Gå til innhold

Hvor fort løper du? 😁


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er dine raskeste tider på ulike distanser? Fyll inn eller bruk dine egne distanser :)

Her er mine tider fra de siste to årene (løp fortere før da jeg var aktiv). Løper mest i skog og mark, men de raskeste tidene er naturlig nok fra tester/intervall på bane eller mosjonsløp på asfalt/grus. Jeg er i god form, men savnet følelsen av å virkelig fly 😄

1 km: 3:52

1,5 km: 6:21

3 km: 13:37

10 km: 48:49

Halvmaraton: 1:51:23

Anonymkode: 3bb34...034

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Sandum.PT skrev:

Alt for sakte! 😄

Særlig. Hvor fort løper du selv en km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, OPIgirl skrev:

Særlig. Hvor fort løper du selv en km?

Det har jeg ikke testet på alt for lenge, men baserer min påstand på at jeg ikke har hatt noe løpetrening på... flere år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sandum.PT skrev:

Det har jeg ikke testet på alt for lenge, men baserer min påstand på at jeg ikke har hatt noe løpetrening på... flere år...

Det er akkurat det det er. En påstand. P løpe 1 km på 3,52 anser jeg som uhyre fort. På linje med hva en toppidrettsutøver løper det på vil jeg si. Er ikke sikker på om jeg helt tror på TS sine resultater. Spesielt ikke hvis h*n er vanlig mosjonist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men det finnes ikke et pattedyr hverken på land eller i vann som løper fortere enn det jeg gjorde den dagen jeg åpnet døra til bilen og det satt en edderkopp ved stereoen, dette var i Australia og den var all hinside Enorm. 

Anonymkode: 3d636...753

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, OPIgirl skrev:

Det er akkurat det det er. En påstand. P løpe 1 km på 3,52 anser jeg som uhyre fort. På linje med hva en toppidrettsutøver løper det på vil jeg si. Er ikke sikker på om jeg helt tror på TS sine resultater. Spesielt ikke hvis h*n er vanlig mosjonist.

Dessverre (for meg) så er ikke tidene mine SÅ raske altså. Selv om jeg presiserer at jeg er i god form :) Å skrive at du ikke tror på det blir for meg litt ødeleggende for det som var ment som en hyggelig tråd.

Anonymkode: 3bb34...034

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OPIgirl skrev:

Særlig. Hvor fort løper du selv en km?

"Hvor fort løper du?" spør Ts, "alt for sakte" svarte Sandum. Tolket det ikke som at Sandum mente Ts sine tider var dårlige. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke dy meg så her kommer norgesrekordene for kvinner på distansene:

1 km: 2:38

1,5 km: 4:00

3 km: 8:31

10 km: 30:13

Halvmaraton: 1:08:31

Anonymkode: 3bb34...034

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, OPIgirl skrev:

Det er akkurat det det er. En påstand. P løpe 1 km på 3,52 anser jeg som uhyre fort. På linje med hva en toppidrettsutøver løper det på vil jeg si. Er ikke sikker på om jeg helt tror på TS sine resultater. Spesielt ikke hvis h*n er vanlig mosjonist.

Men 3:52 på en km er (dvs var, i dag er det grisefort) da ikke så fort? Det blir ca 11:30 på 3000m.

Løp 3000m på 10:03 på opptak i forsvaret for drøyt 30 år siden. Det var det ingen som var imponert over.

Anonymkode: c9424...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre (for meg) så er ikke tidene mine SÅ raske altså. Selv om jeg presiserer at jeg er i god form :)Å skrive at du ikke tror på det blir for meg litt ødeleggende for det som var ment som en hyggelig tråd.

Anonymkode: 3bb34...034

Beklager så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, OPIgirl skrev:

Det er akkurat det det er. En påstand. P løpe 1 km på 3,52 anser jeg som uhyre fort. På linje med hva en toppidrettsutøver løper det på vil jeg si. Er ikke sikker på om jeg helt tror på TS sine resultater. Spesielt ikke hvis h*n er vanlig mosjonist.

Det er helt fint og man må trene for å løpe i den hastigheten, men det er ikke veldig fort. Når jeg var ok trent så løp jeg 10 km på rundt 40 min. Det er ca 4 min på kilometeren og langt unna toppidrett. Har også løpt 7 km på 26 min uten at det skremmer noen.

Anonymkode: f3f36...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke løpt på mange år, så det vet jeg ikke. Løp mye før da. Gidder ikke lenger :ninja:

Anonymkode: 06167...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann godt oppe i 40-årene. Jeg ikke er bygd for fart, men begynte å løpe for ca 3 år siden.

3k 13:37

5k 24:09

10k: 52:10

Akkurat litt dårligere enn TS altså

Jeg har som mål å løpe 10k under 50min. Jeg tror det er innen rekkevidde, for det går fremover med formen.

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løp 3000m på 10:03 på opptak i forsvaret for drøyt 30 år siden. Det var det ingen som var imponert over.

Selvsagt var folk imponert over det selv om de ikke sa noe. Det er ikke helt eksepsjonelt, men ganske få prosent som løper så fort.

Anonymkode: f601e...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no-no-noir

De eneste tidene jeg vet nøyaktig og som er fra nyere tid er en 3000-meter test på 16:52 og et ca. 15 km løp på 1:32:30. Er glad i å løpe, men har aldri vært noen talentfull løper, til det er steget og kroppsfasongen ikke helt på lag ☺️ 

Tror jaggu jeg skal ut og makse på 1000-meter en dag og rapportere tilbake 😋

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, no-no-noir skrev:

De eneste tidene jeg vet nøyaktig og som er fra nyere tid er en 3000-meter test på 16:52 og et ca. 15 km løp på 1:32:30. Er glad i å løpe, men har aldri vært noen talentfull løper, til det er steget og kroppsfasongen ikke helt på lag ☺️ 

Tror jaggu jeg skal ut og makse på 1000-meter en dag og rapportere tilbake 😋

 

Du skal være stolt av at du kan løpe 15km med en fart på rett over 6 min per km.

Det er kanskje et fåtall som kan jogge 15km sammenhengende, om man skal være realistisk.

Anonymkode: f601e...734

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, OPIgirl skrev:

Det er akkurat det det er. En påstand. P løpe 1 km på 3,52 anser jeg som uhyre fort. På linje med hva en toppidrettsutøver løper det på vil jeg si. Er ikke sikker på om jeg helt tror på TS sine resultater. Spesielt ikke hvis h*n er vanlig mosjonist.

Tror vi misforstod hverandre. JEG løper alt for sakte. Jeg synes TS løper på ekstremt respektable tider. Bedre enn meg, det er sikkert og visst! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, OPIgirl skrev:

Det er akkurat det det er. En påstand. P løpe 1 km på 3,52 anser jeg som uhyre fort. På linje med hva en toppidrettsutøver løper det på vil jeg si. Er ikke sikker på om jeg helt tror på TS sine resultater. Spesielt ikke hvis h*n er vanlig mosjonist.

Det der er ikke så ekstreme resultater igrunn. Man kan være en vanlig mosjonist og klare disse tidene. Men ja, man er i ganske god form.

 Jeg har aldri selv målt tiden på 1 km, 1,5 eller halvmaraton.

Jeg har løpt cooper-testen som da er så langt man klarer på 12 minutt, og der har jeg klart 7,5 runder som da er 3 kilometer.

Hvis jeg har løpt lengre distanser som 5 km, har jeg ofte hatt en tid på første kilometer rundt 4.50 og rundt der. Hadde jeg løpt bare en kilometer, hadde jeg jo sprintet nesten hele tiden og tror 3.52 er veldig overkommelig da. Vil tippe rundt 3.30 et sted. Men det må nok være på bane, og ikke i kupert terreng.

Jeg har aldri løpt bare en mil, men har løpt 14 km på 1.07 og regner jeg den farten om til en mil ville jeg brukt rundt 47 minutter. Hadde trolig vært noen minutter bedre om jeg kun løp en mil. Med samme tempoet ville et halvmaraton gått på rundt 1 time og 40 min. Måtte trolig justert opp noen minutter her, kanskje til 1 t. og 45 min.

Men dette er noen år siden, og hadde ikke klart det med den formen jeg har nå.

Endret av ...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre (for meg) så er ikke tidene mine SÅ raske altså. Selv om jeg presiserer at jeg er i god form :)Å skrive at du ikke tror på det blir for meg litt ødeleggende for det som var ment som en hyggelig tråd.

Anonymkode: 3bb34...034

Du er en godt trent mosjonist, vil jeg si. Jeg har ikke sjans på noen av disse tidene akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...