Gå til innhold

Lo av at de serverte sodd. Nå er det et HELVETE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sodd for meg smaker oppvaskvann med vonde gummiballer. Jeg ser virkelig ikke fascinasjonen ved den retten, og regner det ikke som mat engang. Så jeg kunne fint og stussa over at noen valgte å servere det i en bursdag. Men jeg synes mannen din er en stor dust som går og forteller det til kameraten sin! Og jeg synes de er like duster som reagerer ved å utestenge deg pga noe jeg anser som en filleting.

Anonymkode: 74de3...99b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Sodd har faktisk tradisjon som festmat helt tilbake til vikingtiden.

Jeg fikk også lyst på sodd, lenge siden sist, ikke spist siden bestemor døde :sukk: hun laget veldig god sodd.

 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Luna Llena skrev:

Sodd har faktisk tradisjon som festmat helt tilbake til vikingtiden.

Jeg fikk også lyst på sodd, lenge siden sist, ikke spist siden bestemor døde :sukk:

 

Her jeg bor nå,serveres det nesten alltid Sodd når det er større forsamlinger,det er tradisjon.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venneparet tenker kanskje at du generelt er kresen og litt snobbete og er vel bekymret for hva du vil synes om maten om de inviterer deg. Ikke kult å høre at noen kritiserer og ler av maten man serverer. 

Anonymkode: 27c26...4da

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Luna Llena skrev:

Sodd har faktisk tradisjon som festmat helt tilbake til vikingtiden.

Jeg fikk også lyst på sodd, lenge siden sist, ikke spist siden bestemor døde :sukk:

 

Nettopp.  Og det sutres over slimete boller og for salt og usj, æsj og vemmelig.  De kan umulig ha spist god sodd laget av noen som kan det.

Uansett greier jeg ikke ta voksne mennesker som sier ÆSJ til mat seriøst.  Jeg blir både sint og flirfull.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke trønder. Har smakt sodd 2 ganger. Begge gangene var det laget "fra bunnen av", av rotekte trøndere. Jeg synes ikke det var spesielt godt, men det gikk da ned på et vis. 

Men problemet ditt, TS, er ikke at du ikke liker sodd.

Problemet ditt er at du har en mann som ikke skjønner hva man skal dele med andre, og hva man skal holde kjeft om. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Dolce skrev:

Jeg er ikke trønder. Har smakt sodd 2 ganger. Begge gangene var det laget "fra bunnen av", av rotekte trøndere. Jeg synes ikke det var spesielt godt, men det gikk da ned på et vis. 

Men problemet ditt, TS, er ikke at du ikke liker sodd.

Problemet ditt er at du har en mann som ikke skjønner hva man skal dele med andre, og hva man skal holde kjeft om. 

Nettopp. 

Anonymkode: d63b6...a1f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden gjør jeg?

For det første er du mer forsiktig i fremtiden om hva du sier til mannen din, siden han tydeligvis ikke forstår hva som er mellom dere og hva han kan ta videre.

Få mannen til å si unnskyld, og at det han fortalte var helt ute av proporsjoner.

 Selv hadde jeg vurdert forholdet til partner om hen var så illojal at hen fortalte interne vitser og tull til andre, men det er nå meg da. Hadde ledd av Sodd i barnebursdag selv (etter at jeg var kommet hjem), dette høres helt ut som barnebursdag, Namsos, 1973.

Anonymkode: 1af66...fb9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Nettopp.  Og det sutres over slimete boller og for salt og usj, æsj og vemmelig.  De kan umulig ha spist god sodd laget av noen som kan det.

Uansett greier jeg ikke ta voksne mennesker som sier ÆSJ til mat seriøst.  Jeg blir både sint og flirfull.

Helt enig, man sier ikke æsj til mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første er du mer forsiktig i fremtiden om hva du sier til mannen din, siden han tydeligvis ikke forstår hva som er mellom dere og hva han kan ta videre.

Få mannen til å si unnskyld, og at det han fortalte var helt ute av proporsjoner.

 Selv hadde jeg vurdert forholdet til partner om hen var så illojal at hen fortalte interne vitser og tull til andre, men det er nå meg da. Hadde ledd av Sodd i barnebursdag selv (etter at jeg var kommet hjem), dette høres helt ut som barnebursdag, Namsos, 1973.

Anonymkode: 1af66...fb9

Enig. 

Eventuelt får mannen si at han er lystløgner. 

Anonymkode: d63b6...a1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Luna Llena skrev:

Helt enig, man sier ikke æsj til mat.

Ts har ikke sagt æsj til noe som helst. Det er ikke dét som er problemstillingen her. 

Anonymkode: d63b6...a1f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hva man liker eller ikke liker; å latterliggjøre andres oppvartning, er bare udannet og frekt. Jeg synes sodd er godt, spiser det gjerne. For meg som østlending er det enkel hverdagsmat, for andre er det festmat. Jeg har fått servert sodd i trønderbryllup. Jeg synes det var litt rart, men sånn gjør de det der.

Hva du gjør nå? Skammer deg. Ber om unnskyldning og passer sleivleppa neste gang.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har fått servert sodd med lammekjøtt i? Ettersom dere gnålet om disse bollene? 

Sodd er godt, og som en annen skrev; mulig de liker det godt, og vil spare deg for opplevelsen, når du tydeligvis ikke orker det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts har ikke sagt æsj til noe som helst. Det er ikke dét som er problemstillingen her. 

Anonymkode: d63b6...a1f

Nei, det største problemet er vel strengt tatt at hun har en mann som tydeligvis helt mangler sosiale antenner og ikke vet når man bør holde kjeft. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest #Rasshøl
26 minutter siden, Leo skrev:

Hvem vet, kanskje de  har tenkt å servere sodd denne helgen også og da er det jo ingen grunn til å invitere noen som de vet ikke setter pris på det! ;)

Jeg mener ikke de Ts. var på besøk hos, men de som ikke tåler å høre at man ikke er særlig begeistret for en rett eller en rett som er fra deres hjemtrakter. Jeg aner ikke om Oslo, har èn rett som byen er kjent for. Men hadde noen ikke likt den, hadde jeg ikke brydd meg. 

Jeg liker heller ikke pølse i vaffel, og mossinger blir ikke fornærmet når jeg har sagt at jeg ikke liker det. 

Jeg har aldri smakt Sandefjordsmør, og jeg har bodd 10 år i sandefjord. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Leo skrev:

Nei, det største problemet er vel strengt tatt at hun har en mann som tydeligvis helt mangler sosiale antenner og ikke vet når man bør holde kjeft. 

Nettopp. Som sagt, vertskapet hadde vært lykkelig uvitende om ikke mannen hadde vært idiot. 

Anonymkode: d63b6...a1f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Jerry Lee said:

 

Uansett greier jeg ikke ta voksne mennesker som sier ÆSJ til mat seriøst.  Jeg blir både sint og flirfull.

Du ville ikke sagt æsj til å spise insekter, blekkspurt, snegler ellr okseballer? Er mat det også...

Anonymkode: 20e1e...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...