Gå til innhold

Camilla Pihl

Elleven

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, pop up bruker skrev:

Veldig bra, og jeg er helt enig med Senneset her: CP og teamet hennes har mer enn nok ressurser til å svare godt, og dermed løfte seg opp igjen. 

De kan til og med gå rett i mot og argumentere med at de alltid handler etisk (her er en liste), vi ville aldri anbefalt at du tror på den påståtte effekten krystaller har, men vi bare syns det er veldig pene. 

Ikke noe svar: vi bryr oss ikke i mitt hode. 

UI svarer uhyre sjeldent/aldri på noen henvendelser vedr kritikk til bloggerne de representerer. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, omno_guest skrev:

Vet ikke hvor dere har det med seg at krystaller kan helbrede blodpropp. Det har jeg aldri hørt om. 

Krystaller hjelper mentalt men hvis ikke trur på det, så gjør heller ikke krystallene deg noe. Da er de kun pynt 😊

https://www.slideserve.com/karmahealper/how-can-crystals-help-you-in-meditation-karma-healper

Det er blodmangel, ikke blodpropp som jeg skrev :P

Sitat

Få dager etter demonstrasjonen av krystaller på naken babyhud produserte og delte Pihl en reklamevideo for «Mother & Baby Healing Crystal Kit». En perfekt gave for deg som er blitt mor eller gravid, ifølge Pihl.

Sitat

I nettbutikken som selger mor-barn-krystallene, står det blant annet at de «fungerer som en sunblock på negative ytre påvirkninger», «lindrer uro og fremmer søvn» «for både deg og barnet ditt», «styrke kroppens evne til å ta opp mineraler», «gi deg styrke til å kontrollere overforbruk og misbruk» og «styrker lever og lindre blodmangel».

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/Opdjdl/kjendisenes-nye-krystallsyke-ingeborg-senneset?spid_rel=2

Endret av pop up bruker
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor dere har det med seg at krystaller kan helbrede blodpropp. Det har jeg aldri hørt om. 

Krystaller hjelper mentalt men hvis ikke trur på det, så gjør heller ikke krystallene deg noe. Da er de kun pynt 😊

https://www.slideserve.com/karmahealper/how-can-crystals-help-you-in-meditation-karma-healper

Jeg syns det er helt greit at noen føler at krystaller hjelper dem, gir dem en god stemning og så videre. Det blir det samme med religion. Det som ikke er greit er hvis noen som har fysiske sykdommer tyr til steiner i stede for behandling og tror at dette kan hjelpe dem fremfor vitenskaplige metoder. 

Verst syns jeg personlig at stenene kan være gravd ut av slaver, barn og at du risikerer å støtte terrorvirksomheter. Årsaken er at jeg anser det som mindre sannsynlig at noen som har kreft (et eksempel) tyr til steiner fremfor medisiner, enn at norske kvinner kjøper steiner og bidrar til å holde liv i grusomme kår for andre. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Della skrev:

UI svarer uhyre sjeldent/aldri på noen henvendelser vedr kritikk til bloggerne de representerer. 

Men er CP en del av UI? Trodde hun gikk ut da hun lagde eget nettmagasin. 

Uansett syns jeg ikke at UI skal svare. Syns de skal svare selv, jeg. De har et stort magasin og flere ansatte som kan skrive en knagende god forklaring og guide! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, omno_guest said:

Så med andre ord er det et placebo. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, pop up bruker said:

Jeg syns det er helt greit at noen føler at krystaller hjelper dem, gir dem en god stemning og så videre. Det blir det samme med religion. Det som ikke er greit er hvis noen som har fysiske sykdommer tyr til steiner i stede for behandling og tror at dette kan hjelpe dem fremfor vitenskaplige metoder. 

Verst syns jeg personlig at stenene kan være gravd ut av slaver, barn og at du risikerer å støtte terrorvirksomheter. Årsaken er at jeg anser det som mindre sannsynlig at noen som har kreft (et eksempel) tyr til steiner fremfor medisiner, enn at norske kvinner kjøper steiner og bidrar til å holde liv i grusomme kår for andre. 

Det kan , men det er ikke sikkert hennes krystaller er det. Bør være forsiktig å påstå at det er fra slavearbeid, før det er sjekket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, omno_guest skrev:

Er det problem at det er placebo? Absolutt ikke.

det er et problem at noe markedsføres som om det gir virkning, hvis virkningen kun er placebo. Men hvis de er ærlige om at det kun er placeboeffekt, så er det jo greitt.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, omno_guest skrev:

Det kan , men det er ikke sikkert hennes krystaller er det. Bør være forsiktig å påstå at det er fra slavearbeid, før det er sjekket opp.

noen industrier er så skitne, at det er det motsatte som må bevises. Eksempel: Skal jeg kjøpe klær antar jeg at de fleste merker driver uetisk og klimafiendtlig, med mindre de klart sier, og dokumenterer at de ikke gjør det. Det samme gjelder for diamanter, krystaller og smykkesteiner. 

Endret av MissLucy
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, omno_guest said:

Er det problem at det er placebo? Absolutt ikke.

I så fall må du forklare hvorfor det absolutt ikke er et problem. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for persondebatt.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CP og PP svarer aldri på kritikk, så de kommer aldri til å gi noen kommentar på dette. Det er det samme når det gjelder noen av de han er manager for. PP er ikke tilgjengelig for kommentar.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må absolutt ingenting. Alle velger helt selv hva de trur på, og om vil tru på kraften i krystaller eller ikke. Jeg trur på krystaller, men det betyr ikke at jeg mener det erstatter medisinsk behandling. Krystaller kan gjøre det enklere oppnå balanse fordi frekvensen inni krystallene er høy. 🤗 Ha det bra. 🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, omno_guest said:

Må absolutt ingenting. Alle velger helt selv hva de trur på, og om vil tru på kraften i krystaller eller ikke. Jeg trur på krystaller, men det betyr ikke at jeg mener det erstatter medisinsk behandling. Krystaller kan gjøre det enklere oppnå balanse fordi frekvensen inni krystallene er høy. 🤗 Ha det bra. 🤗

Jeg må heller ikke godta den uteblivende forklaringen din. Og jeg må heller ikke erklære deg for å være såvel blåøyd som ignorant, men en mer treffende beskrivelse av kvakksalveriet rinner meg dessverre ikke i hu. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du står fritt til å tro det du vil, men man kan ikke love en virkning som ikke kan dokumenteres. Akkurat som den kristne tv-kanalen Visjon Norge ikke kan si at man ikke rammes av korona-viruset dersom man gir dem 2020 kroner.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2020 den 20.41, omno_guest skrev:

Jeg har ikke påstått at de er fra slavearbeid, men de kan fort være det hvis det ikke er gjort grundige undersøkelser. En annen like viktig ting: når du promoterer noe slikt som krystaller bør det også nevnes at noen krystaller er gravd ut av regelrett slavearbeid, at de som kjøper bør være nøye med hvem de kjøper fra og lenke til trygge forhandlere. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 timer siden, omno_guest skrev:

Det syns jeg absolutt du skal få lov til, og du virker som et fornuftig menneske som ikke ville brukt krystaller i stede for å oppsøke lege ved sykdom. 

Menndet er ikke for oss som forstår at du ikke kan bruke krystaller ved blodmangel, eller vi som undersøker og er kritiske til hvor steine vi kjøper er i fra og hvordan de har blitt utvunnet, vi skal bry oss. 

Det er alle de som ikke undersøker, og for alle de som kanskje tror at krystaller kan kurere blodmangel eller avhengige det er nødvendig med en beskjed og et lite obs. Og arbeider du som påvirker, og påvirker andre til å kjøpe denne varen har du også et ansvar her. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2020 den 15.42, parmanoia skrev:

Jeg synes det verste er at CP kynisk bruker sin nyfødte baby i markedsføring, ikke at krystaller er alternativt. Det burde være hovedfokuset i kritikken til Senneset også. 

Jeg er enig med deg i at det er kritikkverdig, og også burde blitt annonsert. Samtidig er nok ikke akkurat det Senneset sitt område - hun skriver om helse primært. Men absolutt enig i at det er kritikkverdig. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, omno_guest skrev:

Frekvens? 😅 hva slags balanse? Og hvordan kan krystallene gjøre det enklere? 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, omno_guest skrev:

Frekvensen, altså svingningene pr minutt? Hva er det som svinger inne i disse krystallene? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...