Gå til innhold

Finnes det noe som kan holde meg sovende hele natten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men uansett blir det feil at en lege fremme denne type medisiner som ikke avhengighetsskapende 

Anonymkode: e2385...e0e

Ja de er jo avhengighetsskapende, men det betyr jo ikke at man må opp i dose for å fortsatt ha effekt. Det er mer det at mange opplever å ikke lenger være i stand til å sovne av seg selv når de slutter på dem. Og andre seponeringssymtomer. 

Anonymkode: 21385...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bestandig hatt et godt sovehjerte. Ingen problemer med å sovne, og sover godt natten igjennom. Med visse unntak selvfølgelig, sånn som det er for alle. Men etter jeg gikk igjennom en krise ifjor fikk jeg virkelig kjenne på hvordan det å ikke få sove føles. Og det er virkelig helt grusomt. Plutselig kunne jeg ligge å stirre i taket i mange timer, selv om jeg var så trøtt at ikke klarte å gjøre noe som helst, og våkne igjen et par timer senere, helt utkjørt.

Fikk utskrevet imovane, og det ble redningen. Måtte ha sykmeldt meg hvis ikke, for det holdt seriøst på å klikke for meg på grunn av søvnmangel. Tok en halv imovane hver kveld i flere måneder, det var så deilig å vite at jeg ikke skulle ligge å stirre i taket og tenke mørke tanker, men faktisk sove.

Nå har jeg bearbeidet det jeg opplevde ifjor, og har ikke søvnproblemer lenger. Sluttet med imovane uten problemer. Det er alikevel godt å vite at medisinn ligger der, og at jeg faktisk ikke trenger å ligge i senga i 5-6 timer i strekk, og ikke falle til ro. For det er ganske jævlig. Fikk heller aldri noen bivirkninger av tablettene, bortsett fra en svak metallsmak i munnen.

Anonymkode: 876e6...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, bare les hva han skriver i andre tråder 

Anonymkode: 41bd4...0c3

Les hva "han" skriver i andre tråder? Vel for det første skriver "han" her som anonym, så det er umulig å "finne ham" i andre tråder....For det andre, skriver du jo faktisk om deg selv....at DU skriver (antakelig en hel masse svada) i andre tråder....Du vet at den "anonymkoden" din er lik når du skriver i samme tråd? ;)  lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Familytree
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er seroquel?

Kvetiapin. Behandling av schizofreni og maniske episoder hovedsakelig. 

1. Fysisk aktivitet og kosthold lite i karbohydrater eller tungt fett.
2. Sov tidlig og nok timer (7-8 timer, hvis du sover mer, så sjekk kostholdet eller rutinen), kroppen utvikler bedre søvn hvis den oppstår mellom 22 og 4 timer.
3. Drikk vann før du sover og / eller dusjer.
4. Unngå mobiltelefoner og skjerm eller lys på soverommet.
5. Mange benzodiazepiner fremmer søvn, men opprettholder den ikke. Det vil si at medisinen ikke hindrer deg i å stå opp om natten. Det er ikke verst fordi medisinene som hjelper deg med å opprettholde søvn har stor risiko og flere bivirkninger, de bør ikke kombineres med andre medisiner.
6. Snakk med legen din og psykiateren. Du kan ha en sykdom eller en søvnforstyrrelse. Den beste løsningen mot søvnløshet er kognitiv atferdsterapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...