Gå til innhold

Hvor fort løper du? 😁


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dine raskeste tider på ulike distanser? Fyll inn eller bruk dine egne distanser :)

Her er mine tider fra de siste to årene (løp fortere før da jeg var aktiv). Løper mest i skog og mark, men de raskeste tidene er naturlig nok fra tester/intervall på bane eller mosjonsløp på asfalt/grus. Jeg er i god form, men savnet følelsen av å virkelig fly 😄

1 km: 3:52

1,5 km: 6:21

3 km: 13:37

10 km: 48:49

Halvmaraton: 1:51:23

Anonymkode: 3bb34...034

I følge pulsklokka mi:

1 km: 3.17 (var en del av et mosjonsløp på litt over 2 km)

Halvmaraton: 1.27.18, og på det løpet ble også raskeste 5 km (19.39) og 10 km (40.01) unnagjort, aldri løpt de to distansene i nyere tid for øvrig, tipper rundt 18 minutter på 5 km og 38 på 10 :)

Endret av Hedersbrukeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Sandum.PT skrev:

Tror vi misforstod hverandre. JEG løper alt for sakte. Jeg synes TS løper på ekstremt respektable tider. Bedre enn meg, det er sikkert og visst! 

Beklager om jeg misforstod 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dame på 32 som begynte å løpe for 4 år siden. Var i fin form fra før. Har hatt en del løpepauser på grunn av to svangerskap. 

Mine rekorder:

1 km: 4:21

5 km: 23:45

10 km: 52:17

Halvmaraton: 2:11

Anonymkode: a109c...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket Polar-appen akkurat, og ser at for et par uker siden løp jeg kilometeren på 2:48. Rettelse 2:41. Har vært ekstremt godt trent i år, men latt meg forfalle de siste ukene, så nå er det godt å komme skikkelig i gang igjen :) 

Endret av Strawberrie <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no-no-noir
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal være stolt av at du kan løpe 15km med en fart på rett over 6 min per km.

Det er kanskje et fåtall som kan jogge 15km sammenhengende, om man skal være realistisk.

Anonymkode: f601e...734

Stolt vet jeg ikke, men fornøyd er jeg jo. Men løpet var nok nærmere 14 km når jeg sjekker nettsiden 😋

Men de fleste som har lagt ned like mye trening som meg hadde nok løpt mye fortere. Jeg strever i motvind 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fort? Saktere og saktere, slik er det å bli eldre.... Har ikke vært så opptatt av klokka de siste årene. Det eneste jeg har målt er det årlige pakningsløpet, uniform og 22kg sekk, og det går seint men under kravet...

Men en 3000 på rundt 13:30 er vel fortsatt mulig, dersom det kreves

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinne 38 år. Begynte å løpe for 5 år siden. Mine perser. 

1 km: 4:35 (holder en fart på 13 km/t på 4x4 intervaller - har ikke prøvd å perse på 1 km)

5 km: 24:30 

10 km: 53:30

Halvmaraton: 1:55

Holder omtrent samme farten på HM som på milen. Har liksom bare en langdistansefart. 

 

Anonymkode: 0e81b...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miramira95 skrev:

Ikke særlig fort. I was built for comfort, not for speed! 😎

Mennesker er biologisk programmert (built) til å løpe lange distanser. Det er sånn vi har overlevd i 200.000 år. Bare sånn til opplysning. 

Anonymkode: 5cfcb...9de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker er biologisk programmert (built) til å løpe lange distanser. Det er sånn vi har overlevd i 200.000 år. Bare sånn til opplysning. 

Anonymkode: 5cfcb...9de

Trenger ikke være så seriøs hele tiden heller 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekket det i de siste 20 årene, men pers på gitte distanser er følgende.

1 km: Under 3 minutter

1,5 km: Aldri prøvd, men antar like over 4 minutter.

3 km: 8,21

10 km: 30,04

Halvmaraton: Aldri prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, OPIgirl skrev:

Det er akkurat det det er. En påstand. P løpe 1 km på 3,52 anser jeg som uhyre fort. På linje med hva en toppidrettsutøver løper det på vil jeg si. Er ikke sikker på om jeg helt tror på TS sine resultater. Spesielt ikke hvis h*n er vanlig mosjonist.

Det er ikke så fort skjønner du. De beste løper sine restitusjonsøkter altså sone 1 på rundt 4 minutter pr. km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Strawberrie <3 skrev:

Sjekket Polar-appen akkurat, og ser at for et par uker siden løp jeg kilometeren på 2:48. Rettelse 2:41. Har vært ekstremt godt trent i år, men latt meg forfalle de siste ukene, så nå er det godt å komme skikkelig i gang igjen :) 

Km-tid på 2.41 tilsvarer 4 blank på 1500-meter, hvilket er identisk med Grete Waitz sin norske rekord og langt under VM-kravet. Om du er kvinne er du altså i verdenstoppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, OPIgirl skrev:

Det er akkurat det det er. En påstand. P løpe 1 km på 3,52 anser jeg som uhyre fort. På linje med hva en toppidrettsutøver løper det på vil jeg si. Er ikke sikker på om jeg helt tror på TS sine resultater. Spesielt ikke hvis h*n er vanlig mosjonist.

Nei, det er ikke uhyre fort med 3,52 på 1 km. Det ville blitt 3 km på over 12 minutt. Jeg løp den hastigheten da jeg var 14 år. 

Anonymkode: 45834...f90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 km på 49.50. Trener dere som løper også styrke? 

Anonymkode: 44357...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 km: Aldri prøvd, men jeg løp tusenmetersintervaller på 4 min/km i går, så antar jeg kunne presset den tiden en  del ned i et løp.

3 km: Ikke løpt siden tenårene; den gang lå jeg på litt over 11.

5 km: 21:02. I følge garmin er den raskeste 5 k jeg har registrert en del av siste 10 k-løpet jeg deltok i, så jeg antar jeg har litt å gå på her også om jeg bare skulle løpt 5 km.

10 km: 42:51

Halvmaraton: 1:31:06

Maraton: 3:35:48. Her startet jeg aaalt for konservativt og kunne nok løpt en del fortere, men jeg var litt for for bekymret for å ikke klare å gjennomføre.

Til anonym rett over meg: Jepp :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, miore skrev:

1 km: Aldri prøvd, men jeg løp tusenmetersintervaller på 4 min/km i går, så antar jeg kunne presset den tiden en  del ned i et løp.

3 km: Ikke løpt siden tenårene; den gang lå jeg på litt over 11.

5 km: 21:02. I følge garmin er den raskeste 5 k jeg har registrert en del av siste 10 k-løpet jeg deltok i, så jeg antar jeg har litt å gå på her også om jeg bare skulle løpt 5 km.

10 km: 42:51

Halvmaraton: 1:31:06

Maraton: 3:35:48. Her startet jeg aaalt for konservativt og kunne nok løpt en del fortere, men jeg var litt for for bekymret for å ikke klare å gjennomføre.

Til anonym rett over meg: Jepp :) 

Bra! Hvor ofte blir det styrketrening da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trening skrev:

Bra! Hvor ofte blir det styrketrening da?

Fullkropp to ganger i uka, stort sett! Mer enn det blir det vanskelig å presse inn siden jeg prioriterer løpetreningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke uhyre fort med 3,52 på 1 km. Det ville blitt 3 km på over 12 minutt. Jeg løp den hastigheten da jeg var 14 år. 

Anonymkode: 45834...f90

Her tror jeg du må ta frem kalkulatoren for regnestykket ditt er feil. Dette er en tid godt under 12 på 3000m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...