Gå til innhold

Hva mener du mødre og fedre som er tatoverte? F eks store tatoveringer på armer og rygg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tattis er revstygt. Det blir ikkje meir stygt på foreldre. Og har ingenting med omsorgsevne å gjera.

Anonymkode: a797e...dc9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit? Reagerer du negativt?

Anonymkode: f52cd...997

Jeg driter i hvordan andre kler seg og hva de bærer av utsmykninger. Så lenge de er sånn noenlunde trivelige folk så synes jeg godt om dem. 

Anonymkode: b4391...f64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit? Reagerer du negativt?

Anonymkode: f52cd...997

Det er ikke hverken din eller min sak å mene noe om det.

Ferdig snakka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tatoveringer er så normalt i disse dager, at det sier meget lite om kompetansen som foreldre.

Anonymkode: 88a2c...7a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en tatovert forelder. Jeg har armene fulle av blomstertatovringer, jeg har sitater fra kjære familiemedlemmer, og andre figurer som har stor betydning for meg. Jeg har tatoveringer andre ikke vil forstå, men som får meg til å minnes en bestemt person, og derfor gjør meg glad. 

Jeg jobber også med mennesker, og møter mange unge, og deres familier i sårbare situasjoner. Jeg har grunnutdannelse og videreutdannelse for å kunne hjelpe disse menneskene. Alt dette har jeg faktisk greid selv med tatoveringer på kroppen. 

Jeg har full forståelse for at noen ser meg å tenker «fysj, harry, stygt osv». Tatoveringer er ikke for alle, og det er bra. Ville vært kjedelig om vi alle skulle ha tatovert oss. Det jeg ikke forstår er at noen fremdeles i 2019 kan se tatoveringer å dermed tenke at mennesket bak tatoveringene er mindre oppegående. Mindre verdt, mindre kapabel til å utføre arbeidsoppgaver, og verst av alt - en dårlig forelder. 

 

Anonymkode: 3968b...58c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det greit? Reagerer du negativt?

Anonymkode: f52cd...997

Nei, hvorfor skal jeg det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ekstremt vanlig med tatoveringer nå da. Såpass at det har blitt litt harry. Tenker ikke annet enn at de er typer som typisk følger trender..

Anonymkode: 70846...0f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det kanskje sier noe om vurderingsevne og hva slags person dette er. 

Jeg har noen ganger sett tilfeller som rett og slett ser litt trist ut, eksempelvis mor mer veldig "trashy" tatoveringer sammen med et lite barn, og det er nok noe ved hele det bildet og den litt ekle kombinasjonen av uskyldig lite barn og en slik tatovering som kan fremstå litt ekkelt. Men klart, det trenger ikke bety at noe er galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ingenting, annet enn at det er mer vanlig å ha noen tatoveringer enn å ikke ha dem, for folk i min aldersgruppe, litt eldre og litt yngre. 

Jeg og mannen er noen av de få jeg vet om som ikke har en eneste tatovering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med mindre de har for eksempel har 88 tatovert, tenker jeg ikke særlig over det.

Anonymkode: ef7ba...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er blodharry med tatoveringer! Men det sier ingenting om personen som er tatovert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Vera skrev:

Jeg syns det er blodharry med tatoveringer! Men det sier ingenting om personen som er tatovert.

Jeg synes dette er en ganske rar innstilling. Mener du virkelig at valg en gjør for resten av livet, der en velger å permanent tegne et motiv på kroppen og vise til verden, ikke sier noen ting om personen som tar valget? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, herzeleid skrev:

Jeg synes dette er en ganske rar innstilling. Mener du virkelig at valg en gjør for resten av livet, der en velger å permanent tegne et motiv på kroppen og vise til verden, ikke sier noen ting om personen som tar valget? 

Sier overhodet ingenting om omsorgsevne og verdisyn. Har en bror som har hauger og lass av tatoveringer - og du treffer ikke et flottere menneske enn han. Han tatoverte seg i ung alder, men har også tatt mange tatoveringer i voksen alder. Har også et søskenbarn som er utdannet tatovør og selv har kroppen full - du finner ikke en bedre barnevernspedagog enn han! 

Som sagt, en tatovering sier slett ingen ting om dine evner som medmenneske. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestefar hadde en tatovering på armen, han hadde mye omsorg for både sine barn og barnebarn. Jeg synes ikke ikke det er fint men det er ikke sånn at alle som har tatoveringer er dårlige foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Vera skrev:

Sier overhodet ingenting om omsorgsevne og verdisyn. Har en bror som har hauger og lass av tatoveringer - og du treffer ikke et flottere menneske enn han. Han tatoverte seg i ung alder, men har også tatt mange tatoveringer i voksen alder. Har også et søskenbarn som er utdannet tatovør og selv har kroppen full - du finner ikke en bedre barnevernspedagog enn han! 

Som sagt, en tatovering sier slett ingen ting om dine evner som medmenneske. 

At en velger å tatovere seg, og motivet en velger, sier åpenbart noe om en person. Er du enig? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...