Gå til innhold

Mattilfamilien på Snapchat


Gjest Petra35

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Litenoggod skrev:

Hva er hun da?

Jeg vet ikke. Men er jo rart om hun skulle ønske penger via vipps for å drive kanalen videre. Det vil vel si at hun ikke har inntekt utenom kanalen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Jeg vet ikke. Men er jo rart om hun skulle ønske penger via vipps for å drive kanalen videre. Det vil vel si at hun ikke har inntekt utenom kanalen? 

Forklarte hun ikke hvorfor? Jeg er litt usikker på hva hun sa ordrett. Men pga spons ol, fordi de har trukket seg tilbake ønsker hun støtte av de som ønsker å støttr kanalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det jeg ikke skjønner meg på denne dama, er at mye av oppskriftene hennes er jo ikke hennes, og hvorfor tar hun æren for det? 
 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm
17 timer siden, Litenoggod skrev:

Det jeg ikke skjønner meg på denne dama, er at mye av oppskriftene hennes er jo ikke hennes, og hvorfor tar hun æren for det? 
 

 

Men ærlig talt, de aller færreste oppskrifter i dag er ens egne. Man tar en oppskrift, liker'n, men modifiserer det kanskje med noe som man selv føler gjør den enda bedre. Da er det din variant av oppskriften, selv om du ikke fant ut hvordan man brukte ris til en matrett eller at kyllingen kunne flås og spises. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lamorte skrev:

Men ærlig talt, de aller færreste oppskrifter i dag er ens egne. Man tar en oppskrift, liker'n, men modifiserer det kanskje med noe som man selv føler gjør den enda bedre. Da er det din variant av oppskriften, selv om du ikke fant ut hvordan man brukte ris til en matrett eller at kyllingen kunne flås og spises. 

Men hun sier ikke at det er en annen sin oppskrift. Hun burde faktisk si at hun har tatt oppskriften fra noen andre og gjort en annen vri enn å kalle alle oppskriftene for mat til familien. 
 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm
25 minutter siden, Litenoggod skrev:

Men hun sier ikke at det er en annen sin oppskrift. Hun burde faktisk si at hun har tatt oppskriften fra noen andre og gjort en annen vri enn å kalle alle oppskriftene for mat til familien. 
 

 

Og den personen hun har hentet inspirasjon fra bør nevne hvor hun/han har blitt inspirert fra, og så videre. Og så har vi det gående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, lamorte skrev:

Og den personen hun har hentet inspirasjon fra bør nevne hvor hun/han har blitt inspirert fra, og så videre. Og så har vi det gående. 

Så du synes at det er greit at en person tar æren for en oppskrift eller en ting du har kommet med? Det blir så feil å kalle det hennes oppskrift når du kan gå inn på detsøteliv å finne urtesnurringene hun lagde her om dagen. Og mange av dem som gir ut oppskrifter og bøker faktisk skriver at de har hentet inspirasjonen sin fra. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PingPongRosadamm
21 minutter siden, Litenoggod skrev:

Så du synes at det er greit at en person tar æren for en oppskrift eller en ting du har kommet med? Det blir så feil å kalle det hennes oppskrift når du kan gå inn på detsøteliv å finne urtesnurringene hun lagde her om dagen. Og mange av dem som gir ut oppskrifter og bøker faktisk skriver at de har hentet inspirasjonen sin fra. 

Har du prøvd å Google urteboller/urtesnurr/urtestjerne og så videre? Det er UTTALLIGE oppskrifter. Skal hun kreditere hver eneste en? Og hvor e Det Søte Liv sin kreditering? Eller var det hun som fant opp at man kunne bruke urter i gjærbakst? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lamorte skrev:

Har du prøvd å Google urteboller/urtesnurr/urtestjerne og så videre? Det er UTTALLIGE oppskrifter. Skal hun kreditere hver eneste en? Og hvor e Det Søte Liv sin kreditering? Eller var det hun som fant opp at man kunne bruke urter i gjærbakst? 

Det Søte Liv krediterer veldig sjelden oppskriftene. Er mange oppskrifter der som er nær identiske med f.eks Tine sine, men det står ikkje nevnt med eit ord.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Orker å se på henne 2 dager også blir det for mye. Hun snakker om hvor fort ting går men halvparten er jo ordnet allerede med å måle alt av ingredienser hun skal bruke. Du ser henne ikke gjøre alt. Også skal hun alltid fortelle om mannen eller barna sine meninger om maten for å skryte av at de likte den. De fleste barn og menn sier jo ikke at maten mammaen eller kona smaker vondt. Det blir litt for mye å skryte av seg selv. Og man burde alltid informere oppskrifter man tar fra andre steder fordi det er ikke noe hun selv skal ta æren for. Hvertfall ikke når hun egentlig skal drive med dette til jobb. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Synes hun er skikkelig koselig jeg.  Har laget noen oppskrifter som har falt i smak her. Synes ikke det er rart hun forteller at mann og barn liker maten. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, revue3 skrev:

Synes hun er skikkelig koselig jeg.  Har laget noen oppskrifter som har falt i smak her. Synes ikke det er rart hun forteller at mann og barn liker maten. 

syns hun er kjempe flink! kjempe koselig dame❤️❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig snappekanal men sluttet å følge henne. Maten er veldig annerledes enn det jeg lager så har aldri lagd noe der inne. Synes det er litt for lite fisk og vegetar 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.9.2020 den 9.44, Fortunatus skrev:

Veldig koselig snappekanal men sluttet å følge henne. Maten er veldig annerledes enn det jeg lager så har aldri lagd noe der inne. Synes det er litt for lite fisk og vegetar 😊

Syns hun lager mye fisk egentlig? Er jo ikke sikkert alle barna i den familien digger fisk, så kan jo være grunner til det ikke blir laget flere ganger i uken.  men helt enig at vegetar er det lite av ja, men er nok en grunn for det også.🤷  Du burde teste ut noen av rettene hennes, super gode eller ikke minst baksten! 😱 Super luftig og godt 😊😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, supermamz skrev:

Syns hun lager mye fisk egentlig? Er jo ikke sikkert alle barna i den familien digger fisk, så kan jo være grunner til det ikke blir laget flere ganger i uken.  men helt enig at vegetar er det lite av ja, men er nok en grunn for det også.🤷  Du burde teste ut noen av rettene hennes, super gode eller ikke minst baksten! 😱 Super luftig og godt 😊😊

For meg som spiser fisk 3 ganger i uka så er det ikke mye fisk der inne.. men joda, hun har noen fiskeretter 😊 altså, er ikke noe galt med kanalen, den bare appeller ikke så mye til meg. 

Men tviler ikke på at det er godt. Det hun baker er vel stort sett vegetar, så hun skal jo ha for det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2020 at 10:38 PM, revue3 said:

Synes hun er skikkelig koselig jeg.  Har laget noen oppskrifter som har falt i smak her. Synes ikke det er rart hun forteller at mann og barn liker maten. 

Jeg og! En av de kontoene jeg ser på nærmest fast👏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, Fortunatus skrev:

For meg som spiser fisk 3 ganger i uka så er det ikke mye fisk der inne.. men joda, hun har noen fiskeretter 😊 altså, er ikke noe galt med kanalen, den bare appeller ikke så mye til meg. 

Men tviler ikke på at det er godt. Det hun baker er vel stort sett vegetar, så hun skal jo ha for det.

ahh, da skjønner jeg! Jeg er ikke helt der med fisken selv engang😂 Da forstår jeg bedre 🤗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Åfytti rakkern! Prøvde en oppskrift fra henne her om dagen, ganske mislykket. Sausen var alt for vanndig og smakløs. Klarte å redde den inn noe. 
 

Laget biffsuppa i dag. I all verden? Det var seriøst det værste jeg noen gang har smakt. Prøvde å redde den inn med både brunsukker og creme fraîche, men det lot seg ikke gjøre. Prøvde å fiske ut biffbitene også, men de hadde samme forferdelige smaken som resten av suppa. Skjønner ikke hvordan noe kan spise noe sånt!?! Slettet alle screenshotene jeg hadde av oppskrifter fra den bloggen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å følge kanalen hennes. Men nå er det siste så har jeg ikke fulgt med på noen. Er hun lite på Snapchat for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...