AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #841 Skrevet 23. desember 2019 4 minutter siden, utenlandsk skrev: I tilfelle avgjørelsen om foreldre er uegnet (på lang sikt) er vilkårlig, er det maktmisbruk. Spesielt hvis beslutningen om langsiktig separasjon tas raskt. Uten forsøk på hjelpetiltak og forsøk på familiegjenforening, uten klare bevis for alvorlig vold eller seksuelle overgrep osv ... I dette spørsmålet bærer staten den fulle bevisbyrden! Jf. Artikkel 8 av EMK. Hvordan mener du man skal klare å finne «klare bevis» for seksuelle overgrep? Anonymkode: 31e69...e41
utenlandsk Skrevet 23. desember 2019 #842 Skrevet 23. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan mener du man skal klare å finne «klare bevis» for seksuelle overgrep? Anonymkode: 31e69...e41 Pasientjournal av en lege? I det faktiske tilfellet var grunnlaget for beslutningene manglende omsorg. Det ble aldri mistenkt om seksuelle overgrep...
utenlandsk Skrevet 23. desember 2019 #843 Skrevet 23. desember 2019 1 hour ago, jabx said: Nei, kristne og muslimske og andre religiøse familier bør ikke få fungere som plasseringshjem. Å tvinge religion på barn grenser mot mishandling. I tillegg til å tvinge ateisme eller agnostisisme er også misbruk! Gå tilbake i historien og les litt fra Locke først. Religionsfrihet kommer med rett til privatliv og familieliv. Familien selv krenker ikke det med hensyn til veldig små barn. Inngrepet i familien kan krenke det. 1
utenlandsk Skrevet 23. desember 2019 #844 Skrevet 23. desember 2019 1 hour ago, jabx said: Barnehatere som mener mishandling er barn er greit, er sjokkerte. Hvem bryr seg? Du antar at alle kritikker om barnevern er barnevern hatere, og også at barnevern hatere gleder seg over vold. Begge forutsetningene er åpenbart falske. Slike kommentarer prøver bare å avskjære en dialog som kan være basert på fakta. På reelle fakta og ikke bare på vurderinger om hvem som vet hvor tynt faktagrunnlag. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #845 Skrevet 23. desember 2019 (endret) På 23.12.2019 den 12.03, utenlandsk skrev: Pasientjournal av en lege? I det faktiske tilfellet var grunnlaget for beslutningene manglende omsorg. Det ble aldri mistenkt om seksuelle overgrep... Hvilket faktiske tilfelle? Jeg trodde du snakket på generelt grunnlag. Seksuelle overgrep kan ikke alltid dokumenteres av lege. Det er ikke alt seksuelt overgrep som gir spor på kroppen til barnet. Det kan dermed være vanskelig å få «klare bevis», men det kan likevel være veldig klart hva som foregår og at barnet må tas ut av situasjonen. Anonymkode: 31e69...e41 Ryddet for sitat av slettet innlegg, og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 7. februar 2020 av Perelandra 4
utenlandsk Skrevet 23. desember 2019 #846 Skrevet 23. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hun får heldigvis aldri det. Det vil være en større krenkelse av menneskerettighetene hans å fjerne han fra det som nå er hans familie. [...] Hvilket faktiske tilfelle? Jeg trodde du snakket på generelt grunnlag. Seksuelle overgrep kan ikke alltid dokumenteres av lege. Det er ikke alt seksuelt overgrep som gir spor på kroppen til barnet. Det kan dermed være vanskelig å få «klare bevis», men det kan likevel være veldig klart hva som foregår og at barnet må tas ut av situasjonen. Anonymkode: 31e69...e41 Siden mangelen på tilknytning bare er bivirkningen av tvangsseparasjon, er du ikke sant. BARNEA ET CALDARARU c. ITALIA Jf. http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-174445 Spesielt i den aktuelle saken har Storkammer av EMD erklært at det har vært alvorlige mangler i beslutningsprosessen, spesielt med hensyn til kravet du fremmet. Det betyr at det ikke var tilstrekkelig bevis for nødvendigheten av en så hard inngripen i et demokratisk samfunn. I tilfelle nødvendigheten av slik inngrep ikke kan bevises enn at inngrepet i seg selv (å holde barnet atskilt) er den større krenkelsen. Grand Chamber of EMD har dømt dette emnet. Du har ytringsfriheten til å ikke være enig med dem, men domstolene har mandat til å estabilisere fakta, og ordet til Grand Chamber of EMD er bindende.
utenlandsk Skrevet 23. desember 2019 #847 Skrevet 23. desember 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Fortunately, she never gets it. It would be a greater violation of his human rights to remove him from what is now his family. What is the actual case? I thought you were talking on a general basis. Sexual abuse may not always be documented by a physician. It is not all sexual abuse that traces the body of the child. It can thus be difficult to get "clear evidence", but it can still be very clear what is going on and that the child must be removed from the situation. Anonymous code: 31e69 ... e41 Det er noen tilfeller som er vanskelig å oppdage. Medisinsk journal var et trivielt eksempel. Det kan være andre typer bevis også. Imidlertid er det ingen henvisning til slike bevis i EMD-dommene. I tilfelle norske myndigheter skulle trodd at dette er tilfelle, burde foreleggelsen av den norske regjeringen ha henvist til den, og den burde vært behandlet i dommen.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #848 Skrevet 23. desember 2019 1 time siden, utenlandsk skrev: Noen (kanskje kirsebærplukkede) forteller det. Og andre blir rett og slett ikke hørt i det hele tatt. I tilfelle barna blir hørt (tilkalt personlig) og de forteller at de vil ha mindre kontakt, kan det være greit. Hvis bare fosterforeldre forteller at slutten av besøkelsestiden gjorde barnet trøtt, er det utilstrekkelig grunn - ettersom tvangsskillelse fra den elskede lenge er selvfølgelig utmattende. Javel, så du sår tvil om barnevernbarnas egen organisasjon? Har ikke de rett til å ha en stemme synes du? Kjenner konspirasjonsteoriene ingen ende? Du burde ha møtt dem og hørt historiene deres. Og skammet deg. Anonymkode: f27d9...f76 2
utenlandsk Skrevet 23. desember 2019 #849 Skrevet 23. desember 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker said: Javel, så du sår tvil om barnevernbarnas egen organisasjon? Har ikke de rett til å ha en stemme synes du? Kjenner konspirasjonsteoriene ingen ende? Du burde ha møtt dem og hørt historiene deres. Og skammet deg. Anonymkode: f27d9...f76 Jeg har lest det åpne brevet om barnevern fra sommeren 2015 og har siden fulgt reaksjonene. Jeg har magefølelsen av at alt er prøvd for å holde rotet under teppet. https://avskildabarn.se/2016/03/30/notice-of-concern-the-situation-within-norwegian-child-protection-services/ Jeg har også lest dommer fra EMD, og de reiser alvorlig tvil om domstoler tar vilkårlige avgjørelser i barnevernssaker. Alvorlige mangler i beslutningsprosessen slik Storkammer av EMD har uttrykt. Endret 23. desember 2019 av utenlandsk
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #850 Skrevet 23. desember 2019 Akkurat nå, utenlandsk skrev: Jeg har lest det åpne brevet om barnevern fra sommeren 2015 og har siden fulgt reaksjonene. Jeg har magefølelsen av at alt er prøvd for å holde rotet under teppet. https://avskildabarn.se/2016/03/30/notice-of-concern-the-situation-within-norwegian-child-protection-services/ Jeg har også lest dommer fra EMD, og de reiser alvorlig tvil om domstoler tar vilkårlige avgjørelser i barnevernssaker. Alvorlige mangler i beslutningsprosessen slik Storkammer av EMD har uttrykt. Hva du har lest og tenker om situasjonen er meg fullstendig likegyldig. Det at du mistror barn og ungdom som engasjerer seg og forteller om sine erfaringer gjør meg imidlertid forbanna. Det hjelper ikke å gjemme seg bak fancy ordbruk og lovparagrafer og samtidig sverte den svakeste part med erfaring. Anonymkode: f27d9...f76 2
utenlandsk Skrevet 23. desember 2019 #851 Skrevet 23. desember 2019 2 hours ago, jabx said: Nei, det er langt flere enn to saker som er behandlet i EMD, og ingen av disse har handlet om selve omsorgsovertakelsen. Imidlertid er det flere innlagte saker i påvente. Vi får se før eller senere... 1
utenlandsk Skrevet 23. desember 2019 #852 Skrevet 23. desember 2019 2 hours ago, jabx said: Gjør biologiske foreldre det? Alltid? Skjerp deg. Ikke alltid. Det er klart. Statistikken er imidlertid også klar. I tilfelle det ikke er overveldende bevis på alvorlig vold eller seksuelle overgrep osv., Klarer barn seg på sikt bedre i problematiske familier enn i fosterhjem på statistisk nivå. 1
utenlandsk Skrevet 23. desember 2019 #853 Skrevet 23. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hva du har lest og tenker om situasjonen er meg fullstendig likegyldig. Det at du mistror barn og ungdom som engasjerer seg og forteller om sine erfaringer gjør meg imidlertid forbanna. Det hjelper ikke å gjemme seg bak fancy ordbruk og lovparagrafer og samtidig sverte den svakeste part med erfaring. Anonymkode: f27d9...f76 "Det at du mistror barn og ungdom som engasjerer seg og forteller om sine erfaringer gjør meg imidlertid forbanna" ??? Først og mest stoler jeg ikke på norske domstoler i tvangssaker for barnevern. Jeg tror de ofte tar vilkårlige avgjørelser til fordel for separasjon, ganske enkelt sier de tror versjonen av barnevern uten å forsøke å tilkalle barnet personlig eller å konfrontere vitner og eksperter i rettssalen. Det mest kritiske jeg synes er at det ikke er berettiget at barna blir hørt personlig i rettssalen. Hvordan har du konkludert med at jeg ikke stoler på barn? Jeg stoler bare ikke på at deres stemme alltid er representert av offentlige myndigheter!
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #854 Skrevet 23. desember 2019 6 minutter siden, utenlandsk skrev: Ikke alltid. Det er klart. Statistikken er imidlertid også klar. I tilfelle det ikke er overveldende bevis på alvorlig vold eller seksuelle overgrep osv., Klarer barn seg på sikt bedre i problematiske familier enn i fosterhjem på statistisk nivå. Det er riv ruskende galt. Vis meg denne statistikken. Anonymkode: 31e69...e41 2
utenlandsk Skrevet 23. desember 2019 #855 Skrevet 23. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er riv ruskende galt. Vis meg dehttps://drive.google.com/file/d/0B291mw_hLAJsNkxYUmRzdjhZWW8/viewnne statistikken. Anonymkode: 31e69...e41 For eksempel https://www.aeaweb.org/articles?id=10.1257/aer.97.5.1583 Jf. https://tidsskriftet.no/2007/02/brev-til-redaktoren/tidlig-atskillelse-fra-mor-og-langtidsutvikling-av-sykdommer 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #856 Skrevet 23. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Javel, så du sår tvil om barnevernbarnas egen organisasjon? Har ikke de rett til å ha en stemme synes du? Kjenner konspirasjonsteoriene ingen ende? Du burde ha møtt dem og hørt historiene deres. Og skammet deg. Anonymkode: f27d9...f76 Du tror ikke at det kan tenkes at denne organisasjonen er litt styrt da, eller gir mest taletid til visse stemmer, som tilfeldigvis mener barnevernet har gjort en glimrende jobb? Altså at de kritiske røstene ikke er like velkomne? Sånne ting skjer, vet du. Anonymkode: fd49e...005 2
Frøken_ida Skrevet 23. desember 2019 #857 Skrevet 23. desember 2019 Norge hadde hatt katastrofetilstander uten barnevernet. De er helt gull! 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #858 Skrevet 23. desember 2019 9 minutter siden, utenlandsk skrev: For eksempel https://www.aeaweb.org/articles?id=10.1257/aer.97.5.1583 Jf. https://tidsskriftet.no/2007/02/brev-til-redaktoren/tidlig-atskillelse-fra-mor-og-langtidsutvikling-av-sykdommer Det er to artikler, og han norske advokaten har ikke fått særlig støtte i artikkelen han publiserte for snart 13 år siden. Anonymkode: 31e69...e41 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #859 Skrevet 23. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tror ikke at det kan tenkes at denne organisasjonen er litt styrt da, eller gir mest taletid til visse stemmer, som tilfeldigvis mener barnevernet har gjort en glimrende jobb? Altså at de kritiske røstene ikke er like velkomne? Sånne ting skjer, vet du. Anonymkode: fd49e...005 Da hadde vel muligens de tidligere barnevernsbarna som er uenig ikke vært medlem i organisasjonen. Hvis det de som får taletid sier er galt, er det ingen grunn til å være medlem? Anonymkode: 31e69...e41 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #860 Skrevet 23. desember 2019 1 minutt siden, Frøken_ida skrev: Norge hadde hatt katastrofetilstander uten barnevernet. De er helt gull! Jeg tror ikke det, altså. Norske ungdommer har en drøss m psykiske problemer, diagnoser og selvmordsforsøk i fleng, og de er i europeisk sammenheng ikke særlig skoleflinke. De har fått et ekstra skoleår (10 kl.), men leser like dårlig som i 2001, trass i massiv blomstring i skolevesen, psykiatri og barnevern. Bak står en tafatt foreldrene som ikke en gang tør å skru av nettet fordi det kan bli oppfatta som psykisk mishandling. Anonymkode: fd49e...005 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå