg ikke noe godt desverre. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt 100% at jeg ikke liker det, blir stresset og unngår å komme nær han og vegrer meg for å sitte ved siden av han i sofaen feks, fordi jeg «forventer» plaging (som ofte kommer). Han syntes det er gøy når jeg blir oppjaget/irritert.

Når jeg har en skikkelig utblåsning så avtar det en stund, før det begynner igjen. Når han skal tulle med meg fysisk (og holder meg litt fast) så nærmer jeg meg det punktet hvor jeg slår han i ansiktet med knyttneven i full kraft. Det er jo ikke bra det heller.

Anonymkode: 84f08...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt 100% at jeg ikke liker det, blir stresset og unngår å komme nær han og vegrer meg for å sitte ved siden av han i sofaen feks, fordi jeg «forventer» plaging (som ofte kommer). Han syntes det er gøy når jeg blir oppjaget/irritert.

Når jeg har en skikkelig utblåsning så avtar det en stund, før det begynner igjen. Når han skal tulle med meg fysisk (og holder meg litt fast) så nærmer jeg meg det punktet hvor jeg slår han i ansiktet med knyttneven i full kraft. Det er jo ikke bra det heller.

Anonymkode: 84f08...847

Er han komplett idiot? Jeg modererer meg : er han så dum på alle måter? 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Er han komplett idiot? Jeg modererer meg : er han så dum på alle måter? 

Nei, ikke egentlig. Vi har det veldig fint ellers, men akkurat dette gjør at jeg ikke vil at han skal være i nærheten av meg engang. Når jeg sier det blir han sur, og sier han «gjør jo ikke alltid dette». Flere ganger når han lover å ikke gjøre eet, og jeg til slutt setter meg i armkroken, går det 15 sekunder før jeg kjenner at han kiler meg på siden mens han holder meg fast. Da «kunne han ikke dy seg».

Anonymkode: 84f08...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt 100% at jeg ikke liker det, blir stresset og unngår å komme nær han og vegrer meg for å sitte ved siden av han i sofaen feks, fordi jeg «forventer» plaging (som ofte kommer). Han syntes det er gøy når jeg blir oppjaget/irritert.

Når jeg har en skikkelig utblåsning så avtar det en stund, før det begynner igjen. Når han skal tulle med meg fysisk (og holder meg litt fast) så nærmer jeg meg det punktet hvor jeg slår han i ansiktet med knyttneven i full kraft. Det er jo ikke bra det heller.

Anonymkode: 84f08...847

Jeg forventet ikke helt at det var kiling det var snakk om? Men at han synes det er gøy når du blir oppjaget/irritert er ganske ille og betyr at du burde komme deg vekk. Hvorfor bor du sammen med en som er sånn mot deg er jo et spørsmål. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke egentlig. Vi har det veldig fint ellers, men akkurat dette gjør at jeg ikke vil at han skal være i nærheten av meg engang. Når jeg sier det blir han sur, og sier han «gjør jo ikke alltid dette». Flere ganger når han lover å ikke gjøre eet, og jeg til slutt setter meg i armkroken, går det 15 sekunder før jeg kjenner at han kiler meg på siden mens han holder meg fast. Da «kunne han ikke dy seg».

Anonymkode: 84f08...847

Ok, men her er han ihvertfall det. Enten det, eller han er passiv aggressiv eller noe. Ingen plager folk på den måten når de har fått beskjed. For det er det han gjør. Plager deg altså. 

Jeg hater å bli kilt. Og bli holdt fast. Blir nesten kvalm av å sette meg i din situasjon. Det er Ikke snakk om å ikke like heller. Jeg kan få panikk. Jævla idiot! Sorry 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, juliet capulet skrev:

Jeg forventet ikke helt at det var kiling det var snakk om? Men at han synes det er gøy når du blir oppjaget/irritert er ganske ille og betyr at du burde komme deg vekk. Hvorfor bor du sammen med en som er sånn mot deg er jo et spørsmål. 

Det er snakk om kiling, å prøve å slikke meg i nesa når vi kysser, å sperre en dør når jeg skal ut av et rom når jeg har dårlig tid feks, skremme meg når jeg bærer noe sånn at jeg mister det og ting går istykker, blokkere stekeplaten når jeg steker mat på høy varme som lett kan brenne seg...

Hadde det vært et engangstilfelle her og der kunne det vært morsomt, men det er flere ganger daglig.

Anonymkode: 84f08...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Ok, men her er han ihvertfall det. Enten det, eller han er passiv aggressiv eller noe. Ingen plager folk på den måten når de har fått beskjed. For det er det han gjør. Plager deg altså. 

Jeg hater å bli kilt. Og bli holdt fast. Blir nesten kvalm av å sette meg i din situasjon. Det er Ikke snakk om å ikke like heller. Jeg kan få panikk. Jævla idiot! Sorry 

Han virker ikke passiv-aggressiv i det hele tatt, mer som et barn som ser på deg med glitrende djevelske øyne og dytter et glass med vann på gulvet, fordi de vet du blir sur og det syntes de er gøy.

Jeg hater også det, og det gjør nesten at han gjør det mer. Han mener jeg må bli vant til å bli kilt, og derfor at han skal gjøre dette mer. Jeg får panikk selv, og døler meg egentlig bare skikkelig såret over at han gjentatte ganger gjør noe jeg sier tydelig at jeg ikke liker.

Anonymkode: 84f08...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om kiling, å prøve å slikke meg i nesa når vi kysser, å sperre en dør når jeg skal ut av et rom når jeg har dårlig tid feks, skremme meg når jeg bærer noe sånn at jeg mister det og ting går istykker, blokkere stekeplaten når jeg steker mat på høy varme som lett kan brenne seg...

Hadde det vært et engangstilfelle her og der kunne det vært morsomt, men det er flere ganger daglig.

Anonymkode: 84f08...847

Det hadde jeg faktisk sett som trakassering og hadde dumpet han på flekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han virker ikke passiv-aggressiv i det hele tatt, mer som et barn som ser på deg med glitrende djevelske øyne og dytter et glass med vann på gulvet, fordi de vet du blir sur og det syntes de er gøy.

Jeg hater også det, og det gjør nesten at han gjør det mer. Han mener jeg må bli vant til å bli kilt, og derfor at han skal gjøre dette mer. Jeg får panikk selv, og døler meg egentlig bare skikkelig såret over at han gjentatte ganger gjør noe jeg sier tydelig at jeg ikke liker.

Anonymkode: 84f08...847

Å kile noen som sier stopp er faktisk et overgrep. Jeg hadde ikke tolerert en mann som ikke respekterer grensene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da ganske alvorlig. Skal ikke si at han er psykopat, men det er iallefall psykopatiske trekk. En psykopat har minst en person i livet sitt som psykopaten skal ødelegge alt for. Du kan får ikke til å endre han når du allerede har sagt fra flere ganger. Dette er ikke bra for deg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han virker ikke passiv-aggressiv i det hele tatt, mer som et barn som ser på deg med glitrende djevelske øyne og dytter et glass med vann på gulvet, fordi de vet du blir sur og det syntes de er gøy.

Jeg hater også det, og det gjør nesten at han gjør det mer. Han mener jeg må bli vant til å bli kilt, og derfor at han skal gjøre dette mer. Jeg får panikk selv, og døler meg egentlig bare skikkelig såret over at han gjentatte ganger gjør noe jeg sier tydelig at jeg ikke liker.

Anonymkode: 84f08...847

Det er ikke så rart at du får panikk. Han er helt koko som ikke skjønner hvordan du opplever det. Han er ikke ok! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli kvitt faenskapet, for godt, og få et MYE bedre liv uten han! 

Anonymkode: e3778...f80

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si klart ifra at neste gang han tramper på grensene dine så dumper du ham tvert. Og når han da faktisk nok en gang plager deg, som jeg mistenker han vil, da gjør du alvor av trusselen! Dette er overhode ikke OK eller greit og du fortjener bedre. Det er ingen bagatell at du ikke kan føle deg trygg på at han lytter når du sier STOPP. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atte hæ?????? Er du gift med denne mannen? I så fall, hvorfor? Og har han alltid vært sånn, eller er det noe han har begynt med etterhvert? 

Så mange spørsmål her, men det handler vel i hovedsak om at dette viser en total mangel på respekt. Og et slags «sadistisk» trekk som jeg aldri kunne levd med. Han virker jo enten dum eller ond. Og at han bagatelliserer det når du tar det opp, forteller meg bare at han ikke er interessert i å ta hensyn til deg og dine behov. Jeg hadde eksplodert fullstendig (etter å ha tatt det opp på en ordentlig måte først), og skjønner han ikke alvoret da, så er han en tapt sak.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finn en passende hendelse hvor du skvetter eller kan skylde på panikk, og klapp til trynet hans av "automatikk". Så sier du "ops, det var en spontan reaksjon". 

Anonymkode: 8474f...2f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du klart å gifte deg med denne dritten? Har også opplevd lignende selv, på vennestadie. Ikke venner mer, for å si det sånn. 

Anonymkode: 112d0...29f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei. Han høres jo tilbakestående ut. Og slutt med det tullet om at vi «har det kjempefint ellers». Nei, det har dere ikke.

Anonymkode: 5a3b8...7d9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Du begynner å gi han reaksjoner han ikke liker. Tenk igjennom nøye. Gjerne forskjellige hver gang slik at han blir forvirret og slutter. 

Tydeligvis finner han sinnet ditt underholdende og det trigger til mer.  Ikke slå ham. Han tror nok at det er en lek men skjønner ikke alvoret i den. 

- gråt, skjelv og hold hendene beskyttende for deg som om du hadde fått juling. Da føler han seg som en angriper og får skyldfølelse.

- skrik så hele nabolaget hører det. 

- velt og knus mest mulig når han begynner. 

- hver gang du ser han så skvett og rygg brått bakover. Om han spør så si du er redd han. 

Han gjør ting med deg som du ikke vil. Det er i bunn og grunn en form for mild overgrepssituasjon og det er slik han bør føle at det er. Først da vil han forstå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...