Gå til innhold

Mattilfamilien på Snapchat


Gjest Petra35

Anbefalte innlegg

Jeg lurer også på hvorfor hun ikke jobber? Hun er jo helt hyper så energien kan det ikke være noe feil med😂jeg synes hun lager mye usunn mat og synes også det går mye i det samme. Uten lyd var lurt😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, PippiLa skrev:

Jeg lurer også på hvorfor hun ikke jobber? Hun er jo helt hyper så energien kan det ikke være noe feil med😂jeg synes hun lager mye usunn mat og synes også det går mye i det samme. Uten lyd var lurt😅

Husk du ser bare en svært liten del av livet hennes på snap. Og snap er heller ikke virkeligheten ! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2019 den 1.03, PippiLa skrev:

Jeg lurer også på hvorfor hun ikke jobber? Hun er jo helt hyper så energien kan det ikke være noe feil med😂jeg synes hun lager mye usunn mat og synes også det går mye i det samme. Uten lyd var lurt😅

Syns det er usmakelig å spekulerer i hvorfor hun ikke jobber. Mange grunner til at folk ikke kan jobbe. Husk at ikke alt vises i sosiale medier! Kommentarer som det her kan være med på knekke personer som er usynlig syke. 

MatTilFamilien lager mat på Snapchat, hun bretter ikke ut privatlivet sitt. 

Endret av Solfridmedhatten
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde pastagratengen hennes i går, men den falt dessverre ikke i smak hos verken meg eller barna. Sausen ble helt eggete og rar, er vant med at den er tykkere og mer kremete. Men kanskje jeg misforstod oppskriften? 🤷🏻‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 20.57, lillevennen skrev:

Hun ser ut til å være nøye på å merke reklame👍

Hun har blitt det, hun var det nemlig ikke tidligere på snap ihvertfall, men bra hun har tatt det til seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hun virker grei, men hun viser jo halvparten av jobben med å lage all maten så mye av det må jo ta mye mer tid enn hva hun viser og da blir det plutselig veldig lang tid å lage middag og det har jo ikke alle som jobber tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg lurer på hvor lenge hun tror brokkoli må koke når brokkolien blir lagt i gryta før ukokt ris/pasta. 🙄 En del underlig matlaging. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Litenoggod skrev:

Det jeg har lagt merke til hos henne er at oppskriftene er ikke alltid hennes. 

Akkurat det gjør vel ingenting? Oppskrifter er ikke omfattet av åndsverkloven. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lady T skrev:

Akkurat det gjør vel ingenting? Oppskrifter er ikke omfattet av åndsverkloven. 

Nei de er ikke det, men det er vel normal folkskikk å faktisk oppgi navn til den oppskriften kommer fra/kreditere den som har laget oppskriften så frem man vet hvem det er. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Flettfrid skrev:

Nei de er ikke det, men det er vel normal folkskikk å faktisk oppgi navn til den oppskriften kommer fra/kreditere den som har laget oppskriften så frem man vet hvem det er. 

Det vet man jo veldig sjeldent. Men ja, enig at det bør gjøres hvis det er fra en spesifikk kokebok osv, og særlig med litt spesielle retter, men de fleste oppskrifter aner man jo ikke opphavet til. Har man laget en rett noen ganger, kan man den ofte utenatt og man får en slags eierfølelse til oppskriften.. Så lenge matbloggere ikke kaller det «sin oppskrift» når det åpenbart ikke er det, ser jeg ikke helt problemet med at de ikke oppgir kilde. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker henne jeg ^^ hun byr på seg selv og virker skikkelig raus! Synes alltid det er så artig å følge med når hun snapper :) Mye av det hun lager er skikkelig godt og! Prøvd noen av oppskriftene og de slo skikkelig an her hjemme ^^ 

Godt å se noen snappere med barn som IKKE bretter ut om livet sitt og eksponerer barn og mann :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger henne, og syns hun er en positiv motvekt til en del andre på sosiale medier, på mange måter. Har aldri sett henne svare ufint til noen, og jeg oppfatter henne som genuint interessert i å både kommunisere og formidle. At noen av oppskriftene hennes tar mer tid å lage enn mange i tidsklemma har til rådighet enkelte dager, tenker jeg heller ikke at er noe å bruke imot henne. For min del er mange av oppskriftene og rettene hennes uaktuelle i hverdagen uansett, fordi jeg syns det blir litt usunt.  

Men det er ikke til å legge skjul på, at hun er "mye av alt". For min del, så pleier jeg ofte å bruke pendletida på vei til jobb, blant annet til å se storyer på Snap. For en morgengretten person uten humor eller toleranse før 08:00, så utgår hun alltid for meg, om morgenen😁 Syns denne væremåten kan bli litt sånn "dame som prøver iherdig å være kul for tenåringer", men så blir hun jo tilgitt, fordi jeg tenker det er bra hun byr på seg selv, og fordi jeg ser at hun virkelig bryr seg om matkontoen sin, selv om  det blir for mye, ganske ofte, for min personlige smak. 

Ellers hadde det faktisk bare talt til hennes fordel om hun hadde kreditert andre, når jeg tenker meg om. Tips, triks, og hvor man får inspirasjoner og ideer, hever en sånn type konto, og øker troverdigheten. Dette hadde også passa inn i "imaget hennes" som opptatt av feedback og matglede. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns MatTilFamilien er fantastisk underholdning og et frisk pust i vloggverden. En profesjonell kanal som sprer masse matglede. Jeg tror oppriktig at oppskriftene hun legger ut er hennes. Kanskje finner hun inspirasjon andre plasser, men lager egen vri. 

Siv virker engasjert og bryr seg om følgerne sine. En kanal jeg koser meg med å se på 😊

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.9.2019 den 16.13, Litenoggod skrev:

Hun fortalte det når hu åpnet mattilfamilien snappen for et år siden, at hu er ufør pga sykdom. 

Det jeg lurer på da er hvor nav? Så mye energi, reiser hit og dit for å handle mat, lager middager, danser, synger for full hals, men klarer ikke å jobbe i noen stilling?  Det skal ikke være så enkelt 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ærligtilbakemeldig skrev:

Det jeg lurer på da er hvor nav? Så mye energi, reiser hit og dit for å handle mat, lager middager, danser, synger for full hals, men klarer ikke å jobbe i noen stilling?  Det skal ikke være så enkelt 

Vi vet ingenting om livet hennes utenom det lille vi ser på snap kanalen. Hva slags plager hun har synes jeg ikke man skal spekulere i, så lenge hun ikke sier noe rundt det selv. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Baresierdet skrev:

Vi vet ingenting om livet hennes utenom det lille vi ser på snap kanalen. Hva slags plager hun har synes jeg ikke man skal spekulere i, så lenge hun ikke sier noe rundt det selv. 

Der er vi uenige. Og dette bør bli en samfunnsdebatt. Offentlige personer som tjener penger på å være offentlig kan man være kritisk offentlig til. Selv om vi ser "lite" (jeg har ikke tid til å snappe så mye med to barn, hun har fem) så ser vi mye energi ikke i bare i dansing og matlaging, men i  arbeidet som ligger bak det hun gjør. Forhåpentligvis gjør hun det så bra at hun ikke lenger får uførestønad utbetalt, men der igjen kommer diskusjonen til hvordan kan du være så syk at du ikke kan stå i en stilling, men ha energi til alt dette andre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ærligtilbakemeldig skrev:

Der er vi uenige. Og dette bør bli en samfunnsdebatt. Offentlige personer som tjener penger på å være offentlig kan man være kritisk offentlig til. Selv om vi ser "lite" (jeg har ikke tid til å snappe så mye med to barn, hun har fem) så ser vi mye energi ikke i bare i dansing og matlaging, men i  arbeidet som ligger bak det hun gjør. Forhåpentligvis gjør hun det så bra at hun ikke lenger får uførestønad utbetalt, men der igjen kommer diskusjonen til hvordan kan du være så syk at du ikke kan stå i en stilling, men ha energi til alt dette andre. 

Tjener hun penger til livets opphold på sosiale medier? For da har hun vel ikke rett på uføretrygd lenger. Og da blir jo diskusjonen også annerledes. Jeg har ikke fulgt denne snapkontoen så lenge så jeg har fått med meg hva hun har sagt om sin uføretrygd.

Men hvis hun har rett på uføretrygd av grunner vi ikke vet så er det nok ikke noe å grave i heller. Uansett energi eller ikke. Kan være utrolig mange grunner til at det å møte opp på en arbeidsplass kan være utfordrende. Og vi har ikke noe med hennes sykdomshistorikk, med mindre hun velger å dele det selv. Deretter, kan man jo diskutere hvorvidt hun kunne vært i jobb eller ikke. det er ikke så lett å få uføretrygd i Norge, at late mennesker får det uten å slite med psyken eller sykdom. En sykdom trenger heller ikke være synlig på vedkommende. Så skummelt å uttale seg om dette tema, når man ikke vet hva årsaken er. 

Du må gjerne være uenig med meg. Det gjør jo diskusjonen mer interessant når noen ikke er enig enn hvis alle skulle vært enig 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...