Gå til innhold

Hvilken lydbok hører du på nå?


mia83

Anbefalte innlegg

På 27.8.2019 den 8.41, mia83 skrev:

Olivensteinen av Gunn Marit Nisja. 

Blitt litt hektet på Storytel i det siste :lol:

Jeg og, og jeg har blitt veldig hektet på dystopi og science fiction. Og da spesielt på svensk, da Storytel har et veldig stort og bra utvalg med dette. I øyeblikket hører jeg på sesong en av Svart stjerna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Annonse

It ends with us, av Coleen Hoover.

får inntrykk av at de fleste her lyttet til lydbøker pånorsk, stemmer det? 
selv hører jeg norske bøker på norsk, men engelske bøker symes jeg er best på originalspråket. I tillegg er det en veldig fin og enkel måte å holde seg oppdatert på engelsken for de av oss som ikke bruker språket til hverdags. Synes også at mange bøker, særlig innenfor chicklit-kategorien til tider er enormt dårlig oversatt. Senest i går hørte jeg på en engelsk bok oversatt til norsk ,ed begrepper som å «gulpe ned drinken», «dramadronning» og hyppig feilbruk av «i forhold til»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Lill3My skrev:

It ends with us, av Coleen Hoover.

får inntrykk av at de fleste her lyttet til lydbøker pånorsk, stemmer det? 
selv hører jeg norske bøker på norsk, men engelske bøker symes jeg er best på originalspråket. I tillegg er det en veldig fin og enkel måte å holde seg oppdatert på engelsken for de av oss som ikke bruker språket til hverdags. Synes også at mange bøker, særlig innenfor chicklit-kategorien til tider er enormt dårlig oversatt. Senest i går hørte jeg på en engelsk bok oversatt til norsk ,ed begrepper som å «gulpe ned drinken», «dramadronning» og hyppig feilbruk av «i forhold til»

Jeg hører på begge deler. Bryr meg egentlig ikke så veldig, og kjøper den billigeste som oftest er på engelsk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lill3My said:

It ends with us, av Coleen Hoover.

får inntrykk av at de fleste her lyttet til lydbøker pånorsk, stemmer det? 
selv hører jeg norske bøker på norsk, men engelske bøker symes jeg er best på originalspråket. I tillegg er det en veldig fin og enkel måte å holde seg oppdatert på engelsken for de av oss som ikke bruker språket til hverdags. Synes også at mange bøker, særlig innenfor chicklit-kategorien til tider er enormt dårlig oversatt. Senest i går hørte jeg på en engelsk bok oversatt til norsk ,ed begrepper som å «gulpe ned drinken», «dramadronning» og hyppig feilbruk av «i forhold til»

Engelske bøker på engelsk og norske bøker på norsk. Uansett om jeg leser eller lytter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.2.2020 den 14.22, Lill3My skrev:

It ends with us, av Coleen Hoover.

får inntrykk av at de fleste her lyttet til lydbøker pånorsk, stemmer det? 
selv hører jeg norske bøker på norsk, men engelske bøker symes jeg er best på originalspråket. I tillegg er det en veldig fin og enkel måte å holde seg oppdatert på engelsken for de av oss som ikke bruker språket til hverdags. Synes også at mange bøker, særlig innenfor chicklit-kategorien til tider er enormt dårlig oversatt. Senest i går hørte jeg på en engelsk bok oversatt til norsk ,ed begrepper som å «gulpe ned drinken», «dramadronning» og hyppig feilbruk av «i forhold til»

Jeg hører faktisk på ganske mange bøker på svensk, siden Storytel som jeg bruker har veldig mange bøker av typen jeg liker på svensk men ikke norsk. Og siden jeg er oppvokst like så mye med SVT som NRK i oppveksten så har jeg ingen problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Like så godt forrige lydbok at jeg lytter til enda en bok av samme forfatter. Denne lover også bra. "Confess" av Colleen Hoover.

Det er sjelden jeg blir VELDIG rørt av bøker...men denne forfatteren her får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...