Gå til innhold

FRPs bruk av falske problemstillinger


Chiyo

Anbefalte innlegg

Gjest Rosetelys
7 minutter siden, Chiyo skrev:

Det er ingen som ignorerer det, men det er bare FRP som bruker det på den måten. Kommer de med en løsning på ting som skjer i utlandet? Eller er løsningen bare å begrense antall utlendinger som slipper inn, slik at det er noen andres problem? 

Nå er det vel strengt talt ikke FrPs oppgave å løse slike problemer utenlands. Deres oppgave, som parti i regjering, er å føre en politikk som gjør at Norge fremdeles er et godt land å bo i. 

Endret av Rosetelys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Rosetelys skrev:

Nå er det vel strengt talt ikke FrPs oppgave å løse slike problemer utenlands. Deres oppgave, som parti i regjering, er å sikre at Norge fremdeles er et godt land å bo i. 

Da burde de vise litt mer respekt for alle som bor der. Istedenfor å prate om «snikislamifisering» så burde de tenke på at det er unge, norske mennesker som vokser opp i innvandrerfamilier som følger med på ytringer deres. De burde samle landet, ikke skape splid blandet de som bor her. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
6 minutter siden, Chiyo skrev:

Da burde de vise litt mer respekt for alle som bor der. Istedenfor å prate om «snikislamifisering» så burde de tenke på at det er unge, norske mennesker som vokser opp i innvandrerfamilier som følger med på ytringer deres. De burde samle landet, ikke skape splid blandet de som bor her. 

Den kan man jo igjen snu andre veien. Alle som kommer hit burde vise respekt for de som allerede bor her og de lover og regler som er her. Normer også, for den saks skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, sonush said:

"Dem" mot "oss" har aldri vært så stor problem som nå. Jeg har alltid tenkt på meg selv som OSS, men har fått høre de siste årene at jeg er ikke OSS og kan aldri bli OSS. Jeg har blitt DEM. Dette er så ødeleggende for integrering, når nye landsmenn får beskjed om at de skal følge norsk kultur og intergrere seg, samtidig så opplever de intergrerte at de ikke hører til her, selv etter flere tiårs botid i Norge. 

Jeg har heldigvis vært en av de heldige, jeg har koselige norske naboer, mine bestevenner er etniske nordmenn og ikke minst mine fantastiske etnisk norske kollegaer. Så mine opplevelser har heldigvis vært i fåtall. Men jeg hører dessverre fra andre som har langt verre. 

Dette høres ikke bra ut. Jeg har svarte i min innerste krets, som nok enda der du sier du var. De har også sin gode trygge base, som du, og rasisme er ikke et opplevd problem, verken privat, profesjonelt, eller i det offentlige rom. 

Hva tror du er årsaken til skiftet. Hva har fått folk til endre seg, hva kan forårsake at et samfunn slutter å innlemme andre i sitt oss? 

Knytter det seg til de som ikke lenger innlemmer, har det noe med egenskaper hos den som ikke blir innlemmet å gjøre, dynamikken mellom de to? 

Hva er det som skjer, hva er det som har forårsaket denne endringen?

Vi har vel alle tanker, men her trenger vi tall, slik at problemstillingen blir skikkelig belyst 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Rosetelys skrev:

Den kan man jo igjen snu andre veien. Alle som kommer hit burde vise respekt for de som allerede bor her og de lover og regler som er her. Normer også, for den saks skyld. 

De fleste gjør så godt de kan, men vi kan ikke forvente at de ligger fra seg kulturen sin ved grensen. Integrering innebærer også nordmenn som ønsker kontakt, og det betyr ikke at de kan bare kvitte seg med sin egen identitet. Flere som kommer til Norge er her fordi de har måttet flykte fra sine egne hjem. Kulturen deres er alt de har igjen av hvor de kom fra. 

Dessuten er det også folk som er født i Norge som blir offer for FRP sin retorikk. Jeg jobber med ungdom. Ungdommer fra mange forskjellige bakgrunner. Noen av de flinkeste elevene jeg har hatt har kommet fra muslimske familier. Rolige, intelligente og høflige ungdommer, som ikke fortjener å høre om at familien deres er et problem i Norge. Dessverre er dette daglig kost for dem nå for tiden. 

Endret av Chiyo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2019 at 10:01 PM, Husholdning1 said:

At det er hvite skolebarn i Norge bør ikke overraske noen.

Nettop. Alle andre ung folk i Norge eksistere ikke. Eller i hvertfall burde ikke eksistere. 
 

Men det er ikke kun FrP sin skyld. Høyre, KrF  og selv Rajas egen parti Venstre har bidratt til at unorsk ekstremister har blitt normalisert som en regjeringsparti. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 hours ago, Rosetelys said:

Den kan man jo igjen snu andre veien. Alle som kommer hit burde vise respekt for de som allerede bor her og de lover og regler som er her. Normer også, for den saks skyld. 

Normer er ikke fast og endrer seg. Ellers hadde alle damene fortsatt blitt husmor, homofile kriminelle, og folk skulle spise ordentlig mat ikke Amerikansk McDonald’s, og se på Svensk og Dansk kultur framfor Hollywood or Netflix. Kristendom var heller ikke et norm - det er importert fra Midtøsten. 

Alt i samfunnet stadige endrer seg. Og har alltid. At en liten del sure folk nekter og forholde seg til livets evige sannheter og isteden legger skylden på brune folk er jo latterlig. 

Endret av Sam3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2019 at 9:22 PM, Chiyo said:

Nå i det siste har det jo vært snakk om FRP sitt bruk av ordet "snikislamisering" og Abid Raja kaller jo dette for "brun propaganda." FRP stiller seg jo, selvfølgelig, helt utenforstående til denne beskyldningen. La meg vise dere en annonse dere sikkert har sett flere ganger. Denne har jeg sett ofte på Facebook, og jeg blir skikkelig irritert når jeg ser den. 

Bildet viser en norsk skoleklasse slik FRP vil ha dem. "Gutter og jenter skal gå i samme klasse." Jeg lurer på om det er noe jeg ikke har fått med meg, fordi stemmer det ikke at norske gutter og jenter alltid har gått i samme klasse? Er det noen politiske partier som i det hele tatt har foreslått at gutter og jenter ikke skal gå i samme klasse? Nei? Greit, så det FRP gjør her er å problematisere noe som ikke eksisterer. Vi har ikke kjønnsdelt undervisning i Norge, og FRP bruker denne type annonse til spre frykt om "snikislamisering", enda denne problemstillingen ikke er reel i det hele tatt. 

Dette er ikke en god annonse, det er propaganda. Er det noen andre som tenker at det ikke bare er helt tilfeldig at disse skolebarna bare er hvite? 

Der var dere venstre ekstreme på'n igjen med deres hat mot norske statsborgere, hvorfor er det slik? Må da være lov å snakke om reel problemstilling som f.eks snik islamifisering, noe som ikke er så veldig stille av seg men i midt i lyse dagen. Skal vel heller ikke komme som en overraskelse at det kun vises bilde av hvite nordmenn, vi er en hvit majoritet hvor det kun bor 200 000 - 500 000 muslimer her i Norge, resten av innvandrer gruppene kommer fra Polen.

Men, jeg skal være enig i deg med en ting er at FRP bruker innvandringspørsmålet når det går dårlig med de, det har de bevist gang etter gang, og det er vel en av grunnene til Raja's kommentar om FRP, må gi han kred for å få det frem i lys så FRP kan bedre seg i å fremme partiets politikk på alle områder og ikke kun på innvandringspørsmålet for da vil FRP bli borte hvis vi skulle få til en hel ordning på innvandring problemet, minner at FRP var på sitt beste under innvandrings krisen i 2015.

FRP er heller slett ikke alene om å bruke en av hjertesakene sine som favoritt i valgkampen, denne valgmetoden bruker Venstre i ytterste grad. 

Men nå har vel jeg skutt meg selv i foten for å si dette 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er lov til å reagere på potensielle meninger og handlinger en spesifikk gruppe kan komme til å komme med/gjennomføre i framtiden: Kan vi da arrestere mesteparten av FrP-velgere, og andre høyreekstreme? Det er jo de som er den største trusselen mot den norske befolkningen i dag.

Endret av Katten.2.0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sam3 skrev:

Nettop. Alle andre ung folk i Norge eksistere ikke. Eller i hvertfall burde ikke eksistere. 
 

Men det er ikke kun FrP sin skyld. Høyre, KrF  og selv Rajas egen parti Venstre har bidratt til at unorsk ekstremister har blitt normalisert som en regjeringsparti. 

Usakligheter fra deg igjen. Har du virkelig aldri noe med substans å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Siden det er lov til å reagere på potensielle meninger og handlinger en spesifikk gruppe kan komme til å komme med/gjennomføre i framtiden: Kan vi da arrestere mesteparten av FrP-velgere, og andre høyreekstreme? Det er jo de som er den største trusselen mot den norske befolkningen i dag.

Hvorfor skal man arrestere folk som ikke har gjort noe som gir grunnlag for arrest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Chiyo skrev:

De fleste gjør så godt de kan, men vi kan ikke forvente at de ligger fra seg kulturen sin ved grensen. Integrering innebærer også nordmenn som ønsker kontakt, og det betyr ikke at de kan bare kvitte seg med sin egen identitet. Flere som kommer til Norge er her fordi de har måttet flykte fra sine egne hjem. Kulturen deres er alt de har igjen av hvor de kom fra. 

Dessuten er det også folk som er født i Norge som blir offer for FRP sin retorikk. Jeg jobber med ungdom. Ungdommer fra mange forskjellige bakgrunner. Noen av de flinkeste elevene jeg har hatt har kommet fra muslimske familier. Rolige, intelligente og høflige ungdommer, som ikke fortjener å høre om at familien deres er et problem i Norge. Dessverre er dette daglig kost for dem nå for tiden. 

Ukulturen skal vi forvente at legges igjen ved grensen. Der finnes ingen grunn til at vi skal ha lavere forventninger til innvandrere enn andre.

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Husholdning1 said:

Hvorfor skal man arrestere folk som ikke har gjort noe som gir grunnlag for arrest?

 

13 hours ago, Husholdning1 said:

Selvsagt må man gjøre det før de krever det, noe annet ville vært uansvarlig. Ingen har ilagt noen meninger her.

Selvsagt må vi arrestere dem før de gjennomfører det. Noe annet ville vært uansvarlig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/15/2019 at 2:15 AM, Chiyo said:

Jeg skal gi deg den at noen skoler praktiserer kjønnsdelt kroppsøving eller svømming, men barna går fremdeles i samme klasse, og det er ikke noe man gjør i andre fag. Jeg hadde ikke svømming på ungdomsskolen selv, bare på barneskolen, men jeg kan se fordelen med å dele separere gutter og jenter i denne alderen, uten at det har noe med snikislamisering å gjøre. Når jeg gikk på ungdomsskolen var jeg utrolig flau over kroppen min, og jeg hadde ikke likt å måtte gå i badedrakt foran guttene i klassen på den tiden. Spesielt ikke når man alle rede blir tafset på når man har klær på. 
Da jeg var lærerstudent hadde vi en undersøkelse om elevenes kunnskap om seksuell trakassering, og godt over halvparten av alle jentene i klassen jeg underviste i hadde blitt tatt på rumpa av gutter på skolen. 

Om skoler velger å separerer gutter og jenter i svømming, så tror ikke jeg at det automatisk har noe med innvandrere å gjøre, og det ville uansett ikke gjelde for andre fag. 

Jamen kjære deg, da er det jo det at gutter tafser på jenter som er selve problemet, og det som må gjøres noe med. Å segregere gutter og jenter fører bare til at man lever i håpløshet rundt problemstillingen, og ikke ønsker å stå oppreist for en løsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, 007_008_007 said:

At par stykker ikke skjønner ting betyr vel ikke at alle gjør det?

Tja, når han snakket for dem i alle år og han har ingen støtte blant disse personene og om så så viser de ikke det offentlig. Bør få deg til tenke 2 eller 3 ganger igjennom dette på nytt. Hadde det vært ok om det var motsatt?          

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2019 den 7.08, ReiselystenPike skrev:

At gutter og jenter har delt svømmeundervisning synes jeg er helt supert. Det tror jeg mange har drømt om lenge, også de som er etnisk norske som meg. Jeg lærte meg ikke å svømme før i voksen alder på grunn av usikkerhet. Å vise kroppen min så lettkledd til gutta i klassen var helt uaktuelt for meg, og jeg hadde alltid en unnskyldning for å slippe svømmeundervisningen. Tror ikke jeg er den eneste sol slet med dette.

Nå dette er en ikke-eksisterende problemstilling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, sonush skrev:

 

Så etter din mening så er det greit å ilegge innvandrere en mening og lage en påstand FØR de har rukket å kreve det? Hvis det i det heletatt blir aktuelt. Før innvandrere krever å ha kjønnsdelte klasser, så må de få beskjed om dette er helt uaktuelt. Altså lage et problemstilling før det er aktuelt?

Propaganda fra høyeste hold, spør du meg. 

Nei det er ikke propaganda.  At et samfunn blir påvirket over tid er egentlig helt normalt.  I dette konkrete tilfellet er en slik påvirkning til å ha rene kutte og jenteklasser noe som det allerede er krefter i samfunnet som vil ha.

Det som er betenkelig er at man ikke skal ha lov til å diskutere dette uten å bli forsøkt stemplet som rassist.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Stina234 said:

Nei det er ikke propaganda.  At et samfunn blir påvirket over tid er egentlig helt normalt.  I dette konkrete tilfellet er en slik påvirkning til å ha rene kutte og jenteklasser noe som det allerede er krefter i samfunnet som vil ha.

Det som er betenkelig er at man ikke skal ha lov til å diskutere dette uten å bli forsøkt stemplet som rassist.

 

Du blir stemplet som rasist når du kommer med rasist tenkning og motivasjon. Å rope ulv så mye gir klar inntrykk for hva dere er ute etter. 
 

Eneste klasseproblemet i Norge er rike og fattige klasser som FRP og Høyre skaper.
 

Etter så mange år i regjeringen må FrP stå for hva DE SELV har faktiske gjort eller ikke gjort med folkens penger. Ikke teoretiske problemstillinger og skrekkhistorier. 
 

 

Endret av Sam3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stina234 skrev:

Nei det er ikke propaganda.  At et samfunn blir påvirket over tid er egentlig helt normalt.  I dette konkrete tilfellet er en slik påvirkning til å ha rene kutte og jenteklasser noe som det allerede er krefter i samfunnet som vil ha.

Det som er betenkelig er at man ikke skal ha lov til å diskutere dette uten å bli forsøkt stemplet som rassist.

 

Jeg kjenner ikke deg og vet derfor ikke om du er rasist eller ikke. Men jeg stempler aldri folk som har enkelte mening, som rasister, med mindre de ytrer direkte rasistiske meninger. 

Men en politisk parti må være litt mer forsiktige med hvordan de sier, og hva de sier. En rasistisk persons meninger når bare hans/hennes omgangskrets, en politisk gruppe som sier ting som ikke er sant el delvis sant, Deres meninger når alle. 

* Nei, jeg som innvandrer har ingen særrettigheter 

* Nei, jeg som innvandrer krever ikke at mine døtre skal gå i jenteklasser. 

Nei, jeg som innvandrer ønsker ikke jul ut av skolen, eller ha slutt på julesanger i skolen/barnehagens regi. 

Nei, jeg som innvandrer ønsker ikke annen religion som Norges hoved religion. 

 

Det som jeg ikke skjønner er hvordan folk kan stemme på Frp el på Høyre gr samarbeid med frp, bare fordi de fokuser på innvandring, og ikke på hva de gjør med resten av befolkningen. Alt de allerede "svake" grupper mister. 

Senest idag så har de forslag på å frata uføre enda mer enn de allerede har mistet. Jeg er sikker på at det er folk som misbruker ordningen, men de aller aller fleste er folk som har kommet ufrivillig i en vanskelig situasjon ift en sykdom eller skade, og ikke lenger kan jobbe. Disse folkene ville gjort hva som helst for å være frisk og heller jobbe. 

https://www.abcnyheter.no/penger/privatokonomi/2019/09/17/195611428/ufore-kan-bli-fratatt-pensjonstillegg

Endret av sonush
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Katten.2.0 skrev:

 

Selvsagt må vi arrestere dem før de gjennomfører det. Noe annet ville vært uansvarlig. 

Så du vil arrestere alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...