Gå til innhold

Hvor fort løper du? 😁


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 5.9.2019 den 14.58, Milla29 skrev:

Jeg er veldig hobbyjogger, og veldig sjelden jeg måler tid på løpeturene mine. Har en fast løype på 7,5 km med en del bakker som jeg vanligvis bruker 38-ish minutter på. Har målt noen med Sportstracker app og ser at jeg har løpt milen på rundt 45 min og 15 km på 1t og 17 min. Er som sagt en løype med en del bakker - så er fornlyd med det. Jeg løper kun fordi jeg elsker å løpe, for mosjonen sin del og for å få en "husmorpause" 😉

Synes dette er veldig bra for en hobbyjogger!!

Anonymkode: 3bb34...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette er veldig bra for en hobbyjogger!!

Anonymkode: 3bb34...034

Takk :-) Jeg føler jo selv at jeg er i grei form, men løper alltid alene, så aner egentlig ikke hvordan jeg ligger an i forhold til andre som pleier å løpe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 14.55, Hr. Aktiv skrev:

Dette er ikke raskt. Tidene er rundt de beste damene så er ikke bedre enn det. Så har jeg heller ingen hensikt med å pynte på sannheten. Jeg vet at jeg har talent, men satsingen ligger et annet sted enn løping. Kunne godt ha drevet på med sykkel f.eks. men bruker løping som restitusjon og kondisskapende trening fordi det er mest morro.  

30.04 på mila er så godt som elitenivå. Du ville hatt den niende beste tiden på damesiden gjennom historien, f.eks.

Ved å si at dette ikke er raskt, trykker du ned på oss som løper på 45 minutter og regner oss for å være i god form🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.8.2019 den 20.12, Hedersbrukeren skrev:

3.52 på en km vil jeg si er noe de fleste fotballspillende ungdomsskoleelever, i hvert fall på guttesiden, bør klare rimelig greit :)

Ikke noe spesielt imponerende, altså :)

Hmm, aldri prøvd å løpe bare en km. Det er jo nesten som en sprintdistanse å regne. 2,5 runder på bane.

Ser for meg en tid på 3.15- 3.20 her. Ikke nå, men i toppform. Når jeg har vært i god form har jeg ofte hatt rundt 4.30 på første kilometer ved lengre distanser, og som oftest i kupert terreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

30.04 på mila er så godt som elitenivå. Du ville hatt den niende beste tiden på damesiden gjennom historien, f.eks.

Ved å si at dette ikke er raskt, trykker du ned på oss som løper på 45 minutter og regner oss for å være i god form🤣

Kjønn spiller en vesentlig rolle her da. Hr. Aktiv er vel en herre.

Når han skriver at det ikke er så raskt så er det vel for å imøtegå hint om at han lyver. Slike hint som jeg også fikk på HI. Det er sånt man får behov for å forsvare seg mot. Og da tror jeg ikke han mente å trykke ned andre 🙂

Anonymkode: 3bb34...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.8.2019 den 14.33, OPIgirl skrev:

Det er akkurat det det er. En påstand. P løpe 1 km på 3,52 anser jeg som uhyre fort. På linje med hva en toppidrettsutøver løper det på vil jeg si. Er ikke sikker på om jeg helt tror på TS sine resultater. Spesielt ikke hvis h*n er vanlig mosjonist.

Har man en gjennomsnittsfart på 60m på 8,0 sek, så er ikke 3,52 på 1 km så veldig urimelig 😀

Anonymkode: c6354...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2019 den 14.33, OPIgirl skrev:

Det er akkurat det det er. En påstand. P løpe 1 km på 3,52 anser jeg som uhyre fort. På linje med hva en toppidrettsutøver løper det på vil jeg si. Er ikke sikker på om jeg helt tror på TS sine resultater. Spesielt ikke hvis h*n er vanlig mosjonist.

Toppidrettsutøvere løper f.eks 3000 på rundt 9 minutt. Johaug ligger vel rundt der.

Da er snittet 3 min pr.kilometer, men det er med 3000 meters tempo. På bare en kilometer ville de løpt fortere, godt under 3-tallet.

Anders Aukland (tidligere langrennsløper) brukte 1000-metere som intervaller og jogget greit inn til tider på 2.50-3.00 og han løp åtte etter hverandre, og dette var etter han hadde lagt opp og som 45-åring. https://auklandmetoden.no/1000-metere/

3.52 er ingen toppidrettstid, men en tid for den jevne mosjonist å klare. Med litt trening og god oppvarming skulle jeg klart ned mot 3.15, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Toppidrettsutøvere løper f.eks 3000 på rundt 9 minutt. Johaug ligger vel rundt der.

Da er snittet 3 min pr.kilometer, men det er med 3000 meters tempo. På bare en kilometer ville de løpt fortere, godt under 3-tallet.

Anders Aukland (tidligere langrennsløper) brukte 1000-metere som intervaller og jogget greit inn til tider på 2.50-3.00 og han løp åtte etter hverandre, og dette var etter han hadde lagt opp og som 45-åring. https://auklandmetoden.no/1000-metere/

3.52 er ingen toppidrettstid, men en tid for den jevne mosjonist å klare. Med litt trening og god oppvarming skulle jeg klart ned mot 3.15, kanskje.

Veldig enig. Jeg løp intervaller i går, 8 x 1000, med 4 min per km. Det var  uten å gå  i kjelleren, og skulle jeg bare løpt én tusenmeter etter en ordentlig oppvarming, noe jeg aldri har testet ut, hadde det selvfølgelig vært mulig å senke farta med en hel del sekunder. Jeg hadde nok ikke klart 3:15 slik som deg, men et sted mellom 3:30 og 3:40 burde gå veldig greit. Jeg har to barn under fire år, full jobb, løper tre-fire ganger i uka på hobbybasis, og er omtrent så langt fra en toppidrettsutøver man kan komme.

Hvis man ser på toppidrettsutøvere som faktisk driver med løping istedenfor ski, ligger jo farta enda lavere enn tallene du skisserer. Norgesrekorden på 1500 for kvinner er f.eks 4:00; det tilsvarer 1000 på 2:40 - og hadde løpet sluttet på 1000 m hadde nok Grete klart å senke tida enda noen sekunder, tenker jeg. Den registrerte norgesrekorden for kvinner på 1000 m ligger på 2:38. Det er et hav av tid derfra og opp til 3:52. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no-no-noir
12 minutter siden, miore skrev:

Veldig enig. Jeg løp intervaller i går, 8 x 1000, med 4 min per km. Det var  uten å gå  i kjelleren, og skulle jeg bare løpt én tusenmeter etter en ordentlig oppvarming, noe jeg aldri har testet ut, hadde det selvfølgelig vært mulig å senke farta med en hel del sekunder. Jeg hadde nok ikke klart 3:15 slik som deg, men et sted mellom 3:30 og 3:40 burde gå veldig greit. Jeg har to barn under fire år, full jobb, løper tre-fire ganger i uka på hobbybasis, og er omtrent så langt fra en toppidrettsutøver man kan komme.

Hvis man ser på toppidrettsutøvere som faktisk driver med løping istedenfor ski, ligger jo farta enda lavere enn tallene du skisserer. Norgesrekorden på 1500 for kvinner er f.eks 4:00; det tilsvarer 1000 på 2:40 - og hadde løpet sluttet på 1000 m hadde nok Grete klart å senke tida enda noen sekunder, tenker jeg. Den registrerte norgesrekorden for kvinner på 1000 m ligger på 2:38. Det er et hav av tid derfra og opp til 3:52. 

Enig i alt bortsett fra det som er uthevet! Du er ikke så langt unna man kan komme, du er i fantastisk bra form! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...