Gå til innhold

Lo av at de serverte sodd. Nå er det et HELVETE


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forrige lørdag ble vi invitert i en bursdag til en 5-åring (!). Altså, jeg og min mann. Da vi kom hjem lo jeg veldig av at vertskapet serverte sodd. Nå har min mann prestert og fortelle dette videre til hans venn (faren til 5-åringen). 

Denne helgen inviterer samme par til middag. Min partner er invitert, ikke jeg.

Hva i all verden gjør jeg?

Anonymkode: 08feb...861

Du kan jo be om unnskyldning. .Det var unødvendig av mannen din å fortelle dette videre, så du bør kanskje også ta opp med ham at enkelte ting er ment å være mellom dere.

Endret av Roci
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Det er ikke godt. Alt for salt, ihjel kokte grønnsaker og slimete farse boller. Sodd er nasty. 

Da har du nok bare spist din egen....ikke sodd lagd riktig av noen som kan det!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble nok ikke invitert, fordi du fremsto som smålig og utakknemlig. 
Sodd, skikkelig sodd, er jo sykt godt! Jeg hadde jublet om jeg som voksen fikk det servert, enn grandiosa pizza eller pølse i brød som serveres i barnebursdager, eller vanlig bursdag. Fader jeg tar heller sodd enn annet gryte-mat i konfirmasjoner til og med. 

3 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Det er ikke godt. Alt for salt, ihjel kokte grønnsaker og slimete farse boller. Sodd er nasty. 

Da har du ikke smakt skikkelig sodd, spesielt ikke med dine beskrivelser. At det er nasty er din egen mening, men alt det andre er ikke objektiv riktig dersom du har smakt skikkelig sodd. 

Hos oss så blir det stor ståhei når mamma skal lage sodd. Da inviteres jeg, mine søsken som har flyttet ut, tantebarn, tante og onkel og et søskenbarn. Eller vi inviterer oss selv om mamma ikke gjør det først. Mamma tørr ikke å fortelle oss om hun har hatt sodd bak ryggen vår 😂

Anonymkode: af36a...393

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Summ skrev:

Jeg og typen syns det var merkelig når vi ble servert pannekaker til middag, fordi vi er vant til at det er dessert. Men jeg vet mange bruker det som middag. 

Jeg tror jeg ikke hadde klart å ledd av det da... ikke hjertelig latter liksom... 

men hadde typen gått til vertskapet og sagt at jeg syns det var merkelig, ville jeg spurt om hvordan han mener det er tillit for forholde og gå å si slikt. Ville følt meg latterliggjort... da skulle de lett få ledd av meg, og fint sluttet og invitere meg. 

Ja! Jeg synes ikke pannekake er middag, det er dessert eller kaffemåltid. Men jeg hadde aldri sagt noe, og er helt sikker på at kjæresten ikke hadde sagt noe heller. Vi har da folkeskikk, og vi vet at andre har andre tradisjoner. I aller verste fall blir det en pølse/burger på veien hjem eller at vi lager noe hjemme.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Rasshøl
2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Da har du nok bare spist din egen....ikke sodd lagd riktig av noen som kan det!

Dritt? 

Jeg ville aldri lagd suppe med kjøtt, jeg hater det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest #Rasshøl
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ble nok ikke invitert, fordi du fremsto som smålig og utakknemlig. 
Sodd, skikkelig sodd, er jo sykt godt! Jeg hadde jublet om jeg som voksen fikk det servert, enn grandiosa pizza eller pølse i brød som serveres i barnebursdager, eller vanlig bursdag. Fader jeg tar heller sodd enn annet gryte-mat i konfirmasjoner til og med. 

Da har du ikke smakt skikkelig sodd, spesielt ikke med dine beskrivelser. At det er nasty er din egen mening, men alt det andre er ikke objektiv riktig dersom du har smakt skikkelig sodd. 

Hos oss så blir det stor ståhei når mamma skal lage sodd. Da inviteres jeg, mine søsken som har flyttet ut, tantebarn, tante og onkel og et søskenbarn. Eller vi inviterer oss selv om mamma ikke gjør det først. Mamma tørr ikke å fortelle oss om hun har hatt sodd bak ryggen vår 😂

Anonymkode: af36a...393

Den var lagd av en trønder. Jeg likte det ikke, jeg skal aldri smake det igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig et HELVETE å ikke bli invitert på middag?

Nåvel, du kan takke deg selv. Hvis noen ler av maten jeg lager kan de heller holde seg hjemme, si. 

Anonymkode: c5249...ba3

 

15 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Skjønner ikke problemet? At de serverte sodd? 

Og dere klager over serveringen? 

Og vi skal liksom skjønne din frustrasjon?

I såfall må vi vite litt mer. 

Hææ? 

 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fornærmelse mot vertskapet som inviterte. 

Anonymkode: b1818...a9c

 

14 minutter siden, Chantielle skrev:

Jeg synes du bør beklage oppførselen din til foreldreparet.

Passe teit av mannen din å fortelle dette også da, det hadde jeg gitt han beskjed om.

 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du er så frekk så får du ha det så godt. Sodd er da godt!!

Anonymkode: ba69a...373

 

12 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Da er du ikke helt velbevandret i norsk kultur- og mathistorie. For der første så er det veldig godt. For det andre så gjør du ikke narr av hva folk serverer. Ihvertfall ikke når det faktisk er ordentlig mat som flesteparten liker eller ihvertfall klarer å trykke i seg uten å sutre og sladre. 

 

5 minutter siden, Roci skrev:

Du kan jo be om unnskyldning. .Det var unødvendig av mannen din å fortelle dette videre, så du bør kanskje også ta opp med ham at enkelte ting er ment å være mellom dere.

Men herregud, vertskapet hadde ikke ant noen verdens ting hadde det ikke vært for den teite mannen. Ts har da ingenting å beklage. 

Anonymkode: d63b6...a1f

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ber dem om unnskyldning. Det er han som har tabbet seg ut. Nå må han gjenopprette sin, og din, ære.

Anonymkode: 365c7...07e

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ få si det....jeg kan overse 4 år gamle barn som "griner og liker ikke".   Men jeg takler ikke voksne mennesker som æsjer seg over mat.  Ufattelig lite attraktivt og bare så jævlig motbydelig.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller sodd enn tapasen som har hjemsøkt konfirmasjoner ol. de siste 15 åra. Skikkelig klein mat.

Anonymkode: 6c795...512

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest #Rasshøl

Hvorfor blir dere så jævla fornærma,  når andre ikke liker maten fra deres hjemtrakter? Det er mye norsk tradisjonsmat jeg ikke liker. Slutt å vær så nærtagende folkens!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg fryktelig lyst på sodd.. 

Anonymkode: 5b1f0...da5

Jeg også! Synd jeg ikke kan komme meg ut på butikken nå 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Jeg MÅ få si det....jeg kan overse 4 år gamle barn som "griner og liker ikke".   Men jeg takler ikke voksne mennesker som æsjer seg over mat.  Ufattelig lite attraktivt og bare så jævlig motbydelig.

Det er ingen som har æsjet her, bortsett fra i ditt hode. 

Ts lo, til mannen sin, etter at de kom hjem. 

Kan ikke folk lese? 

Anonymkode: d63b6...a1f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville heller ikke ha invitert noen på middag som jeg mistenkte kom til å le av av maten jeg serverte etterpå. Sodd er dessuten helt grei mat som er regnet som festmat så god som noen i deler av landet selv om det ikke er min personlige favoritt. 

Både du og mannen din bør for øvrig lære seg å holde kjeft. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, #Rasshøl skrev:

Hvorfor blir dere så jævla fornærma,  når andre ikke liker maten fra deres hjemtrakter? Det er mye norsk tradisjonsmat jeg ikke liker. Slutt å vær så nærtagende folkens!!!

Hvem vet, kanskje de  har tenkt å servere sodd denne helgen også og da er det jo ingen grunn til å invitere noen som de vet ikke setter pris på det! ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Hvorfor blir dere så jævla fornærma,  når andre ikke liker maten fra deres hjemtrakter? Det er mye norsk tradisjonsmat jeg ikke liker. Slutt å vær så nærtagende folkens!!!

Fornærma?  Nei.   Irritert over voksne mennesker som æsjer seg og sutrer over mat? Ja!

Faen..er du 4 år?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg fryktelig lyst på sodd.. 

Anonymkode: 5b1f0...da5

Samme her 😂

Anonymkode: af36a...393

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...