Gå til innhold

Mannen irriterer meg med vilje fordi det er gøy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ta igjen med samme mynt, gi han et lite "tupp" i ballene og le godt når han himler med øyan seg... En liten finger i baken (utenpå buksa) når han står med ryggen til og drikker melk?

Anonymkode: 2b5e6...812

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både jeg og min mann kan erte og tulle mye, med alt fra holde fast til killing og skremming, og har det moro med det, men det virker som om din mann ikke har filter for hvor ting går fra moro til plage og fortvilelse. 

Min mann vet at jeg ikke kan holdes fast og kiles (han kan). Jeg er så kilen at jeg får panikk, så han krysser ikke den linjen. Han skremmer meg heller ikke med edderkopper, som jeg har stor fobi mot, han stenger ikke veien når jeg allerede er sent ute, og han gjør ikke slik at mat og ting blir ødelagt. Vi holder begge spøk og moro innen det som det blir latter av, ikke fortvilelse. 

Din mann virker mer som vår sønn med adhd innen han modnet til å forstå når ting gikk for langt. Før han ble 9-10 år! Da kunne han fort dra ting for langt, og det endte med tårer når han "bare skulle tulle". Han forstår ikke stopp-regelen, som min niese sa. Ble så giret at han dro ting for langt. Forsto ikke at ting var morsomt kun til et punkt, og over det punktet ble han ufin, og andre ble sinna, irritert eller lei seg. Han måtte ha dette forklart flere ganger, ikke i kampens hete, men mens han var rolig. Til han lærte. Han var altså 9-10 år da han klarte å forstå når det ikke var moro lenger. Ennå barn, med adhd og dårlig impulskontroll. 

Det er ganske utrolig at en voksen kan dra ting så langt. 

Du må nesten bare ta det opp med ham, til han forstår, og de gangene du har mulighet til å bare vende om får han selv ta seg av maten før den svir, eller la den bli svidd. Skremmer han deg så du mister noe får han selv ordne opp. 

Verre med de gangene han holder deg fast, men du må bare være helt klar på at det ikke er morsomt. Ikke litt engang, gjerne utenom når han gjør det også. 

Ting er ikke morsomt når kun han anser det som moro, og du vil miste følelser og trygghet om han fortsetter med dette. 

 

Anonymkode: 199c8...9b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta igjen med samme mynt, gi han et lite "tupp" i ballene og le godt når han himler med øyan seg... En liten finger i baken (utenpå buksa) når han står med ryggen til og drikker melk?

Anonymkode: 2b5e6...812

Nei. Han har en type humor som er å gå litt for langt. Svarer du tilbake med samme mynt så sier du dermed at du er med på leken. Han vil finne på nye drøye ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
3 minutter siden, theTitanic skrev:

Du begynner å gi han reaksjoner han ikke liker. Tenk igjennom nøye. Gjerne forskjellige hver gang slik at han blir forvirret og slutter. 

Tydeligvis finner han sinnet ditt underholdende og det trigger til mer.  Ikke slå ham. Han tror nok at det er en lek men skjønner ikke alvoret i den. 

- gråt, skjelv og hold hendene beskyttende for deg som om du hadde fått juling. Da føler han seg som en angriper og får skyldfølelse.

- skrik så hele nabolaget hører det. 

- velt og knus mest mulig når han begynner. 

- hver gang du ser han så skvett og rygg brått bakover. Om han spør så si du er redd han. 

Han gjør ting med deg som du ikke vil. Det er i bunn og grunn en form for mild overgrepssituasjon og det er slik han bør føle at det er. Først da vil han forstå. 

 

Hæ?

Skal hun spille offer for å så fortsette å være sammen med en fyr som behandler henne som dritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Akkurat nå, WhisperingWind skrev:

Hæ?

Skal hun spille offer for å så fortsette å være sammen med en fyr som behandler henne som dritt?

Du leste ikke alt. Hun sier de har det hyggelig ellers.

Fyren er som et umodent barn og skjønner ikke grensene i leken. Ved å spille offer så får han føle seg som det han er: den fysisk sterkeste part som gjør en annen vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind
3 minutter siden, theTitanic skrev:

Du leste ikke alt. Hun sier de har det hyggelig ellers.

Fyren er som et umodent barn og skjønner ikke grensene i leken. Ved å spille offer så får han føle seg som det han er: den fysisk sterkeste part som gjør en annen vondt.

Konemishandlere er også «hyggelig» ellers....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både jeg og min mann kan erte og tulle mye, med alt fra holde fast til killing og skremming, og har det moro med det, men det virker som om din mann ikke har filter for hvor ting går fra moro til plage og fortvilelse. 

Min mann vet at jeg ikke kan holdes fast og kiles (han kan). Jeg er så kilen at jeg får panikk, så han krysser ikke den linjen. Han skremmer meg heller ikke med edderkopper, som jeg har stor fobi mot, han stenger ikke veien når jeg allerede er sent ute, og han gjør ikke slik at mat og ting blir ødelagt. Vi holder begge spøk og moro innen det som det blir latter av, ikke fortvilelse. 

Din mann virker mer som vår sønn med adhd innen han modnet til å forstå når ting gikk for langt. Før han ble 9-10 år! Da kunne han fort dra ting for langt, og det endte med tårer når han "bare skulle tulle". Han forstår ikke stopp-regelen, som min niese sa. Ble så giret at han dro ting for langt. Forsto ikke at ting var morsomt kun til et punkt, og over det punktet ble han ufin, og andre ble sinna, irritert eller lei seg. Han måtte ha dette forklart flere ganger, ikke i kampens hete, men mens han var rolig. Til han lærte. Han var altså 9-10 år da han klarte å forstå når det ikke var moro lenger. Ennå barn, med adhd og dårlig impulskontroll. 

Det er ganske utrolig at en voksen kan dra ting så langt. 

Du må nesten bare ta det opp med ham, til han forstår, og de gangene du har mulighet til å bare vende om får han selv ta seg av maten før den svir, eller la den bli svidd. Skremmer han deg så du mister noe får han selv ordne opp. 

Verre med de gangene han holder deg fast, men du må bare være helt klar på at det ikke er morsomt. Ikke litt engang, gjerne utenom når han gjør det også. 

Ting er ikke morsomt når kun han anser det som moro, og du vil miste følelser og trygghet om han fortsetter med dette. 

 

Anonymkode: 199c8...9b3

Det er litt sånn jeg oppfatter han. Han skjønner liksom aldri når spøken er over, og drar den alltid for langt. Feks når jeg sier «stopp, nå er det nok» så holder han gjerne på i 15-30 sekunder til, også blir han sur (eller forvirret?) når jeg er blodalvorlig og spør hva faen han holder på med. Ser det litt i andre situasjoner også, feks når han knuffer litt med broren sin og broren tydelig prøver å stoppe det men han fortsetter..

Anonymkode: 84f08...847

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Konemishandlere er også «hyggelig» ellers....

Han er ingen mishandler, og vi har det fint på alle andre plan utenom dette :) takk som viser bekymring.

Anonymkode: 84f08...847

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er ingen mishandler, og vi har det fint på alle andre plan utenom dette :) takk som viser bekymring.

Anonymkode: 84f08...847

Det er ikke poenget.

Han har null respekt for deg og dine grenser. Hvorfor forsvarer du han? Da kan du like godt la være å klage og la han kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
5 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Konemishandlere er også «hyggelig» ellers....

Joda, men det er psykopater. De er farlige. 

Jeg tror mannen til ts er et fjols, ikke en psykopat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker i beste fall veldig umoden, men at han ikke respekterer grensene dine er jo et enormt problem spør du meg. At han velger å fortsette etter du har sagt klart fra at dette liker du ikke, er et enda større problem. Er det noe galt med han? Har han noen diagnose? 

Anonymkode: 9a644...e70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om har har en eller annen diagnose og er litt mindre intelligent.

Anonymkode: 8afd8...80f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, WhisperingWind skrev:

Det er ikke poenget.

Han har null respekt for deg og dine grenser. Hvorfor forsvarer du han? Da kan du like godt la være å klage og la han kjøre på.

Fordi du prøver å si at han er 100% en dritt, og det er ikke tilfellet. Jeg elsker ham, og han er en flott mann jevnt over. Men dette syntes jeg ikke noe om, og jeg vil finne en løsning for å få han til å slutte. 

Må jeg syntes han er en 100% jævlig mann, på alle plan, fordi det er én ting jeg ikke liker?

Anonymkode: 84f08...847

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han virker i beste fall veldig umoden, men at han ikke respekterer grensene dine er jo et enormt problem spør du meg. At han velger å fortsette etter du har sagt klart fra at dette liker du ikke, er et enda større problem. Er det noe galt med han? Har han noen diagnose? 

Anonymkode: 9a644...e70

Han var utredet som barn men oppfylte ikke kriteriet for en diagnose.

Anonymkode: 84f08...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du prøver å si at han er 100% en dritt, og det er ikke tilfellet. Jeg elsker ham, og han er en flott mann jevnt over. Men dette syntes jeg ikke noe om, og jeg vil finne en løsning for å få han til å slutte. 

Må jeg syntes han er en 100% jævlig mann, på alle plan, fordi det er én ting jeg ikke liker?

Anonymkode: 84f08...847

Så stå opp for deg selv da.

Si at han om ikke kan oppføre seg som et normalt menneske og ikke respektere grensene dine så er er det over.

Så får han enten stoppe eller fortsette og du bli eller du dumper han.

 

Så enkelt er det faktisk.

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her kommer et konkret forslag fra meg: 

Hver eneste gang han trår over grensene dine fra nå av, sørg først for å be han stoppe, på en tydelig måte. Hvis han ikke da umiddelbart gir seg etter første varsel, så slipper du alt du har i hendene, tar på sko og jakke og går ut. Gå deg en tur på minst 15min, helst lenger. Så lenge du trenger. Drit i middag, drit i det du «skulle gjort», bare kom deg ut av huset. Ikke svar eller sjekk telefonen. Enda bedre: la telefonen bli igjen hjemme. Da får du tid til å roe hodet, samtidig som du viser han at dette er en oppførsel du ikke tolerer.

Når du kommer hjem, tar du en rolig prat med han, hvor du samtidig er krystallklar på hva du mener om denne typen oppførsel. Du kan også si at denne siden av han orker du ikke forholde deg til, og derfor går du din vei når han blir sånn. 

Beklager enkel sammenlikning her, men menn er som hunder. De trenger umiddelbar reaksjon for å lære av sine feil. Og den beste reaksjonen er å avbryte situasjonen som har oppstått.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa er også en ertekrok, men han kan dra det vel langt for å erte mamma. Særlig når jeg er på besøk eller på telefonen. Av og til kommer han med rare bemerkninger i bakgrunnen.

Et annet eksempel. mamma har hengt noen bilder i huset. En stund gikk han og hang dem skjevt for å irritere henne, og lagde merkelige analyseringer av bildene. En annen gang satte han seg svett i bilen hennes så hun ble våt i rumpa. Da var hun sint. Akkurat det var ubevisst, da han hadde glemt håndkle, men det Syntes han var veldig gøy.😅

Anonymkode: c2c39...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å fortelle han at du ikke klarer å slappe av med han men at du er på vakt hele tiden og det er veldig slitsomt. Fortell hvordan du har det. Legg så ansvaret over på han. Eks spør han: Hva tenker du om det jeg nå fortalte deg? Hva mener du egentlig? Mener du det er greit at jeg er anspent rundt deg? Dette er ikke slik jeg ønsker å ha det. 

Få han til å komme frem til det selv at det er best å slutte. For det er kun han som kan endre seg selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om kiling, å prøve å slikke meg i nesa når vi kysser, å sperre en dør når jeg skal ut av et rom når jeg har dårlig tid feks, skremme meg når jeg bærer noe sånn at jeg mister det og ting går istykker, blokkere stekeplaten når jeg steker mat på høy varme som lett kan brenne seg...

Hadde det vært et engangstilfelle her og der kunne det vært morsomt, men det er flere ganger daglig.

Anonymkode: 84f08...847

Uønsket killing? Der blir jeg rabiat! Knakk faktisk nesen til en som ikke tok nei for et nei. 

Hvis du ender med å knuse noe når han skremmer deg; han betaler og han rydder opp. 

Blokkere stekeplaten: la det brenne så får han fikse i ny mat. 

 

Snu ryggen til han, bokstavelig talt!! 

Si rett ut til han: se til helvete å kutt, neste gang jeg kutter deg ut! Og men det! 

Han der eier null respekt for deg og oppfører seg som en god gammeldags bølle!! En mobber rett og slett!! 

Anonymkode: 9a610...8e1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...