Gå til innhold

Hva mener du mødre og fedre som er tatoverte? F eks store tatoveringer på armer og rygg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser ikke poenget med tatoveringer, og det er noe jeg aldri kommer til å ta. 

Men folk velger selv. Ser ikke hvorfor jeg skulle ha et annet syn bare fordi de var foreldre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit, jeg har da ingenting med hva andre måtte ønske å gjøre med sin kropp.

Jeg kunne derimot aldri tatt tatovering selv, men hva andre gjør er altså ikke noe jeg skal bry meg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du ikke heller om hva folk mener om tattoveringer? Det er vel ingen som tror det er sammenheng mellom tattoveringer og omsorgsevne??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er utrolig lite pent, men tenker jo ikke at de er dårlige foreldre eller noe. Men at de har dårlig smak, ja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen sammenheng mellom tatoveringer og omsorgsevne? Jeg tror en ville sett en ganske klar sammenheng om en samlet inn statistikk rundt de som har tatoveringer kontra de som ikke har det når det gjelder livsvalg/livssituasjon, økonomisk evne til å forsørge osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 15.45, Tanuki skrev:

Syns ikke det er pent, utover det mener jeg ingenting. 

sier det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Ingen sammenheng mellom tatoveringer og omsorgsevne? Jeg tror en ville sett en ganske klar sammenheng om en samlet inn statistikk rundt de som har tatoveringer kontra de som ikke har det når det gjelder livsvalg/livssituasjon, økonomisk evne til å forsørge osv. 

Muligens før, men ikke nå i dag. Tatoveringer er like vanlig som hull i ørene.. moren min (som er driftsleder i et stort firma) har tatoveringer på armene. Jeg jobber selv i bvtj og har tatoveringer. Vi er også veldig mange i tjenesten med tatoveringer. 

Anonymkode: 3968b...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muligens før, men ikke nå i dag. Tatoveringer er like vanlig som hull i ørene.. moren min (som er driftsleder i et stort firma) har tatoveringer på armene. Jeg jobber selv i bvtj og har tatoveringer. Vi er også veldig mange i tjenesten med tatoveringer. 

Anonymkode: 3968b...58c

Nei det er ikke like vanlig, men det er like vanlig i enkelte miljøer. At det å ta en moteavjørelse for resten av livet fordi en liker noe der og da ikke har noen som helst sammenheng med omsorgsevne å gjøre virker ikke logisk. Det sier selvfølgelig ikke alt og trenger ikke å bety at hvert eneste individ har viss egenskaper, men på gruppenivå er det antagelig en klar sammenheng. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Ingen sammenheng mellom tatoveringer og omsorgsevne? Jeg tror en ville sett en ganske klar sammenheng om en samlet inn statistikk rundt de som har tatoveringer kontra de som ikke har det når det gjelder livsvalg/livssituasjon, økonomisk evne til å forsørge osv. 

Jeg har ikke tatoveringer selv, og det har ikke mannen min heller. 

Min datter og svigersønn har mange tatoveringer, slike som vises godt nedover armene. Og de er foreldre til 3 barn, hvorav et av de er fosterbarn. Begge er veldig opptatt av familie og barn, og barna deres blir godt fulgt opp på alle måter. De er helt normale foreldre, med god økonomi, enebolig, begge med god utdanning og fast jobb. Så de har god omsorgsevne til tross for mange synlige tatoveringer. 

Mulig disse to er et unntak, men begge var ganske så rolige og greie i tenåringstida og som unge voksne. Det er først i voksen alder at de har tatt tatoveringer. Og de er fortsatt rolige og greie voksne, sånne som du gjerne vil ha et vennskap med, fordi de er så greie og fine som personer. De har massevis av venner, og er sosiale med mange som ikke har tatoveringer, så det er ikke et tema.

Jeg vil ikke at alle skal dømmes her, for det finnes jo mange unntak. Men jeg vet også at det trolig er en sammenheng mellom livsvalg/livssituasjon når det gjelder personer som har mange tatoveringer kontra de som ikke har det. Jeg har jo sett mange eksempler på det også. 

Anonymkode: 37278...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 15.05, AnonymBruker skrev:

Er det greit? Reagerer du negativt?

Anonymkode: f52cd...997

Selv er jeg tatovert fra topp til tå, samme er mannen min. Enda har vi klart å oppdra tre unger så langt, og nå går vi til og med rundt med barnebarn. Og det har blitt folk av alle, til og med oss. 

Anonymkode: b4cbd...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, herzeleid skrev:

Ingen sammenheng mellom tatoveringer og omsorgsevne? Jeg tror en ville sett en ganske klar sammenheng om en samlet inn statistikk rundt de som har tatoveringer kontra de som ikke har det når det gjelder livsvalg/livssituasjon, økonomisk evne til å forsørge osv. 

:rolleyes: Herregud.....   Jeg håper så inderlig at du ikke jobber med mennesker!

Anonymkode: d3e93...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:rolleyes: Herregud.....   Jeg håper så inderlig at du ikke jobber med mennesker!

Anonymkode: d3e93...092

Det virker ikke som du forstår det du svarer på eller evner å formulere argumenter. Prøv igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener ikke så mye om det, det er jo de som har valgt det, og de synes nok det er fint. Jeg for min del har ikke kunnet tenkt meg det, derfor har jeg heller ikke tatoveringer. 

Hva andre gjør med kroppen sin er opp til de, legger meg ikke oppi andres mennesker valg av tatoveringer 

Anonymkode: 7cb41...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en tatovering på underarmen og bare gleder meg til sønnen min blir så gammel at vi kan ta matchende tatoveringer. Juhuuu!!!

Tulla. Tatoveringer har selvsagt ingenting med omsorgsevne å gjøre. Jeg tok min i voksen alder - til inntekt for Barnekreftforeningen. Er stolt av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...