AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #81 Skrevet 23. august 2019 Svarene på denne tråden gjør meg deppa, så jeg håper at det er mange unge og uerfarne som har svart, for dette var deprimerende lesning. Voldtekt er verken en konkurranse eller en teknisk øvelse. Skulle jeg tippe om hvorfor du ikke kommer over det som har hendt meg deg, så er det kanskje fordi noen som du stolte på, som skulle elsket deg, viste seg å være en som ikke brydde seg om deg og som ikke brydde seg om de forårsaket fysisk eller psykisk smerte, og som mente at det var deres rett å bruke deg. Voldtekt ødelegger sjelen, relasjoner og evnen til å tro på egne avgjørelser. I tillegg kommer skammen som gjør at du ikke føler at du fortjener gode mennesker som elsker deg. Psykolog kan fungere med den rette psykolog. Lykke til og håper at du finner ut av det. Anonymkode: 6e107...96a 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #82 Skrevet 23. august 2019 Usj. Føler med deg! Virkelig! Opplevd det samme. En ex som tok for seg på morgenen. Selv når jeg skrek i smerte ga han seg ikke. Måtte vri meg unna. Har fortsatt problemer med analsex, eller bare en finger bak føles frastøtende og ekkelt. Mistet følelsene og respekten for ham der og da! Det er over ti år siden nå. Mange år siden jeg sist tenkte på det - før nå. Men analsex er helt utav bilde. Jeg kan ikke gi annet "råd" enn at minnet vil forsvinne gradvis med tiden. Anonymkode: a45b6...46a
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #83 Skrevet 23. august 2019 Jeg tenker at hvis man sliter så mye over at en kjæreste har PRØVD å ha sex med en OG gitt seg så er det et annet problem som ligger i bånn. For sånn helt ærlig, så tror jeg dette er ala noe de aller fleste opplever i løpet av et kjæresteforhold. Når man er kjærester så pleier man ikke akkurat å spørre om samtykke, man prøver fysisk også ser man an reaksjonen. Du ble nok bare mistolket siden du ikke sa noe. Men han ga seg jo, så dette er IKKE voldtekt. Man KAN ikke bare kalle hva man vil for en voldtekt. Faen ikke rart at noen menn er redde altså. Ikke kall det her en voldtekt, for det er det faktisk ikke på noen måte. Bare kutt ut og prøv heller å finn ut av hva som EGENTLIG er problemet. Hilsen kvinne. Anonymkode: c930d...80e 3
Isambard Skrevet 23. august 2019 #84 Skrevet 23. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det den fra 2017 du mener? For den tråden sier jo noe helt annet enn det du sier her! "i natt våkna jeg derimot på nytt av dette her, å tenkte jeg skulle se hvor langt Han dro det om jeg ikke viste at jeg var våken. Og jeg fikk rett, han tok den helt ut. Det som dog sjokka meg mest var at han var rask til å ta den i 2ern. Noe han vet så alt for godt at jeg ikke vil uansett.. ligger her og får ikke sove Nå, angrer så veldig på at jeg ikke ble sint å dytta han unna da han gjorde det. Det var så ekkelt at jeg turde ikke si noe, bare vrei meg unna flere ganger, men han kom bare etter. Tilslutt fikk jeg lagt meg til slik at han "ga opp", og sov videre." Det er noe helt annet enn du forteller her! Du lot han jo gjøre det, du lå der bare. Også sa du ikke engang nei eller dyttet han vekk. Du nevner ikke et dritt om smerter i dagesvis heller. noe du påstår her. Anonymkode: e121a...cc2 Hvordan skulle hun skrevet i dette først innlegget at hun hadde smerter i flere dager? Dette gamle innlegget er åpenbart skrevet samme natt Han prøvde å presse seg inn bak, mens hun vrei seg unna, nøyaktig som beskrevet i denne tråden. Her beskriver hun i tillegg noe som skjedde rett før, og som hun lot skje. Har hun påstått noe sted at hun sa "nei"?
Carrot Skrevet 23. august 2019 #85 Skrevet 23. august 2019 (endret) Da jeg første gang ble intervjuet av politi og helsepersonell i forbindelse med overgrepene jeg (og mange andre barn) ble utsatt for nektet jeg - da var jeg 13 år, etterhvert som de ikke gav seg kom litt og litt av historien. Ettersom andre barn ble intervjuet / avhørt kom flere detaljer frem, som for eksempel at vi var flere som opplevde å bli "tafset på" i samme setting osv - og etter at de som kan startet grave i dette kommer også husken frem, for som barn fortrenger man mye, som tenåring fortrenger man mer - som voksen? Jeg har ikke blitt utsatt for overgrep i voksen alder så jeg vet ikke - men jeg vet at minnet er en befrielse og en forbannelse når man opplever traumer. Mitt første klare minne er fra jeg er tre år, på sofaen hjemme - hans hånd under min kjole - at mamma kommer inn, ser på oss og snur seg og går ut igjen - det er klart som dagen. Min mor nekter konsekvent for at dette minner er reelt, jeg har opplevd å bli fortalt om og om igjen at jeg lyver.. Så innrømmer overgriperen i avhør episoden.. Hjalp det? Nope - jeg hadde hele mitt liv til da følt meg mistrodd (av min egen mor) - det henger ved deg som barn. Spesielt siden jeg husker at jeg sa fra - ble fortalt at jeg løy og ødela livet til en fin mann - dere skjønner kanskje hvor jeg vil med poenget? Jeg husker ikke i dag første gang jeg ble penetrert, eller hvor mange ganger, men jeg husker bruddstykker fra penetrering, lukter, lyder, følelser - og når disse minnene skyller innover meg i dag i voksen alder kan jeg ikke si deg om jeg var tre år, fem år eller ti år når det skjedde, men jeg kan huske musikk for eksempel som tidsangivelse, eller lukter, lyder, biler osv som hjelper slik at man får et helhetsbilde, så til de som kaster ut påstander om at "er man voldtatt husker man" kan jeg for egen del bekrefte at nei, man husker ikke alltid alt, eller man husker men fortrenger, hendelsesforløp osv kan være vanskelig, og presses man blir man usikker - noen som har opplevd en vanskelig og direkte skadelig hendelse vil som regel alltid bebreide seg selv, tvile på seg selv osv og når andre legger press på deg, sier "du ble ikke voldtatt" eller "dette er normalt" så bidrar man indirekte til at offeret har det vanskelig - og om man selv faktisk har oppledt slike overgrep syns jeg det er ennå merkeligere at man føler behov for å "irettesette" eller "korrigere" andre som sier de sliter med det de føler er et overgrep. Hvem er dere som mener det er greit at dere definerer andres opplevelser? Jeg syns ikke det er greit, jeg syns ikke mange av svarene i denne tråden er akseptable og jeg reagerer selg kjenner jeg, som misbrukt, på noen av svarene som kommer fra enkelte brukere. Ingen saker er like, ingen mennesker, følelser - ha respekt for dette, både IRL og på nett tenker jeg.. Endret 23. august 2019 av Carrot 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #86 Skrevet 23. august 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det den fra 2017 du mener? For den tråden sier jo noe helt annet enn det du sier her! "i natt våkna jeg derimot på nytt av dette her, å tenkte jeg skulle se hvor langt Han dro det om jeg ikke viste at jeg var våken. Og jeg fikk rett, han tok den helt ut. Det som dog sjokka meg mest var at han var rask til å ta den i 2ern. Noe han vet så alt for godt at jeg ikke vil uansett.. ligger her og får ikke sove Nå, angrer så veldig på at jeg ikke ble sint å dytta han unna da han gjorde det. Det var så ekkelt at jeg turde ikke si noe, bare vrei meg unna flere ganger, men han kom bare etter. Tilslutt fikk jeg lagt meg til slik at han "ga opp", og sov videre." Det er noe helt annet enn du forteller her! Du lot han jo gjøre det, du lå der bare. Også sa du ikke engang nei eller dyttet han vekk. Du nevner ikke et dritt om smerter i dagesvis heller. noe du påstår her. Anonymkode: e121a...cc2 Er den jeg mener ja. Og som jeg har skrevet tidligere her, er noe av det jeg skammer meg over at jeg ikke fikk til å reagere ordentlig, jeg ble så paff at jeg stivna helt som jeg skrev, før jeg gjentatte ganger vred meg unna. Vekte han dog senere på natten når jeg fikk summa meg litt, og konfronterte han med det da. Og ja dette var samme natten, så jeg kjente ikke før 1-2 dager senere at det var vondt. Man blir jo øm, og så mer støl ettersom dagene går. Anonymkode: 04d32...259
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #87 Skrevet 23. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er den jeg mener ja. Og som jeg har skrevet tidligere her, er noe av det jeg skammer meg over at jeg ikke fikk til å reagere ordentlig, jeg ble så paff at jeg stivna helt som jeg skrev, før jeg gjentatte ganger vred meg unna. Vekte han dog senere på natten når jeg fikk summa meg litt, og konfronterte han med det da. Og ja dette var samme natten, så jeg kjente ikke før 1-2 dager senere at det var vondt. Man blir jo øm, og så mer støl ettersom dagene går. Anonymkode: 04d32...259 Tro meg, når det er snakk om å bli voldtatt bak der, så må du ikke vente en dag eller to før smertene kommer. De kommer der og da, på flekken og det gjør vondt! Du kjenner noe med en gang og det tar tid før smertene forsvinner. Anonymkode: e121a...cc2 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #88 Skrevet 23. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tro meg, når det er snakk om å bli voldtatt bak der, så må du ikke vente en dag eller to før smertene kommer. De kommer der og da, på flekken og det gjør vondt! Du kjenner noe med en gang og det tar tid før smertene forsvinner. Anonymkode: e121a...cc2 DU opplevde det slik, TS opplevde det ulikt - ingen har fasit for andre. Når skal det gå inn? Anonymkode: da8cf...3eb
Ramona Skrevet 23. august 2019 #89 Skrevet 23. august 2019 Er det virkelig helt greit for enkelte i denne tråden at en fyr prøver å ha sex med dama si mens hun SOVER, uansett om han klarer å penetrere ordentlig eller ikke? 😳
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #90 Skrevet 23. august 2019 Om man sier til seg selv "nei jeg skal ligge her og la han prøve litt til", så ville jeg ikke akkuratt kallet det voldtekt med tanke på at du faktisk lar han gjøre det om du faktisk er den som har tråden for 2 år tilbake. Det høres heller ikke ut som du prøvde å komme deg ut av dette heller, så og bruke dette i en rett vil du bare bli ledd av Anonymkode: 2396b...9b8 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2019 #91 Skrevet 23. august 2019 3 hours ago, Ramona said: Er det virkelig helt greit for enkelte i denne tråden at en fyr prøver å ha sex med dama si mens hun SOVER, uansett om han klarer å penetrere ordentlig eller ikke? 😳 Det er mange som har sagt på forhånd at dette er greit. Dette er faktisk ganske normalt i mange forhold Anonymkode: 2396b...9b8 1
Elaine Marley Skrevet 25. august 2019 #92 Skrevet 25. august 2019 Tråden er ryddet for krenkende innlegg, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.
ajarRun Skrevet 25. august 2019 #93 Skrevet 25. august 2019 På 22.8.2019 den 13.08, Carrot skrev: virkelig - vi er der? bruk av ord skal definere en voldtekt - viser til at det å ha sex med noen som sover er defiert i loven som voldtekt om den andre ikke syns det er OK.. TS syns ikke det var ok, hun føler seg misbrukt, jeg klarer ikke skjønne behovet fra deg, og andre for å dra inn annet enn akkurat det i en tråd som denne? Som seksuelt misbrukt har jeg møtt mennesker som har sagt ting som "men hva gjorde du da" - og med det antydet i tonefall og påfølgende ordbruk at det var min feil at det ikke tok slutt - fra jeg var tre år, eller ble det det når jeg var 13 og det ikke hadde tatt slutt fordi da burde jeg visst at det ikke var OK og sagt fra eller når og hvor er grensen for hva som er og ikke er greit å si, og hvem definerer hva jeg føler som et overgrep kontra deg? Man kan med fordel ha litt fintfølelse syns jeg i alle diskusjoner men spesielt i en der TS er tydelig på at dette er noe som preger henne. Kan du sitere det leddet som sier at følelsene etterpå har noe å si? Det er det dummeste jeg har hørt noen sinne.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #94 Skrevet 25. august 2019 Jeg opplevde noe lignende med min eksmann. Han var besatt av å skulle ha analsex, selv om jeg ikke ønsket det. Etter mye mas gikk jeg med på å prøve, rett og slett for å få slutt på gnålet hans. Som forventa var det ekstremt vondt, og jeg sa helt klart og tydelig "nei, dette vil jeg ikke", men han fortsatte med "joda, prøv litt til da" og "må bare ha litt mer glidemiddel" osv og fortsatte å "stange" i vei bak der mens jeg lå og grein og bad om nåde. Til slutt gav han opp, og marsjerte ut av rommet, drit sur, og fikk meg til å føle at det var jeg som hadde gjort noe galt. Endte opp med at det var jeg som bad ham om unnskyldning fordi jeg ikke hadde greid å gjennomfør det! Når jeg ser tilbake på det i dag, over 10 år etter, ser jeg jo at dette helt klart var voldtekt. Nei, det var ikke "den verste voldtekten som noen sinne har vært utført", men det er ikke slik at man må bli banka opp for at det skal telle som voldtekt. Det jeg opplevde var et overgrep, akkurat som det TS opplevde. Det er alltid noen som har opplevd noe verre, men slik er det med alle ting her i livet. Håper TS får hjelp til å legge dette bak seg. Anonymkode: 619c6...488 2
Gjest Kaze89 Skrevet 25. august 2019 #95 Skrevet 25. august 2019 (endret) På 22.8.2019 den 12.33, AnonymBruker skrev: Dette er ikke voldtekt for faen i helvete. Jeg kjenner jenter som har blitt slått, holdt nede med makt mens de skrek og gråt, ropte på hjelp, sa nei, mens de ble voldtatt. Hun ene tok livet sitt, hun ble i tillegg grovt mishandlet. Hun ble også voldtatt analt. Hele... Ja, der, var ødelagt. Måtte hun hvile i fred. Jeg har vage traumer etter at hun åpna seg for meg om det, for en smerte og for en elendighet. Jeg kjenner også ei som ble voldtatt mens hun sov. Hun ble filmet og tatt bilder av, lagt ut på nettet. Hun var døddrukken omtrent, så to menn så sitt snitt. Nå ble jo dette brukt som bevis så de ble heldigvis dømt. Var ikke så smarte se. Nå skal jeg si som mange andre sier (og som jeg syns er patetisk), det er snart å voldta å se på noen også. Er man tulling fordi man er kritisk til noe en anonym person på nettet skriver? Jeg gremmes. Anonymkode: 94844...32b Ofte lurer jeg på om enkelte vet hva de snakker om når de kommer til teama overgrep. Det som er helt tydelig er at enkelt som uttaler seg både om overgrep og reaksjon ikke vet hva det prater om. SKREMMENDE!!!!!!Det er bedre å holde munn en å skrive ting som en ikke har noe erfaring på. Jeg (mann på 30år) har lang erfaring med traume i barndommen når det gjelder overgrep og vold. Jeg ble brutalt mishandla på institusjon (barnehjem i utlandet) hvor det ente med blodbad, lammelse, kvelertak og mye oppkast. Nå som voksen har jeg fortalt adoptiv foreldrene mine om hvorfor jeg reagerte på ulike ting i barndommen. Og hvorfor jeg har hatt en «merkelig klesstil». Et eksempel på det er, det tok meg 4 år før jeg klarte å spise sjokolade. Melk, graut og fløyte klarer jeg ikke synet av. Jeg hadde enorme problem når det gjaldt å kle av meg foran folk, spesielt hvis det var noen som stod bak meg. Konsekvensen av det som skjedde på barnehjemmet var at jeg ble steril, måtte operert ryggen, nakken, begge kneskål og syd på igjen v. øret. Men verst av alt så takler man som oftest skadene (fysisk), men det som koster er det psykiske (mentale delen) bak et overgrep. Kroppen vår husker hva som har skjedd i fortiden, selv om en prøver å nekte på hva som har skjedd. Skal en få det bedre med seg selv, så er det viktig å få ting ut. Når det er sagt! Så skal en være klar, til å snakke om det teamet som det gjelder. Det er viktig at en kan stole på den person en deler slike ting med. Det tar tid, og det kan være tungt i starten, men en blir mye lettere psykisk etterhvert. Det er aldri for seint. Jeg hadde verdens beste samboer, som dessverre gjekk bort i bilulykke for en del årstiden. Hun har vært en enorm hjelp og støttespiller. Det tok meg 2 ½ år før jeg turte å ligge halvnaken vedsiden av henne. Jeg skal love deg at det har kosta meg enormt mye angst og selvtillit. Hun var tålmodig dame som forstod meg. Hun selv hadde vært tukla på som barn av noen i nærmeste familie. Jeg har starta eget helseforetak hvor jeg snakker med menneske som er blitt utsatt for overgrep. Jeg brenner for å hjelpe andre som er eller har vært i samme situasjon som meg. Min egen erfaring er at vi det er lettere å snakke med noen som har lignende erfaring som en selv har. I de siste tre årene har mottatt en del telefoner av fastlege og psykologer rundt om i landet som lurer på hva og hvordan jeg har klart å få pasienten til å bearbeide traumene. Slik at de kan letter takle hverdagen sin. Mvh. helsepersonell som jobber med mennesker i ulike traume. Endret 25. august 2019 av Kaze89
AnonymBruker Skrevet 25. august 2019 #96 Skrevet 25. august 2019 På 23.8.2019 den 20.53, AnonymBruker skrev: Om man sier til seg selv "nei jeg skal ligge her og la han prøve litt til", så ville jeg ikke akkuratt kallet det voldtekt med tanke på at du faktisk lar han gjøre det om du faktisk er den som har tråden for 2 år tilbake. Det høres heller ikke ut som du prøvde å komme deg ut av dette heller, så og bruke dette i en rett vil du bare bli ledd av Anonymkode: 2396b...9b8 Om man våkner av at man blir overfalt er sannsynligheten for at man klarer å røre seg i det hele tatt liten. Svært mange fryser og bare tar imot i rent sjokk. Det betyr ikke at de ville ha sex. Det er rett og slett kroppen og hjernens krise modus som slåes på. Etter slike hendelser utvikler mange ptsd. Anonymkode: c9a9b...e12 1
Carrot Skrevet 27. august 2019 #97 Skrevet 27. august 2019 På 25.8.2019 den 21.03, abrasiveRefraction skrev: Kan du sitere det leddet som sier at følelsene etterpå har noe å si? Det er det dummeste jeg har hørt noen sinne. Hva mener du? Om jeg sier til min partner at det er helt OK å starte sex med meg selv om jeg sover fordi jeg liker det er det da vitterlig ikke voldtekt, men om jeg ikke har gitt et slikt samtykke og ikke syns det er OK så sier loven at det er voldtekt - hvordan var det vanskelig å skjønne og hvordan er det det dummeste du har hørt og ikke minst hvor snakker jeg om følelser og ikke samtykke? #forvirret
ajarRun Skrevet 27. august 2019 #98 Skrevet 27. august 2019 2 timer siden, Carrot skrev: Hva mener du? Om jeg sier til min partner at det er helt OK å starte sex med meg selv om jeg sover fordi jeg liker det er det da vitterlig ikke voldtekt, men om jeg ikke har gitt et slikt samtykke og ikke syns det er OK så sier loven at det er voldtekt - hvordan var det vanskelig å skjønne og hvordan er det det dummeste du har hørt og ikke minst hvor snakker jeg om følelser og ikke samtykke? #forvirret Det funker jo ikke. Loven definierer det som voldtekt hvis du har sex med noen som er ute av stand til å samtykke. Du er ute av stand til å samtykke når du sover.
Carrot Skrevet 29. august 2019 #99 Skrevet 29. august 2019 På 27.8.2019 den 13.38, abrasiveRefraction skrev: Det funker jo ikke. Loven definierer det som voldtekt hvis du har sex med noen som er ute av stand til å samtykke. Du er ute av stand til å samtykke når du sover. Det jeg prøver si er - hvis jeg og min partner begge er enige om og har avtalt at dette er OK mens jeg er våken, og vi begge tenner på dette så er det ikke voldtekt fordi jeg har gitt mitt samtykke. Dersom det ikke foreligger en slik klar definering av samtykke så har loven sagt at dette er voldtekt. Det er ikke slik at man aldri skal prøve / starte/ noen form for seksuell tilnerming i noe relasjon dersom det er en sjangs for at partneren sover, loven invaderer ikke og overstyrer ikke kjæresters seksuelle forhold men dem er ment å besyktte de som ikke har gitt samtykke, som ikke har avtalt at dette er OK, slik som i TS sitt tilfelle. 1
ajarRun Skrevet 29. august 2019 #100 Skrevet 29. august 2019 7 timer siden, Carrot skrev: Det jeg prøver si er - hvis jeg og min partner begge er enige om og har avtalt at dette er OK mens jeg er våken, og vi begge tenner på dette så er det ikke voldtekt fordi jeg har gitt mitt samtykke. Dersom det ikke foreligger en slik klar definering av samtykke så har loven sagt at dette er voldtekt. Det er ikke slik at man aldri skal prøve / starte/ noen form for seksuell tilnerming i noe relasjon dersom det er en sjangs for at partneren sover, loven invaderer ikke og overstyrer ikke kjæresters seksuelle forhold men dem er ment å besyktte de som ikke har gitt samtykke, som ikke har avtalt at dette er OK, slik som i TS sitt tilfelle. Men du tar jo helt feil. Jeg skjønner hva du sier, men det medfører ikke riktighet. Er du ute av stand til å samtykke er det voldtekt, uavhengig av hva du skal ha måtte sagt før eller etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå