AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #401 Del Skrevet 7. april 2020 Jeg tror han er en ganske vanlig mann. Føler at veldig mange menn jeg kjenner eller har kjent er litt som han. De bare suser avgårde i det vante og kjente. Er tilfreds med livet, men egentlig ikke lykkelige. Helt til plutselig treffer de på noe eller noen som åpner øynene deres for hvordan det egentlig skal være. Hvordan det er å være lykkelig. Og jeg antar at det er en av grunnen til at det er så mye skilsmisser også. Sier ikke at alle skilsmissene er menn sin skyld altså, for jeg tror det er mange damer som er på samme måten. Man bare svømmer med strømmen, fordi det er for ubehagelig å gjøre noe annet. Men som Morten sier, det er ikke så ubehagelig som man frykter og det er veldig givende. Merker det jo litt selv og, at livet går liksom. Plutselig har det gått en måned, så har det gått et halvt år og så et år og livet er på mange måter helt likt som for et år siden, for vi har ikke tatt noen aktive valg. Vi har fulgt etter strømmen og minste motstands vei. Anonymkode: 99dbd...66d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #402 Del Skrevet 14. april 2020 Han virker litt klysete. Tipper han kommer til å ligge rundt resten av livet for å fylle et eller annet tomrom. Anonymkode: a2571...cee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 15. april 2020 #403 Del Skrevet 15. april 2020 Synes kontrasten mellom denne fyren og det paret var veldig stor. Fra å snakke med to som reflekterte og analyserte overkokte grønnsaker og manglende oppvask etter middag til en fyr som sier han "tenker mye", men som egentlig ikke virker å ha reflektert særlig mye over sine valg her i livet. "Så var jeg utro da, og så utro da, så dro jeg og overnattet hos henne, og vi snakket ikke sammen om vår fremtid" 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
merry Skrevet 15. april 2020 #404 Del Skrevet 15. april 2020 Ja, helt enig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 16. april 2020 #405 Del Skrevet 16. april 2020 Ja, jeg tror ikke jeg kommer til å høre mer på denne personen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #406 Del Skrevet 17. april 2020 On 4/15/2020 at 12:49 PM, Fortunatus said: Synes kontrasten mellom denne fyren og det paret var veldig stor. Fra å snakke med to som reflekterte og analyserte overkokte grønnsaker og manglende oppvask etter middag til en fyr som sier han "tenker mye", men som egentlig ikke virker å ha reflektert særlig mye over sine valg her i livet. "Så var jeg utro da, og så utro da, så dro jeg og overnattet hos henne, og vi snakket ikke sammen om vår fremtid" Ja, syns han virker helt tom og sjelløs. Lite indre liv. Kommer til å høre på fordi jeg syns det er interessant å høre om noen vidt forskjellig fra meg selv, men uten at han engasjerer så veldig. Anonymkode: a9391...be5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2020 #407 Del Skrevet 17. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, syns han virker helt tom og sjelløs. Lite indre liv. Kommer til å høre på fordi jeg syns det er interessant å høre om noen vidt forskjellig fra meg selv, men uten at han engasjerer så veldig. Anonymkode: a9391...be5 Kommer også til å fortsette å høre. For å se om det kommer et gjennombrudd på den lille tiden. Er lov å håpe. Anonymkode: a0e66...362 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 21. april 2020 #408 Del Skrevet 21. april 2020 Jeg er kanskje litt ødelagt av Relasjonspodden, og den forskjellen at de ikke har terapi men bare svarer på problemer i poden sin, fordi jeg har mest lyst å høre Peder riste litt i han her fyren og si «du skal ikke date før du har fiksa opp i greiene dine!». Og så tenker jeg Peder må sende han her i terapi, men så innser jeg at han faktisk er i terapi... Morten har aldri kjent etter på følelsene sine, derfor det slurer og går I forholdene til han finner en ny å ligge med som er litt spennende. Nå var hun ekskjæresten litt mer spennende da, de snakket jo sammen, men tror jo at det og hadde dabbet av etterhvert i et samboerskap feks. Også hadde han funnet en ny. Nei her må han dykke i dybden, tilbake til barndommen. Noe Peder ikke viser tegn til å gjøre. Han bryr seg mest om sexlivet til Morten virker det som🙄 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 21. april 2020 #409 Del Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, OppNedPåAlt skrev: Jeg er kanskje litt ødelagt av Relasjonspodden, og den forskjellen at de ikke har terapi men bare svarer på problemer i poden sin, fordi jeg har mest lyst å høre Peder riste litt i han her fyren og si «du skal ikke date før du har fiksa opp i greiene dine!». Og så tenker jeg Peder må sende han her i terapi, men så innser jeg at han faktisk er i terapi... Morten har aldri kjent etter på følelsene sine, derfor det slurer og går I forholdene til han finner en ny å ligge med som er litt spennende. Nå var hun ekskjæresten litt mer spennende da, de snakket jo sammen, men tror jo at det og hadde dabbet av etterhvert i et samboerskap feks. Også hadde han funnet en ny. Nei her må han dykke i dybden, tilbake til barndommen. Noe Peder ikke viser tegn til å gjøre. Han bryr seg mest om sexlivet til Morten virker det som🙄 Jepp. Med tanke på hvor lite engasjert Peder høres ut ellers, synes jeg sex og «gubbeprat» virker å være hans favorittemaer. Jeg synes også kneggingen hans hver gang noen drar en spøk om sex er ganske motbydelig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2020 #410 Del Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, Galanga said: Jepp. Med tanke på hvor lite engasjert Peder høres ut ellers, synes jeg sex og «gubbeprat» virker å være hans favorittemaer. Jeg synes også kneggingen hans hver gang noen drar en spøk om sex er ganske motbydelig. Enig! Den derre "høhø"- vårs-gutta-imellom-greia er slitsom. Morten har jo nevnt barndommen sin, så det er rart at Peder ikke har gått noe videre på det, at han lot det ligge så kjapt? Men psykologer er så rare. Jeg husker en jeg gikk til som sa han syns jeg gikk "for dypt inn i ting" når jeg analyserte deler av barndommen. Altså, hvis en psykolog ikke takler dybde.... Men tror ikke han er uvanlig (han er en relativt anerkjent psykolog i Oslo). Også er det Morten selv, hvis han i bunn og grunn har det bra med et relativt overfladisk forhold med en pwn og sexglad dame, så trenger gan kanskje ikke mer dybde? Jeg syns de bare haster fra et emne til neste til neste uten å egentlig komme frem til så mye. Anonymkode: a9391...be5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 27. april 2020 #411 Del Skrevet 27. april 2020 Herreminfrelser, jeg er så oppgitt! Morten skal liksom finne ut om seg selv og sine indre demoner, og skal legge datingen på hylla en stund, men neida, allerede i kontakt med flere damer og skal møte ei neste uke... Og Peder jatter og knegger som bare Peder kan... Men jeg hører på hver mandag likevel, så jeg skal egentlig ikke klage. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #412 Del Skrevet 27. april 2020 Er dette egentlig terapi? Morten har jo til og med sagt at han trenger noen teknikker, men hver gang han stiller et spørsmål så gjentar bare Peder det samme spørsmålet😅 Morten: «Hva kan man gjøre for å .....» Peder: «Ja ikke sant for det er det da...hva KAN man gjøre? Og jeg tenker at det er et stort og viktig spørsmål for deg» Anonymkode: 57a13...af0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 27. april 2020 #413 Del Skrevet 27. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette egentlig terapi? Morten har jo til og med sagt at han trenger noen teknikker, men hver gang han stiller et spørsmål så gjentar bare Peder det samme spørsmålet😅 Morten: «Hva kan man gjøre for å .....» Peder: «Ja ikke sant for det er det da...hva KAN man gjøre? Og jeg tenker at det er et stort og viktig spørsmål for deg» Anonymkode: 57a13...af0 Hahaha! Spot on! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 27. april 2020 #414 Del Skrevet 27. april 2020 Hørte dagens episode, trengte noe enkelt å høre på til arbeidet. Jeg blir også helt matt av denne fyren og peder! Skjønner at det kan være en vanskelig fyr å snakke med for Peder, men utfordre han nå littegrann.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #415 Del Skrevet 27. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette egentlig terapi? Morten har jo til og med sagt at han trenger noen teknikker, men hver gang han stiller et spørsmål så gjentar bare Peder det samme spørsmålet😅 Morten: «Hva kan man gjøre for å .....» Peder: «Ja ikke sant for det er det da...hva KAN man gjøre? Og jeg tenker at det er et stort og viktig spørsmål for deg» Anonymkode: 57a13...af0 Nå er det sånn da, at terapeuten speiler og så skal klienten komme frem til svarene selv. Bare sånn til informasjon... Anonymkode: a0e66...362 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2020 #416 Del Skrevet 27. april 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette egentlig terapi? Morten har jo til og med sagt at han trenger noen teknikker, men hver gang han stiller et spørsmål så gjentar bare Peder det samme spørsmålet😅 Morten: «Hva kan man gjøre for å .....» Peder: «Ja ikke sant for det er det da...hva KAN man gjøre? Og jeg tenker at det er et stort og viktig spørsmål for deg» Anonymkode: 57a13...af0 Hvor terapeutisk hadde det vært hvis Peder bare hadde avlevert et råd hver gang? Det hadde vært direkte antiterapeutisk. Og:ting tar tid. (Men jeg stusser over at timene er så korte, er det mye som er klippet bort, tro? Noen av episodene har vært på under 40 minutter inkludert Mortens prat først og Peders refleksjon etterpå. Da blir det jo litt magert). Timing er også viktig i en slik prosess. Slik jeg ser det bereder Peder grunnen slik at Morten skal kunne ta i mot. Anonymkode: 98022...d3c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 28. april 2020 #417 Del Skrevet 28. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette egentlig terapi? Morten har jo til og med sagt at han trenger noen teknikker, men hver gang han stiller et spørsmål så gjentar bare Peder det samme spørsmålet😅 Morten: «Hva kan man gjøre for å .....» Peder: «Ja ikke sant for det er det da...hva KAN man gjøre? Og jeg tenker at det er et stort og viktig spørsmål for deg» Anonymkode: 57a13...af0 Hah, jeg lo. Føler de bare går rundt grøten, heeeleee tiden. Og, hvor lenge var han sammen med ekskjæresten egentlig? For han sier jo at forholdet til kona også var bra og spennende til å begynne med, tipper han aldri rakk å komme så langt med ekskjæresten, men at det hadde blitt samme regla. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
merry Skrevet 28. april 2020 #418 Del Skrevet 28. april 2020 Utrolig irriterende høre på de snakker bare rundt og rundt i sirkel om ingenting 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galanga Skrevet 28. april 2020 #419 Del Skrevet 28. april 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det sånn da, at terapeuten speiler og så skal klienten komme frem til svarene selv. Bare sånn til informasjon... Anonymkode: a0e66...362 Vel, det betyr faktisk ikke at terapeuten bare skal ramble med når pasienten aldri kommer til noen poeng. Det går også an å stille spørsmål som IKKE ble stilt av pasienten først. Når Morten f.eks sa at han ikke ville date mer og måtte ta en pause for å finne ut mer om seg selv, så kunne Peder spurt hvorfor han likevel er på datern en drøy uke etter. men istedet for gikk der slik: M: Ja, så har jeg chattet med et par damer, skal møte hun ene neste uke. P: Jasså *pervoknegg* 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
merry Skrevet 28. april 2020 #420 Del Skrevet 28. april 2020 32 minutter siden, Galanga skrev: Vel, det betyr faktisk ikke at terapeuten bare skal ramble med når pasienten aldri kommer til noen poeng. Det går også an å stille spørsmål som IKKE ble stilt av pasienten først. Når Morten f.eks sa at han ikke ville date mer og måtte ta en pause for å finne ut mer om seg selv, så kunne Peder spurt hvorfor han likevel er på datern en drøy uke etter. men istedet for gikk der slik: M: Ja, så har jeg chattet med et par damer, skal møte hun ene neste uke. P: Jasså *pervoknegg* Helt enig!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå