Gå til innhold

Hvor fort løper du? 😁


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke uhyre fort med 3,52 på 1 km. Det ville blitt 3 km på over 12 minutt. Jeg løp den hastigheten da jeg var 14 år. 

Anonymkode: 45834...f90

Jeg synes ihvertfall det er veldig fort 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Strawberrie <3 skrev:

Hei, det har jeg virkelig ikke tenkt over. :) Løper veldig raskt og har en bra blanding av eksplosivitet og utholdenhet, samt lange ben. Gode gener sikkert. Har løpt siden jeg var 16 år. Elsker det. ❤️ 

Bare å melde seg på mesterskap, her er der både NM-titler å vinne samt internasjonale mesterskap det er mulig å gjøre det bra i med slike tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, OPIgirl skrev:

Jeg synes ihvertfall det er veldig fort 😉

3.52 på en km vil jeg si er noe de fleste fotballspillende ungdomsskoleelever, i hvert fall på guttesiden, bør klare rimelig greit :)

Ikke noe spesielt imponerende, altså :)

Endret av Hedersbrukeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man bare leser av topphastighet på pulsklokka kan det være nedoverbakke. Tipper det er tilfellet her. Men fortsatt svinaktig fort!

Anonymkode: 3bb34...034

Selv i nedoverbakke er det nok svært få som er i stand til å klare slike tider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hr. Aktiv skrev:

Dette er ikke raskt. Tidene er rundt de beste damene så er ikke bedre enn det. Så har jeg heller ingen hensikt med å pynte på sannheten. Jeg vet at jeg har talent, men satsingen ligger et annet sted enn løping. Kunne godt ha drevet på med sykkel f.eks. men bruker løping som restitusjon og kondisskapende trening fordi det er mest morro.  

Det er absolutt veldig raskt :)

En på jobben som er passert 50 løp nylig på 33.20, tror han lå på rundt 30 blank i sine yngre dager. Det er nok noen folk som ligger der, men ikke mange og det er nær norgestoppen for tiden, ville blitt topp 10 i NM, f.eks. Tidene du oppgir på de ulike distansene henger for øvrig godt sammen, så ingenting som tyder på at det ikke kan stemme.

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3k 09.55

5k Aner ikke. Aldri testet. Under 20 hvert fall.

10k: 37 min

 

Da jeg løp friidrett og var ung og lovende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 km: 10.07

Maraton: 3.15 (første runden, halvmaraton: 1.19) 

Jeg klarer ikke drikke mens jeg løper så stoppet for å drikke ved hver drikkestasjon, så alle jeg løp forbi tok meg igjen gang på gang mellom hver stasjon. 

Mye dårligere trent nå og pleier å løpe mellom 12-13 km på rundt 50 min. For 4-5år siden helt ned mot 35-40 min🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 1.52, Alphamale skrev:

3 km: 10.07

Maraton: 3.15 (første runden, halvmaraton: 1.19) 

Jeg klarer ikke drikke mens jeg løper så stoppet for å drikke ved hver drikkestasjon, så alle jeg løp forbi tok meg igjen gang på gang mellom hver stasjon. 

Mye dårligere trent nå og pleier å løpe mellom 12-13 km på rundt 50 min. For 4-5år siden helt ned mot 35-40 min🙂

Sterke tider!

Anonymkode: 3bb34...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker i snitt mellom 5-7 min på en kilometer. Men så liker jeg lange rolige økter fremfor raske og korte 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no-no-noir
På 22.8.2019 den 15.35, no-no-noir skrev:

De eneste tidene jeg vet nøyaktig og som er fra nyere tid er en 3000-meter test på 16:52 og et ca. 15 km løp på 1:32:30. Er glad i å løpe, men har aldri vært noen talentfull løper, til det er steget og kroppsfasongen ikke helt på lag ☺️ 

Tror jaggu jeg skal ut og makse på 1000-meter en dag og rapportere tilbake 😋

 

Oppdatering: 4:47. 4 x 1000 meter, de tre første mellom 5:00 og 5:15 og så maksdrag på siste repetisjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, no-no-noir skrev:

Oppdatering: 4:47. 4 x 1000 meter, de tre første mellom 5:00 og 5:15 og så maksdrag på siste repetisjon. 

👏👍💪😀

Anonymkode: 3bb34...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Inochan skrev:

Jeg bruker i snitt mellom 5-7 min på en kilometer. Men så liker jeg lange rolige økter fremfor raske og korte 😅

Er ikke det to helt ulike økter for deg? 5 min/km er 12 km/t, 50 min per mil. Relativt raskt. Mens 7 min/km er 8 km/t, 1:10 per mil. Altså veldig rolig joggefart. 

 

Anonymkode: 0e81b...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.8.2019 den 1.52, Alphamale skrev:

3 km: 10.07

Maraton: 3.15 (første runden, halvmaraton: 1.19) 

Jeg klarer ikke drikke mens jeg løper så stoppet for å drikke ved hver drikkestasjon, så alle jeg løp forbi tok meg igjen gang på gang mellom hver stasjon. 

Mye dårligere trent nå og pleier å løpe mellom 12-13 km på rundt 50 min. For 4-5år siden helt ned mot 35-40 min🙂

Oi ikke verst!

Måtte regne ut og 13 km på 35 min vil si at du løper 22,2km/t, det er jo ganske sykt :laugh: Til og med 12-13km på 50 min vil jeg jo også si er ganske bra!

Hvordan trente du for å oppnå dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Cleopatra. skrev:

Oi ikke verst!

Måtte regne ut og 13 km på 35 min vil si at du løper 22,2km/t, det er jo ganske sykt :laugh: Til og med 12-13km på 50 min vil jeg jo også si er ganske bra!

Hvordan trente du for å oppnå dette?

 

Dette er jo selvfølgelig mest sanssynlig bare tull. Ypperste verdensklasse dette. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Dette er jo selvfølgelig mest sanssynlig bare tull. Ypperste verdensklasse dette. 

Ja må innrømme at det nok virket litt for bra ja 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Cleopatra. skrev:

Oi ikke verst!

Måtte regne ut og 13 km på 35 min vil si at du løper 22,2km/t, det er jo ganske sykt :laugh: Til og med 12-13km på 50 min vil jeg jo også si er ganske bra!

Hvordan trente du for å oppnå dette?

 

22,2 km/t var nok litt å ta i, så var nok nærmere 40 min. Løp stort sett på asfalt langs en relativt flat vei men med noen bakker og hadde vanligvis en fart på opp mot 18 km på mila. 

Jeg mener at nøkkelen for å oppnå de resultatene man ønsker er å trene variert- trente 1-2 ggr. Daglig både styrke og løping. 

Lping f.eks: hvis du begynner med å løpe 2-3 ganger i uken lag et Split-program

UKE 1- Husk å varm opp med rolig jogg 5 min! 

Dag 1:  8-12 km hurtig langkjøring med rolig oppvarming første 5 min. (dvs. Du skal holde et tempo der du må. anstrenge deg for å prate) 

Dag 2:  4x4 min intervall på flatt underlag

Dag 3: Motbakkeløp- 10 ggr. *20 sek-1 min intervall. Finn deg en motbakke eller løp på tredemølle. Spurt opp alt du kan og gå/jogg rolig ned og start på nytt umiddelbart. 

Dag 4: Rolig langkjøring 12-20 km. Hold et relativt rolig tempo hvor du kan prate uten store anstrengelser. 

Dette er bare eksempler og kan få deg godt på vei. Har du mulighet så prøv i størst mulig grad å unngå asfalt 🙂❤️💯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her. Da har jeg ny "rekord" å skryte av :) 13:18 på 3000-meter 🏃

Anonymkode: 3bb34...034

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig hobbyjogger, og veldig sjelden jeg måler tid på løpeturene mine. Har en fast løype på 7,5 km med en del bakker som jeg vanligvis bruker 38-ish minutter på. Har målt noen med Sportstracker app og ser at jeg har løpt milen på rundt 45 min og 15 km på 1t og 17 min. Er som sagt en løype med en del bakker - så er fornlyd med det. Jeg løper kun fordi jeg elsker å løpe, for mosjonen sin del og for å få en "husmorpause" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 km 3:29

3 km 11:30

5 km 19:45

10 km 39:50

Halvmaraton 1:26,38

Nå skal det sies at noen av rekordene er satt i lengre løp. Har ikke testet spesifikt for alle distansene👍

Anonymkode: 2d5b3...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 km 3:29

3 km 11:30

5 km 19:45

10 km 39:50

Halvmaraton 1:26,38

Nå skal det sies at noen av rekordene er satt i lengre løp. Har ikke testet spesifikt for alle distansene👍

Anonymkode: 2d5b3...af2

Så bra! Ser også ut som at du har raskere tider inne på 3000 og 5000 utfra tidene på de to lengste!

Anonymkode: 3bb34...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...