Gå til innhold

MDG-Lan skrur av vannet når hun såper inn kroppen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør du?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/62LGo/saa-groenn-er-mdg-lan

Miljøpartiet De Grønnes høyprofilerte politiker Lan Marie Nguyen Berg skrur av vannet i dusjen mens hun såper inn kroppen sin. Dette for å spare energi. For det er vel ikke vits å la vannet renne unødvendig mens du skrubber og såper deg inn? Eller?

Anonymkode: b6ad3...379

Har jeg da gjort lenge før denne jentungen ble født! Skjønner ikke hvorfor du lager noen sak av det!

Anonymkode: 466dc...4b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør du?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/62LGo/saa-groenn-er-mdg-lan

Miljøpartiet De Grønnes høyprofilerte politiker Lan Marie Nguyen Berg skrur av vannet i dusjen mens hun såper inn kroppen sin. Dette for å spare energi. For det er vel ikke vits å la vannet renne unødvendig mens du skrubber og såper deg inn? Eller?

Anonymkode: b6ad3...379

Ja selvsagt, trodde alle gjorde dette?

Ikke bare sparer det energi men man sparer også strømpenger. Det er kjapt mye penger å spare om hele familien innfører denne vettuge praksisen.

Lan Marie Nguyen er en rollemodell som flere bør lære av. Hun er desidert den mest sympatiske, empatiske og fornuftige politikeren vi har i Norge.

Tommel opp for miljø!

3780790.jpg?chk=7AA2A8 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg da gjort lenge før denne jentungen ble født! Skjønner ikke hvorfor du lager noen sak av det!

Anonymkode: 466dc...4b4

Jentunge? Hun er en voksen dame for pokker. 

Anonymkode: 42c32...8a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er utenlandsk og vant til at man bare har én liter vann tilgjengelig i en bøtte til dusjing. Livsstilen hennes verken passer, er nødvendig eller har noen nytte i et moderne samfunn som Norge. Det er hun som skal tilpasse seg Norge, ikke omvendt.

Anonymkode: 13782...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er utenlandsk og vant til at man bare har én liter vann tilgjengelig i en bøtte til dusjing. Livsstilen hennes verken passer, er nødvendig eller har noen nytte i et moderne samfunn som Norge. Det er hun som skal tilpasse seg Norge, ikke omvendt.

Anonymkode: 13782...cc0

Hun er norsk og oppvokst i Norge, for svarte faen! 

Anonymkode: 42c32...8a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er norsk og oppvokst i Norge, for svarte faen! 

Anonymkode: 42c32...8a0

Hvorfor en slik språkbruk?

Anonymkode: 466dc...4b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er utenlandsk og vant til at man bare har én liter vann tilgjengelig i en bøtte til dusjing. Livsstilen hennes verken passer, er nødvendig eller har noen nytte i et moderne samfunn som Norge. Det er hun som skal tilpasse seg Norge, ikke omvendt.

Anonymkode: 13782...cc0

Så pinlig at du faktisk ikke forstår hva dette handler om🙈 

Anonymkode: 2f6ff...e51

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er utenlandsk og vant til at man bare har én liter vann tilgjengelig i en bøtte til dusjing. Livsstilen hennes verken passer, er nødvendig eller har noen nytte i et moderne samfunn som Norge. Det er hun som skal tilpasse seg Norge, ikke omvendt.

Anonymkode: 13782...cc0

Etter det jeg vet (Google-søk bekrefter) er hun født i Norge og har vokst opp på Kolbotn. Vann er en ressurs som ikke er utømmelig. Senest i fjor sommer var det vannmangel flere steder i Norge. Andre steder/byer utenlands har kontinuerlig problemer med vannforsyningen, og det gjelder ikke bare «midi i Afrika». På tide å trekke nisselua opp fra øynene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, NBA skrev:

Det er da meget forunderlig å lage en tråd om hvordan MDG-Lan dusjer. Tror du at det er et nytt sparetiltak å skru av dusjen når man såper seg inn? Om du snakker litt med foreldre og besteforeldre vil du fort se at det var slik de fleste dusjet tidligere.

Men nå er det vanligste å ikke skru av vannet, så da er det kanskje på tide å minne om hvordan det kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Enten at man leier og ikke har egen strømmåler, eller at man har fjernvarme. Med fjernvarme så har man ubegrenset med varmtvann og radiatoroppvarming og man betaler det samme uansett om dusjen står på i fem timer eller fem minutter. Koster det samme om man varmer leiligheten til 30 grader eller slår av radiatorene. 

Det er feil st man har ubegrenset med varmtvann når man har fjernvarme. Fjernvarme måles, men for mange måles det inn i boligselskapet. Dersom alle i boligselskapet sløser, blir det veldig dyrt. Dersom bare noen få sløser, blir det bare litt dyrere enn nødvendig.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste kommer til å se litt annerledes på vannsparing i løpet av noen få år. Vannledningene i Norge er i elendig forfatning. Om få år vil vann- og avløpsavgiften i veldig mange kommuner økes betraktelig. Når litt vannsparing kan bety kr 5000 på årsbasis, vil nok flere skru av dusjen under innsåping.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi dusjer i badekaret med proppen i jeg og gubben så bader vi de 4 minste før vi tømmer karet.

(Hver 3 dag)

Anonymkode: 6417b...c50

6 stykker bader i samme vannet?   Lever dere i 2019 eller i 1932?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, SupaWoman said:

6 stykker bader i samme vannet?   Lever dere i 2019 eller i 1932?

Men tenk på hvor mye vann de sparer. Her vil MDG bli stolte.

Personlig så skrur jeg av vannet, men det har ingenting med miljøet og gjøre.

Anonymkode: 65628...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.9.2019 den 20.39, Wagner skrev:

Ja selvsagt, trodde alle gjorde dette?

Ikke bare sparer det energi men man sparer også strømpenger. Det er kjapt mye penger å spare om hele familien innfører denne vettuge praksisen.

Lan Marie Nguyen er en rollemodell som flere bør lære av. Hun er desidert den mest sympatiske, empatiske og fornuftige politikeren vi har i Norge.

Tommel opp for miljø!

3780790.jpg?chk=7AA2A8 

Vil si meg uenig. Hun bryr seg ikke om konsekvensene politikken hennes har for alle som blir rammet av den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2019 den 2.41, AnonymBruker skrev:

Og hvis hun hadde klippet håret kort, hadde hun spart masse vann, samt brukt mindre miljøskadelig shampoo og hårprodukter.

Hykler!

Anonymkode: 61bb2...01b

Blir som å si at alle hyklere fordi vi resirkulerer, men ikke samtidig donerer penger til regnskogfondet og div klimaorganisasjoner. 

Alle er faktisk hyklere i bunn og grunn, i forskjellige grader. Jeg spiser så lite kjøtt som mulig, men jeg har noen sko og vesker i skinn.. Det er jo faktisk litt hyklerisk. Men om alle av oss gjør litt.... så blir verden litt bedre, steg for steg. Om alle skulle gå så drastisk til verks som du sier på alle områder der vi er engasjerte hadde flere falt av etterhvert. 

Anonymkode: 1cb77...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2019 den 9.54, slask skrev:

galskaps-Lan og hennes bakenforliggende agenda-for-ødelegge-samfunnet-og-rane-folket-osv.

Da ser jeg deg på avdeling C imorgen? Du glemte Nozinanen der. Du vet at paranoiaen alltid blir bedre etter en 1 ukes tid etter du har tatt den. Ærbødigst, Dr. Illum minati 

Anonymkode: 1cb77...dff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke selve vannet som er problemet med dusjing, det er energien man bruker på på pumpe det ut til forbrukerene og oppvarmingen av det. Siden vi er tilknyttet EUs strømnettverk vil en økning i forbruket sannsynligvis bli dekket av et kullkraftverk. Tilsvarende er det kullkraftverk som vil bli skrudd av når man sparer strøm så lenge ikke det finnes nok fornybar energi til å dekke behovet. Dette reduserer CO2-utslippet og reduserer global oppvarming, som i ytterste konsekvens hjelper barn i Afrika.

Forøvrig har jeg merket at det går fortere å dusje når man skrur av vannet og såper seg inn og så skylder bort alt samtidig. I tillegg bruker man mindre såpe siden ikke den blir skylt bort mens man vasker seg.

Anonymkode: 76bcc...61a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, The Kitten skrev:

Vil si meg uenig. Hun bryr seg ikke om konsekvensene politikken hennes har for alle som blir rammet av den. 

Lov å være uenig :) Det er godt at det finnes politiske partier for alles preferanser og kjernesaker. 

Problemet jeg ser med demokratiet som helhet er at det legger opp til kortsiktig vinst, politikerne går hvert fjerde år på saker som er relevante her og nå - altså kortsiktige løsninger hvorpå de må love gull og grønne skoger som skal inntreffe så fort de blir valgt (sier det ihvertfall). De baserer seg på endeløs forbruk og vekst, de vil øke levestandarden , ikke senke den.

Med MDG er det motsatt, de vil ha ned forbruket - de vil ha en politikk som skal gjøre planeten mer beboelig 100 år fra av idag. De tenker langt fremover i tid. På kort sikt vil disse tiltakene de vil ha igjen føre til endel voksesmerter som koster og som gjør ting litt vanskeligere idag.

Men det er nødvendige tiltak, robuste tiltak. 

Mange påpeker at "men lille Norge er bare en fjert når det kommer til forurensning og klimautslipp, det er de store landene som må ta byrden". Og det stemmer. Hadde alle på planeten hadde samme levestandard som USA ville jorden klappet sammen som et korthus.

Tanken min er at lille Norge kan spille en stor rolle, vi har faktisk mye internasjonal prestisje og den norske modellen er hyllet verden over, tilogmed av en mann som Trump , en mann som til vanlig ikke har noe godt å si om noen - men Norge får ofte skryt av han.

Så vi har muligheten til å stå frem som er foregangseksempel , en rollemodell som andre land tar etter. Det er rollen vi kan spille, vi skal ikke undervurdere vår internasjonale påvirkningskraft. Norge, Finland, Denmark og Island blir av omverden kalt paradis på jorden. 

Vi har bygd de beste samfunnene som mange ønsker kopiere/emulere. 

Endret av Wagner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm ja, hvor ellers skal jeg i helvette greie å såpe inn kroppen om vannet skyller det bort med en gang? Men har verken noe med miljø eller strøm å gjøre for min del, bare noe jeg er opplært med fra jeg var liten av. Putte i shampoo, vakse bort den, skru av vannet, putte i balsam samt vaske kroppen med såpe, så skru på og skylle ut alt.

Har folk veldig store dusjer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2019 den 11.52, AnonymBruker skrev:

Vi dusjer i badekaret med proppen i jeg og gubben så bader vi de 4 minste før vi tømmer karet.

(Hver 3 dag)

Anonymkode: 6417b...c50

😳🤮

Anonymkode: 22809...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...