Gå til innhold

"Hos Peder"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud- hva slags terapi skal dette lissom være?? Sitte og lese opp meldinger om hvor deilig og stor penis han har og hvor fantastisk han er i senga...??? Nå burde virkelig Peder få vogna tilbake på sporet, eller er det en avansert form for metaparodi-terapi? Guuuuuud så kleint og tragisk!🙈🙈

Anonymkode: fd99a...5b7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest loveli
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vel heller mer vanlig at damer nettopp oftere enn menn er sammen med noen som er mindre attraktive enn dem selv. Menn er tradisjonelt og statistisk sett mer opptatt av utseende, mens kvinner setter andre kvaliteter som økonomi, status, trygghet, intelligens høyere. Dette vet jo Peder. 

Anonymkode: 3891c...b68

Ja, men likevel sier han at par ofte er på samme nivå utseendemessig. Det stemmer jo overhodet ikke. Merkelig ting å si av en psykolog, jeg trodde man måtte være ærlig jeg? Å bare jatte med pasienten ser jeg ikke helt poenget med.

 

9 timer siden, merry skrev:

Herregud hadde ikke hørt ferdig da jeg kommenterte, når han begynte snakke om seg selv som en 9'er hothets skalaen med støtte fra Peder! Fikk han jo den bekreftelsen han fisker etter absolutt hele tiden, utrolig! 

Sa han at han er en 9er? Jeg orket ikke høre alt, bare spolte og hoppet litt frem innimellom. De snakker jo bare om de samma greiene uansett...

La oss si at han er en 9er da, hvorfor sier han da også at han tiltrekker seg damer som er mye penere enn han skulle tro var mulig for han? Er det igjen dette med at han ikke har en riktig kobling mellom fornuft og følelser? For han vet jo at hvis han er en 9er at han kan få hvem han vil...

Men jeg har sagt det tidliere og føler for å gjenta det, at han virker utrolig kjedelig. Og skal jeg gjette så er dette også årsaken til hans dårlige selvfølelse. Han sa jo også at han ikke følte han har noe å tilby en partner. Spot on tror jeg. Hvorfor snakket de ikke mer om dette???

Morten maser om at han trenger bekreftelse på pikken og sexen hele tiden, kanskje det er fordi at det bare er her han føler han kan briljere og være bedre enn andre menn? Litt tilfeldig at det ble sex, men så ble det sånn for han da og da er det det han henger seg psykelig opp i.

Av det jeg har hørt så høres han ikke spesielt skarp ut. Han har en skikkelig enkel og klein humor, han gjentar ting i det uendelige, har ingen dybde, ingen interesser, ingen teft eller noe som helst... Bare sitter der og sier at "jeg har ikke fått en mer beundringsverdig livssituasjon siden sist". Næhei? Løft blikket litt og se forbi din egen nese gutt. Jeg tror veldig mange ville valgt bort sine lidelser og bekymringer mot litt følelse av avvisning fra en de vil ha sex med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud- hva slags terapi skal dette lissom være?? Sitte og lese opp meldinger om hvor deilig og stor penis han har og hvor fantastisk han er i senga...??? Nå burde virkelig Peder få vogna tilbake på sporet, eller er det en avansert form for metaparodi-terapi? Guuuuuud så kleint og tragisk!🙈🙈

Anonymkode: fd99a...5b7

Haha likte spekulasjonen om at dette egentlig er en veldig avansert form for metaparodi-terapi, nå ler jeg godt her.

Fantastisk kommentar! Ja hadde jo vært å håpe! Hahaha

Men" vognen tilbake på sporet" blir ikke lett for vognen har jo aldri vært på sporet ... Morten har like lite selvinnsikt nå i episode 10 som han hadde i episode 1!

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, loveli skrev:

Ja, men likevel sier han at par ofte er på samme nivå utseendemessig. Det stemmer jo overhodet ikke. Merkelig ting å si av en psykolog, jeg trodde man måtte være ærlig jeg? Å bare jatte med pasienten ser jeg ikke helt poenget med.

 

Sa han at han er en 9er? Jeg orket ikke høre alt, bare spolte og hoppet litt frem innimellom. De snakker jo bare om de samma greiene uansett...

La oss si at han er en 9er da, hvorfor sier han da også at han tiltrekker seg damer som er mye penere enn han skulle tro var mulig for han? Er det igjen dette med at han ikke har en riktig kobling mellom fornuft og følelser? For han vet jo at hvis han er en 9er at han kan få hvem han vil...

Men jeg har sagt det tidliere og føler for å gjenta det, at han virker utrolig kjedelig. Og skal jeg gjette så er dette også årsaken til hans dårlige selvfølelse. Han sa jo også at han ikke følte han har noe å tilby en partner. Spot on tror jeg. Hvorfor snakket de ikke mer om dette???

Morten maser om at han trenger bekreftelse på pikken og sexen hele tiden, kanskje det er fordi at det bare er her han føler han kan briljere og være bedre enn andre menn? Litt tilfeldig at det ble sex, men så ble det sånn for han da og da er det det han henger seg psykelig opp i.

Av det jeg har hørt så høres han ikke spesielt skarp ut. Han har en skikkelig enkel og klein humor, han gjentar ting i det uendelige, har ingen dybde, ingen interesser, ingen teft eller noe som helst... Bare sitter der og sier at "jeg har ikke fått en mer beundringsverdig livssituasjon siden sist". Næhei? Løft blikket litt og se forbi din egen nese gutt. Jeg tror veldig mange ville valgt bort sine lidelser og bekymringer mot litt følelse av avvisning fra en de vil ha sex med...

Så enig! Og da han fikk spørsmålet om når han hadde sex første gang då turte han ikke svare ærlig på det. 17-18..tror jeg.. Hvem er det som ikke husker hvor gamle de var da de hadde sex første gang? 

Anonymkode: 3891c...b68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dånedippen av å lese om hvordan Peder leder «terapien». Om han ikke framstod som en tafatt fjott før, så gjør han det i hvertfall nå, i tillegg til at han fanboy-er over 9’er superpenis Morten. For en SPØK. Hvis tanken er at terapien skal lede til en endring i selvoppfattelse og levevis hos klienten, så må kanskje terapauten ha en metode for hvordan man skal få det til, og ikke bare kjøre kvasi-kognitiv liksom-terapi!!  Peder har jo desverre blitt psykologenes ansikt utad og han hever ikke nivået akkurat🤢

Anonymkode: 6e98d...066

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får dånedippen av å lese om hvordan Peder leder «terapien». Om han ikke framstod som en tafatt fjott før, så gjør han det i hvertfall nå, i tillegg til at han fanboy-er over 9’er superpenis Morten. For en SPØK. Hvis tanken er at terapien skal lede til en endring i selvoppfattelse og levevis hos klienten, så må kanskje terapauten ha en metode for hvordan man skal få det til, og ikke bare kjøre kvasi-kognitiv liksom-terapi!!  Peder har jo desverre blitt psykologenes ansikt utad og han hever ikke nivået akkurat🤢

Anonymkode: 6e98d...066

Spot on!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer skikkelig på hvordan han ser ut :P synd han ikke har gitt så mye informasjon til at jeg klarer å fiske frem noe fra det store internettet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Peder var veldig god som gruppeterapeut i det programmet med ungdommene som gikk på NRK. Husker ikke hva det heter. Men her syns jeg han burde vært ærlig og gått en runde med klienten og spurt om han følte det slik at terapien var matnyttig og at det virker som de går i sirkel, og at det ikke er så lett å få tak i materiale.
Hvor etisk er det å legge ut dette materialet i en podkast er jo også et spørsmål...

Anonymkode: fd99a...5b7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
14 timer siden, Tutten skrev:

Håper Morten ikke leser her på kvinneguiden! 

Det tviler jeg sterkt på at han gjør. Er det vanlig at menn vet om dette nettstedet? Mange av de mennene som er her er jo mildt sagt meget spesielle og man skjønner hvorfor de er akkurat her. Morten virker for uinteressert i det meste i livet til å være en fyr som leser her. Det er vel heller ikke det første som kommer opp dersom han søker etter seg selv på Google?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle terapier er nyttige. Og ikke alle får «selvinnsikt» av å gå i terapi. 6 samtaler er heller ikke så mye i denne sammenhengen. Ikke alltid terapeuten er på topp. Ikke alle terapiløp som er underholdende på podcast. Hva som er underholdene for deg er kanskje ikke det samme som det som er underholdende for meg. Og ikke alltid det er unngåelig å gå mange ganger rundt grøten.

Anonymkode: c7098...ad6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker vel egentlig Morten kunne hatt litt godt av å lese det som blir skrevet i denne tråden jeg.

Anonymkode: 57a13...af0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kleint å lese opp sms som roser hans sex. Er han 16 år? Hvem bryr seg om sex-livet ikke er fantastisk når du er over 40?

Og Peder som sitter og ler som en kompis 50% av tiden. Hadde nok gått til en annen psykolog selv.

Anonymkode: 5d378...c62

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mann, 47, her. Jeg begynte å høre på Morten siden jeg leste at det skulle handle om selvfølelse. Det tok mange episoder før han virkelig kom til poenget, men jeg synes det er tydelig at det er hans evne til å ha sex som i stor grad gjenspeiler hans selvfølelse. Og det kan man synes er kleint eller banalt, men for Morten er det dette det handler om. Og de følelsene må man anerkjenne. Da han leste opp meldingene fra ekskjæresten sin tenkte jeg også at det var litt underlig og lurte på hvor det skulle føre. Etter å ha tenkt litt på det så synes jeg han var utrolig modig som gjorde det. Jeg tror ikke han selv har klart å sette ord på dette overfor Peder, og det å bruke ekskjærestens ord var jo egentlig en genial ide. Det gjorde det veldig tydelig hvor dypt dette stakk. Heier på deg, Morten!

Anonymkode: d5f95...16e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mann, 47, her. Jeg begynte å høre på Morten siden jeg leste at det skulle handle om selvfølelse. Det tok mange episoder før han virkelig kom til poenget, men jeg synes det er tydelig at det er hans evne til å ha sex som i stor grad gjenspeiler hans selvfølelse. Og det kan man synes er kleint eller banalt, men for Morten er det dette det handler om. Og de følelsene må man anerkjenne. Da han leste opp meldingene fra ekskjæresten sin tenkte jeg også at det var litt underlig og lurte på hvor det skulle føre. Etter å ha tenkt litt på det så synes jeg han var utrolig modig som gjorde det. Jeg tror ikke han selv har klart å sette ord på dette overfor Peder, og det å bruke ekskjærestens ord var jo egentlig en genial ide. Det gjorde det veldig tydelig hvor dypt dette stakk. Heier på deg, Morten!

Anonymkode: d5f95...16e

Morten? 🤣

Anonymkode: a2571...cee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Mann, 47, her. Jeg begynte å høre på Morten siden jeg leste at det skulle handle om selvfølelse. Det tok mange episoder før han virkelig kom til poenget, men jeg synes det er tydelig at det er hans evne til å ha sex som i stor grad gjenspeiler hans selvfølelse. Og det kan man synes er kleint eller banalt, men for Morten er det dette det handler om. Og de følelsene må man anerkjenne. Da han leste opp meldingene fra ekskjæresten sin tenkte jeg også at det var litt underlig og lurte på hvor det skulle føre. Etter å ha tenkt litt på det så synes jeg han var utrolig modig som gjorde det. Jeg tror ikke han selv har klart å sette ord på dette overfor Peder, og det å bruke ekskjærestens ord var jo egentlig en genial ide. Det gjorde det veldig tydelig hvor dypt dette stakk. Heier på deg, Morten!

Anonymkode: d5f95...16e

Enig, fikk litt godhet for han, til slutt. Syns Peder endelig ble litt direkte og ærlig, om enn på en diplomatisk måte; Morten er en enkel familiemann med ikke verdens beste selvfølelse. Hans selvfølelse står og faller på at han og dama har et godt sexliv. Kjenner til flere litt enkle manne-menn med ikke verdens rikeste indre liv. Det er en ærlig sak, det. 

Anonymkode: a9391...be5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Det var en litt lystigere Morten et halvt år etter. 

Enig. Jeg fryktet at det ble en sånn "nå har jeg kjæreste og alt er i orden" episode, men det var heldigvis ikke så "enkelt". Det virker som han har tatt til seg mer enn man skulle trodd i tidligere episoder.

Anonymkode: 0e030...b3f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, loveli skrev:

Zzzzzzzzzz

"På en måte" er alt jeg kommer til å huske fra Mortens terapi.

Dessverre enig - gikk ikke så langt under overflata;) Men hadde tatt til seg noe, da.., et halvt år etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...