GrønnNellik68 Skrevet 27. desember 2019 #881 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, Bente1234 skrev: Det er ikke lissom at han skal hentes av tre uniformerte politi menn og tvangs føres til mor det er snakk om. Da hadde d blitt ramaskrik... her er om å gjøre hvis gutten ønsker kontakt med sin mor så har han rett til det jfr paragraf 8 ... i menneskerettighetsloven. Hvorfor er det så fælt da å prøve å følge den loven ?? Hans rett som er blitt krenket her. Helt enig i alt det Fardal driver med ikke er konstruktivt for å få ett bedre bv i Norge. Det er ett paradoks at det er greit å bryte menneskerettigheter i ett land som lissom skal være foregangsland på å kjempe for menneskerettigheter og på toppen av alt deler ut fredsprisen som vanligvis går til folk som har kjempet for menneskerettigheter. Men de glemmer tilstanden i eget land desverre og er totalt uinteressert i å bedre det heller. 1
utenlandsk Skrevet 27. desember 2019 #882 Skrevet 27. desember 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan vet du om denne gutten i det hele tatt føler på noe slags behov på det nåværende tidspunkt for å ta opp kontakt med ei dame han ikke kjenner. Han er 11 år og har det så langt man kan forstå bra i sin tilværelse. Trude Lobben har behov for å være sammen med og bli kjent med sin sønn, det er ikke sikkert han har det samme behovet. Han bør på lik linje med andre adoptere få vite sin informasjon når han ønsker det, så kanskje han en dag får behov for å kontakte Trude. Mener du at gutten skal tvinges i gang med samvær? At det en gang ble begått brudd på menneskerettighetene betyr ikke at man 11 år etter tar opp igjen tråden som om ingenting har skjedd i mellomtiden. Det er et lite menneske involvert. Anonymkode: f27d9...f76 Jeg tror den beste tilnærmingen for øyeblikket er tilnærmingen fra tingretten. Samvær 3 ganger 3 timer per uke for start. Og så se hvor det går. Pluss unnskyldninger fra offentlige myndigheter for full separasjon i flere år. 1
utenlandsk Skrevet 27. desember 2019 #883 Skrevet 27. desember 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan er det barnets beste å møte en dame det ikke kjenner, som har truet med å jule opp foreldrene hans, truet med å kidnappe han, og generelt oppført seg skremmende på Internett? Anonymkode: 31e69...e41 Truet? Henvis til bevisene. Bitre ønsker er ikke trusler. 1
utenlandsk Skrevet 27. desember 2019 #884 Skrevet 27. desember 2019 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er på ingen måte slått fast at adopsjonen var feil. Les dommen. Anonymkode: 62dda...535 Det har vært alvorlige mangler i beslutningsprosessen, så vet ingen kan vite om beslutningen var god eller ikke. Det er imidlertid en klar brudd på menneskerettighetene til barnet. Ethvert inngrep i hans biologiske familie krever at intervensjonen (og omfanget av intervensjonen) var nødvendig i et demokratisk samfunn. Norge kunne ikke bevise det før EMD, derav adopsjonen var i strid med menneskerettighetene, nå er det en bedømt sak. Derfor må det på forespørsel fra partiforsøk være mulig. Endret 27. desember 2019 av utenlandsk 1
utenlandsk Skrevet 27. desember 2019 #885 Skrevet 27. desember 2019 (endret) Det er det største problemet. Jeg forventer at dommen fra EMD skal inneholde flere linjer som barnet har blitt tilkalt og bedt om flere ganger de siste 10 årene og barnets stemme dokumentert. Det er tydeligvis ikke barnets beste at staten tvinger ham bort for hvem som vet hvor god grunn, når Strasbourg endelig ser på kortene viser det seg at påstandene om adopsjon har vært en tom bløff. Fjernet sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 8. februar 2020 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #886 Skrevet 27. desember 2019 En biologisk mor som har hengt ut fosterhjemmet med bilder, navn og jeg tror til og med adresse eller telefonnummer, som har sagt hun vil kidnappe gutten - det er ikke bare bare å arrangere samvær, akkurat. Hun fremstår veldig enkel og umoden i filmen med Rune Fardal. Hun gir ikke inntrykk av å forstå barnets behov, sier f eks kampklar og tydelig at han skal hjem før jul - uten å tenke på at han har andre foreldre nå, og et annet hjem. Hadde jeg vært guttens adoptivforelder, hadde jeg ventet med samvær til gutten ble større, med mindre han selv ber om å treffe henne. Anonymkode: 8f6a3...eef 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2019 #887 Skrevet 27. desember 2019 26 minutter siden, utenlandsk skrev: Truet? Henvis til bevisene. Bitre ønsker er ikke trusler. Jeg foreslår at du setter deg bedre inn i saken og Trudes handlinger, istedenfor å kreve at alle andre må komme med eksakte kildehenvisninger til deg. Har du ikke tid til det, er det greit, men da burde du ikke uttale deg så voldsomt bastant om saken. Anonymkode: 31e69...e41 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #888 Skrevet 28. desember 2019 18 timer siden, utenlandsk skrev: Jeg tror den beste tilnærmingen for øyeblikket er tilnærmingen fra tingretten. Samvær 3 ganger 3 timer per uke for start. Og så se hvor det går. Pluss unnskyldninger fra offentlige myndigheter for full separasjon i flere år. 3 ganger 3 timer per uke? Vet du hvordan hverdagen til en 11-åring er? Min 11-åring har følgende program: mandag: skole, lekser og fotballtrening tirsdag: skole, lekser og venner. onsdag: skole, lekser og fotballkamp. torsdag: skole, lekser og fotballtrening. fredag: skole, lekser og være med venner helg: ofte cup eller andre ting hun ønsker å være med på. Fotball er i fotballsesong, det andre halvåret er det håndball. Men du tenker at nå skal denne gutten bruke 9 timer per uke på å bli kjent med mor? Anonymkode: f27d9...f76 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #889 Skrevet 28. desember 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3 ganger 3 timer per uke? Vet du hvordan hverdagen til en 11-åring er? Min 11-åring har følgende program: mandag: skole, lekser og fotballtrening tirsdag: skole, lekser og venner. onsdag: skole, lekser og fotballkamp. torsdag: skole, lekser og fotballtrening. fredag: skole, lekser og være med venner helg: ofte cup eller andre ting hun ønsker å være med på. Fotball er i fotballsesong, det andre halvåret er det håndball. Men du tenker at nå skal denne gutten bruke 9 timer per uke på å bli kjent med mor? Anonymkode: f27d9...f76 Jeg synes også forslaget høres helt vilt ut. Vitner om at vedkommende ikke har peiling på barn, litt som Trude selv som ser på barnet som en eiendel hun skal få tilbake. Anonymkode: 31e69...e41 10
riesling Skrevet 28. desember 2019 #890 Skrevet 28. desember 2019 19 timer siden, utenlandsk skrev: Jeg tror den beste tilnærmingen for øyeblikket er tilnærmingen fra tingretten. Samvær 3 ganger 3 timer per uke for start. Og så se hvor det går. Pluss unnskyldninger fra offentlige myndigheter for full separasjon i flere år. Har tingretten kommet med en ny dom i denne saken? Eller snakker du på generelt grunnlag? 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #891 Skrevet 28. desember 2019 1 minutt siden, riesling skrev: Har tingretten kommet med en ny dom i denne saken? Eller snakker du på generelt grunnlag? Tror hun mener på generelt grunnlag, altså det som ofte innvilges familier når barn skal tilbake etter en langvarig omsorgsovertakelsen. Men det er ikke det som er tilfellet her. Vedkommende har ikke peiling på norsk rett, barn, eller hva dommen innebærer. Anonymkode: 31e69...e41 3
riesling Skrevet 28. desember 2019 #892 Skrevet 28. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror hun mener på generelt grunnlag, altså det som ofte innvilges familier når barn skal tilbake etter en langvarig omsorgsovertakelsen. Men det er ikke det som er tilfellet her. Vedkommende har ikke peiling på norsk rett, barn, eller hva dommen innebærer. Anonymkode: 31e69...e41 Takk og lov, ble litt bekymret nå!
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #893 Skrevet 28. desember 2019 3 minutter siden, riesling skrev: Har tingretten kommet med en ny dom i denne saken? Eller snakker du på generelt grunnlag? Jeg tror hun sikter til tilnærming som brukes for spedbarn. For en elleveåring vil jo dette være en voldsom inngripen i dagliglivet. Anonymkode: f27d9...f76 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #894 Skrevet 28. desember 2019 23 timer siden, utenlandsk skrev: Jeg tror den beste tilnærmingen for øyeblikket er tilnærmingen fra tingretten. Samvær 3 ganger 3 timer per uke for start. Og så se hvor det går. Pluss unnskyldninger fra offentlige myndigheter for full separasjon i flere år. Man starter ikke et samvær i denne situasjonen med 3 timer 3 ganger i uka...Beklager, du har rett og slett ikke peiling på hva du skriver om. Alternativt tenker du kun på mor i denne saken, og ikke barnet... Anonymkode: 14d62...bb0 6
utenlandsk Skrevet 28. desember 2019 #895 Skrevet 28. desember 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Man starter ikke et samvær i denne situasjonen med 3 timer 3 ganger i uka...Beklager, du har rett og slett ikke peiling på hva du skriver om. Alternativt tenker du kun på mor i denne saken, og ikke barnet... Anonymkode: 14d62...bb0 Jeg tenker ikke bare på moren. Den andre måten, for ikke å starte et møte i det hele tatt, er bevist å krenke menneskerettighetene til barnet så vel som moren. Så bedre å slutte å sabotere forberedelser til familiegjenforeninger.
utenlandsk Skrevet 28. desember 2019 #896 Skrevet 28. desember 2019 6 hours ago, AnonymBruker said: Tror hun mener på generelt grunnlag, altså det som ofte innvilges familier når barn skal tilbake etter en langvarig omsorgsovertakelsen. Men det er ikke det som er tilfellet her. Vedkommende har ikke peiling på norsk rett, barn, eller hva dommen innebærer. Anonymkode: 31e69...e41 Grunnlov § 92 ?
utenlandsk Skrevet 28. desember 2019 #897 Skrevet 28. desember 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: 3 ganger 3 timer per uke? Vet du hvordan hverdagen til en 11-åring er? Min 11-åring har følgende program: mandag: skole, lekser og fotballtrening tirsdag: skole, lekser og venner. onsdag: skole, lekser og fotballkamp. torsdag: skole, lekser og fotballtrening. fredag: skole, lekser og være med venner helg: ofte cup eller andre ting hun ønsker å være med på. Fotball er i fotballsesong, det andre halvåret er det håndball. Men du tenker at nå skal denne gutten bruke 9 timer per uke på å bli kjent med mor? Anonymkode: f27d9...f76 Jeg tror at betydelig mindre sannsynligvis ikke ville være tilstrekkelig til å forberede seg til familiegjenforening. Det store spørsmålet er å slutte å krenke menneskerettighetene til både barnet og moren ved å slutte med isolasjon eller ikke. 1
utenlandsk Skrevet 28. desember 2019 #898 Skrevet 28. desember 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Man starter ikke et samvær i denne situasjonen med 3 timer 3 ganger i uka...Beklager, du har rett og slett ikke peiling på hva du skriver om. Alternativt tenker du kun på mor i denne saken, og ikke barnet... Anonymkode: 14d62...bb0 Jeg er enig i at dette burde ha startet for flere år siden. Imidlertid kan urettmessig opptreden fra offentlige myndigheter i flere år på ingen måte være en grunn til å ikke starte den.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #899 Skrevet 28. desember 2019 27 minutter siden, utenlandsk skrev: Grunnlov § 92 ? Ja, det vil være en vesentlig krenkelse av menneskerettighetene til gutten å tvinge ham til 3 timer samvær 3 ganger i uken. Anonymkode: 31e69...e41 7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #900 Skrevet 28. desember 2019 24 minutter siden, utenlandsk skrev: Jeg tror at betydelig mindre sannsynligvis ikke ville være tilstrekkelig til å forberede seg til familiegjenforening. Det store spørsmålet er å slutte å krenke menneskerettighetene til både barnet og moren ved å slutte med isolasjon eller ikke. Men det er ikke snakk om noen familiegjenforening her. Han er i familien sin.... Selv om adopsjonen ble bestemt for tidlig, så betyr det ikke at adopsjon aldri skulle skjedd, og i hvert fall ikke at omsorgsovertakelsen var feil. Anonymkode: 31e69...e41 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå