Gå til innhold

Mattilfamilien på Snapchat


Gjest Petra35

Anbefalte innlegg

Gjest Jegserdeg
3 timer siden, Ærligtilbakemeldig skrev:

Det jeg lurer på da er hvor nav? Så mye energi, reiser hit og dit for å handle mat, lager middager, danser, synger for full hals, men klarer ikke å jobbe i noen stilling?  Det skal ikke være så enkelt 

Det jeg lurer på da er hvor sjalu er du? Fysj! Sitte å dømme mennesker med usynlige sykdommer. Jeg applauderer deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest adinterim
3 timer siden, Ærligtilbakemeldig skrev:

Der er vi uenige. Og dette bør bli en samfunnsdebatt. Offentlige personer som tjener penger på å være offentlig kan man være kritisk offentlig til. Selv om vi ser "lite" (jeg har ikke tid til å snappe så mye med to barn, hun har fem) så ser vi mye energi ikke i bare i dansing og matlaging, men i  arbeidet som ligger bak det hun gjør. Forhåpentligvis gjør hun det så bra at hun ikke lenger får uførestønad utbetalt, men der igjen kommer diskusjonen til hvordan kan du være så syk at du ikke kan stå i en stilling, men ha energi til alt dette andre. 

Hvis hun gjør det så bra at hun ikke lenger trenger å motta uførestønad, om hun noen gang gjorde det - vi vet ikke, fordi hun deler ikke av sitt privatliv -, så er jo det bare flott og betyr jo nettopp hun har funnet en jobb hun kan stå i. Hvilken diskusjon er det du vil ha frem? At om man en gang er uføre så bør man være det for alltid? At uføre ikke har rett til å leve livet, fordi det kan være andre som er sykere? Jeg skjønner ærlig talt ikke hvor du vil med det jeg har uthevet. 

Endret av adinterim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adinterim
21 minutter siden, Ærligtilbakemeldig skrev:

Ikke sjalu, men provosert over bortskjemte nordmenn

Ah, som jeg trodde. Bare for å spre galle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi man klarer å vise full energi i løpet av en 5-15min snap story så burde man klare å jobbe 37timer fullt hver uke og da må være 100% frisk?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg burde ha overveid ordene mine bedre. Avslutter diskusjonen fra min side. God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Synes det er stygt å spekulere i "usynlig sykdom". Hun sa en gang at hun er heldig som kan velge å være hjemme. Hun sa i samme snap-dag at hun er veldig prisbevist og at hun har et strengt budsjett å leve etter for at ting skal gå opp. Hun sa ordrett at at hun er heldig som kan velge å være hjemmeværende, og at ikke alle har like god tid på kjøkkenet som hun selv. Og at det respekterer hun og det ser ofte ut som at oppskriftene lett kan forenkles med både ferdig deiger og andre halv-fabrikata for dem som ikke har like god tid som henne.  
Så jeg tar det utsagnet og tolker det som at hun har selv valgt å være hjemmeværende, ikke fordi hun må. Så da synes jeg det er stygt at folk her inne sitter å spekulerer i uføretrygd, NAV og sykdommer. 
Hun har valgt å ikke dele stort om privatlivet sitt og det må vi godta og respektere. 

Jeg gjentar kun ting hun selv har delt på snappen. 

Hvis hun itillegg ikke får uføretrygd skjønner jeg hvertfall ikke hvorfor enkelte velger å lage kvalme. Jeg gikk utifra at hun hadde det siden det ble skrevet her, men har ikke fulgt henne lenge nok til at jeg har hørt henne uttale seg om verken hjemmeværende, sykdom eller uføretrygd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Baresierdet skrev (På 6.3.2020 den 22.20):

Hvis hun itillegg ikke får uføretrygd skjønner jeg hvertfall ikke hvorfor enkelte velger å lage kvalme. Jeg gikk utifra at hun hadde det siden det ble skrevet her, men har ikke fulgt henne lenge nok til at jeg har hørt henne uttale seg om verken hjemmeværende, sykdom eller uføretrygd. 

Det .

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dem som ramler over denne tråden og ser så mye fordommer mot de som evnt har en usynlig sykdom og er uføre .

Dere som kommer med kvalme, er dere i det hele tatt klar over at 2 dager feks med full energi kan i verste fall resultere i 1 uke med smerter og hvor man evnt er sengeliggende ? Det er faktisk ikke bare å gå til nav å si «Hei jeg gidder ikke jobbe, gi meg ufør»

 

Du må gjennom en lang prossess . Mange venter flere år på å få bekreftet fra leger og spesialist leger hos nav at JA, din sykdom hindrer deg faktisk i å stå i arbeid .  
 

Bortskjemte nordmenn? Nei.!

Privilegerte som faktisk HAR denne muligheten ? JA! Det er ikke mange land som gir sine landsmenn denne muligheten . Da er det relativt smålig å komme med eder og galle , spesielt når man ikke vet 100% hvordan livssituasjonen til den aktuelle personen er .

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det med uføretrygd og sykdom er ren spekulasjon fra denne tråden. 
Det jeg skrev er noe hun selv sa på snap for noen måneder siden. 

Det er dumt gjort av denne personen å gkøre det. Jeg skrev heldigvis veldig generelt🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ærligtilbakemeldig skrev:

Det jeg lurer på da er hvor nav? Så mye energi, reiser hit og dit for å handle mat, lager middager, danser, synger for full hals, men klarer ikke å jobbe i noen stilling?  Det skal ikke være så enkelt 

Jeg har fulgt helle fast siden hun startet kanalen. Er flere gang hun har hatt snapfri dag pga formen. Jeg selv har en usynlig kronisk sykdom, noen dager er jeg sengeliggende, noen gang et par dager i uken, noen gang et døgn ila 14 dager, så kan det gå 3-3-4 mnd før neste smell også kan det komme et par gang i uken igjen! Vi vet ikke hva hennes story er så denne kommentaren syns jeg du kan spare deg for! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Sicci skrev (På 6.3.2020 den 23.39):

Jeg har fulgt helle fast siden hun startet kanalen. Er flere gang hun har hatt snapfri dag pga formen. Jeg selv har en usynlig kronisk sykdom, noen dager er jeg sengeliggende, noen gang et par dager i uken, noen gang et døgn ila 14 dager, så kan det gå 3-3-4 mnd før neste smell også kan det komme et par gang i uken igjen! Vi vet ikke hva hennes story er så denne kommentaren syns jeg du kan spare deg for! 

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Petra35

Hun fortalte åpent på Tvillingmafiaen husker jeg. 
Mener å huske at hun planla å studere etter at tvillingene hadde begynt i barnehage, men det ble visst andre planer istedet. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegserdeg
1 time siden, Petra35 skrev:

Hun fortalte åpent på Tvillingmafiaen husker jeg. 
Mener å huske at hun planla å studere etter at tvillingene hadde begynt i barnehage, men det ble visst andre planer istedet. 
 

Stemmer👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2020 den 15.37, Ærligtilbakemeldig skrev:

Det jeg lurer på da er hvor nav? Så mye energi, reiser hit og dit for å handle mat, lager middager, danser, synger for full hals, men klarer ikke å jobbe i noen stilling?  Det skal ikke være så enkelt 

Hva faen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Jegserdeg

Igår ville hun at vi seere skulle vippse henne penger for å holde hjulene igang. Ærlig sak men, får hun ikke nav penger som andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Jegserdeg skrev:

Igår ville hun at vi seere skulle vippse henne penger for å holde hjulene igang. Ærlig sak men, får hun ikke nav penger som andre? 

Skulle jo tro det, men hun har selv valgt å ha en sånn konto. Og synes det er litt feil å be om vipps støtte fra andre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde hun var uføretrygdet . Men der tok jeg visst feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken_fjong1 skrev:

Trodde hun var uføretrygdet . Men der tok jeg visst feil.

Hva er hun da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...