Gå til innhold

MDG skremmer meg nesten mer en klimaendringer.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

MDG forteller at de setter klima høyere enn alt annet. Bastholm på tv i går.

Akkurat hvor langt er de villige til å gå? Får de noe å si på pensjonsfondet vil de sannsynligvis "donere" alt sammen til CO2 rensing av kullkraftverk Kina. Hvis det er best for klima. 

Får de valget mellom kreftmedisiner til norske pasienter eller solceller i Zimbabwe er jeg ikke i tvil om hva de vil bruke penger på.

I tillegg viser de "blokkuavhengige" at de stemmer likt med rødt i 81% av sakene. SV stemmer likt med rødt i 67%. Så MDG er nærmere kommunistene enn SV. 

I praksis politikk viser de at det ikke finnes noen plager og ulemper de i ikke er villig til å påføre det norske samfunnet om det gangner CO2 regnskapet. 

En ekstremistisk gjeng som i praksis ligger til venstre for SV ønsker å styre hvor CO2 er viktigere en absolutt alt annet?? Inkludert kjøre Norge i grøfta? Nord Korea har sannsynligvis et lavt CO2 utslipp...

Dette kan bli mer spennende enn at Oslo får samme temperatur som Kiel og tregrensa krabber oppover.

Endret av Commander
  • Liker 42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske mange nordmenn deler ikke din oppfatning av partiet. 

Bedre enn å spre tvilsomme påstander, er å komme med løsninger. Feks hvilket parti du synes vi bør stemme på. 

• Liker 26
Skrevet

Tilhengerne er stor sett de som gjør opprør mot de større partiene, pga at disse er for tiden mer opptatt av personangrep og skittkasting. De fremstår mer og mer useriøse enn vi er vant til å se dem, og folk mister troen, gjør opprør og stemmer på et "snilt" radikalt parti.

• Liker 10
Skrevet

Det fine med det politiske systemet i Norge er at man kan velge hva man skal stemme på og hvis man ikke finner noe kan man opprette sitt eget. Det kommer med en pris, i begge retninger. 

Slike partier får sjelden og aldri styringsmakt, mulig det er et gode men da mest fordi deres politikk er svært ensidig og ikke tar i beregningen alle sakene som angår hverdagslivet og alle er avhengig av, som skolevesen, helsevesen, rettsvesen, handel og finans osv. De fokuser på en eller to saker som de kjemper høylytt for. 

De har imidlertid en viss nytteverdi. De kan få frem saker som ellers ville ha vært nedprioritert i den store sammenhengen, de kan tvinge de store og styrende partiene til å ta hensyn til faktorer som de helst ville valgt å overse og få folk til å vurdere alternative løsninger på saker og problemer som ellers kanskje bare ville skure og gå i et vant og utslitt spor.

• Liker 11
Skrevet

Meg også. Nå foreslår de borgerlønn i 2 av de mest innvandringsbelastede bydeler i Oslo. Men jeg fant ikke noe om hvor finansieringen kommer fra. Det er skremmende hva slags holdninger disse personene har.

• Liker 26
Skrevet

@Commander Du burde endre så det står MDG (Miljøpartiet De Grønne) MGP er Melodi Grand Prix:)

• Liker 3
Skrevet

For å påpeke en viktig detalj, så er navnet deres MILJØ partiet. Så at de skulle bruke all tiden sin på miljøet vil da ikke være en overraskelse, og når det kommer til miljøet er jeg 100% i mot at alt fokuseringen av miljøet skal være i de vestlige land hvor vi er desidert best på miljø og bevaring av klima, Kina og Russland står for mer en halvparten av Co2 utslippene hvor resten av asia og sør-amerika står for resten.

Norge sitt Co2 utslipp hvert år er 90 000, det tilsvarer 0.03% av det totale, hvor er så logikken i å etablere null bil sone i byene? 

Skrevet
4 hours ago, Drizzt said:

Meg også. Nå foreslår de borgerlønn i 2 av de mest innvandringsbelastede bydeler i Oslo. Men jeg fant ikke noe om hvor finansieringen kommer fra. Det er skremmende hva slags holdninger disse personene har.

Borgerlønn er for de med statsborgerskap, mange som bor i de utsatte stedene har kun oppholdstillatelse og har ikke fått innvilget statsborgerskap. 

Skrevet
22 timer siden, bandit skrev:

MDG... 

😁👍

Skrevet
4 timer siden, missy_miss skrev:

@Commander Du burde endre så det står MDG (Miljøpartiet De Grønne) MGP er Melodi Grand Prix:)

Done. Takk🙂

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, stan skrev:

Ganske mange nordmenn deler ikke din oppfatning av partiet. 

Bedre enn å spre tvilsomme påstander, er å komme med løsninger. Feks hvilket parti du synes vi bør stemme på. 

Tvilsomme påstander? Når man ser på hvordan de turer frem i Oslo. Ingen konsekvenser er for store for dem. Om det er handikapparkering, barn som ikke har råd til å reise på trening, eldre som blir isolert, bedrifter som går konkurs eller må flytte.

Ingenting kan få dem til å endre, moderere eller skifte kurs med 1mm.

Hvor mye skade de forårsaker for å nå sin visjon bryr de seg ingenting om. De utviser en religiøs fanatisme. Om de kan gjøre dette i Oslo, bare forestill deg hva de kan "få til" hvis de kommer på vippen i Stortinget og presser AP.

De vil fjerne 200.000 av de best betalte jobbene og legge ned olja. Ingen veier skal bygges (ingen skal kjøre bil allikevel). 2 flyreiser pr.person pr.år. Lykke til vestlendinger og nordlendinger. 

At det kommer til å føre til massiv fattigdom er bra for miljøet. Fattige kan ikke konsumere. Det er en logikk der.

• Liker 27
Skrevet
5 timer siden, Drizzt skrev:

Slik jeg forstod det så skal borgerlønn erstatte NAV-ytelser. De vil også innføre 6-timers arbeidsdag hvor de mente at ansatte sikkert var villige til å gå ned i lønn for å få mer fritid. Hadde jeg fått mer fritid så hadde jeg reist mer rundt og shoppet. Kjørt til hytta, kjørt til skogen for å gå turer med hunden. Jeg hadde ikke blitt i nabolaget og hengt på café eller sittet på en utebenk. 

Jeg bor i Oslo og gruer meg til resultatene. 

• Liker 11
Skrevet (endret)

MDG er kanskje det viktigste partiet på Stortinget. Det er de eneste som tenker langsiktig. Ikke nok til å få min stemme, men de har min respekt.

At de har mye til felles med Rødt og SV er bare positivt, og naturlig. Det er tross alt umulig å forene høyrepolitikk med miljø.

Endret av Stonegiant
  • Liker 21
Skrevet (endret)

MdG er det nye Røde Khmer.

Endret av Brannslangen
  • Liker 15
Skrevet

Som funksjonshemmet selv skulle jeg absolutt ønske at MDG hadde litt mer fokus på funksjonshemmedes rettigheter - men det skulle jeg ønske av *alle* partiene. For ingen av dem har noe særlig peiling på det. Vi har en statsminister som tror at antallet som trenger uførepensjon går ned bare ved å gjøre det vanskeligere å få uførepensjon. Du kunne like gjerne prøvd å få ned antall blinde og svaksynte ved å gjøre briller vanskeligere å få tak i.

Ja, MDG har mest fokus på miljø, men de har meninger om alt annet også. Det er ikke sånn at de er bompengepartiet, som ikke vet noe om noe som helst annet, og også fint lite om bompenger.

• Liker 13
Skrevet
4 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Borgerlønn er for de med statsborgerskap, mange som bor i de utsatte stedene har kun oppholdstillatelse og har ikke fått innvilget statsborgerskap. 

Du tar feil. Alle innbyggere, ikke bare norske statsborgere. 

Fra partiprogrammet:

Utprøving av borgerlønn En sikret grunninntekt som borgerlønn ferner økonomisk utrygghet og bidrar til bedre helse. Med borgerlønn kan tid og krefter som før ble brukt til å ligge våken om nettene og lure på hvordan man skal betale husleien brukes til å bedre sin egen livssituasjon. Grunninntekten skal erstatte andre offentlige ytelser som blant annet dagpenger og arbeidsavklaringspenger. Vi vil ta initiativ overfor staten til å prøve ut borgerlønn i to bydeler i samarbeid med et forskningsmiljø og NAV.

3 timer siden, missy_miss skrev:

Slik jeg forstod det så skal borgerlønn erstatte NAV-ytelser. De vil også innføre 6-timers arbeidsdag hvor de mente at ansatte sikkert var villige til å gå ned i lønn for å få mer fritid. Hadde jeg fått mer fritid så hadde jeg reist mer rundt og shoppet. Kjørt til hytta, kjørt til skogen for å gå turer med hunden. Jeg hadde ikke blitt i nabolaget og hengt på café eller sittet på en utebenk. 

Jeg bor i Oslo og gruer meg til resultatene. 

Du har min medfølelse. Hadde jeg vært deg, ville jeg sett meg for en bolig utenfor Oslo. Gå ned i lønn? Med borgerlønn i tillegg - sikkert. I landets dyreste by og uten - neppe. Men hvem betaler for all dette? Ingen.

• Liker 2
Skrevet

MDG har en kommunistisk tankegang og politikk. Det er skremmende at folk med slike tanker kan komme i en posisjon som gir mye makt.

• Liker 23
Skrevet
13 timer siden, Honey Dew skrev:

Hva er MPG?

Miles pr gallon.. 😂

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...