AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #561 Del Skrevet 5. oktober 2020 8 minutter siden, Kaisamaia skrev: Var visst bare sånn, sa NRK. 🤪 Men når i dag kommer ny episode da?? Ahh.. Jeg hørte på den i morges. jeg satt med en følelse da jeg hørte dagens episode at Mina ville hatt det mye bedre om hun avsluttet forholdet. Er det bare meg? Anonymkode: 6260b...9eb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 5. oktober 2020 #562 Del Skrevet 5. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hørte på den i morges. jeg satt med en følelse da jeg hørte dagens episode at Mina ville hatt det mye bedre om hun avsluttet forholdet. Er det bare meg? Anonymkode: 6260b...9eb What, hørte du på episode 9 nå i morges? Kanskje jeg må lete et annet sted enn Spotify da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 5. oktober 2020 #563 Del Skrevet 5. oktober 2020 Åh, nå fant jeg den på NRK radio, men ikke Spotify. 🤪 Skal svare på hva jeg tenker om forholdet når jeg har hørt episode 9 nå. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 5. oktober 2020 #564 Del Skrevet 5. oktober 2020 Det er jo samme tralten da, egentlig: De har kranglet/ett eller annet har skjedd, Mina prøver å ordne opp og fikse, ignorerer sine følelser og behov, og Mathias furter helt til de tar det opp hos Peder. Hva skjer når de slutter å gå til Peder? Mathias klarer ikke helt å bruke verktøyene han nå har... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #565 Del Skrevet 5. oktober 2020 Har vært i et lignende forhold. Sammen med en mann som ikke klarte å snakke om sine følelser, og reagerte med avvisning og å gi meg en kald skulder. Fryste meg ut og jeg opplevde det som Mina sier at han er slem. Jeg ble en desperat og ulykkelig jente og alt handlet om å gå på eggeskall og holde han fornøyd. Jeg mistet meg selv fullstendig. Forholdet var ekstremt giftig for meg og har prega meg den dag i dag. Jeg opplevde det som psykisk vold. Den dagen jeg klarte å gå var en ekstrem lettelse, og jeg fikk et nytt liv!! Tror Mina får det bedre uten, men følelser er ikke lett å styre. Ekstremt vanskelig å bryte ut. Det positive er at han er i terapi og VIL få det til. Det er det eneste som kan hjelpe til med å redde dem. Anonymkode: 5380d...f4f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #566 Del Skrevet 5. oktober 2020 Synes Peder burde tatt mer tak i problematikken til Mathias. Han knyttet det for mye opp mot problemet med å stå opp, selv om depresjon ble nevnt. Trist å høre Mina prøve igjen og igjen, og ende opp med å unnskylde seg selv. Anonymkode: c1791...3cb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #567 Del Skrevet 5. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes Peder burde tatt mer tak i problematikken til Mathias. Han knyttet det for mye opp mot problemet med å stå opp, selv om depresjon ble nevnt. Trist å høre Mina prøve igjen og igjen, og ende opp med å unnskylde seg selv. Anonymkode: c1791...3cb Enig. Depresjon gjør det jo vanskeligere å stå opp. Hvis Mathias skal klare å være en god kjæreste, må ha få behandling for depresjonen som ødelegger dagen hans og skyver folk unna, og jobbe med å bli mer moden. Noen ganger (ofte?) er ikke parterapi nok. Flere burde oppfordres til individualbehandling og utredning. Anonymkode: a0e66...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #568 Del Skrevet 5. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Enig. Depresjon gjør det jo vanskeligere å stå opp. Hvis Mathias skal klare å være en god kjæreste, må ha få behandling for depresjonen som ødelegger dagen hans og skyver folk unna, og jobbe med å bli mer moden. Noen ganger (ofte?) er ikke parterapi nok. Flere burde oppfordres til individualbehandling og utredning. Anonymkode: a0e66...362 Mathias forteller i podcasten at han går til psykolog individuelt også. Anonymkode: 93489...e94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #569 Del Skrevet 5. oktober 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mathias forteller i podcasten at han går til psykolog individuelt også. Anonymkode: 93489...e94 Ja, jeg vet. Anonymkode: a0e66...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iben02 Skrevet 12. oktober 2020 #570 Del Skrevet 12. oktober 2020 Synes alle disse mennene i Peder sin podcast er fryktelig forknytte og kalde. Det er derfor de ikke makter å snakke om følelser tror jeg. Jeg synes det unge paret som sendes nå burde gå fra hverandre. Hun gir så mye mer enn han, og må tilpasse seg så han ikke blir sur og grinete. De er begge to unge og kan få seg partnere som matcher bedre dem selv. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iben02 Skrevet 12. oktober 2020 #571 Del Skrevet 12. oktober 2020 Håper Mina leser her inne. Gå pent fra ham og finn en som støtter deg i dine yrkes og studievalg. Det høres ut som om kjæresten din ikke kommer til å være trygg ved at du blir en frilansende kunstner. Men det er det mange andre som gjør! Folk med is i magen og positiv innstilling til livet finnes der ute! Det høres også ut som om du kan risikere å miste deg selv hvis du blir værende i forholdet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 #572 Del Skrevet 13. oktober 2020 Er så enig! Da de begynte å snakke om barn hadde jeg lyst til å rope Nei!!! Vet de snakker om det langt frem, jeg ser bare ikke en fremtid for dem sammen. Det virker som Mina er så innstilt på å få dette til å vare at hun ikke ser alle de røde flaggene. Redd forholdet kommer til å vare lenge, og være vanskelig å bryte opp. Anonymkode: 6260b...9eb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolcatz Skrevet 18. oktober 2020 #573 Del Skrevet 18. oktober 2020 Jeg håper virkelig de ikke er sammen lengere nå.. er neste episode «6 mnd etter»-episoden? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #574 Del Skrevet 18. oktober 2020 Fikk helt vondt inni meg av å høre hvordan Mina nesten presser igjennom å få barn. Det er helt åpenbart at Mathias ikke vil det. Og det synes jeg man skal respektere. Skulle ønske han klarte å si mer ifra til henne. Virker som om hun bare vil ha et forhold, som skal være sånn som «alle andre forhold», snakke i telefonen i julen og reise til Paris, for det «gjør alle andre par», bo sammen fordi «nå er jeg i en fase av livet der det er naturlig» og få barn fordi «jeg vil jo ikke vente for lenge». Og så har hun funnet en mann uten vilje der hun kan tvinge igjennom planen sin. Håper Mathias slipper fri før han sitter der med masse kids som verpesjuke Mina bare måtte ha. Anonymkode: 57a13...af0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2020 #575 Del Skrevet 18. oktober 2020 44 minutter siden, lolcatz skrev: Jeg håper virkelig de ikke er sammen lengere nå.. er neste episode «6 mnd etter»-episoden? Nei, to igjen. Neste er avslutningtimen. Så kommer 6 mnd etter. Anonymkode: a0e66...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondevett Skrevet 19. oktober 2020 #576 Del Skrevet 19. oktober 2020 Noen flere som har hørt dagens episode? Jeg hørte den akkurat. Peder spår en fremtid for de to. Jeg synes det er rart. Syns synd i Mina som må tilbringe livet gående på eggeskall rundt en mann som er deprimert, inteovert, har vanskelig for å kommunisere og er avvisende når det oppstår en konflikt. Syns synd i henne fordi det virker som det er hun som hele tiden må tilpasse seg hans luner. Hun burde finne seg en som er mer lik henne. Selv om de klamrer seg til at de har like verdier, så tror ikke jeg at det holder i et langt liv. Hva skjer når de får barn? Må hun ta all jobben? Jeg gjetter ja. Håper de tar til fornuften og finner seg bedre partnere som kan gjøre dem begge mer lykkelige 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grennellik Skrevet 19. oktober 2020 #577 Del Skrevet 19. oktober 2020 (endret) 37 minutter siden, bondevett skrev: Noen flere som har hørt dagens episode? Jeg hørte den akkurat. Peder spår en fremtid for de to. Jeg synes det er rart. Syns synd i Mina som må tilbringe livet gående på eggeskall rundt en mann som er deprimert, inteovert, har vanskelig for å kommunisere og er avvisende når det oppstår en konflikt. Syns synd i henne fordi det virker som det er hun som hele tiden må tilpasse seg hans luner. Hun burde finne seg en som er mer lik henne. Selv om de klamrer seg til at de har like verdier, så tror ikke jeg at det holder i et langt liv. Hva skjer når de får barn? Må hun ta all jobben? Jeg gjetter ja. Håper de tar til fornuften og finner seg bedre partnere som kan gjøre dem begge mer lykkelige Helt enig. Tenk at de har så mye problemer så tidlig i et forhold 😳 i en episode snakker de om forelskelse. Og at de ikke er nyforelska mere. Mathias sier noe som «hahaha, hvert ikke nyforelska mer». What?! På det tidspunktet har de vært sammen litt over 6 mnd. Det er jo en kjempe varsellampe på at disse menneskene ikke passer sammen. Hadde det vært en ordentlig parterapeut de gikk til hadde de nok fått råd om å gå ifra hverandre. Føler de begge to sårer hverandre på daglig basis. Hun fordi hun presser han til ting han ikke har lyst til. Og han fordi han er lunefull og klikker på henne når hun ønsker å ta opp ting hun er misfornøyd med. Huff a meg... tilføjelse: merker jeg føler avsky om Mathias når jeg hører disse episodene. Kan ikke ikke for det. Men den usikre latteren hans, å nei. Synes ikke han burde blitt eksponert på denne måten via podcast. Er han ikke for sårbar synes dere? Endret 19. oktober 2020 av Grennellik 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondevett Skrevet 19. oktober 2020 #578 Del Skrevet 19. oktober 2020 37 minutter siden, Grennellik skrev: Helt enig. Tenk at de har så mye problemer så tidlig i et forhold 😳 i en episode snakker de om forelskelse. Og at de ikke er nyforelska mere. Mathias sier noe som «hahaha, hvert ikke nyforelska mer». What?! På det tidspunktet har de vært sammen litt over 6 mnd. Det er jo en kjempe varsellampe på at disse menneskene ikke passer sammen. Hadde det vært en ordentlig parterapeut de gikk til hadde de nok fått råd om å gå ifra hverandre. Føler de begge to sårer hverandre på daglig basis. Hun fordi hun presser han til ting han ikke har lyst til. Og han fordi han er lunefull og klikker på henne når hun ønsker å ta opp ting hun er misfornøyd med. Huff a meg... tilføjelse: merker jeg føler avsky om Mathias når jeg hører disse episodene. Kan ikke ikke for det. Men den usikre latteren hans, å nei. Synes ikke han burde blitt eksponert på denne måten via podcast. Er han ikke for sårbar synes dere? Veldig enig i det du skriver. Reagerte også på at de ikke er nyforelsket etter bare 6 mnd!! Syns de har møtt mye problemer veldig tidlig i forholdet. Virker som hele forholdet har vært oppoverbakke. Jeg tenker på mitt eget ekteskap som har vart i 10 år nå, og hvordan vi bruker de første årene våre med nyforelskede som gjødsel for forholdet vårt (mimrer, snakker om og ler av de første årene). Det gjør oss robuste når det butter i en travel hverdag. Har de noe å mimrer om? Tenke tilbake på? De har relativt "ukompliserte" liv nå men strever veldig for å jobbe gjennom hverdagen. Jeg vet det tar tid å bo seg sammen, men det er da det er godt å ha forelskelsen å flyte på, slik at man tåler denne prosessen bedre. Jeg tenker at de kanskje ikke tåler et familieliv med mye stress og kjas. Antipatien mot Mathias er nok voksende hos meg også. Jeg syns det er vanskelig å forstå ham og forstå hans oppførsel som for meg høres urimelig og oppfarende ut. Ikke en kar jeg hadde fremhevet som kjernekar. Han er sårbar og usikker. Kanskje vokser han som menneske de neste årene, men det må skje mye. Ja, også litt usikker på om han burde være på radio. Stakkars Mina som faktisk er redd for å snakke om ting med ham, fordi hun er redd for reaksjonene hans. Ikke akkurat noe jeg hadde orket å leve med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 19. oktober 2020 #579 Del Skrevet 19. oktober 2020 Stakkars stakkars Mia... Håper inderlig at de er to single i 6 mnd etter episoden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 19. oktober 2020 #580 Del Skrevet 19. oktober 2020 Jeg synes også det var rart han uttrykte så stor tro på dette forholdet. Klarer virkelig kke se hva han ser. Jeg tror Mina ender opp som ulykkelig sammen med Mathias. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå