Gå til innhold

"Hos Peder"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 4/28/2020 at 8:10 AM, OppNedPåAlt said:

Hah, jeg lo. 

Føler de bare går rundt grøten, heeeleee tiden. Og, hvor lenge var han sammen med ekskjæresten egentlig? For han sier jo at forholdet til kona også var bra og spennende til å begynne med, tipper han aldri rakk å komme så langt med ekskjæresten, men at det hadde blitt samme regla. 

Jeg tenkte det samme, pluss at en vesensforskjell er at han og ekskjæresten ikke hadde felles barn hvor de skal dele på oppgavene osv. 

Anonymkode: 57a13...af0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reagerer nesten like mye på Peder som Morten! Peder innrømmer jo i episoden før den på mandag at han synes det er vanskelig få ordentlig kontakt med Morten, noe som jo er åpenbart at de ikke kommer noen vei i samtalen..

Men i episoden på mandag sier Peder at han synes dette har forandret seg. Javel?!!! Merket ikke jeg noe til for å si det sånn

Reagerte også på det at Peder advarte Morten mot å gå inn i noe nytt med enda en ny dame igjen nå i episoden før den siste, noe som jeg også tenker er lurt.

men nå i siste episode sa Peder at han syntes det at Morten skulle på date med en ny dame var kjempespennende og han gledet seg til å høre mer om det neste gang... Say what!!??

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 28.4.2020 den 16.00, Galanga skrev:

Vel, det betyr faktisk ikke at terapeuten bare skal ramble med når pasienten aldri kommer til noen poeng. Det går også an å stille spørsmål som IKKE ble stilt av pasienten først.

Når Morten f.eks sa at han ikke ville date mer og måtte ta en pause for å finne ut mer om seg selv, så kunne Peder spurt hvorfor han likevel er på datern en drøy uke etter.

men istedet for gikk der slik:

M: Ja, så har jeg chattet med et par damer, skal møte hun ene neste uke.

P: Jasså *pervoknegg*

Ja, jeg er også enig i mye du sier her. Synes Peder kunne stoppet opp og utfordret han mer. Han sa jo selv at de snakket for mye rundt løse ting forrige time, men det er egentlig ikke så mye bedre i den siste timen heller. 

Anonymkode: a0e66...362

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, merry skrev:

Jeg reagerer nesten like mye på Peder som Morten! Peder innrømmer jo i episoden før den på mandag at han synes det er vanskelig få ordentlig kontakt med Morten, noe som jo er åpenbart at de ikke kommer noen vei i samtalen..

Og dette er jo interessant og burde utforskes videre! For Peder fanger opp noe viktig, at han er vanskelig å få ordentlig kontakt med. For Morten har jo ikke ordentlig kontakt med seg selv! Og følgelig snakker har bare rundt ting og hopper fra ekteskap til forhold til nettflørting, sånn som før. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dette er jo interessant og burde utforskes videre! For Peder fanger opp noe viktig, at han er vanskelig å få ordentlig kontakt med. For Morten har jo ikke ordentlig kontakt med seg selv! Og følgelig snakker har bare rundt ting og hopper fra ekteskap til forhold til nettflørting, sånn som før. 

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke hørt ferdig siste episode med Morten, men må bare si at det er helt utrolig rart at Peder ikke utfordrer det at Morten egentlig ikke er ferdig med eksen, og likevel er han helt besatt av å finne seg ny dame. Det er åpenbart at fyren ikke trives med seg selv og ikke vet hvordan han skal klare seg på egenhånd eller hvem han egentlig er. Han burde bli kjent med seg selv og øve på å reflektere over egne handlinger og følelser, for han virker helt frakoblet eget følelsesliv og bare kjører på med damejakt. Da han sa i forrige episode at dette forhåpentligvis var siste jul alene, men også den første, tenkte jeg at han virker så ekstremt umoden. Jeg tror ikke Morten får noe særlig ut av praten med Peder, annet enn at det er en litt hyggelig kompisprat en gang i uka. Han er for besatt av tanken på ei dame som kan bekrefte ham. 

Anonymkode: 93489...e94

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke hørt ferdig siste episode med Morten, men må bare si at det er helt utrolig rart at Peder ikke utfordrer det at Morten egentlig ikke er ferdig med eksen, og likevel er han helt besatt av å finne seg ny dame. Det er åpenbart at fyren ikke trives med seg selv og ikke vet hvordan han skal klare seg på egenhånd eller hvem han egentlig er. Han burde bli kjent med seg selv og øve på å reflektere over egne handlinger og følelser, for han virker helt frakoblet eget følelsesliv og bare kjører på med damejakt. Da han sa i forrige episode at dette forhåpentligvis var siste jul alene, men også den første, tenkte jeg at han virker så ekstremt umoden. Jeg tror ikke Morten får noe særlig ut av praten med Peder, annet enn at det er en litt hyggelig kompisprat en gang i uka. Han er for besatt av tanken på ei dame som kan bekrefte ham. 

Helt enig! Han virker så utrolig umoden. Etter tilsynelatende å ha vært så forelsket og ha følelser for en dame han har fortsatt å møte inntil nylig til å være så oppsatt på å finne ny dame. Han må bare ha noen hele tiden. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spot on!

Endret av merry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morten?! Hvorfor sløser han med Peder sin tid?? Han vil jo ikke dele noe, han har ingen problemer. Sier litt a, men ikke B. Føler han skjuler masse for psykologen, og timene høres meningsløse ut. Bare gjentakelser. Han burde fått time uten å være med i podcast, for han tør ikke si noe 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.4.2020 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Morten har ikke kontakt med seg selv, og det høres ut som om han har skikkelig dårlig selvinnsikt. Og overflatiske relasjoner, som gjør at han føler et tomrom. Men det klarer han ikke få frem til Peder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dagens episode sier han ting er annerledes om et halvtårs tid, for da er han i et forhold. Kommer liksom ikke til å være singel i åresvis sier han... Men nettopp det han hadde hatt godt av. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Måten Morten lever livet sitt på og alltid begynner setningene eller avslutter dem med "på en måte" er smått irriterende.

Problemet for Morten videre er at damene på hans alder har vokst og modnet langt forbi hans nivå. At han er så bekreftelsessyk som han er vil skremme unna damene så fort de merker det. Mange damer er flinke til å plukke opp desperate vibber og jeg tror Morten vil måtte være ufrivillig singel en god stund. Hvis han skal kunne være lykkelig i et forhold med en voksen dame da, ikke bare ta første og beste. Kanskje han finner seg en veldig mye yngre dame som er på samme modenhetsnivå, men vil hun takle hans umodenhet og bygge han opp? Eller, han er vel så desperat at han tar hva som helst så jeg tar nok feil. Han vil kanskje ha mange korte forhold til feil damer fremover bare for å ha noen? De neste forholdene hans vil nok ikke vare eller være bra for han.

Jeg kan ikke forstå at Peder ikke er mer konfronterende. Det har mine psykologer vært. Fått meg til å se eget mønster, reflektere og velge en ny vei for en gangs skyld. Tatt meg på det når jeg har sagt eller gjort ting jeg tidligere har sagt jeg ikke skal. Som når Morten ville ta pause fra damer én dag, men laster ned Tinger og skaffer seg date den andre dagen.

Må si hele opplegget med Morten kjeder meg. Morten virker så grunn og jeg vet ikke om det egentlig er så mye dybde der. Ikke alle mennesker har dybde, selv om det er vanskelig for mange å skjønne. Det er ikke nok dybde til å bli en interessant podd iallfall. På en måte. :p

Anonymkode: be1cf...262

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte nettopp på dagens episode 😳

Morten ble ditcha av Tinderdama, og avvist av ekskjæresten. Derfor tenker han nå om han ville hatt en fremtid med kona likevel??? 😳 Kona som han syntes var kjedelig og lite kjærlig, og som han var utro med i ett sett? 

Han fremstår utrolig desperat, og Peder stiller IKKE spørsmål om hvorfor dette behovet for å få konstant bekreftelse og anerkjennelse 😳

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Galanga skrev:

Hørte nettopp på dagens episode 😳

Morten ble ditcha av Tinderdama, og avvist av ekskjæresten. Derfor tenker han nå om han ville hatt en fremtid med kona likevel??? 😳 Kona som han syntes var kjedelig og lite kjærlig, og som han var utro med i ett sett? 

Han fremstår utrolig desperat, og Peder stiller IKKE spørsmål om hvorfor dette behovet for å få konstant bekreftelse og anerkjennelse 😳

Han rører bare rundt i ring. Og Peder rører med ham. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som skjønner hva han prøver å si når han nevner at han har dårlig selvfølelse, men ikke dårlig selvtillit (eller er det motsatt)?

Jeg skjønner meg ikke på sånne menn, selvom jeg er nok sammen med en fyr som han. Kjæresten min har aldri hatt store følelser for meg, men etterhvert har vi fått en grei familie-enhet. Men generelt går han på autopilot og får ikke helt med seg egne følelser engang - inkl at han egentlig ikke har så sterke følelser for meg heller.

Anonymkode: a9391...be5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Noen som skjønner hva han prøver å si når han nevner at han har dårlig selvfølelse, men ikke dårlig selvtillit (eller er det motsatt)?

Jeg skjønner meg ikke på sånne menn, selvom jeg er nok sammen med en fyr som han. Kjæresten min har aldri hatt store følelser for meg, men etterhvert har vi fått en grei familie-enhet. Men generelt går han på autopilot og får ikke helt med seg egne følelser engang - inkl at han egentlig ikke har så sterke følelser for meg heller.

...sorry avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortsetter på avsporingen jeg: Hvorfor har han aldri hatt sterke følelser, og hvorfor synes du det er ok?

Anonymkode: a2571...cee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fortsetter på avsporingen jeg: Hvorfor har han aldri hatt sterke følelser, og hvorfor synes du det er ok?

Han gikk fra et annet forhold med en helt annen type dame enn meg, til å bli sammen med meg. Jeg hadde vært betatt av han i mange år (vi er i samme vennegjeng), og ble overlykkelig over å holde på med han, ble gravid og vips sitter vi her 5 år etter som en familie med barn. Han har aldri virka stolt over meg overfor sine venner og familie. Han elsker å være pappa, og han elsker familie-enheten, men er nokså likegyldig til meg, men jeg er jo en del av familie-pakka, liksom. For egen del kan jeg innrømme at jeg ble blendet av hans utseende, mens han har vel innrømt at et (tidligere) heftig sexliv gjorde utslaget. Men personlighetsmessig er vi ikke noen fantastisk match, akkurat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han gikk fra et annet forhold med en helt annen type dame enn meg, til å bli sammen med meg. Jeg hadde vært betatt av han i mange år (vi er i samme vennegjeng), og ble overlykkelig over å holde på med han, ble gravid og vips sitter vi her 5 år etter som en familie med barn. Han har aldri virka stolt over meg overfor sine venner og familie. Han elsker å være pappa, og han elsker familie-enheten, men er nokså likegyldig til meg, men jeg er jo en del av familie-pakka, liksom. For egen del kan jeg innrømme at jeg ble blendet av hans utseende, mens han har vel innrømt at et (tidligere) heftig sexliv gjorde utslaget. Men personlighetsmessig er vi ikke noen fantastisk match, akkurat. 

Hvordan tror du fremtiden deres blir? Blir du knust om han er utro?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan tror du fremtiden deres blir? Blir du knust om han er utro?

Han er ikke typen til å være utro! Han er ikke lik fyren i podcasten på den måten, men lik i at han har så lite kontakt med seg selv og andre. Har i perioder lurt på om han kan ha asperger, men det tror jeg mange kvinner tenker om menn... Jeg blir ikke knust om det blir slutt for egen del, men for barnas del. De liker klart best når vi begge er sammen med de hjemme. Bare mamma eller bare pappa duger ikke helt. Vi krangler ikke, har fortsatt sex en gang i blant, har det mye moro med barna, men den dype kontakten med å se på hverandre med kjærlighetsfylte blikk - det har vi ikke. Men det er kanskje litt pubertalt å forvente i et voksent forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...