Gå til innhold

Finnes det noe som kan holde meg sovende hele natten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trening.

Og man trenger ikke alltids 6-8 timer søvn. Det spørs på livsstil, kosthold osv osv. Mange klarer seg fint på 2-3 timer søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke på tinder og er avholds  😉

Immovane er altså bedre enn stillnoct?

Må høre med legen om dem 

Anonymkode: e5c22...32f

Ja, imovane gjør at man sovner like enkelt som på stilnoct, men man sover lengre på dem.

 

41 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Men avhengighetsskapende medisiner passer ikke for alle. Og det er ikke noe alle ønsker.

Det finnes andre alternativer som ikke er avhengighetsskapende. Og det er verdt å vite om, og prøve først. 

Ts ønsker noe som holder henne sovende lenger enn stilnoct og det gjør imovane. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Atomlynet skrev:

Legg vekk tinder når du skal sove, men Imovane er det du ser etter. 

Er ikke mennesker som trenger medisiner for å sove sinnsvake da?

Anonymkode: 41bd4...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et kosttilsskud som heter ZMA etter forslag fra legene min pga plager med kramper i beina om natta blant annet. Det er magnesium, sink og vitamin b6.

MEN de gjør i tillegg at jeg sover tyngre også. Dette er altså ikke en sovemedisin, men kan kanskje hjelpe på søvnen allikevel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Stilnoct og Imovane er bare innsovningsmedisiner. Vallergan er mye bedre da, men husk at kroppen bygger seg opp toleranse for medisiner. Så det lønner seg å ta en pause fra Vallergan ca en uke hver måned. Hør med legen angående dette, så du kan bruke noe annet innimellom. 

 

 

Anonymkode: cc842...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Imovane/zopiclon er innsovningstabletter med kort halveringstid (som stilnoct). Jeg sover på det, men i krise trengs det sikkert mer.

Du kan ha god effekt av seroquel/quetiapin, eventuelt i kombinasjon med innsovningsmedisin. Hør med legen. :) 

Anonymkode: 12b5b...e83

Ikke be om seroquel, det er en antipsykotisk medisin som ofte gis i små doser for å hjelpe på tankekjør, samt at den gjør deg trøtt. Ulempen er en hangover som er helt jævli!!! Du blir slapp og trøtt hele tiden 😖😖😖

Anonymkode: af061...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stilnoct er ikke et benzodiazepin. 

Anonymkode: 0a8ce...612

Det er ikke det, men et benzodiazepinlignende preparat er det derimot klassifisert som. Det samme gjelder Imovane. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Sedix i perioder der jeg våkner opp mye, får ikke hangover dagen derpå (men nå har jeg ikke prøvd Vallergan så jeg vet ikke om jeg hadde fått det av den).

Jeg vet at skjerm ikke anbefales, men dersom jeg skulle fulgt rådet om å gå å legge meg med en gang jeg føler meg trøtt så hadde jeg blitt sprø. I periodene med dårlig søvn sovner jeg heller foran TV'n enn å stå opp og legge meg i senga, for da er jeg lys våken igjen. I de dårlige periodene må jeg bare sovne der det går; bare å f.eks. legge fra meg boka og slå av lyset får meg våken igjen. TV'n slår seg av automatisk etter en stund og jeg har en behagelig sofa :laugh: Heldigvis er det ikke slik hele tiden, og jeg fungerer uansett bra på lite søvn så lenge det er en viss kvalitet på den søvnen jeg får.

Anonymkode: 63c8f...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke mennesker som trenger medisiner for å sove sinnsvake da?

Anonymkode: 41bd4...0c3

Er ikke mennesker som kommer med kommentarer som dette, nokså usympatiske, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle råd. 

Hva er seroquel? Og hvilke allergi medisiner funker som sove medisin?

Da jeg fikk stillnoct fikk jeg beskjed om at den ikke var avhengighetsskapende. Jeg kan klare en natt eller to innimellom, uten medisin, men stort sett trenger jeg noe. 

Problemet er jo at jeg våkner igjen og da er jeg lys våken. Har over lang tid nå sovet ca 2-3 timer pr natt. Måler med fitbiten min også...og det står "poor" og noen ganger "fair" på søvnkvalitet 

Trener en del og vet det fremmer søvn. Men sliter likevel... 

Anonymkode: e5c22...32f

Dette er tull. Skremmende at en lege skriver ut medisiner som kan føre til avhengighet,og sier at det ikke er det

Anonymkode: e2385...e0e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er tull. Skremmende at en lege skriver ut medisiner som kan føre til avhengighet,og sier at det ikke er det

Anonymkode: e2385...e0e

Ja, det har du rett i. Pluss at legene også burde informere om toleranse, at man trenger mer og mer for å sovne etter hvert som man bruker både Stilnoct og Imovane. Vallergan også, selv om ikke det er avhengighetsskapende. 

Anonymkode: cc842...232

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk Melatonin-tabletter hos legen siden jeg slet med at jeg våknet flere ganger om natten. Det er hormon som styrer søvn og legen mente jeg kunne mangle dette og at jeg kunne forsøke disse tablettene for påfyll. Det funker ganske bra.

Anonymkode: 2730b...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for alle råd. 

Hva er seroquel? Og hvilke allergi medisiner funker som sove medisin?

Da jeg fikk stillnoct fikk jeg beskjed om at den ikke var avhengighetsskapende. Jeg kan klare en natt eller to innimellom, uten medisin, men stort sett trenger jeg noe. 

Problemet er jo at jeg våkner igjen og da er jeg lys våken. Har over lang tid nå sovet ca 2-3 timer pr natt. Måler med fitbiten min også...og det står "poor" og noen ganger "fair" på søvnkvalitet 

Trener en del og vet det fremmer søvn. Men sliter likevel... 

Anonymkode: e5c22...32f

Hei, jeg tar seroquel/quetiapin. Funker som bare det, jeg får sove og sover hele natten på dem. 

Ville samtidig tenkt meg nøye om før jeg startet på dem... har tatt dem i 3 år og har prøvd å slutte flere ganger, uten hell. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har du rett i. Pluss at legene også burde informere om toleranse, at man trenger mer og mer for å sovne etter hvert som man bruker både Stilnoct og Imovane. Vallergan også, selv om ikke det er avhengighetsskapende. 

Anonymkode: cc842...232

Det er nå en sannhet med modifikasjoner. Jeg gikk på Imovane i to år. 7,5 mg da jeg startet og samme mengde da jeg sluttet. 

Anonymkode: 21385...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nozinan!! Ved en passende dose kommer du til å sove bedre enn du noensinne har gjort, heller ikke vanedannende..

Innsovnings medisiner som f.eks Imovane mister sin virkning etter daglig bruk i ca en uke, pluss du risikerer hang over, avhengighet osv..

Anonymkode: 96b95...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnOnYm jEnTe. skrev:

Hei, jeg tar seroquel/quetiapin. Funker som bare det, jeg får sove og sover hele natten på dem. 

Ville samtidig tenkt meg nøye om før jeg startet på dem... har tatt dem i 3 år og har prøvd å slutte flere ganger, uten hell. 

Enig, de er et mareritt å slutte på. Jeg stod på seroquel og imovane (to tabletter) i over 4 år. Klarte lett å kutte ut imovane, men seroquel sliter jeg fortsatt med. Er gravid og bør slutte, men det er et helvete.

Anonymkode: 904f2...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nå en sannhet med modifikasjoner. Jeg gikk på Imovane i to år. 7,5 mg da jeg startet og samme mengde da jeg sluttet. 

Anonymkode: 21385...dca

Sikkert individuelt, men jeg måtte opp i dobbel dose. Hadd dog ikke noe problem med å slutte med de etter 4 år fast på de.

Anonymkode: 904f2...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, 334 skrev:

Trening.

Og man trenger ikke alltids 6-8 timer søvn. Det spørs på livsstil, kosthold osv osv. Mange klarer seg fint på 2-3 timer søvn.

Nei, det er ikke mange som trenger så lite søvn. Hvis man våkner hver morgen og ikke føler seg uthvilt så har man et søvnproblem. Da hjelper det ikke at det finnes mennesker som takler et par timer. Lite søvn er roten til mange sykdommer.

Anonymkode: 9a9f0...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nå en sannhet med modifikasjoner. Jeg gikk på Imovane i to år. 7,5 mg da jeg startet og samme mengde da jeg sluttet. 

Anonymkode: 21385...dca

Men uansett blir det feil at en lege fremme denne type medisiner som ikke avhengighetsskapende 

Anonymkode: e2385...e0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Linn35 skrev:

Er ikke mennesker som kommer med kommentarer som dette, nokså usympatiske, tro?

Hehe, bare les hva han skriver i andre tråder 

Anonymkode: 41bd4...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...